GoingDown
linkki
25. heinäkuuta 2005 kello 6.02
|
GoingDown
25. heinäkuuta 2005 kello 6.02
linkki
|
OK, pelattiinpas taas viikonloppuna ja yhdelle kaverille meinasi käydä köpelösti, yritti lopettaa maassa maanneen puolikuolleen vihollisen, mutta kämmäsi ja sai kirveestä mahaansa. Meinasi kuolla, mutta sallin jumalallisen väliintulon, ja hän rukoili jumalaltaan voimaa & eloa jotta saisi tuhota vihollisensa. Rukous oli hänen jumalalleen sovelias, ja heitto onnistui, joten hän sai yllättäen sen verran voimaa, että sai lopetettua kaikki viholliset taistelussa eikä kuollut - tosin jumala vaati sitten tiettyjä palveluksia myöhemmin...
Pointti on kuitenkin tämä : jumalallisen väliintulon seurauksena kaverin mahti on nyt 2. Miten ihmeessä tämä voi millään kehittyä mahdin ollessa 2 kokemusmerkit siihen on kohtuullisen vaikea saada?
Toki joskus jotkut (oman tai liittolaiskultin) shamaanit voivat SUUREN palveluksen tms. jälkeen "myydä" mahtia, mutta meidän Gloranthassa tätä ei kovin helpolla tapahdu.
|
Vash the Stampede
linkki
25. heinäkuuta 2005 kello 7.58
|
Vash the Stampede
25. heinäkuuta 2005 kello 7.58
linkki
|
Kultin vuoden pyhimpänä päivänä tietääkseni saa MHT-heiton. Ja miksei muulloinkin, jos vaikka osallistuu kultin rituaaleihin tai suorittaa kultille tärkeitä tehtäviä. Ja joistain uroteoista voi ainakin IMG antaa suoraa MHT-pisteen, ilman mitään heittoja. Joidenkin riimuloitsu-matriisien avulla MHT-heittojen saalistaminen voi olla helpompaa, kun loitsujen onnistuminen on "lähes" varmaa. Vaikka se mahti onkin hiukan alhainen, niin kyllä sillä pitäisi sopivia vihollisia vastaan olla jotain mahiksia, ehkä luokkaa 20-30%.
|
Alec
linkki
25. heinäkuuta 2005 kello 8.40
|
Alec
25. heinäkuuta 2005 kello 8.40
linkki
|
Siis hetkonen... eikö MHT:a voi kouluttaa ihan normaalilla ominaisuuden kouluttamisella??? Eli ominaisuus*25=hinta ja aika tunteina!
Ja toi mahtiheitto kultin pyhimpänä päivänä taitaa koskea vaan pappeja (ja akolyyttejä?)!
|
Camtha
linkki
25. heinäkuuta 2005 kello 8.49
|
Camtha
25. heinäkuuta 2005 kello 8.49
linkki
|
Mahtihan nousee, tai siis siihen korotus heiton, naurettavan helposti - riippuen tietysti pelinjohtajasta! Teoriassa aina kun hahmo on koitellut mahtiaan, eli henkitaistellut tai onnistuneesti heittänyt vaikkapa henkitaian (ja jos tiukkoja ollaan : läpäissyt vastustajan loitsullaan).
Jos hahmon mahti on 2, melkein mikä tahansa teko (ainakin minun peleissäni) antaisi korotus heiton. Mahti on tarkoitettu tärvättäväksi, kuvitteleppa riimupappia joka saa kerran viidessä seikkailussa 1 mahdollisuuden nostaa mahtiaan, tämä kaveri ei tule viiden vuoden pelilläkään saamaan mitään kunnon riimutaikoja.
Itse aikanaan annoin heiton per pelikerta, jos siis oli aktiivisesti mahtiaan tärvännyt.
|
Alec
linkki
25. heinäkuuta 2005 kello 14.52
|
Alec
25. heinäkuuta 2005 kello 14.52
linkki
|
[quote:697c7abeff="Alec"]Siis hetkonen... eikö MHT:a voi kouluttaa ihan normaalilla ominaisuuden kouluttamisella??? Eli ominaisuus*25=hinta ja aika tunteina![/quote:697c7abeff]
Vastaanpa sitten itse itselleni että ei voi! Tulipa luettua sääntöjä ja huomasin että MHT:a voi kouluttaa vaan kokemusheitoilla! Ollaan kuitenkin aina pidetty että MHT:a voi kouluttaa normaalilla ominaisuuden koulutuksella, koska sitä kuluu todella paljon ja pelkkä MHT-kokemusten keräily on aivan liian hidasta!!!
Siinä sitten yksi houserule meiltä!
|
GoingDown
linkki
26. heinäkuuta 2005 kello 7.00
|
GoingDown
26. heinäkuuta 2005 kello 7.00
linkki
|
[quote:dfcfca7dcd="Camtha"]Mahtihan nousee, tai siis siihen korotus heiton, naurettavan helposti - riippuen tietysti pelinjohtajasta! Teoriassa aina kun hahmo on koitellut mahtiaan, eli henkitaistellut tai onnistuneesti heittänyt vaikkapa henkitaian (ja jos tiukkoja ollaan : läpäissyt vastustajan loitsullaan).
Jos hahmon mahti on 2, melkein mikä tahansa teko (ainakin minun peleissäni) antaisi korotus heiton. Mahti on tarkoitettu tärvättäväksi, kuvitteleppa riimupappia joka saa kerran viidessä seikkailussa 1 mahdollisuuden nostaa mahtiaan, tämä kaveri ei tule viiden vuoden pelilläkään saamaan mitään kunnon riimutaikoja.
Itse aikanaan annoin heiton per pelikerta, jos siis oli aktiivisesti mahtiaan tärvännyt.[/quote:dfcfca7dcd]
Hmm. Meillä on pelissä aivan liian vähän mahdin käyttöä - johtuen enimmäkseen pelaajista jotka haluavat toimia perinteisesti voimalla ja älyllä. (PJ:ssähän ei koskaan ole mitään vikaa, eihän? ;-)) Pitänee PJ:nä kannustaa vähän lisää taikuuden ja mahdin käyttöön.
|
Vash the Stampede
linkki
27. heinäkuuta 2005 kello 15.13
|
Vash the Stampede
27. heinäkuuta 2005 kello 15.13
linkki
|
[quote:1258817c43]ja pelkkä MHT-kokemusten keräily on aivan liian hidasta!!!
[/quote:1258817c43]
No tuo nyt on hiukan suhteellista. Esim. MHT 10:n koulutus olisi kestänyt peliajassa 5 viikkoa, kun taas reaaliajassahan se on vain "Okei, koulutan mahtia ja heitän tarvittavat heitot". Pelaamalla viidessä viikossa pelaaja saa, jos on taikuudessa aktiivinen, varmasti enemmän MHT-lisäysheittoja. Jos pj on armollinen niin kyllähän pelaajat voivat rauhassa treenailla. Vaikka se nyt onkin jo todettu mahdottomaksi useaan otteeseen.
Jostain erratasta luettiin, että noviisitkin sais MHT-heiton kultin pyhänä päivänä. Saattoi olla että noviisi sai yhden MHT-pisteen suoraan, ilman mitään heittoa. Näin ainakin meillä. Silloin niitä tulee hiukan lisää ja niitä riimuloitsujakin tulee joskus hankittua. Ei olla mitään himomunchkaajia kuitenkaan, että kaikilla olisi heti valmiiksi rutkasti uusiutuvaa riimutaikuutta.
|
Fharlanghn
linkki
27. heinäkuuta 2005 kello 15.58
|
Fharlanghn
27. heinäkuuta 2005 kello 15.58
linkki
|
[quote:02affcb612="Alec"]Tulipa luettua sääntöjä ja huomasin että MHT:a voi kouluttaa vaan kokemusheitoilla! Ollaan kuitenkin aina pidetty että MHT:a voi kouluttaa normaalilla ominaisuuden koulutuksella, koska sitä kuluu todella paljon ja pelkkä MHT-kokemusten keräily on aivan liian hidasta!!!
[/quote:02affcb612]
Yksi vaihtoehto voisi olla käyttää RQII:n mahtisääntöä, jossa kokemusheiton jälkeen nopan heittäminen on riskittömämpää ja mahti kasvaa siten hieman nopeammin.
---
[b:02affcb612]POWER GAIN ROLLS[/b:02affcb612] - To see if a character can increase POW after overcoming a foe's resistance to magic, subtract the character's current POW from racial maximum (21 for humans), and multiply the result by 5. This number or less must be rolled on D100; for a successful roll, roll again on D100 for the amount of POW increase achieved:
[code:1:02affcb612]
Roll:
01-10 +3 to POW
11-40 +2 to POW
41-00 +1 to POW
[/code:1:02affcb612]
F
|
Alec
linkki
27. heinäkuuta 2005 kello 20.08
|
Alec
27. heinäkuuta 2005 kello 20.08
linkki
|
[quote:1e67a714aa="Vash the Stampede"]No tuo nyt on hiukan suhteellista. Esim. MHT 10:n koulutus olisi kestänyt peliajassa 5 viikkoa, kun taas reaaliajassahan se on vain "Okei, koulutan mahtia ja heitän tarvittavat heitot". Pelaamalla viidessä viikossa pelaaja saa, jos on taikuudessa aktiivinen, varmasti enemmän MHT-lisäysheittoja.[/quote:1e67a714aa]
Voi olla vaan turvallisempaa käyttää muutama viikko kaupungissa mahdin kehittämiseen ku lähteä seikkailuun MHT kahdessa sillä asenteella että nyt otetaan mahtikokemuksia! Oon vaan ite huomannu et ku MHT on jonkun jumalallisen jälkeen minimissä ni haava-loitsukin alkaa olla erittäin vaarallinen (ellei omista vastataikuutta)!
Kylläkin toi sääntö että mahtikokemuksen voi saada kun vaan käyttää taikuutta ja toi lisäysheitto taulukko parantaa mahtikehitystä aika paljon! Täytyypä taas ottaa uusia käytäntöjä meijän peleihin, että ei muuta ku kiitoksia taas hyvistä neuvoista :-D !!!
|
Guzmo
linkki
27. heinäkuuta 2005 kello 22.18
|
Guzmo
27. heinäkuuta 2005 kello 22.18
linkki
|
[munchaus]
Jokaiselta pelaajalta kuuluu löytyä taikuutta, joka vaatii onnistuakseen vihollisen taikapisteiden voittamisen. Esim. Haava. MHT 2:llakin saa helposti mahtimerkinnän kun nuijii esim. pieneläimiä haava loitsulla. Esim. oravalla tai hiirellä on tunnetusti heikko MHT (1-4). Pieni MHT tunnetusti kasvaa nopeiten & varmimmin, joten nopea kehittyminen on taattua.
Tai sitten odottaa hartaasti pyhäpäivää tai vaihtoehtoisesti liittyy kaaokseen ja heittää hyvin siitä kaaoottiset ominaisuudet taulukosta. Jollain kaaoksen loitsulla sen ominaisuuden sai suoraan valita. Huisaa!
[/munchaus]
Hahmon voi sopia harhailevan mietiskelemässä aavikolla 6kk, jonka jälkeen MHT on noussut esim. kahdeksaan minkä jälkeen sitä voi alkaa jo aktiivisemmin kehittämään.
|
Alec
linkki
28. heinäkuuta 2005 kello 20.26
|
Alec
28. heinäkuuta 2005 kello 20.26
linkki
|
[quote:290adda1c5="Guzmo"][munchaus]
Jokaiselta pelaajalta kuuluu löytyä taikuutta, joka vaatii onnistuakseen vihollisen taikapisteiden voittamisen. Esim. Haava. MHT 2:llakin saa helposti mahtimerkinnän kun nuijii esim. pieneläimiä haava loitsulla. Esim. oravalla tai hiirellä on tunnetusti heikko MHT (1-4). Pieni MHT tunnetusti kasvaa nopeiten & varmimmin, joten nopea kehittyminen on taattua.
[/munchaus][/quote:290adda1c5]
:-D :-D :-D Nyt kaikki pikkujyrsiöitä listimään!!!
Voihan PJ:kin olla pienenä apuna ja antaa "löytää" seikkailusta vaikka lumoavan näköisen kiven, joka kosketettaessa imeytyy ihoon ja yllätys yllätys MHT kasvaa viidellä! Keinot on rajattomat, mutta jos joku alkaa meijän peleissä joukkomurhaamaan oravia, voi olla varma että oravat osaavat myös purra takaisin ja lujaa (eläin poloiset :cry: )
|
GoingDown
linkki
29. heinäkuuta 2005 kello 5.46
|
GoingDown
29. heinäkuuta 2005 kello 5.46
linkki
|
[quote:41a5e60f01="Alec"]
:-D :-D :-D Nyt kaikki pikkujyrsiöitä listimään!!!
Voihan PJ:kin olla pienenä apuna ja antaa "löytää" seikkailusta vaikka lumoavan näköisen kiven, joka kosketettaessa imeytyy ihoon ja yllätys yllätys MHT kasvaa viidellä! Keinot on rajattomat, mutta jos joku alkaa meijän peleissä joukkomurhaamaan oravia, voi olla varma että oravat osaavat myös purra takaisin ja lujaa (eläin poloiset :cry: )[/quote:41a5e60f01]
Voisi kyllä olla näkemisen arvoinen tilanne :
Suuri vankka soturi hampaisiin asti aseistettuna ja panssaroituna jahtaa metsässä hullun kiilto silmissä oravia ja jäniksiä :-), yrittäen teurastaa ne taikuudella (ja siinähän menee aikaa, kun onnistumisprosentti on 2:den mahdilla huimat 10 - enc).
Ja yhtäkkiä oravapoloiset iskevät takaisin. Todellisia tappaja-oravia Monty Pythonin tappajakanin malliin :-), vielä kun oravat onnistuisivat soturin nirrimään - voisin vannoa että soturin jumala ei hyvällä katsoisi moista meininkiä (jahdata nyt viattomia pikkueläimiä, ja vielä hävitä niille).
|
Koivuniemen Herra
linkki
29. heinäkuuta 2005 kello 8.35
|
Koivuniemen Herra
29. heinäkuuta 2005 kello 8.35
linkki
|
Tästä saakin sitten hyvän miniseikkailun. Epäonnistunut Orlanthin riimulordi antaa PH:lle Orlanthin Pyhän Käsikranaatin ja lähettää metsään tuhoamaan kauheaa kaaosmörköä.
|
Assath
linkki
29. heinäkuuta 2005 kello 11.58
|
Assath
29. heinäkuuta 2005 kello 11.58
linkki
|
Älkää aliarvioiko oravia. Niiden pohjaton viha kaikkea vapaata ja hyvää kohtaan ei tunne mitään rajoja. Erityisen julmia ja petollisia ovat maahamme soluttautuneet "vieraspaikkakuntalaiset" oravat. Jo aikaa sitten on viisas ja luetettava ystäväni Tanan tajunnut niiden vaarallisuuden. Asiasta voi lukea lisää täältä: [url]http://www.myrskynaika.net/keskustelu/viewtopic.php?t=136&postdays=0&postorder=asc&start=15[/url]
|
Vash the Stampede
linkki
30. heinäkuuta 2005 kello 12.31
|
Vash the Stampede
30. heinäkuuta 2005 kello 12.31
linkki
|
Meillä oli(lue: on) näistä oravista ennakkotapaus. Veijarin akolyytti koitti voittaa oravat, mutta on nyt mystisesti hävinnyt. Huhuja liikkuu, että hän olisi jossain "oravaulottuvuudessa", mutta tätä ei ole voitu vielä vahvistaa. Rvot tietää asiasta paremmin. Tai itse Frames, jonka kohtalona oli joutua oravien koston ja vihan kohteeksi.
|
Rvot
linkki
4. syyskuuta 2005 kello 19.36
|
Rvot
4. syyskuuta 2005 kello 19.36
linkki
|
Frameksesta ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään, joten voimme vain toivoa ettei oravien oveluus ja pahantahtoisuus ole ylittänyt Veijarin Akolyytin viekkautta.
Viestin aiheena taisivat kuitenkin olla mahtilisäykset. Niitä on minusta mukavampi saada hahmon (itseluottamuksen) kannalta tärkeistä onnistumisista, liittyivät ne sitten taikuuden käyttöön eli ei, kuin esim. onnistuneesta haava-loitsusta.
|