Vanha foorumi

Takaisin

"Survivors"

Roolipelikeskustelu
Anonymous 26. heinäkuuta 2001 kello 10.48
Kirjoittaja Viesti
Anonymous linkki 14. kesäkuuta 2001 kello 11.39
Anonymous 14. kesäkuuta 2001 kello 11.39 linkki Ovatko hahmot koskaan joutuneet peleissänne todella selviytymään, eli etsimään luonnosta ruokaa ja metsästämään ja tekemään suojaaja ym. ym. Tämä vain nyt mieleen, kun yhden kaverini pelissä jäimme merirosvojen vangiksi yhdelle saarelle ja heiltä paettuamme jouduimme todellakin aloitamaan perusasioista. Onneksi saimme rakennettua lautan ja pakenimme naapurisaareen. Jossain vaiheessa yritämme päästä takaisin mantereelle.
Anonymous linkki 15. kesäkuuta 2001 kello 1.36
Anonymous 15. kesäkuuta 2001 kello 1.36 linkki Kerran eräs PJ:llä oli jotain ikäviä ajatuksia minua kohtaan... En muista miten päädyin vankilaan mutta sieltä kun yritin paeta, niin oonistuinkin tippumaan johonkin paska/kusi varastoon.(hieman ihmeellistä) joudun elämään joku 3 päivää paskalla ja kusella... varmaan mukavaa oikeesti... Lopulta pääsin sieltä ulos ovesta joka oli aivan säilön pohjalla... kun tulin sieltä ulos niin minua luultiin Zombieksi ja ruvettiin kivittämään ja juoksin karkuun. Metsässä elelin kasveilla ja hedelmillä joku viikon. Kunnes Näin vankkurit... ajattelin että ryöstän ne... olin tehnyt tuli nuolia ja omatekoisen jousen... jotenkin ihmeessä sain osuttua vankkureihin ja se vankkuri syttyi palamaan... kun se oli sammunut ja menin katsomaan oliko siellä mitään metalli esineitä ehjänä niin huomasin että kaikki kultarahat olivat sulaneet. (erittäin kummallista). Kaikki muutkin olivatsulaneet ja palaneet... tuon jälkeenmeni hiukan maku pelistä... elelin joku 2 viikkoa vielä metässä ja sitten ei enää pelattu... Todella hauska kokemus näin jälkeenpäin.
Wlu 000 linkki 23. heinäkuuta 2001 kello 17.42
Wlu 000 23. heinäkuuta 2001 kello 17.42 linkki Tällä hetkellä olemme eräässä pelissä joutuneet (lähes) autiolle saarelle. Jouduimme sinne koska olimme orjakauppiaitten vankina, mutta laiva haaksirikkoutui myrskyssä Meitä on neljä siellä saarella ja toisessa päässä saarta asuu noin 20 orjakauppiasta (niitäkin pelastui laivasta). Tavaroita meillä ei ole nimeksikään ja talvi on tulossa, mutta onneksi meillä on asumuksena hieno kivikasa jossa voi mukavasti ja lämpiumästi viettää talven. ruokana oli tynnyri hapankaalia, mutta sekin taisí jo loppua. osa siitä laivasta joka kuljetti meitä oli jäänyt jonnekkin karikkoon kiinni, mutta merirosvot ehtivät sinne meitä ennen. Kun me lopulta ehdimme sinne löysimme sieltä vain jotain säkkejä ja 2 tynnyrillistä hapankaalia :smile: . Minä tosin kaadoin ne hapankaalit mereen. Sitten tuli yllättäen uusi myrsky ja se laivan osakin vajosi mereen. Muita saaria ei näy missään lähistöllä ja kuten jo kerroin joudumme nähtävästi viettämään talven siellä kivikasassa (joka on muuten aika viihtyisä). Tällä hetkellä pelissä on meneillään loppukesä joten kaipa me jotain onnistumme metsästä hankkimaan.
Guzmo linkki 26. heinäkuuta 2001 kello 10.48
Guzmo 26. heinäkuuta 2001 kello 10.48 linkki Kerran pelaajat jäivät useaksi päiväksi luolaan loukkuun ja muitakin "jumittumisia" on ollut aina välillä ongelmana. Perusvirhehän on lähteä sotisovassa jonnekkin seikkailemaan ja unohtaa ottaa mukaan lämpimät vaatteet/köydet/soihdut/ruoka/vesi :smile: Kukaan ei ole pelissämme eläytynyt erityisesti väsymyksen/nälän kourissa olevaan hahmoon. Aina on jaksettu taistella ja juosta vaikka takana olisikin viikon vesipaasto ja suossa ryömiminen. On ne sankarit kovia... - Guzmo
black knight linkki 23. huhtikuuta 2004 kello 22.14
black knight 23. huhtikuuta 2004 kello 22.14 linkki tuosta selviytymisestä tuli mieleeni vanha huippuluokan Suomalainen peli: Unreal world! kannattaa kyl kokeilla
GreepyReaper linkki 24. huhtikuuta 2004 kello 17.54
GreepyReaper 24. huhtikuuta 2004 kello 17.54 linkki [quote:30479a9f90="black knight"]tuosta selviytymisestä tuli mieleeni vanha huippuluokan Suomalainen peli: Unreal world! kannattaa kyl kokeilla[/quote:30479a9f90] Unreal World on ihan sika hyvä peli mutta pirun mircosoft idiootittien XP ei tue sitä koska se on DOS-peli. Ja kyllä pelaajat ovat joskut joutunueet ihan oikeasti pelastautumaan. Olen ollut mukana yhessä pelissä joka oli suunniteltu vain selviytymistä vastaan. Se oli joku "Cyper Robinson"-tyyppinen peli. Pommitetussa kaupungissa syömässä torakoita... tosi kivaa...
black knight linkki 27. huhtikuuta 2004 kello 9.39
black knight 27. huhtikuuta 2004 kello 9.39 linkki se kyl joo voitas tehä xp:lle toimivaksi
Häjy linkki 27. huhtikuuta 2004 kello 9.44
Häjy 27. huhtikuuta 2004 kello 9.44 linkki Harvoinpa survival jutuista saa kovin mielekästä peliä. Homma kiteytyy turhan usein jonkun survival skillin heittämiseen tai vaihtoehtoisesti sellaiseen tympeään kaikki vaihtoehdot läpi kartoittavaan puzzle solving jyystöön. Ja kummassakaan tapauksessa hahmoilla ei liene todellista riskiä kuolla siihen, tai jos on niin se tekee skenusta vielä turhemman. On kai teoriassa mahdollista rakentaa koko pelijakso sille teemalle ja oikeasti suunnitella siitä toimiva, mutta useimmiten niitä kannattaa kyllä välttää. -Simo
Olorin linkki 27. huhtikuuta 2004 kello 10.01
Olorin 27. huhtikuuta 2004 kello 10.01 linkki Riippuu PJ:stä.
Aztek the Merciful linkki 27. huhtikuuta 2004 kello 10.26
Aztek the Merciful 27. huhtikuuta 2004 kello 10.26 linkki Survivolia, pitääkö sitä erikseen pelata, eivätkö ne ole suhteellisen usein arkiaskareita hahmoille/pelissä? Ai niin, mutta täällä PJ:t tekevät oikeasti "seikkailuta", "skenuja" ja "teemoja". Deserters will be shot! Vai mikä on meininki? :roll: :P [quote:eefe499a08="GreepyReaper"]Unreal World on ihan sika hyvä peli mutta pirun mircosoft idiootittien XP ei tue sitä koska se on DOS-peli.[/quote:eefe499a08] OT: Ovat ne pahat idioottikapitalistit jotain ajatelleet(ehkä enemmän kuin suomalainen kynäniskapentunörtti?). XP:ssä löytyy kyllä Yhteensopivuushakemisto vanhoille peleille, ja DOS-pelitkin saadaan tod. näk. toimimaan, vaikka DOS-pohjaa ei XP:ssä olekaan. Pitää säätää vain perusmuistin kanssa. Vaihda Muisti-välilehdeltä Alkuperäinen ympäristö -kohtaan suurin arvo(4096). Rastita valikosta perusmuisti suojatuksi. Säädä XMS-muistin asetukset automaattiseksi ja käyttämään HMA-aluetta. Sulje EMS-muisti pois päältä ja kytke takaisin vasta jos peli ei toimi vieläkään. Sitten on autoexec.nt ja config.nt filujen(ei siis autoexec.bat ja config.sys) säätämistä. Ota niistä alkuperäisistä kopiot ja kikkaile vasta niillä. XP:n Yhteensopivuusasetuksista voit määritellä mitä autoexec.nt ja config.nt versiota ohjelma käyttää. Perusmuistin vapauttamiseen tuota kautta löytyy varmasti kikkoja googlella.
Häjy linkki 27. huhtikuuta 2004 kello 13.40
Häjy 27. huhtikuuta 2004 kello 13.40 linkki [quote:728fd7966e="Aztek the Merciful"]Survivolia, pitääkö sitä erikseen pelata, eivätkö ne ole suhteellisen usein arkiaskareita hahmoille/pelissä? Ai niin, mutta täällä PJ:t tekevät oikeasti "seikkailuta", "skenuja" ja "teemoja".[/quote:728fd7966e] ...ja toinen vaihtoehto on mikä? Se onko semmoinen selviytymispuuhastelu arkiaskareita hahmolle riippuu luonnollisesti genrestä, maailmasta, hahmosta yms. Ja eiköhän useimmille hahmoille joku ympäristö ole sellainen missä selviytyminen ei ole enää rutiinia. Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä, että rutiiniselviytymisen pelaaminen on kyllä varsin turhaa puuhaa. -Simo
Bombur linkki 27. huhtikuuta 2004 kello 15.13
Bombur 27. huhtikuuta 2004 kello 15.13 linkki On, itseasiassa pariinkin otteeseen. Kerran he huuhtoutuivat haaksirikkoutuneesta laivasta tuntemattomalle saarelle, jossa ei paljon asutusta ollut, lukuunottamatta paria pientä heimoa. Toisen kerran heidät lähetettiin pitkälle matkalle, niin pitkälle että kerkesi tulla ihan nälkä ja jano, joka johti jonkinlaiseen survivoroimiseen. Aiheesta tuli mieleen, että seuraavaan kampanjaan voisi luoda jonkinlaista survivorointia :wink: Pelaajat ovat Itäisten saarten laivastoa, ja olisi mukava jos kävisi vaikka jonkinlainen "pieni vahinko", vaikka joukko merirosvoja kaappaisivat laivan tai jotain muuta vastaavaa.
Aztek the Merciful linkki 27. huhtikuuta 2004 kello 15.45
Aztek the Merciful 27. huhtikuuta 2004 kello 15.45 linkki [quote:1f8ad48d3d] ...ja toinen vaihtoehto on mikä?[/quote:1f8ad48d3d] Kampanja, jossa pelaajat voivat päättää aidosti mitä tekevät? 95% hukkatyöhön ei tosin ole monella PJ:llä varaa, ei siitä voi oikeastaan syyttää. En muuten ollut sitä mieltä, etteikö rutiiniselviytymistä pitäisi pelata. Tarkoitin, että ei se tarvitse mitään selkeää teemaa tai seikkailua alle. "Arkiaskare" tarkoitti sitä, että metsästäminen, matkustaminen ja itsensä huoltaminen on arkista puoliaktiivista sivupuuhaa tärkeimpien juttujen lomassa. Vesileili ei leiju defaulttina mukana ja kylmään voi kuolla. Se "pelaako selviytymistä" riippuu siitä mihin hahmo joutuu, ei siitä mikä olisi pelaajien/PJ:n mielestä juuri milläkin pelikerralla kivaa pelata.