GoingDown
linkki
5. kesäkuuta 2005 kello 18.05
|
GoingDown
5. kesäkuuta 2005 kello 18.05
linkki
|
Olen mietiskellyt minkäsmoisia houseruleja muut Runequest-pelaajat yleensä käyttävät? Onko iskuhetket käytössä vai onko tilalla jotain muuta? Kuinka taikuus? Niistä voisi saada hyviä vinkkejä pelaamiseen.
Pistäkäähän omia sääntömuunnelmia vinkiksi allekirjoittaneelle. Ja perusteluja tietysti olis kiva kuulla, miksi jotain käytetään tai ei.
Meillä on ollut käytössä vahinkomuutoksen "loivennus" seuraavasti :
VMA+KOK _ V-muutos
-----------------------------
1-12 _____ -1
13-24 ____ 0
25-32 ___ +1
33-40 ___ +2
41-56 ___ +3
57- _____ tästä eteenpäin +1 jokaiselle 16 lisäykselle tai sen osalle
Loiventaa ehkä jopa hieman liikaa vahinkomuutosta... olen miettinyt josko vähän jyrkentäis tuota takaisin. Alkuperäinen tuntui vaan turhan jyrkältä (jossain olikin esimerkki siitä, kuinka hevoset potkivat kaikki raajarikoiksi tai kuolleiksi aika helpolla)
PS. Osaako kukaan kertoa aloittelijalle, kuinka tällä foorumilla tehdään edes jonkunnäköinen taulukko?
|
Vash the Stampede
linkki
5. kesäkuuta 2005 kello 21.44
|
Vash the Stampede
5. kesäkuuta 2005 kello 21.44
linkki
|
Prkl! Mulla oli houserulet kirjoitettu aikanaan koneelle, mutta kun velipojan kans päätettiin päivitellä konetta, niin sitten tylysti HÄN formatoi just sen kovon missä oli ne kaikki jutskat. Yksinkertaisuudessaan se koski heitto- ja ampuma-aseiden bonuksia lähietäisyydeltä. Eli ampuma-aseet n.10m ja heittoaseet n. 5m. Bonuksia tulee heti +10% molemmilla. Sitten erikoisen ja kriittisen mahdollisuus tuplaantui, eli esim raskaalla varsijousella kun pääsee likeltä tähtäilemään, niin todella helpolla(40% osumista) tulee runtua aika pahasti. Siihen jos vielä pääsee "tähtäämään", niin meillä sai sen toiset +10%. Eli turistikin varsijousen kanssa on lähietäisyydeltä ihan vaarallinen kerppa. Niin kuin se tietysti onkin. Jos ei nyt aivan käsi ole.
Oli mulla jokin toinenkin mullistava uutuus, mutta ei nyt muista. Etten ois näitäkin jo kirjoitellu tänne aiemmin? Ei enää vanhana muista.
|
Alec
linkki
6. kesäkuuta 2005 kello 8.07
|
Alec
6. kesäkuuta 2005 kello 8.07
linkki
|
Ollaan tehty vahingon ottamiseen sellanen muutos et jos käsi menee kaksinkertaiselle ni joutuu heittämään R-R-heittoja. Tämä kuvaa verenvuotoa esim. valtimo poikki. Ihmeteltiin sitä säännöissä et jos käsi menee vaikka poikki mut kokonaiskestossa löytyy ni kaverilla ei oo mitään hätää (Täähän oli säännöissä näin, olihan ).
Muuten ei olla tehty radikaaleja muutoksia, mutta täytyy myöntää et sääntökirjaa tulee välillä selattua vähän enemmänkin (Aina joku koittaa painia eikä kukaan ikinä muista miten se menee )!
|
GoingDown
linkki
6. kesäkuuta 2005 kello 8.23
|
GoingDown
6. kesäkuuta 2005 kello 8.23
linkki
|
[quote:b088c2ba71="Alec"]Ollaan tehty vahingon ottamiseen sellanen muutos et jos käsi menee kaksinkertaiselle ni joutuu heittämään R-R-heittoja. Tämä kuvaa verenvuotoa esim. valtimo poikki. Ihmeteltiin sitä säännöissä et jos käsi menee vaikka poikki mut kokonaiskestossa löytyy ni kaverilla ei oo mitään hätää (Täähän oli säännöissä näin, olihan ).
[/quote:b088c2ba71]
Tästä tulikin mieleen, että meillä systeemi menee vähän samaan tyyliin. Eli, jos käsi menee kaksinkertaisille miinuksille [b:b088c2ba71]yhdellä iskulla[/b:b088c2ba71] niin silloin käsi on kokonaan poikki tai vastaavaa, ja joutuu heitteleen RR:iä. Jos kättä on runnottu useammalla iskulla kaksinkertaisille miinuksille, siinä on monta pientä haavaa, joiden tuloksena on käsi käyttökelvoton, mutta ei kuitenkaan vuoda kovin pahasti, eli ei RR heittoja.
|
Vash the Stampede
linkki
6. kesäkuuta 2005 kello 14.50
|
Vash the Stampede
6. kesäkuuta 2005 kello 14.50
linkki
|
Eikös tuo ole jossain sääntökirjassa? Tuntuu niin "itsestäänselvältä"... Mutta en ihan sanasta sanaan muista niitä sääntökirjoja läpi.
|
Alec
linkki
6. kesäkuuta 2005 kello 15.40
|
Alec
6. kesäkuuta 2005 kello 15.40
linkki
|
En tiiä mikä versio meillä on, mut siin ei ainakaan ollu moista sääntöä (tai sit mul on tosi huono muisti)
Jos jollain on joku sääntökirja ni voisko laittaa tähän, mitä tapahtuu kun raajaan tulee vahinkoa?
|
Assath
linkki
6. kesäkuuta 2005 kello 16.25
|
Assath
6. kesäkuuta 2005 kello 16.25
linkki
|
Ei ole käsillä sääntökirjaa vaan ulkomuistista puhun, mutta muistelen homman menevän siten, että yhdellä iskulla raajaan voi tulla korkeintaan tuo kaksi kertaa raajan kp:t vahinkoa ja tällöin uhkaa raajan menetys jollei sitä 10 vuoron aikana paranneta +:n puolelle. Tällöin kohteen täytyy heittää joka vuoro RR*5 tai kärsiä pisteen verran vahinkoa kokonaiskestoon verenvuodosta. Tämä ei siis mielestäni poista sitä mahdollisuutta, että käteen tulevat pienet vauriot eivät voisi hiljalleen tappaa hahmoa, mutta yhdellä iskulla ei vahinkoa voi tulla kuin tuo 2*(raajan kp).
|
Koivuniemen Herra
linkki
6. kesäkuuta 2005 kello 18.15
|
Koivuniemen Herra
6. kesäkuuta 2005 kello 18.15
linkki
|
Perussääntöjen mukaan käden maksii vahinko on 2 kertaa käden KPt. Eli jos hemmollasi on hyväkuntoisessa kädessä 5kp, niin maksimi vaurio jota siihen voi änkeä on 10, eli -5 asti. Eli -6 ei ole mahdollinen.
Ja sittenhän sitä heitellään RRx5,jos tulee alle RRx1, verenvuoto lakkaa, ja muuta en sitten muistakkaan.
|