Vanha foorumi

Takaisin

Uudet jumalat/uskonnot/kultit

Gloranthan kultit ja uskonto
Trunks 5. kesäkuuta 2005 kello 8.10
Kirjoittaja Viesti
Trunks linkki 5. kesäkuuta 2005 kello 8.10
Trunks 5. kesäkuuta 2005 kello 8.10 linkki Eli onko mahdollista keksiä itse omia uskontoja ja näitä vaikkapa pohjustamaan omaa peliänsä/tarinaansa
Vesa linkki 5. kesäkuuta 2005 kello 8.24
Vesa 5. kesäkuuta 2005 kello 8.24 linkki Tottakai se on mahdollista, mutta hankalaa siinä mielessä jos peli mukailee virallista Gloranthaa. Itse näkisin kaikkein yksinkertaisimmiksi itse luoduiksi kulteiksi Gloranthaan pienet, tietylle alueelle rajoittuneet sankarikultit joilla ei välttämättä ole mitenkään valtavaa asemaa kovinkaan laajalla alueella. Suurempien ja monimutkaisempien kulttien luominen vaatiikin sitten jo pidempää pohdintaa ja kultin sovittamista Gloranthaan mikä ei kovinkaan helppoa välttämättä ole. Muuten jos omanlaistansa maailmaa vaikkapa juuri RQ:n säännöillä ja sitä mukaa Gloranthan kulteilla pelaa, niin kyllä sinne omaan maailmaan omat kultit ja jumalat on helppo sijoittaa.
Vash the Stampede linkki 5. kesäkuuta 2005 kello 21.35
Vash the Stampede 5. kesäkuuta 2005 kello 21.35 linkki Itse tulee luotua sellaisia "pahiskultteja", joita tietyn kampanjan tai seikkailun vastustajat palvovat. Ei mitään täydellistä kuvausta, mutta sellaista pientä pikkutarkkaa tietoa, mikä antaa sitten pelaajille tietoa ko. kultista ja heidän pahoista aikeistaan. Ja onhan sitä joskus tullut kokeiltua ihan oikeankin kultin luomista, mutta sitä saa kiukulla kyllä pähkäillä. Jotta kaikki sopii suunnilleen kohdalleen...
newsalor linkki 31. heinäkuuta 2005 kello 1.13
newsalor 31. heinäkuuta 2005 kello 1.13 linkki Ehdottomasti! [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_Game_Fun]MGF (Maximum Game Fun)[/url] Itseasiassa suosittelen luomaan omia kultteja ja uskontoja, jos siltä tuntuu. Lue vaikka meidän maailmamme mytologiaa ja koita saada sieltä ideoita. Suoraan en lähtisi silti mitään kopioimaan, vaan nimenomaan kannattaa koittaa saada uudesta uskonnosta / kultista sopivan sekoituksen omaperäisyyttä, uskottavuutta ja pelattavuutta. Jos sinusta tuntuu, että saisit seuraavasta seikkailusta hauskemman, jos sieltä jokin kultti löytyisi, niin tee ihmeessä sellainen. YGWV (Your Glorantha Will Vary) Jos et tiedä, millainen jokin kultti, uskonto tai kulttuuri on, niin heitä se päästäsi, jos uskot, että se parantaisi peliäsi. Jos esimerkiksi luet Hon-Eel Tanssijan kultista, mutta et tiedä sitten yhtään millainen tuo kultti olisi, niin mikään ei estä sinua heittämästä kehiin sellaista kulttia, jonka jäsenet taistelevat tanssiliikkeiden ja viuhuvien huivien taakse kätkettyjen tikarien kanssa. Saattaa toki olla, että jossain myöhemmässä lisäosassa kerrotaan toisin, mutta ei kait se niin vakavaa ole. Tee ihmeessä Gloranthasta omasi. Mistään maailmasta ei oikeastaan voi tietää kaikkea - ei Keski-Maasta, ei omastamme, ei Gloranthasta. Ainoa keino tietää kaikki on jatkaa keksimistä ja uuden luomista siellä missä tieto loppuu. Gregin tavanneena voin sanoa, että niin hän itsekkin tekee ja toivoo varmasti muidenkin tekevän. Ennen kaikkea, jos jotain siistiä keksit, niin jaa se ihmeessä muiden kanssa! Minä ainakin mielelläni luen mitä hienoja ideoita muilla on. Jos ideasi herättää keskustelua, niin ehkä voit kehitää sitä eteenpäin muiden ehdotusten kautta. Glorantha on kasvanut nykyiseen loistoonsa suurilta osin juuri sen takia, että tuhannet ihmiset ovat kantaneet kortensa kekoon.