Broo
linkki
22. maaliskuuta 2005 kello 13.31
|
Broo
22. maaliskuuta 2005 kello 13.31
linkki
|
Onko teilla kokemuksia netttiroolipeleistä ja jos on minkälaisia ne ovat. Itse olen pelannut runescapea ja mielestäni nettiroolipelit ovat mukavaa ajanvietettä.
|
Vesa
linkki
22. maaliskuuta 2005 kello 17.34
|
Vesa
22. maaliskuuta 2005 kello 17.34
linkki
|
Itse tuli Anarchy-Online niminen nettiroolipeli ladattua, kun sitä sai vuoden pelattua ilmaiseksi. Aluksihan se vaikutti ihan mielenkiintoiselta, ja addiktoivalta, mutta pian kun leveleitä alkoi kertymään niin se rupesi jo vähän puuduttamaan ja oli melko samanlaista menoa.
Roolipelaaminen siitä oli kaukana, ja veikkaan että sama asia vaivaa muitakin suuremman väen suosiossa olevia online-roolipelejä WoW yms. Ei se oikein vakuuttanut kun sakemannit jauhaa paskaa, pelasin tai pelaan saksalaisella serverillä. No kumminkin veikkaan että samanlainen ongelma on World Of Warcraftissakin, se on olevinaan roolipeli, mutta silti suurin osa pelaajista on niitä Counter-Striken mättäjiä, jotka jauhaa samaa shittiä WoW:n parissa. Hyvän online-roolipelin saa aikaan parhaiten minusta sillälailla, että on jokin tietty kaveriporukka, jonka kanssa sitten pelaa jotakin tietokone-roolipeliä. jossa on moninpelimahdollisuus. Sillälailla ei ole niitä ahdsitavia CS-peeloja pilaamassa tunnelmaa.
|
GreepyReaper
linkki
24. maaliskuuta 2005 kello 18.43
|
GreepyReaper
24. maaliskuuta 2005 kello 18.43
linkki
|
yleensäkin nettiroolipelit (MMORPG) ovat aika kehnoja juuri pelaaja ryhmän takia. Toinen ongelma on se ettei niihin saa kunnolla luotua quest pohjaista juonta (mikä on yleensä rpg kantavana tekijänä) koska pelaajia kuitenkin on tuhansia.
Mutta joissakin MMORPG on keksitty myös mielikuvituksellisia tapoja CS-mättääjien kiusaksi. Ensimmäisenä tulee GHS, jossa ei oikein ole säädyllisiä random encounter joita vois vain mättää ja näin tienata exp. Siinä oikeastaan ainut tapa saada leveleitä on erinäiset tehtävät (joissa kylläkin on myös täys mättö tehtäviä).
Mutta ainoat nettiropet (jos niitä voi niiksi kutsua) ovat Diablo 2 ja sen lisäosa. Niissä on tajuttu ettei kannata tehä Quest pohjaista seikkailua ja se on siksi täyttä mättöä.
|
TypoDemon
linkki
30. huhtikuuta 2005 kello 12.34
|
TypoDemon
30. huhtikuuta 2005 kello 12.34
linkki
|
W O W!
Jos ei teidä mistä on kyse, niin sitten on aika pimennossa nettiroolipelien suhteen. :)
|
Zero
linkki
1. toukokuuta 2005 kello 16.02
|
Zero
1. toukokuuta 2005 kello 16.02
linkki
|
Ite olen pelaillu Runescapea ja Maple Storya. Jälkimmäinen on ihan mahtava. 8-)
|
Elgarth Mortifier
linkki
2. toukokuuta 2005 kello 12.00
|
Elgarth Mortifier
2. toukokuuta 2005 kello 12.00
linkki
|
Everquest II:ta tuli pelattua kuukauden verran. Pelaajapopulaatio perseestä -> peli myös.
Grafiikka komeaa, sisältöä melko vähän.
Tekstipohjaiset Mudit(Multi-user-dungeons) ovat mielestäni sisältörikkaimpia nettiroolipelejä.
Itse olen tahkonnut Batmudia vuodesta miekka ja kilpi (1997) .
|
black knight
linkki
4. toukokuuta 2005 kello 12.22
|
black knight
4. toukokuuta 2005 kello 12.22
linkki
|
mä pelasin aikoinani jotain maagi ropea irkin kautta. Musta se oli hauskempaa, kuin se, että kaikki hikoaa samassa huoneessa pelaamassa, ellei pelikumppaneina olis muutama hyvännäkönen muija :P
|
Marcus Maximus
linkki
10. toukokuuta 2005 kello 10.30
|
Marcus Maximus
10. toukokuuta 2005 kello 10.30
linkki
|
Minäpä pyöräytin aiheesta "roolipelaaminen mmorpgeissa" pari sivua paperia taannoin. Kokonaistuote ei ihan vielä ole Websterissä, mutta abstrakti jo löytyykin.
Sitä sopii ihastella [url=http://www.gamesconference.org/digra2005/viewabstract.php?id=209]täällä[/url].
|
Olorin
linkki
11. toukokuuta 2005 kello 2.10
|
Olorin
11. toukokuuta 2005 kello 2.10
linkki
|
[quote:273eed5e16="Marcus Maximus"]Minäpä pyöräytin aiheesta "roolipelaaminen mmorpgeissa" pari sivua paperia taannoin. Kokonaistuote ei ihan vielä ole Websterissä, mutta abstrakti jo löytyykin.[/quote:273eed5e16]
Hyvä ja mielenkiintoinen teksti, kiitos siitä. Odotamme mielenkiinnolla valmista tekstiä. :)
|
Sampi
linkki
11. toukokuuta 2005 kello 8.27
|
Sampi
11. toukokuuta 2005 kello 8.27
linkki
|
Abstraktiksi pitkänpuoleinen, mutta hyvää asiaa. Koskas voimme odottaa koko artikkelin julkaisua? Ja missä mediassa?
Go, Markus, go.
|
Marcus Maximus
linkki
11. toukokuuta 2005 kello 12.44
|
Marcus Maximus
11. toukokuuta 2005 kello 12.44
linkki
|
Juu, tuo on ns. review abstract, eli riittävää kamaa jotta selviää, julkaistaanko se. Julkaistaan.
Foorumi on tietokonepelialan tärkein tutkimuskonferenssi (kaiketi), ja se julkaistaneen [url=http://www.digra.org]Digital Games Research Associationin kotisivuilla[/url] sekä konferenssin DVD:llä. Full paper review -konffakirjaan sillä ei arvioitsijoiden mielestä ollut syystä tai toisesta asiaa.
Kesäkuussa tuosta tulee julkisempi. Mainostan sitten lisää.
|
Vesa
linkki
12. toukokuuta 2005 kello 13.17
|
Vesa
12. toukokuuta 2005 kello 13.17
linkki
|
Mielenkiintoiselta tekstiltä vaikuttaa, pitääpä syventyä siihen joskus ajan kanssa.
Tiedä sitten muuttaako se käsitystäni nettiroolipeleistä suuntaan tai toiseen :).
|
Marcus Maximus
linkki
22. kesäkuuta 2005 kello 1.32
|
Marcus Maximus
22. kesäkuuta 2005 kello 1.32
linkki
|
[quote:0d90a95306="Marcus Maximus"]Kesäkuussa tuosta tulee julkisempi. Mainostan sitten lisää.[/quote:0d90a95306]
No ny!
Ropeteoreetikkoja kiinnostanee: [url=http://www.iki.fi/montola/onlineroleplay.pdf]Designing Goals for Online Role-Players[/url]. Saapi piestä ja paijata niin julkisesti kuin yksityisestikin.
(Kun nyt tuli mieleen, niin kannattaa vilkaista myös [url=http://www.digra.org/dl]DiGRA Digital Librarya[/url]. Vancouverin konferenssin kamat tulevat sinne toivoakseni kuukauden-parin sisään.
|
Wildor
linkki
7. heinäkuuta 2005 kello 22.07
|
Wildor
7. heinäkuuta 2005 kello 22.07
linkki
|
WoWia pelaan, Subere on peikon nimi earthen ringillä.
|