Vanha foorumi

Takaisin

Pahin olento jonka olet tavannut ja tappanut (muistelmia)

RuneQuest hahmot, hirviöt ja olennot
Zero 1. maaliskuuta 2005 kello 12.58
Kirjoittaja Viesti
Zero linkki 1. maaliskuuta 2005 kello 12.58
Zero 1. maaliskuuta 2005 kello 12.58 linkki Eli kerro pahin tapaamasi olento ja voithan myös kertoa miten sait sen hengiltä. Eli nyt on aikaa muistella vanhoja pelejä ja seikkailuja.
caramon linkki 2. maaliskuuta 2005 kello 22.04
caramon 2. maaliskuuta 2005 kello 22.04 linkki taittaapi olla näillä muistelmilla lohikäärme...eihän peliporukka sitä hengiltä saanu tais saada suomun irti ja lopulta lohis sitte tappo/söi koko kuuden hengen taistelija porukan...tai sitte jumalaton epä muodostunu dinosaurus joka tosin saatin loppujen lopuks hengiltä polttamalla kokonainen metsä missä kyseinen saurus asusteli....että semmosta pientä kivaa onhan niitä varmasti muitaki mutta ei nyt ensi hätään muistu mieleen 8)
Ferron Säilänsärkijä linkki 3. maaliskuuta 2005 kello 15.14
Ferron Säilänsärkijä 3. maaliskuuta 2005 kello 15.14 linkki Itse olen ollut mukana tappamassa hyvin suurikokoista saurian broota, muutama vuosi takaperin. Vedän pääasiassa pelejä joten en itse ole osallistunnut veritalkoisiin muuta kuin pelaajia teurastamalla. Pelaajani listivät vanhassa kampanjassa jokunen vuosi sitten Cacodemonin. Paloi yksi pikkukaupunki siinä samalla. Viime viikolla peliporukkani pääsi/ sai kohdata Thanatarin kulttiin kuuluvan broon, jonka statit löytyvät dorastor-kirjasta. Oli kovemmillekin hahmoille aika pala. En paljasta olennosta enempää, jos jonkun pelaajat sattuvat lukemaan ja pj haluaa käyttää olentoa omissa sessioissaan. Kaverilla on liuta riimutason hahmojen päitä kannossa joilla on mitä mielenkiintoisimpia loitsuja, kuten henkikatko ym... Seuraavaksi ajattelin viedä pelaajat rubbleen pienelle kaiveluretkelle kaaoksen tunneleihin. Katsotaan alkaako Eye Of Wakbothin salat pojille paljastua...Luvassa vanhaa kunnon luolahiippailua ja housuihin paskomista...Pj on kustantanut kaikessa rikkaudessaan Tena-leidit... -Ferron
Ferron Säilänsärkijä linkki 3. maaliskuuta 2005 kello 19.17
Ferron Säilänsärkijä 3. maaliskuuta 2005 kello 19.17 linkki Juu sori moderaattori toistelin itseäni kahteen kertaan. Sen broon nimi on Adull Headshrink. Kaveri kutistelee leikkaamiaan päitä. On kaoottisia ominaisuuksia muille jakaa. Ihopanssaria, tulen syöksentää, regeneroitumista ym. lyhyt miekka hyök. 188 ym. Ainutkertainen suosikkini jo vuosien ajan. - Ferron
Koivuniemen Herra linkki 13. toukokuuta 2005 kello 17.04
Koivuniemen Herra 13. toukokuuta 2005 kello 17.04 linkki Pistin ensimmäisessä johtamassani seikkailussa pari viikkoa sitten ensimmäisenä tappeluna kahta PHta vastaan innostuneen sonnin, siinähän oli sitten hauskaa katsoa kun toiselta pelaajalta revittiin käsi irti heti ensimmäisellä vuorolla ja toinen yritti hakata härkää käsillään. Pakoonhan siitä sitten oli pakko lähteä. Sonnin tappoi myöhemmin epäkuolleeksi sotakoneeksi paljastunut mykkä ex-vanki. Myös PHt tappoi myöhemmin epäkuolleeksi sotakoneeksi paljastunut mykkä ex-vanki.
Rvot linkki 21. toukokuuta 2005 kello 21.28
Rvot 21. toukokuuta 2005 kello 21.28 linkki Innostunut Sonni on epäilemättä yksi pahimpia pahiksia mitä RuneQuestissa voi vastaan tulla. Tästä en tietenkään pysty laittamaan paremmaksi, mutta voisinpa listata pari erityisen hankaliksi vastuksiksi pelaajahahmoille osoittautuneita vastustajia. - Yksinäisen Metsän ChonChon. Brooshamaanin hallitsema taikaolento, joka olemattomilla fyysisillä ja korkeintaan kohtalaisilla taikavoimillaan löi sankariporukan useaan otteeseen. - Lohikäärmeen hampaankolossa(!) asusteleva vähäinen kaaosjumala. Sankarijoukko on lyönyt tämän puolijumalan kokoamat pahisjoukot useaan otteeseen, mutta välienselvittelyt itse pääpahiksen kanssa ovat olleet varsin vaisuja. Yhtään iskua ei ole vieläkään vaihdettu, vihaisia katseita sitäkin enemmän.
Alec linkki 23. toukokuuta 2005 kello 14.10
Alec 23. toukokuuta 2005 kello 14.10 linkki Taitaapi pahin vastustaja (suhteessa hahmon taso/vastus), joka on tullu meijän kolmi henkisen pelaaja porukan eteen, ollu Fachan ( siis se yksjalkanen, ykskätinen, ykssilmänen, 12pp sulat ja tekee ihan v***sti damagee) Se sit pätki kaikki ihan rikki, KUNNES mun loistava jousiampuja pisti viimeiset TP:t moninuoli-5:seen ja pistin menemään meiningillä kriittinen tai kuollaan kaikki! Kyky oli jotain 60 ja heitin kaks kriittistä ja yhen erikoisen, se sit putos siihen (just ja just) 8-) !!!
Koivuniemen Herra linkki 24. toukokuuta 2005 kello 5.28
Koivuniemen Herra 24. toukokuuta 2005 kello 5.28 linkki Nonniin, nyt muistuikin jo mieleen eräs melkein legendaarinen tilanne jostakin vanhasta kamppanjastamme. Kaupuki on örkkiarmeijan (ei siis Gloranthaa, vaan jotain ihan muuta) piirittämänä ja PHt heiluvat muurin harjalla heitellen kotitekoisia molotoveja riehaantuneen örkkiyleisön keskuuteen. Yhtäkkiä örkit sitten pistävät alapuolella olevan portin tuusan nuuskaksi että räks vaan käy. No eihän siinä mitään, PHt ottaa armeijan komentoon ja hyökkää ulospäin kaupungista. Siellä sitten mäiskitään toisia siihen asti että päästään ison örmyn örkkipomon luokse. Pomo taitaa olla kaksi kertaa normaalin miehen kokonen, sillä on pirusti haarniskaa ja tappavan näköinen miekka. Minun hemmoni saa lyödä ensimmäisen iskun: 01 kriittinen, päähän 13 lämää = nirri pois örkiltä :-? .
Ilkka linkki 24. toukokuuta 2005 kello 13.39
Ilkka 24. toukokuuta 2005 kello 13.39 linkki Aarnikotkien saarella yksi peehoista kääntyi Megaeran palvojaksi. Vähän karsastimme moista, muttei meillä kuulemma ollut todisteita siitä että kultti olisi ollut kaaosta... Kun sitten olimme puhdistamassa erästä kaaoksen pesäpaikkaa (Saaren tietävät tuntevat kyllä paikan...) kyseinen peehoo löysi kasvin, tunnisti sen pyhistä kirjoituksista, ja popsi muutaman marjan... Kaaottisia ominaisuuksia poksahteli ukkelille enemmän kuin laki sallii ja lopulta hän muuttui brooksi! Missä vaiheessa me muut pelaajat päätimme ettei tätä voi sallia ja puutuimme asiaan. Kahta kriittistä ja kolmea erikoisosumaa myöhemmin pelaaja oli oppinut läksynsä ja teki kunnon yelmalion. Toisella kerralla toisessa pelissä olimme SankarPolulla tekemässä loppua demoniruhtinaasta. Demoni tappoi Elmalin-palvojani, ja oli antamassa kunnon selkäsaunaa Tuulilordille ja Humaktin Miekalle... Mutta toisaalla liukas velhoni veti kriittisen Hiiviskelyssä ja pääsi demonin taakse huomaamatta. Ja ei kun tikarilla selkään! Toinen kriittinen ja demoniruhtinaasta jäi vain paha haju jäljelle. Tikarissa olleella Tosiase-matriisilla ja Myrskykaanin verestä tehdyllä uutteella taisi olla vaikutusta, mutta kyllä siinä oli naurussa pitelemistä.
Alec linkki 27. toukokuuta 2005 kello 12.37
Alec 27. toukokuuta 2005 kello 12.37 linkki Voisin lisätä tähän kerran rolemasterista, ku pilasin PJ:n suunnitelmat. Kohtasin kerran erään aarrekammion edestä mustapukeisen haarniskakaverin miekka kädessä. PJ oli tehny siittä ihan kunnon levelil olevan vastuksen ( ite olin puolet pienemmäl tasol ) ja tarkotuksena oli kunnon legendaarinen kaksintaistelu, tyyliin tähtien sodasta darth vader vastaan obi-one, eli "ympyrä on sulkeutunut" klink, klink "nyt minä olen mestari" klink klink! No kyl se sai suustaan "olen vartioinut tätä ovea 300 vuotta, eikä kukaan...", tässä kohtaa mun miekka halko sitä pituussuunnassa nivusista rintaan!!! Ei sil vaan mahda mitään jos ensin heittää rajatonta ja sit kriittisest jotain 00, PJ oli LIEVÄSTI sanottuna pettynyt, ja expiä ropisi :-D
Vash the Stampede linkki 8. kesäkuuta 2005 kello 21.05
Vash the Stampede 8. kesäkuuta 2005 kello 21.05 linkki Rvot: Hei! Mitä v? Itse annoit aikanaan olettaa, että hahmojen EI kannata hyökätä itse suoranaisesti kyseisen demi-god -olennon kimppuun. Ehkä meidän ei tulevaisuudessakaan kannata uskoa teikäläisen PJ:n hahmossa ja olemuksessa antamia ohjeita ja jättää ne omaan arvoonsa ja tehdä täysin niinkuin itse haluaa. Toisaalta Frames on harrastanut tätä jo useamman vuoden, että luultavasti mikään ei tule muuttumaan miksikään. Että tämä "varoitus" on ihan turha, loppujen lopuksi.
Kreifi linkki 3. elokuuta 2005 kello 17.10
Kreifi 3. elokuuta 2005 kello 17.10 linkki En keksi mikä olisi pahinta mitä minä olen pelaajien eteen heittänyt. Varmaan joku itse tehty pääpahis. Itse pelaajana sitten onkin yksi tapaus ylitse muiden. Mustahaltia trilogiasta tuttu Jarlaxle. Pelasimme Menzoberranzaniin sijoittuvaa peliä ja minä olin kohtalaisen vähäpätöinen drow, jolla ei varsinaista merkitystä ollut. Kohtasin sitten Jarlaxlen, eikä PJ:n tarkoitus ollut viedä taistelua loppuun asti, ainoastaan vahingoittaa minua hiukan. Pari kriittistä kuitenkin käänsi tilanteen päinvastaiseksi. :P Samassa pelissä oli vastassa myös parikymmentä drowta ja lohikäärme, mutta näiden kohdalla vain juostiin ja lujaa. :P
Alec linkki 9. elokuuta 2005 kello 19.10
Alec 9. elokuuta 2005 kello 19.10 linkki Tuli taas tänään pelattua ja kyl PJ sai taas aika örmyjä heitettyä vastaan! Mun hahmolla oli mystinen näkö päällä ja PJ alko kuvailemaan miten levyhaarniskaan pukeutunut suurpeikko, jolla on kilpi-3 päällä, juoksee kohti heiluttaen punaista peikkomoukaria, josta löytyi murskaus-3 ja kestohaava!!! Aloin laskee että se tekee 50% todennäköisyydellä erikoisen, jolloin sen vahinkoväli olis 19-52 pojoa!!! On se aina niin kivaa ku pelikerta muuttuu matikan tunniks! Siinä ku se peikko juoksi kimppuun ei kyl paljoo enää hymyilyttäny!!! MUTTA niin monesti kuin aina ennenkin tapahtuu jotain täysin odottamatonta! Satuin vaan letkauttamaan et "voisin losauttaa varsijousel jos vaik tulis kriittinen" ja miten kävi, pöydälle kieri 04 ja kriittinen rintaan 8-) 8-) 8-) Ps. Kestohaava on muuten aika rankka loitsu!!!
Assath linkki 10. elokuuta 2005 kello 10.59
Assath 10. elokuuta 2005 kello 10.59 linkki [quote:d613709df0="Alec"]Aloin laskee että se tekee 50% todennäköisyydellä erikoisen,[/quote:d613709df0] Häh? Miten ihmeessä sillä peikolla oli asekyky 250%?
Vash the Stampede linkki 10. elokuuta 2005 kello 12.49
Vash the Stampede 10. elokuuta 2005 kello 12.49 linkki Ei se mitenkään uskomattoman tajuttoman mahdotonta ole. Minunkin ph:n kirveshyökkäys on noussut ihan laillisin keinoin 134%:iin, ilman bonuksia siis. Eikä olla edes munchkattu. Ja aloitettaessa se oli varmaan n. 50, ehkä hiukkasen yli. Joitain loitsuja päälle(saiko murskauksesta 10% per loitsupiste) ja avot! Ehkä se punainen peikkomoukari vielä tarkoittaa jotain, en tiiä.
Alec linkki 11. elokuuta 2005 kello 8.40
Alec 11. elokuuta 2005 kello 8.40 linkki Kyky: 110% Berserkki: *2 = 220% Murskaus-3: +30 = 250% Ja näin saadaan mun mahtavan tuulilordin jalat tutisemaan!!!
Alec linkki 11. elokuuta 2005 kello 9.34
Alec 11. elokuuta 2005 kello 9.34 linkki Tääl foorumilla oli kerran keskustelua, kuinka pelaaminen kärsii jos kaikki vastustajat on hirveitä käveleviä loitsupattereita, mut mun mielipide vähän muuttu viime pelikerralla! Se oikeestaan oli yks parhaimpia pelikertoja johtuen siitä et sai todella rasittaa aivonystyröitä hengissä selvitäkseen! Ei oikeen enää uskaltanu mennä lyömään joka vihollista joka vastaan asteli! Enemmänki taktiikkana oli heittää mun miekka kohti vihollista ja sen jälkeen sylfillä karkuun! Jännitystä ainakin riitti ja riittää edelleen ku en oo viel edes selvinny kuiville vesille koko hommasta! Palatakseni ketjun aiheeseen ni mun hahmo sai kerran kunnolla kuuluisuutta kylvettyään pelkoa örkkien joukossa oikein urakalla! Meijän seikkailu oli kussu ja kunnolla ja ainoana hengissäolijana olin saanu itteni ansaan luolan perälle! Niin yksinäinen sankari kyyhötti luolan perällä jo toivonsa menettäneenä surrren tovereitaan, kun viisikymmenpäinen örkkijoukko lähestyi häntä aseitaan kalistellen! Tuolloin tuo yksinäinen otus nosti päänsä pystyyn ja muisti lupauksensa kuolla taistellen! Hän haki vielä apua jumalaltaan loitsien päälleen kaiken mitä pystyi! Näin örkkijohtajan yllätykseksi eteen ei astellutkaan armoa aneleva ihminen vaan asemansa arvoinen tuulilordi täynnä päättäväisyyttä! Vielä tehtyään miekkatervehdyksen luolan täyttävälle örkkikomppanialle, hänen silmissään leimahti raivon liekit berserkin vallatessa hänen ruumiinsa! Seuraavia tapahtumia ei yksikään örkki myönnä tapahtuneen, mutta silti se tulee ikuisesti kummittelemaan niitä onnekkaita, jotka ehtivät juosta pakoon heidän tovereiden kuollessa ympärillä! Ja lopulta tuo yksinäinen soturi istui nojaten örkinraatoon ja haukkoi henkeään. Hänen ympärillään makasi kymmeniä raatoja, joiden kasvoille oli vääntynyt ilme kauhusta ja epäuskosta! Hengityksen tasaannuttua tuo yksinäinen otus, nousi ylös miekkaansa nojaten ja käveli ulos luolasta vahingoittumattomana!
Assath linkki 11. elokuuta 2005 kello 12.11
Assath 11. elokuuta 2005 kello 12.11 linkki [quote:a5ad03de25="Alec"]Kyky: 110% Berserkki: *2 = 220% Murskaus-3: +30 = 250%[/quote:a5ad03de25] Ahaa, sillä oli päällä berserkki. Minä jotenkin oletin, että kaikki loitsut oli jo lueteltu tuossa alkuperäisessä viestissä. [quote:a5ad03de25="Vash the Stampede"]Ei se mitenkään uskomattoman tajuttoman mahdotonta ole. [/quote:a5ad03de25] Oikeastaan ainut lisäosa, jonka omaistan ja jossa on "virallisia" Gloranthan eph:oita on Auringon kreivikunta. Sieltä jos hakee vertailupohjaa niin Valon kapteeni Invictuksella (kovin sälli kirjassa) on keihäshyökkäys 124, joten mikään ihan turha jätkä tuo kyky 250 peikko ei olisi ollut. Ei se mua olis tietenkään yhtään haitannut, etenkään kun Invictuksellahan voi teidän Gloranthassa olla hyökkäys vaikka 500. Olin vain kiinnostunut asiasta kun se taito kovin korkealta kuullosti. [quote:a5ad03de25]Minunkin ph:n kirveshyökkäys on noussut ihan laillisin keinoin 134%:iin, ilman bonuksia siis. Eikä olla edes munchkattu. Ja aloitettaessa se oli varmaan n. 50, ehkä hiukkasen yli.[/quote:a5ad03de25] Sitten jokin kolmesta seuraavasta vaihtoehdosta on totta: 1. Hahmosi on suunnattoman lahjakas (iso hyökkäysbonus). 2. Sinä olet suunnattoman onnekas. 3. Hahmollasi on pelattu suunnattoman pitkään. Taidon nostaminen 100:sta 134:n kun ottaa keskimääräisellä tuurilla ja hyökkäysbonuksella +10 yhteensä 100 seikkailu. (Olettaen siis että siihen on saanut raksin jokaisessa seikkailussa) Tämä johtuen siitä, että taito nousee joka 10 kerta ja paranee keskimäärin 3,5 pistettä per kerta.
Vash the Stampede linkki 11. elokuuta 2005 kello 12.27
Vash the Stampede 11. elokuuta 2005 kello 12.27 linkki 3. vaihtoehto ei enää pidä paikkaansa... Eikä se hahmo mitenkään tautisen lahjakas ole, H-muutos taitaa olla +13. Mutta mäihää on ollut. Sen myönnän. Peliaikaa on kulunut varmaan pari-kolme vuotta. Rvot voisi sivistää tässä asiassa. Mutta berserkki-loitsun avulla jokainen maajussikin muuttuu hirveäksi tappokoneeksi. Toki se on vaan coolimpaa jos kyseessä on peikko. Suurpeikko ois vielä coolimpi! Alkupeikko... drool...
Alec linkki 11. elokuuta 2005 kello 13.37
Alec 11. elokuuta 2005 kello 13.37 linkki [quote:e2a9b4a56e="Assath"]Ahaa, sillä oli päällä berserkki. Minä jotenkin oletin, että kaikki loitsut oli jo lueteltu tuossa alkuperäisessä viestissä.[/quote:e2a9b4a56e] Huoh, sekosin taas kirjoituksissani! Tais olla vielä niin paljon adrenaliiniä veressä! Oli meinaan sen verran kovat taistot just noit helv... peikkoja vastaan! Alko oikeest pelottamaan mun hahmon puolesta! Toistan vielä yhden aikaisemmista kommenteistani: kestohaava on perseestä, varsinki ku se on vastustajan moukarissa!!! Ja takas asiaan eli lähimuisti tökki pikkasen! Homma meni silleen et toi edellä kuvattu peikko rynni päälle (ilman berserkkiä) ja putos sitäkin nopeammin vasaman lävistämänä! Sitten tuli pari moista lisää ja nää herrat päätti pistää berserkit viel kaupan päällisiks! Alko Alec poloista pelottaa ku tommonen mörssäri rynni kohti! Onneks oli kuitenkin valttikortti lyötävissä pöytään eli ilmoille pamahti ajatusisku ja peikko putos jalkojen juureen! Toinen sit hoidettiin heittämäl miekkaa sitä päin ja sylfillä pakoon ja hakemaan miekkaa takas! Mites löytyykö muilta muistin syövereistä taisteluita, joissa tilanne on se että lättyyn tulee jos lähelle menee! Pistäkää ihmeessä jotain tarinoita miten älykkyys voittaa brutaalin voiman (tai uskomaton lähes mahdoton pulla,säkä, tuuri voittaa...)!
Alec linkki 11. elokuuta 2005 kello 13.46
Alec 11. elokuuta 2005 kello 13.46 linkki [quote:0582cef9d1="Vash the Stampede"]3. vaihtoehto ei enää pidä paikkaansa... Eikä se hahmo mitenkään tautisen lahjakas ole, H-muutos taitaa olla +13.[/quote:0582cef9d1] Hetkoneh mites toi kyky voi nousta yli H-muutoksen??? Eiks kyvyn maksimi mee silleen et jos H-muutos on +13 ja kyky 112, voi kokemusheiton saada enää heittämällä 00, jonka jälkeen heittää D6:sta 6 ja näin tulee kyvyn maksimi 118! 134->WTF!!! Onks tää taas joku houserule, uudempien versioiden muutos vai eiks me vaan osata lukee sitä helv*per*saat* sääntökirjaa???
Assath linkki 11. elokuuta 2005 kello 14.20
Assath 11. elokuuta 2005 kello 14.20 linkki Luulen ettet osaa lukea sitä helv*per*saat* sääntökirjaa :wink: . Itse muistelen säännön menneen siten, että jos kyky on yli 100% niin se nousee kunhan kokemusheitto + kykybonus on yli 100. Näin ollen kyvyillä ei ole RQ:ssa maksimia, kunhan niihin liittyvä ominaisuusbonus on positiivinen. Ihan hauskan kuuloisia nuo teidän mättöseikkailut.
Alec linkki 11. elokuuta 2005 kello 14.37
Alec 11. elokuuta 2005 kello 14.37 linkki [quote:a8a9b8f448="Assath"]Luulen ettet osaa lukea sitä helv*per*saat* sääntökirjaa :wink: .[/quote:a8a9b8f448] Jep, näin veikkasin itekki! Monesti on tullu sääntökirjaa luettua, mut koskaan ei jää mieleen! Esim. paini-sääntö!!! Mä en tajua mikä siinä on mut aina kesken taistelun jonkun on pakko koittaa painia ja sit selataan taas sääntökirjaa!!! Juu Juu, tiedetään tiedetään, pelatkaa tarinaa ei sääntöjä, mut mua vaan jää aina vaivaamaan (->univaikeuksia), jos en saa hetkellistä vastausta, miten se alimpaan hornaan kirottu paini toimii :roll:
Vash the Stampede linkki 12. elokuuta 2005 kello 8.33
Vash the Stampede 12. elokuuta 2005 kello 8.33 linkki Jep, maksimia ei positiivisella kykymuutoksella ole. Jos kykymuutos ois sitten negatiivinen(tai +-0), niin äkkiä laskettuna maksimi taitaa olla 105 - muutos... Muuten esm. timanttikääpiöpelaajat voisivat olla aika vaikean tehtävän edessä :-o En tiedä onko historiankirjoissa yhtään sellaista esimerkkiä, mutta kuitenkin... Ihan vaan kysymys, että miksi sillä miekalla piti heittää, jos kerran sylfillä pääsee pakoon? Jos peikolla on yhtään(lue- PJ:llä) järkeä niin sehän kerää miekan talteen. Ei se varmaan mikään huono ase ole jos sen käyttäjä juuri lensi sylfillä pakoon. Paitsi jos se riehuu berserkkinä eikä "tajua" koko miekkaa.
Alec linkki 12. elokuuta 2005 kello 9.02
Alec 12. elokuuta 2005 kello 9.02 linkki Seikkailu meni siten et lähitemppelien pappeja oli kidnapattu ja mut (jo pieneen maineeseen päässy tuulilordi) määrättiin selvittämään asiaa ja pitkien etsintöjen jälkeen jäljitettiin rikolliset vanhaan hylättyyn temppeliin! Meit oli mukana viis tuulilordia ja läjä noviiseja! No sit alko näit suurmörssäripeikkoja ilmestymään ja niinkuin kerroin eka putos vasamasta toinen ajatusiskulla, mut se viiminen! Mä olin ainut kenel oli mystinen näkö ja näin sen loitsut ja tajusin vähän varoa! No sillä peikolla nyt sattu olemaan berserkki päällä ja pakokauhuisia noviiseja juoksentelee ympärillä! Mun miekassa oli tosimiekka päällä joten se teki ihan kivaa jälkeä (isomiekka) ja laskin sen varaan et se ei raivon vallassa tajua alkaa poimimaan sitä! Ei se kyl ihan yhellä heitolla suostunu putoamaan, mut mulla oli vielä varalla et jos se ottais mun miekan parempaan talteen ni siinäpä asustaa miun liittolaishenki ja teleportaatiolla sen saa mistä vaan takas käteen :lol: ! Toivottavasti hahmotti mun taktiikkaa edes vähän, meinaan se oli päätetty et pakoon ei lähetä! Ja toi kokemus homma tuli myös tarkastettua oikeessahan olit! Taas saa heittää kuittiavanhalle PJ:lle!!!
Alec linkki 12. elokuuta 2005 kello 11.07
Alec 12. elokuuta 2005 kello 11.07 linkki Mites sulla Vash noi hahmot on pärjäilly, joko löytyy kunnon heroita joukosta! Lueskelin tässä foorumia läpi ja löysin ketjun jossa kritisoisit hahmojen puoljumaaisuutta! Oon meinaan itekki ihmetelly että miten ihmeessä porukat on saanu tehtyä sellasia puoljumalaheroita joilla sit seikkailla! Mun oma suuri ja mahtava tuulilordi meinaan vaikuttaa aika kärpäseltä verrattuna täällä kerrttuihin hahmohin!!! Oon kuitenkin pelannu sillä toodella pitkään, mutta PJ on pitäny pelin realistisena ja kehitys on ollut todella hidasta! Oon uitenkin kehittäny sen hahmon pelaaja kirjan mukaan täysin nollasta! Eli miekka hyökkäys oli aluks 23 ja taikuutta löyty parannus-2 verran! Se on kyllä kohtuu palkitseva fiilis ku on saanu hahmon alusta saakka kehittää aina tähän astiseen asemaan! Se on ollu meinaan työn ja tuskan takana! Sori menee pikkasen OT:ksi mut huomen on pelikerta ja palaan toivottavasti sillon takas aiheeseen (tai sit löytyy tekstiä pahimmista mokista) :-D
Vash the Stampede linkki 12. elokuuta 2005 kello 16.17
Vash the Stampede 12. elokuuta 2005 kello 16.17 linkki Se kysymys oli ehkä asiaton. Rupes vaan mietityttämään. Tämä hahmo on pärjänny yllättävän hyvin. Yleensä mun hahmot kuolee juuri kun luulevat että tästähän voi tulla jotain. Heroja on historian saatossa syntynyt tasan yksi, legendoja sen sijaan useita. Ei se mun hahmo vielä ole myrskyhärän riimuloordiksi kovin kova. Ei sillä passaa ihan jokaiselle mennä urvuttamaan. Mutta tämä menee nyt asian vierestä todella pahasti. STOP!
Alec linkki 12. elokuuta 2005 kello 19.09
Alec 12. elokuuta 2005 kello 19.09 linkki [quote:42361a895f="Vash the Stampede"]Se kysymys oli ehkä asiaton. [/quote:42361a895f] Täh, nyt mä missasin jotain :-o Hyvä kysymyshän se oli, ei ny ihan joka riimujannu ala miekkaansa pois heittelemään :-D [quote:42361a895f="Vash the Stampede"]STOP![/quote:42361a895f] Jep nyt loppu!
Abyss linkki 25. elokuuta 2005 kello 15.14
Abyss 25. elokuuta 2005 kello 15.14 linkki [color=#444444:f2ee88eaf0][/color:f2ee88eaf0]Olen vasta rq aloittelija (4 seikkailua takana) joten en ole vielä kovin hyvä. Mutta pahin tappamani vihollinen on kyllä todella paha jättiläinen ( eräässä gladiaattoriottelussa).Se vaan huito nuijallansa huteja kun minä pieksin sen kenkiä.15 minuutin kuluttua sen jalat petti Jee.sitten vaan pään kimppuun nenä halki ja hampaat pois. Palkkioksi minä ja kaverini (Delah & Divine) saatiin levyhaarniskat ja 10000 rahaa.(jee)Ja se oli vasta toinen seikkailumme...
Alec linkki 25. elokuuta 2005 kello 15.51
Alec 25. elokuuta 2005 kello 15.51 linkki Abyss->Pieni varoituksen sana :wink: . Kannattaa PJ:n varoa ettei anna liikaa liian nopeasti! Meidän aloittaessa pelaamaan tuli tehtyä se virhe ja pian kaikilla oli teräshaarniskat, ase teki minimissään 50 pojoo damagee ja rahaa löyty ku roskaa -> peli kävi kuolettavan tylsäks!!! Sit taas ku alettiin pelaamaan siten, että raha ei kasvanutkaan puissa ja pelkästään panssarin parantaminen asteella, oli jo vaivan takana -> jokaisessa pelissä oli jännitystä ja seikkailusta saamaa palkkiota osasi todella arvostaa! Se antaa pientä tyydytystä seurata kun hahmo, hengissä pysyessään, pikku hiljaa vuosien varrella kehittyy paremmaksi ja paremmaksi... Muuten teidän meininki kuulostaa juuri oikealta asenteelta :-D
Darethos linkki 26. elokuuta 2005 kello 10.18
Darethos 26. elokuuta 2005 kello 10.18 linkki Tähän on ehdottomasti vastattava että lohikäärme. Ja tämän sainkin tapettua, kun apuna oli toinen lohikäärme.Tappelu oli niin sekava että selostan sen joku toinen kerta kun kysyn ensin PJ:täni miten se oikein meni(kun siinä nyt tapahtui vaikka mitä outoa). Ja luultavasti se oli myös kaikkein eeppisin taistelu ikipäivänä(hahmo menetti tappelussa rakastettunsa)
Elgarth Mortifier linkki 21. syyskuuta 2005 kello 8.52
Elgarth Mortifier 21. syyskuuta 2005 kello 8.52 linkki The Great Hydra of Genertela. Kerrostalon kokoinen ultrakaoottinen ällötys, jota ilman koko maailma on parempi paikka. Voiton hinta tosin oli myös kova, mutta ei siitä sen enempää tähän. Tapahtui HQ-systeemillä. Jotain vastuksen kovuudesta kertoo se, että parhaimmillaan contestissa esiintyi 11w8 kyky. RQ:laisille käännettäköön ko. luku noin 518% kyvyksi.
Assath linkki 22. syyskuuta 2005 kello 11.50
Assath 22. syyskuuta 2005 kello 11.50 linkki [quote:a9320bfb21="Elgarth Mortifier"]Tapahtui HQ-systeemillä. Jotain vastuksen kovuudesta kertoo se, että parhaimmillaan contestissa esiintyi 11w8 kyky. RQ:laisille käännettäköön ko. luku noin 518% kyvyksi.[/quote:a9320bfb21] Onko muuten olemassa jonkinlaiset viralliset säännöt tai ohjeet tätä kykyjen kääntämistä varten? Yksinkertaisin tapahan on ajatella, että jokainen piste vastaa 5% (eli muutetaan vain d20 d100:seksi), mutta tällä tavalla saadaan tosi korkeita kykyjä.
Godunya linkki 19. lokakuuta 2005 kello 17.57
Godunya 19. lokakuuta 2005 kello 17.57 linkki Lohikäärme... siihen loppui 20 hengen ryhmän jokaisen matka paitsi yhden puolipeikon (peikkolaisen) :lol: .Kun se löi sille tuli melkein koko ajan kriittisiä iskuja tai erikois onnistumisia. Se tappoi ekalla iskulla 4 ja sitten koko ajan melkein yksi kerrallaan. Vähän muita v***ti kun peikkolainen, joka oli porukan kovin taistelija lähti pakoon. Peikkolainen kuoli lopulta 25 hengen velhoryhmää vastaan (kaikki käytti ime loitsua tai hidastusta tai tukehduttamista)
Grief the lord of Rain linkki 20. lokakuuta 2005 kello 16.54
Grief the lord of Rain 20. lokakuuta 2005 kello 16.54 linkki [quote:dc90a3fda1="Alec"]Hetkoneh mites toi kyky voi nousta yli H-muutoksen??? Eiks kyvyn maksimi mee silleen et jos H-muutos on +13 ja kyky 112, voi kokemusheiton saada enää heittämällä 00, jonka jälkeen heittää D6:sta 6 ja näin tulee kyvyn maksimi 118! 134->WTF!!![/quote:dc90a3fda1] Hetkinen! Olen itse ollut samassa luulossa kanssasi jo seitsemän vuotta! Minusta kirjassa luki vain, että [b:dc90a3fda1] d100 + kykymuutos pitää heittää yli nykyisen kyvyn, jotta sen kehittyy![/b:dc90a3fda1] [i:dc90a3fda1]Piru, kun ei ole sääntökirjaa käden ulottuvilla -- ei voi tarkistaa asiaa![/i:dc90a3fda1]
Nysalor linkki 20. lokakuuta 2005 kello 18.36
Nysalor 20. lokakuuta 2005 kello 18.36 linkki Grief the lord of Rain: [i:29fbda8ff9]Piru, kun ei ole sääntökirjaa käden ulottuvilla -- ei voi tarkistaa asiaa![/i:29fbda8ff9] Pelaajan kirja sanoo asiasta seuraavaa: "Kykyjen parantaminen muuttuu hiukan, kun kyky ylittää 100 %:n rajan. Jos seikkailijalla on yli 100 %:n kyky, hänen on heitettävä yli 100, jotta tämän kyvyn kokemusheitto onnistuisi. Muista, että hahmon kykylajibonus lisätään heittoon. Tämä sääntö pätee riippumatta siitä, kuinka paljon yli 100 %:n kyky on noussut." Toisin sanoen kyky voi nousta vaikka mihin asti, jos hahmolla on positiivinen kykylajibonus. Ja mitä suurempi bonus on, sitä helpompi on saada lisäyksiä.
Grief the lord of Rain linkki 21. lokakuuta 2005 kello 7.53
Grief the lord of Rain 21. lokakuuta 2005 kello 7.53 linkki [quote:4057eeb517="Nysalor"]"Kykyjen parantaminen muuttuu hiukan, kun kyky ylittää 100 %:n rajan. Jos seikkailijalla on yli 100 %:n kyky, hänen on heitettävä yli 100, jotta tämän kyvyn kokemusheitto onnistuisi. Muista, että hahmon kykylajibonus lisätään heittoon. Tämä sääntö pätee riippumatta siitä, kuinka paljon yli 100 %:n kyky on noussut."[/quote:4057eeb517] Kiitos tästä oikaisusta! Omat kirjani ovat kaverilla lainassa, joten olisi jäänyt kaivelemaan. Täytyy muuten lukea säännöt uudellen -- ihan siltä varalta, että jotain muutakin olisi jäänyt huomaamatta!
Alec linkki 21. lokakuuta 2005 kello 12.32
Alec 21. lokakuuta 2005 kello 12.32 linkki [quote:8a6f4ce284="Grief the lord of rain"]Täytyy muuten lukea säännöt uudellen -- ihan siltä varalta, että jotain muutakin olisi jäänyt huomaamatta![/quote:8a6f4ce284] Joo täs on itekki kymmenisen vuotta tullu pelattuu ja nyt ku on pitkäst aikaa selaillu sääntökirjaa, on heränny pieni epäilys lukihäröstä, ku tuntuu et ne olis ihan jonkun toisen pelin säännöt!!!
Darethos linkki 22. lokakuuta 2005 kello 17.06
Darethos 22. lokakuuta 2005 kello 17.06 linkki Lohikäärmehän se pahin örvelö on ollut ja parasta siinä olikin että muilla pelaajilla ei ollut paljon mitään asiaa tappamiseen, koska hahmolla oli toinen lohikäärme apuna(ette halua tietää miten :x ). Apuri lohikäärme kuoli, mutta eipä se mitään, hahmo selvisi :-D :-D
Mordja von Ribbentrop linkki 20. tammikuuta 2006 kello 12.30
Mordja von Ribbentrop 20. tammikuuta 2006 kello 12.30 linkki Jaa-a, pahin minun surmaamani/kukistami ei kylläkään ollut mitään lohikäärme, vaan olento oli Paholaisen ruumiillistuma (no, se oli ihmismäisessä muodossa, selittää heikkouden) voitto (No, muutama vuosikymmen ja se on taas palannut...). No, olento oli heikentynyt koska olimme ongistuneet muiden pj:n kanssa tuhoamaan sen "voimanlähteen". Sitten ei tarvittu muuta kuin kriittinen osuma rintakehään lentävästä (lento-loitsulla) teräksisellä leveämiekalla, johon olin heittänyt Vahingon lisäys 15-loitsun. Harmi kyllä miekka ei kestänyt koetusta, siinä oli 20:n pisteen taikapistematriisi ja Vahingon lisäys-loitsu matriisi.
Kultainen Kuningas linkki 7. helmikuuta 2006 kello 18.01
Kultainen Kuningas 7. helmikuuta 2006 kello 18.01 linkki 20 kääpiötä VMA vs VMA mittelössä
riivaaja_ linkki 6. kesäkuuta 2006 kello 20.49
riivaaja_ 6. kesäkuuta 2006 kello 20.49 linkki Tässä on kyllä paljon muutaki ku se paha vihollinen, mutta kerronpa nyt koko tarinan. Kaveri teki uuden ukon ja siinä kaupungissa mistä se alotti järjestettiin gladiaattori kisat. Säännot oli tappaa saa jos saat tajun kankaalle tai raajat poikki ni voitat. No pikkuvelikin oli pelissä mukana sillä oli vaan yks käsi (toisen söi susi). Heti ensimmäisessä matsissa yks kaupungin taitavimmista amujista ampu raskaalla jalkajousella pikkuveljeni käden irti. Niinpä ei ollut enää käsiä joilla taistella joten siihen loppui se matsi. Kaveripa pääsi vahingossa semifinaaliin jonne selvisi myös kolme muuta hahmoa (eph). Kisojen yleisö halusi joukkue ottelun ja se siitä sitten tuli. Kaverini, joka pelasi muuten magella sa puolelleen 2-k miekkaa käyttävän soturin ja vasta puolelle tuli viimevuoden mestari ja pikkuveljeni tappanut jousiampuja. Taistelun alussa tämä viimevuoden mestari ja kaverin joukkue toveri ottivat yhteen meleessä ja toisaalla kamu ampui loitsuja jousiampujaan tämän vastatessa siihen nuolilla. Viimevuoden mestarilla oli huono tuuri, mohli nimittäin hyökkäyksensä joka meleevuoro jousiampujan kämmiessä vähänmatkan päässä (teki yhden kompuroinninkin, mutta ei mitään vakavaa sellaista). Sitten se 2-k miekkamies vetikin sen mestarin yhtäkkiä erikoisella kahtia. Enää ei ollut kuin se avuton jousiampuja joka oli saanut kärsiä jo niistä loitsuistakin aika kivasti. Ja nää kaks vihollista oli ihan niinku joku 5 kertaa parempia ku kaverin mage.
De Vir linkki 3. heinäkuuta 2006 kello 8.33
De Vir 3. heinäkuuta 2006 kello 8.33 linkki jaa no on noita pari aika kovaa kertyny.. en muista mikä kirja mutta siinä esiintyi vampyyri (näitähän on äärimmäisen vaikea oikeasti tappaa kun ne tuppaavat muuttua sumuksi aina kun vahinkoa tulee vähänkin enemmän) no siitä vaan vanha kunnon kriittinen lävistys rintaan ja vahinkoa reilusti yli kokonaiskeston. muut ph:t yrittivät ensin teloa sitä vaan kun sillä oli jtn 20 pistettä panssaria joka paikassa.. sitten eikun keräilemään rautasapelia ja muita hienouksia toinen oli semmoinen unilohikäärme joka tapettiin ilman minkään muiden lohhareiden apua. tiukkaa meinasi tehdä mutta taas astuvat jo legendaarisiksi muotoutuneet taikanoppani peliin ja kriittinenhän sieltä pyörähti.. sitten vaan panssareiden läpi PALJON vahinkoa päähän ja keräilemaan suomunahkaa mukaan. etsittiin sitten kaupungin aseseppää ja muita käsityöläisiä ja lopulta onnistuttiin virittämään sen nahkasta 24 pisteen panssari :P
Vesa linkki 11. lokakuuta 2006 kello 14.59
Vesa 11. lokakuuta 2006 kello 14.59 linkki Täytyy kyllä tähän todeta että se taitaa olla peikkolainen lyhyellä keihäällä varustettuna, eikä semmoisesta kohtaamisesta jää aina edes henkiin. Huonoa tuuriako? Ehkä, tai sitten vain peikkolainen on niin kova pala purtavaksi, monesti sitä pelaajat kompuroivat ja kämmäilevät peikkolaisia vastaan kun taas peikkolaiset paukuttavat kriittisiä osumia päähän sillä lyhyellä keihäällään. Nimim. kokemusta on, niin pelaajana kuin PJ:näkin. PS. Peikkolaisten kanssa ei leikitä. :lol:
Alec linkki 12. lokakuuta 2006 kello 10.10
Alec 12. lokakuuta 2006 kello 10.10 linkki [quote:9aa7128c28="Vesa"]...[/quote:9aa7128c28] Kuinkahan monen hahmon viimeinen virhe on ollut aliarvioida peikkolainen lingolla!? Taitaa herra murphylla olla jotain tekemistä asian kanssa, sillä olen huomannut että PJ:n noppatuuri on yleensä kääntäen verrannollinen vastaan tulevan olion tasoon nähden. Tämän vuoksi ne hobitit, lingolla ammuttavina omenineen, ovatkin siitä vaarallisimmasta päästä...
Kultainen Kuningas linkki 12. lokakuuta 2006 kello 20.44
Kultainen Kuningas 12. lokakuuta 2006 kello 20.44 linkki Ankka jolla on suurmiekka on myös aikamoinen vastus
Mao linkki 1. maaliskuuta 2007 kello 10.41
Mao 1. maaliskuuta 2007 kello 10.41 linkki Itselläni kun aloitin RuneQuestin pelaamisen niin tuli karhu vastaan... Aseet olivat mitä oli ja haarniskoista ja kilvistä ei ollut tietoakaan... Suhteessa pahin viholliseni on ollut karhu joka nujersi minut aika mukavasti ekassa seikkailussani... Se oli noloa... :oops:
Alec linkki 2. maaliskuuta 2007 kello 7.46
Alec 2. maaliskuuta 2007 kello 7.46 linkki [quote:1dce23435f="Mao"]Itselläni kun aloitin RuneQuestin pelaamisen niin tuli karhu vastaan... Aseet olivat mitä oli ja haarniskoista ja kilvistä ei ollut tietoakaan... Suhteessa pahin viholliseni on ollut karhu joka nujersi minut aika mukavasti ekassa seikkailussani... Se oli noloa... [/quote:1dce23435f] Ei kannata nolostua jos pataan tulee karhulta...ne on pahuksen kovia elukoita! Tais yks sellanen pätkiä puolet meidän seikkailuporukastakin...oon saattanu kirjoittaa tästä pikku kuvauksenkin tonne pahimmat mokat-ketjuun. Anyways, karhut on vaarallisia...kuten myös oravat :wink:
Shireh linkki 6. maaliskuuta 2007 kello 10.27
Shireh 6. maaliskuuta 2007 kello 10.27 linkki Ei ehkä vaarallisimpia olentoja vähään aikaan, mutta salamurhaajani joutui taistelemaan kokoluokkaa 40 olevaa Salamanteria vastaan. Ainoastaan yksi maagi avustamassa, mutta seuralainen vaihtoi vapaalle huomatessaan Salamanterin vaarallisuuden. Muutama uskomaton suoritus ja Salamanterin fyysinen olemus tuhoutui. Salamurhaajan vammoista ei puhuta.
To_The_Hats linkki 11. heinäkuuta 2007 kello 18.25
To_The_Hats 11. heinäkuuta 2007 kello 18.25 linkki Tähän mennessä peliporukkamme ylivoimaisesti pahin vastus on ollut Aarnikotkien saarella herätetty Errtu demoni ( :roll: miten niin kopio? ). Kohtaamisessa olin itse pelinjohtajana ja liiallinen sokeripitoisten juomien nauttiminen nosti Errtun voiman [b:a1e9414d36]HAA[/b:a1e9414d36] KYMPPITONNIIN (10000). Alkoi siinä porukoilla jo nauru hälvenemään kun otus repii vuoren maasta... No ei sitä kyllä ikinä voitettukkaan... Olen ottanut opiksi tuosta taistelusta. EI pidä asettaa peliporukalle liian pahoja vastuksia sokeritasosta huolimatta. ( Niitä 4 miljoonaa Zombieta ei lasketa...)
Mao linkki 15. elokuuta 2007 kello 18.25
Mao 15. elokuuta 2007 kello 18.25 linkki Pahin vihollinen mitä olen kohdannut on varmastikin pelinjohtajien suunnittelemat hirmut. Itseasiassa kaikki viholliset voivat olla vaarallisia kriittisten iskujen takia. Ei voi olla koskaan varma selviytyykö taistelusta ehjin nahoin vai verillä päin. RuneQuestin taistelusysteemi on mukavan realistinen... (Minä pidän :-D ) Kesälomalla tuli sen verran RuneQuestia pelattua kavereitten kanssa, että sääntösysteemi tuli harvinaisen selväksi minulle. Kyllä kesä on mukava... Toisaalta talvikin on... (Off Topic) :wink:
KingofSartar linkki 30. elokuuta 2007 kello 20.37
KingofSartar 30. elokuuta 2007 kello 20.37 linkki Heh, peikkolainen varustettuna millä tahansa aseella on välillä vaarallinen vastustaja. Kuten taisin joskus kirjoittaa pahimpiin mokiin. Kriittinen päähän pudottaa kovimmankin velhon eikä se velho niin kova edes ollut. Omalla hahmolla kovin vastustaja oli ehdottomasti dragolemin, epäkuolleen unilohharin kohtaaminen. Lisko nukkui kun kimppuun käytiin mutta silti kädet tärisivät reaalielämässä, kun noppia heitti. Huolimatta miekasta, joka oli taottu lohikäärmeluusta mutta kun sen käyttäjä ei vaan osunut moneen kierrokseen. Oman hahmon oli pakko napata ase käteen ja onneksi tuli sitten se erikoinen osuma. PJ:nä taas ehdottomasti pahimpia ja parhaiten voitettuja on muutama tapaus. Toinen oli aikoinaan pelattu kaaos-vaikuttuinen kampanja, jossa pelaajan Krasht-palvoja kohtasi Myrskyhärkä-nemesiksenä hautausmaalla ja hädän hetkellä onnistui Jumalallisessa väliintulossa (D100 heitolla) ja muuttui krashtidiksi syöden vastustajansa samalla kun kuoli itse tämän miekkaan. Toinen kerta oli, kun pelaajat seikkailivat thanatariittien onkaloissa. Yksi triumfiraatista (en muista mikä riimulordi tms. oli kyseessä) kävi kolmen seikkailijan kimppuun apunaan pääkokoelma. Kaverin nimi oli Vainajala, mikä kuvasi kaveria hyvin, oli broon ja ghoulin nekromanttisen liiton tulos. Käyttäen hyväksi Näkymättömyyttä ja Teleportaatiota ajattelin seikkailijoiden olevan helisemässä mutta kummasti pelaajat heittivät kriittisiä havaintoheittoja ilmavirtojen ja ties minkä suhteen samalla kun Vainajala epäonnistui järjestään heittojaan. Viimeinen niitti oli, kun seikkailija osui Vainajalaan kriittisen osuman ja tämä kompuroi Jumalallisen väliintulonsa. Tämän jälkeen seikkailijat kävivät vielä kusemassa Ikuisen tulen sammuksiin. Suotaneen se heille tuossa tilanteessa. Tosin eipä tainnut käydä loppujen hyvin kenenkään hahmolle...