Jinx
linkki
2. huhtikuuta 2001 kello 0.56
|
Jinx
2. huhtikuuta 2001 kello 0.56
linkki
|
Mitenkäs olette menetelleet kuolleitten hahmojen
tavaroille. Kamaa on voinut kertyä aikojen saatossa.
Varsinkin taikakamojen kohdalla ollaan tehty sellainen päätös et tavarat menee hautaan mukaan. Tietysti poikkeuksia voi olla joku "erikoskama" kamppanjaan liittyen.
Syynä "hautaamiseen" oli kun rupes olee muuten liikaa
tavaraa.
Vai olisiko teillä asiaan joku hyvä ratkaisu?
Toinen ongelma on kutsumiset/kutsutut olennot jotka on sidottu?
|
Guzmo
linkki
3. huhtikuuta 2001 kello 17.55
|
Guzmo
3. huhtikuuta 2001 kello 17.55
linkki
|
Orlanthien tapojen mukaan kuolleelta olevia velkoja voi tulla hakemaan vielä ruumiilta. Tapana on myös haudata (polttaa) ruumis aseitten kanssa. Jos kerran klaani kustantaa esim. weaponthanejen aseet ja haarniskat, en välttämättä ihmettelisi jos klaani myös ottaisi ne takaisin ruumiilta ja hautajaismenoja varten pukisi uhrille vähän kevyemmät "sotavarusteet"
tuonelaa varten.
Meillä on osa tavaroista haudattu mukana, osa siirtynyt eteenpäin esim suvussa.
Sidotut henget jää sidotuiksi ellei niitä kukaan nappaa ruumiilta mukaansa.
----------------
- Guzmo
|
Nysalor
linkki
3. huhtikuuta 2001 kello 9.11
|
Nysalor
3. huhtikuuta 2001 kello 9.11
linkki
|
Yleensä kai hengetkin ovat kierrätystavaraa, etenkin jos ne ovat kultin lahjoja uskollisille jäsenilleen. Tai ehkä henget voidaan sitoa vartioimaan vainajan hautaa, jos hän on ollut erityisen merkittävä henkilö. Luulisi sellaisten pitävän hautavarkaat kaukana! No, se nyt on ehkä liikaa toivottu, varsinkin jos pelaajat sattuvat olemaan asialla. :smile:
En kuitenkaan pidä siitä, että kaikki taikaesineet noin vain haudataan henkilön kuoltua. Taikaesineet ovat sentään sen verran harvinaisia ja arvokkaita, ettei niitä aivan jokainen tuosta vain valmista. Niiden tekeminenhän vaatii MHT-pisteitä ja maagisia taitoja.
|
Nysalor
linkki
3. huhtikuuta 2001 kello 22.35
|
Nysalor
3. huhtikuuta 2001 kello 22.35
linkki
|
Täytyy vielä mainita yksi tehokas tapa kierrättää. Bagogin skorpionimiehet ovat siinä todella tehokkaita: he kun pistävät poskeensa kaksintaistelussa hävinneet akolyyttinsä, shamaaninsa ja kuningattarensa ja saavat tästä hyvästä parannusta kykyihinsä ja jopa loitsuja. Ottakaapa mallia skorpionikansasta! :smile:
|
Ryytman
linkki
6. huhtikuuta 2001 kello 19.54
|
Ryytman
6. huhtikuuta 2001 kello 19.54
linkki
|
meil ei noitten suhtee oo pahemmi mitää sääntöö vaa eloonjäänyt/eloonjääneet ottaa/jakaa ne paitsi jos kuollu oli humaltis ja esim. sen miekka tekee tuplavahingon panssarin läpi ni se ollaa jätetty haualle ja sit enitin käy kismittää ku meikä o yleensä se kuka jää eloo ja saa muitte kamat nii sit muut "toivoo" sen kuolemaa nii latistaa vähä peli-iloo
|
Chividal
linkki
27. toukokuuta 2001 kello 6.45
|
Chividal
27. toukokuuta 2001 kello 6.45
linkki
|
Riippuu tietysti hahmojen taustasta, mutta ainakin Orlathit ja samankaltaiset kulttuurit jättävät tietysti kuolleelle aseensa ja muita esineitä, joita tuonpuoleisessa saattaisi tarvita. Voihan kuolleen haamu ehkä tulla jopa kummittelemaan, jos muu seurue on vienyt hänen miekkansa eikä hän siksi pääse Orlanthin halleihin vaan jää ikuisesti vaeltamaan ulottuvuuksien välille :smile:
|
Anonymous
linkki
28. toukokuuta 2001 kello 16.26
|
Anonymous
28. toukokuuta 2001 kello 16.26
linkki
|
Meillä on välillä aika paskamainen meininki. Yleensä kuolleille ei pystytä järjestämään kunnon hautajaisia koska hahmo kuolee aina jossain peikkojen luolassa tai jossain muussa tämän kaltaisessa, jolloinka seuraa se että surueen muut jäsenet ottavat kaiken tarpeelliseksi näkemänsä, jos voivat. Hyvä idea muuten tuo haamu juttu. Voisi joskus kokeilla.:smile:
|
Wlu 000
linkki
28. toukokuuta 2001 kello 17.47
|
Wlu 000
28. toukokuuta 2001 kello 17.47
linkki
|
Hyvä kun vaatteet päälle jätetään. Ja jos vaatteet ovat kalliit nekin välillä otetaan. Kuollut hahmo "kai" potkitaan jonnekkin ojaan. Kuolleen hahmon kultille annetaan yleensä jotain tavaraa mutta useimmiten ne ovat luokkaa "2 säkkiä ja yks soihtu". Sit kaikki ahneet ja vähemmän ahneet pelaajat rosvoavat muut tavarat ja välillä osa porukasta yrittää pimittää kuolleen hahmon tavaroita toisilta pelaajilta. onneksi tästä on hieman päästy yli...
|
Nysalor
linkki
28. toukokuuta 2001 kello 19.09
|
Nysalor
28. toukokuuta 2001 kello 19.09
linkki
|
[i:b9384572e1] Yleensä kuolleille ei pystytä järjestämään kunnon hautajaisia koska hahmo kuolee aina jossain peikkojen luolassa tai jossain muussa tämän kaltaisessa, jolloinka seuraa se että surueen muut jäsenet ottavat kaiken tarpeelliseksi näkemänsä, jos voivat.[/i:b9384572e1]
Tulipa vain vielä mieleen, että etenkin panssareissa ja muissa painavissa esineissä niiden paino saattaa rajoittaa suuresti tavaroiden raahaamista mukana. Varsinkaan luolientapaiset pimeät ja vaikeakulkuiset paikat eivät kai rohkaise tavaroiden raahaamista. Lisäksi painavaa säkkiä tai panssaria raahaava hahmo saattaa olla altis yllätyshyökkäyksille. Luulisi omissa varusteissakin olevan paljon kannettavaa, saati sitten kuolleen kaverin.
|
Wlu 000
linkki
28. toukokuuta 2001 kello 4.47
|
Wlu 000
28. toukokuuta 2001 kello 4.47
linkki
|
Nysalor: Lisäksi painavaa säkkiä tai panssaria raahaava hahmo saattaa olla altis yllätyshyökkäyksille. Luulisi omissa varusteissakin olevan paljon kannettavaa, saati sitten kuolleen kaverin.
taas huomataan nahkapanssarin etu. Ne kun painavat vähän jaksaa kantaa enemmän tavaraa. Pitää varmaan seuravaksi tehdä hahmoksi joku vahva tyyppi jolla on panssarina pehmeä nahka ja joka käyttää ´"aseena" jotain kevyttä kuten tikaria. Sitten vain odottamaan että muitten pelaajien hahmoja kuolee niin ilo on ylimmillään.
Tosin kuormahevosen osto voisi olla järkevämpää...
|
Juhno
linkki
28. toukokuuta 2001 kello 10.13
|
Juhno
28. toukokuuta 2001 kello 10.13
linkki
|
Mitäs kuormahevosella luolassa? Jos sanotte että säkin raahaaminen altistaa yllätyshyökkäyksille, ei hevosen taluttaminen sitten. Ja saa olla aika hyvinkoulutettu (=kallis) kuormahevonen että edes suostuisi menemään luolaan, jos sinne edes mahtuu...
|
Wlu 000
linkki
28. toukokuuta 2001 kello 19.21
|
Wlu 000
28. toukokuuta 2001 kello 19.21
linkki
|
Luolasta on aina helpompi kantaa tavaraa hevoselle joka odottelee luolan edessä kuin kaupunkiin saakka.
|
Nysalor
linkki
28. toukokuuta 2001 kello 11.16
|
Nysalor
28. toukokuuta 2001 kello 11.16
linkki
|
Wlu 000:
[i:91feb5fec0] taas huomataan nahkapanssarin etu. Ne kun painavat vähän jaksaa kantaa enemmän tavaraa. Pitää varmaan seuravaksi tehdä hahmoksi joku vahva tyyppi jolla on panssarina pehmeä nahka ja joka käyttää ´"aseena" jotain kevyttä kuten tikaria. Sitten vain odottamaan että muitten pelaajien hahmoja kuolee niin ilo on ylimmillään.[/i:91feb5fec0]
Kevyt nahkapanssari ei yksinään ole välttämättä kovin hyvä suoja vihollisten aseilta. Pehmeän nahan läpi tekevät tavalliset lingotkin jo pahaa jälkeä, jos vaikkapa porukka joutuu peikkolaisväijytykseen. Tikarikaan ei ole kovin kaksinen väline puolustautumiseen. Sitä paitsi jotenkin vain ajattelisin, ettei pelin tarkoituksena ole toisten seikkailijoiden kuolemasta hyötyminen, vaan pikemminkin yhteistoiminta.
[i:91feb5fec0] Luolasta on aina helpompi kantaa tavaraa hevoselle joka odottelee luolan edessä kuin kaupunkiin saakka.[/i:91feb5fec0]
Entä mikä takaa, että hevonen on siellä sittenkin, kun porukka palaa luolasta? Kaipa seudulla kuin seudulla liikkuu petoeläimiä ja varkaita, joita hevonen saattaa hyvinkin kiinnostaa. Ellei sitten joku jää vartioimaan kuormahevosta.
Juhno:
[i:91feb5fec0] Ja saa olla aika hyvinkoulutettu (=kallis) kuormahevonen että edes suostuisi menemään luolaan, jos sinne edes mahtuu...[/i:91feb5fec0]
Totta. Enpä minä ainakaan usko, että kuormahevosia kannattaa edes yrittää saada sisälle luolaan.
|
Guzmo
linkki
29. toukokuuta 2001 kello 5.58
|
Guzmo
29. toukokuuta 2001 kello 5.58
linkki
|
[quote:c5ab8089b8] [i:c5ab8089b8]
Luolasta on aina helpompi kantaa tavaraa hevoselle joka odottelee luolan edessä kuin kaupunkiin saakka.
[/i:c5ab8089b8]
Entä mikä takaa, että hevonen on siellä sittenkin, kun porukka palaa luolasta? Kaipa seudulla kuin seudulla liikkuu petoeläimiä ja varkaita, joita hevonen saattaa hyvinkin kiinnostaa. Ellei sitten joku jää vartioimaan kuormahevosta.
[/quote:c5ab8089b8]
Meillä on käynyt juuri silleen, että joku hahmo/NPC venaa luolan ulkona kärryjen/hevosen kanssa :smile:
Kerran on luolasta juossut peräkanaan pelaajat ja luolapeikko perässä. Siinä tuli silloin ulkona odottavalle kuormajuhdallekkin kiire :smile:
----------------
- Guzmo
|
Arkat
linkki
14. kesäkuuta 2001 kello 6.36
|
Arkat
14. kesäkuuta 2001 kello 6.36
linkki
|
Jätkillä on semmonen tapa...
PJ: "OK, taistelu on ohi. Öllit on vainaita, ja niin on Pelaaja #1."
Pelaaja #2: "Mä rosvoon öllit!"
Pelaaja #3: (samaan aikaan) "Mä rosvoon Pelaaja #1:n!"
Pelaaja #4: (oli tänään hitaampi) "Ei reiluu, mä niittasin ne öllit! Ja Pelaaja #1 sitäpaitsi köhni Mahtivempaimen multa"
Pelaaja #2: "Syö pääs! Se oli sen ja s'on ny mun!"
Seuraavaksi joko
1) kuolleiden pelaajien määrä lisääntyy yhdellä, kahdella.
tai
2) tappelu saaliista ja Pelaaja #2:n 1785 taikaesineen luettelointi ja valitus siitä että muilla on YHTEENSÄ 3 vie koko loppuillan.
Johda sitten tommosta peliä... ;P
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
14. kesäkuuta 2001 kello 15.07
|
Topi Hiski Viljami Salmi
14. kesäkuuta 2001 kello 15.07
linkki
|
hehhheh... aika kyllä itsekästä porukkaa...
Onko pelaajat aina tollasia, vai pelaako ne "pahoja" hahmoja?
Monesti tämä kuolleiden kamojen ryöstäminen tapahtuu aina itsekkäiden hahmojen pelaamisen kautta..
|
Anonymous
linkki
14. kesäkuuta 2001 kello 8.24
|
Anonymous
14. kesäkuuta 2001 kello 8.24
linkki
|
Terve taas kaikille ja hyvää kesää. Kirjoitus tahti pakosti hidastuu kun koulun loppumisen myötä(krääh, vielä vuosi :sad: ) ei pääse aina nettiin.
Asiaan. Meillä tämä kuolleitten tavaroiden ryöstely on puhtaasti pelaajien omaa ahneutta, johon allekirjoittanutkin on syyllistynyt. Olen kyllä ruvennut pohtimaan peliä ja asioita hahmoni kannalta ja tietyissä tilanteissa voisin jättää ryöstelyn sikseen ja kunnioittaa vainajaa.
Mutta kyllähän se hahmon luonnekin vaikuttaa(huumekauppias).:smile:
|
Zorak Zoran
linkki
24. kesäkuuta 2001 kello 1.35
|
Zorak Zoran
24. kesäkuuta 2001 kello 1.35
linkki
|
*sattuu olemaan se pelaaja #2 jolla on ziljoona taikaesinettä enemmän kuin muilla*
Jos jollakin pelaajalla on liikaa taikakamoja ja se tekisii muista pelaajista hieman overkill menoa, pitää siihen keksiä jotakin "uskottavaa" että muut ei köhni niitä kamoja...
ehkäpä ison taistelun keskellä se on jo köhnitty tyhjäksi?
tai sitten joku vöhni kaiken mikä lähti irti ja lähti pakoon (örkki armeijaa vastaan taistellessa joku örkki ottaa kamat ja jättää toverinsa tykinruuaksi paetessaan?)
yms
Zorak Zoran
p.s. minkä hemmetin takia ne tahvot ei usko että sain ne kaikki roinat niitten hyväksynnällä... rkele....
|
Guzmo
linkki
25. kesäkuuta 2001 kello 18.18
|
Guzmo
25. kesäkuuta 2001 kello 18.18
linkki
|
Taitaa olla aika monessa porukassa vaivana tuo kuolleiden kamojen nyysiminen.
Esimerkki asiasta meidän kampanjasta oli kun kaikista pitkäikäisin NPC (eli pidempään kuin pelaajahahmot yhteensä) kuoli ja porukan barbaarin ensimmäinen kommentti oli:
"Mä haluun sen haarniskat!" :smile:
Kannattaa rankaista rohmuavia ja varastelevia pelaajia. Harvan "hyvän" jumalan hyveisiin kuuluu tovereilta varastaminen. Tai anna järkevimmin pelaavalle pelaajallesi hahmoksi vaikka Uroxin fury Jarl tai Kyger Litorin shamaani papitar. Sen jälkeen saavat pelaajat yrittää uudestaan tavaroiden pöllimistä...
Ja jos muut pelaajat vikisevät epäoikeudenmukaisuudesta, huomauta että sinulla PJ:nä
on kaikki oikeudet ja valta.
Kahdeksaan aikaan aamulla ei voi olla kovin reilu. zzzZzzz....
-----------------------------
- Guzmo
|
Zorak Zoran
linkki
29. elokuuta 2001 kello 18.41
|
Zorak Zoran
29. elokuuta 2001 kello 18.41
linkki
|
Minä ainakin pelaan yleensä hieman itsekästä hahmoa joka laittaa harvat asiat oman edun edelle. Mutta kun peli etenee niin tämä alkaa hieman tasoittua kun pelaajat "erikoistuvat" hahmoillaan (yksi ottaa miekan, toinen jousen, ja kolmas köhnii loitsukamat jne). Olen huomannut että on hieman vaikea pelata hahmoa joka olisi "mukava" ja ajattelisi muita, kun muut ajattelevat vain itseään :|
Mutta noh, myöhemmin kun on jo suht hyvät roinat niin tuo kamojen rohmuaminen loppuu ja tulee järkevä jako systeemi (tai sitten porukan kovin sälli wöhnii kaiken ja sanoo että nämä jaetaan sitten "basessa" yksi kerrallaan porukalla)...
Mutta ai että on mukavaa kun on kaikenlaista hilavitkutinta... ei sitä ikinä tiedä missä sitä rakkausjuomaakin tarttee... :wink:
|
Anonymous
linkki
20. syyskuuta 2001 kello 6.45
|
Anonymous
20. syyskuuta 2001 kello 6.45
linkki
|
Jep, meilläkin tuntuu olevan tapana, että nopein nyysii kaikkien kuolleiden taikakamat ja sitten syntyy tappelu et "mulle kuuluu nuo kamat" -tyyliin.
Muistan vallan hyvin yhdenkin hahmon joka vei kaikki rautaiset ja teräksiset esineet muilta taistelun lopuksi. Olipa vielä niin kovaksikeitetty ettei kukaan uskaltanu lähteä kysymään niitä rautoja itselleen. Rautaperna oli sen lempinimi...
Onneksi sentään pahiksia kuolee enemmän kuin PH:ta...
|
Shireh
linkki
7. maaliskuuta 2004 kello 13.13
|
Shireh
7. maaliskuuta 2004 kello 13.13
linkki
|
Meillä:
PH1: Kato, jätkä kuoli!"
PH2: "Pidetään hiljainen hetki."
PH3:"Mitä kamoja sillä oli?"
PH:t 1,2,3: "Antakaa tänne!"
|
Leguriand
linkki
19. maaliskuuta 2004 kello 15.51
|
Leguriand
19. maaliskuuta 2004 kello 15.51
linkki
|
meillä eka kerran ku yks hahmo kuoli ja pidettiin sitä hiljasta hetkeä yks hahmoista (hobitti) hiljaa hipsi ja nyysi kuolleel ta kaiken arvokkaan muiden ollessaan polvillaan rukoillen. aika vekkuli tämä hobitti :wink:
|
Anonymous
linkki
20. maaliskuuta 2004 kello 23.57
|
Anonymous
20. maaliskuuta 2004 kello 23.57
linkki
|
[quote:4bb6bdebbe="Jinx"]Mitenkäs olette menetelleet kuolleitten hahmojen
tavaroille. Kamaa on voinut kertyä aikojen saatossa.
Varsinkin taikakamojen kohdalla ollaan tehty sellainen päätös et tavarat menee hautaan mukaan. Tietysti poikkeuksia voi olla joku "erikoskama" kamppanjaan liittyen.
Syynä "hautaamiseen" oli kun rupes olee muuten liikaa
tavaraa.
Vai olisiko teillä asiaan joku hyvä ratkaisu?
Toinen ongelma on kutsumiset/kutsutut olennot jotka on sidottu?
[/quote:4bb6bdebbe]
Minun hahmolle tuli jossain välissä ongelma kamojen paljoudesta, joten oli pienen kätkemisen paikka. Hautasimme tavarat maanalaiseen tunneliin, jonka kunpaankin päähän laitoin teettämäni myrkkypiikit. Pelkästään lunari kolikoita oli 130000 kpl. Täytyy sanoa että ei ole pitkissä kampanjoissa tarvinnut nälkää nähdä. Tällä hetkellä hahmollani on tosin vain housut ja käsikirves mutta se asia muuttuu.
|
Anonymous
linkki
21. maaliskuuta 2004 kello 0.01
|
Anonymous
21. maaliskuuta 2004 kello 0.01
linkki
|
[quote:3b70ec0840="Anonymous"]Jep, meilläkin tuntuu olevan tapana, että nopein nyysii kaikkien kuolleiden taikakamat ja sitten syntyy tappelu et "mulle kuuluu nuo kamat" -tyyliin.
[/quote:3b70ec0840]
Muistelen että meillä monesti ennen alkoi oikea tappelu pelaajien kesken juuri tuossa tilanteessa. Muistan polttaneeni kanssa pelaaja jopa sytkällä poskeen pelin aikana.
|
Fharlanghn
linkki
21. maaliskuuta 2004 kello 0.44
|
Fharlanghn
21. maaliskuuta 2004 kello 0.44
linkki
|
Meillä kamat menee pääsääntöisesti hahmojen mukana hautaan. D&D-pelissä parilla hahmolla on jälkeläisiä tai muita sukulaisia, joille kamat on testamentattu, mutta ne hahmot ovat EPH:ta ja tavarat siten käytännössä poistuvat hahmojen vaikutuspiiristä.
F
|
Lariq
linkki
22. maaliskuuta 2004 kello 13.09
|
Lariq
22. maaliskuuta 2004 kello 13.09
linkki
|
Meillä on hahmoilla jo sen verran kovia kamoja, että ne on saatu joko kultilta lahjoituksena tai sitten tehty itse. Jos joku kama on yleishyödyllinen, se on yleensä sen verran voimaton ettei kukaan edes halua sitä. Ne sitten myydään tai lahjoitetaan johonkin. Kultilta lahjoituksena saadut kamat palautetaan kultille ja itsetehdyt kamat päätyvät johonkin, mutta ei niitä yleensä kukaan muu pelaajahahmo voi käyttää niissä olevien rajoituslumousten vuoksi. Muutenkin pelaajahahmot ovat niin heterogeenistä aseistuksen, kulttien, fyysisen koon kuin taikuudenkin puolesta, ettei kamojen lainaus oikein enää tahdo onnistua kuin poikkeustapauksissa. Hyvä jos joku saa toisen päälle jonkun suojan heitettyä.
|