Vanha foorumi

Takaisin

Aihe: Orlanthien saunakulttuuri

Zin Letters -tekijäfoorumi
humis 5. tammikuuta 2005 kello 19.05
Kirjoittaja Viesti
humis linkki 5. tammikuuta 2005 kello 19.05
humis 5. tammikuuta 2005 kello 19.05 linkki Tähänastiset puheet osoitteessa http://www.kalikos.org/foorumi/viewtopic.php?p=16930#16930 .
Vesa linkki 5. tammikuuta 2005 kello 19.42
Vesa 5. tammikuuta 2005 kello 19.42 linkki Eikös tämä sauna-artikkeli olisi loogisinta liittää tuon mahdollisen orlanthien ajanviettotapojen yhteyteen, jos tuosta ajanviettotavoista isompaa kokonaisuutta meinataan koota? Vai onko tarkoitus sitten ihan laajemmalti käsitellä orlanthien saunakulttuuri ja näin piilolevittää myös suomalaisuutta gloranthapiireissä? :)
humis linkki 5. tammikuuta 2005 kello 20.14
humis 5. tammikuuta 2005 kello 20.14 linkki Kyllä tässä tällänen piilotarkotuskin oli :). Ja varsinkin jos kerää tuosta keskustelusta tosiaan noita eri versioita eri klaanien näkökulmiksi, kyllä siitä kokonainen artikkeli tulee ja värittää just hyvin tietyn tavan erilaisia taustamyyttejä eri klaaneissa. Voisin yrittää tiivistää tuon oman viestini ainakin joksikin pohjaksi, mutta ketkä muut haluavat olla tässä mukana? newsalor?
Vesa linkki 6. tammikuuta 2005 kello 9.51
Vesa 6. tammikuuta 2005 kello 9.51 linkki Minulla on tuo yksi kuukauden tarina, joka käsittelee orlanthien saunaa lunarilaisesta näkökulmasta. Jos tarina on sopivainen tähän sauna-artikkeliin niin sitä voin sitten tarjota ja ehkä myös jotain pientä voisin itse artikkelia varten kirjoitella jos vain on tarpeen.
newsalor linkki 6. tammikuuta 2005 kello 16.01
newsalor 6. tammikuuta 2005 kello 16.01 linkki Juu. Minä olen kyllä valmis tästä asiasta kirjoittamaan myyttiä / kuvausta. Pitänee vaan tehdä hiukan taustatutkimusta ensin. Koen kuitenkin, että olisi vähän tylyä jäseniä kohtaan julkaista jo kerran entissä julkaistuja juttuja lehdessä.
Juha R linkki 6. tammikuuta 2005 kello 19.20
Juha R 6. tammikuuta 2005 kello 19.20 linkki Sauna- ja muun ajanviettojuttujen yhdistäminen on minusta elisamiesten sanoin 'Hyvä ajatus'. Kokonainen pitkä artikkeli saunomisesta orlanthien keskuudessa kun tuntuu minusta vähän liialliselta (ja muutenkaan saunaa en ihan joka klaanin maille laittaisi vaan se sopii nimenomaan Outojen Naapurien Vouhotukseksi), Toisaalta taas noista pallopeleistä ja muista löytyy Glorantha Digestistä useita hyviä artikkeleita vuosien takaa. (Lokarnoksesta varmaan löytää niistä useita.) Paperilla en muista nähneeni mitään joten artikkelilla sinänsä on paikkansa mutta vähän tuoretta näkökulmaa tarvitaan etteivät Wanhat Parrat (joita suurin osa ulkomaisista ostajista on) heti ajattele että 'taas sitä samaa'.
humis linkki 7. tammikuuta 2005 kello 12.41
humis 7. tammikuuta 2005 kello 12.41 linkki [quote:40cf0dbd5a="Juha R"] Kokonainen pitkä artikkeli saunomisesta orlanthien keskuudessa kun tuntuu minusta vähän liialliselta (ja muutenkaan saunaa en ihan joka klaanin maille laittaisi vaan se sopii nimenomaan Outojen Naapurien Vouhotukseksi), [/quote:40cf0dbd5a] Mä en haluaisi typistää saunaa Outojen Naapurien Vouhotukseksi. Artikkelin voisi ehkä kirjoittaa "mineraalibroohenkeen" yhden sivun pläjäykseksi, josta olisi kansainväliselle lukijakaartille selvää että nyt tässä pohjoismaalaiset änkemällä änkee hullua tapaansa joka paikkaan ja voisivat hekotella, mutta samalla niin vakavasti että ne jotka haluavat sauna-modin Gloranthaansa ottaa saisivat siitä tarvitsemansa. [quote:40cf0dbd5a="newsalor"]Koen kuitenkin, että olisi vähän tylyä jäseniä kohtaan julkaista jo kerran entissä julkaistuja juttuja lehdessä.[/quote:40cf0dbd5a] Mä en näe tässä niin suurta ongelmaa, varmaankin koska näen lehden enemmän suomalaisten Glorantha-kirjoittajien mahdollisuutena tuottaa näkemyksiään vakuuttavassa formaatissa kansainvälisille G-kuluttajille.
Vesa linkki 8. tammikuuta 2005 kello 18.50
Vesa 8. tammikuuta 2005 kello 18.50 linkki Löysin mielenkiitoisen sivuston, jossa on suomalaisen saunakulttuurin ja sauna historiaa. Osoite on http://www.cyberbohemia.com/Pages/historyofnordic.htm luultavasti noilta sivustoilta saa hyvinkin ideoita ja apua artikkelin työstämisessä. Historiikki on kylläkin ulkomaalaisten näkökulmasta kirjoitettu, mutta tokkopa tuo haitta.