Vanha foorumi

Takaisin

Pelaaja tyrkyllä Espoossa tai pks.

Pelit, pelaajat ja peliporukat
sunherd 6. joulukuuta 2004 kello 9.39
Kirjoittaja Viesti
sunherd linkki 6. joulukuuta 2004 kello 9.39
sunherd 6. joulukuuta 2004 kello 9.39 linkki No kokeillaanpa sitten näin ettei tuo newsalor aina pääsisi avautumaan :D Omalla porukallani alkavat nykyään tauot pelikertojen välillä venymään 4 kuukauteen, mikä on vähän turhan paljon - Olen siis pääkaupunkiseudulla tyrkyllä johonkin porukkaan jonka pelimestoille suhteellisen helposti julkisilla Leppävaarasta pääsen. Mieluiten hakisin Gloranthaan sijoittuvaa peliä ja Hero Questin (vs. Rune Quest) sääntöihin olisi mukava päästä tutustumaan käytännön pelissä. Olen kuitenkin innokas ryhtymään muidenkin pelien pelaamiseen :) Kokemusta löytyy melkoisen monesta eri pelistä, en viitsi niitä tässä käydä luettelemaan jossei joku välttämättä halua tietää. Itsestäni jotain: 27 vuotta, puhuu mie/sie, kykenee vakavaan ja epävakavaan peliin. Hmm. Humanisti. Käyn töissä - päivätyö toimistotunteina eli pääsen töistä normaalisti klo 15-17 mistä pystyy tarvittaessa joustamaan. Kai se siinä nyt melkein jo alkaa olemaan. Juttuja voi tiedustella joko tässä viestiketjussa, sähköpostilla <jjranta@cc.joensuu.fi> taikka ircnetissä (nick: sunherd).
Lemmy linkki 13. joulukuuta 2004 kello 10.15
Lemmy 13. joulukuuta 2004 kello 10.15 linkki Erh.. Siis ei suoranainen vastaus edelliseen .. vaan lähinnä samaa keittoa.. Toisin sanoen *kiipeää puhujan korokkeelle ja avaa äänikanavia* HEAR ME HEAR ME.. etsin siis rope porukkaa (DD3,SW, tai jotain) jossa pääsis pelailemaan.. Olen 23-vuotias "duunari/opiskelija" ja oma peli porukka on nykyään lähes puolen tuhannen kilometrin päässä (aika matka,eikö?) ja pelailemaan tämän välimatkan takia ei pääse kuin harvoilla lomilla. kokemusta pelaamisesta ja PJ:n hommista on tullut useammalta vuodelta (vähemmän sitä PJ:n hommaa ja eipä se minun ala tunnun niin vahvasti olevankaan) eri systeemejä on tullut pelattua... tosin suurin osa peleistä vuosien varrella on painottunut AD&D:hen, Cyber Punkkiin, DD3 ja SW.. siinä se taisi olla pää piirteittäin KIITOS *kiipeää alas takaisin tomuiselle maan kamaralle* Yhteyttä saa ottaa 9-16 viikolla (kun opiskelen) messengerin (lemmy_jkl@hotmail.com) tai 24/7 sähköpostin kautta
Kurrgo12 linkki 21. helmikuuta 2005 kello 9.33
Kurrgo12 21. helmikuuta 2005 kello 9.33 linkki Hmm... Tämähän on loistava idea. Krhm... Kuulkaa, kansalaiset! Täydellinen aloittelija (Ihan oikeasti! Ainoa ja ensimmäinen ropekerta oli kerran ropeconissa pienessä D&D Epic (omat säännöt) pelissä!) 14 vuotias koululainen Espoosta, Oittaalla päin, etsii peliä! Ja toisinkuin muut teistä *pukee panssarin ylleen* minä en *hyppää suojaan* OLE KOVINKAAN KIINNOSTUNUT RUNEQUESTISTA! Minä haluaisin mieluummin. Esim: GURPS, Cyberpunk, All Flesh Must Be Eaten, Feng Shui tai vaikka D&D peliporukkaan. Ottakaa yhteyttä sähköpostiini: mikkokuosa@hotmail.com Mieluiten peliajat viikonloppuisin! Kiitos. Tietoa voi saada myös täältä http://mikkomanblogblog.blogspot.com/2006/04/hei-kaikki-jotka-etsitte-pytroolipeli.html[url][/url]
Mkiko linkki 24. helmikuuta 2005 kello 14.08
Mkiko 24. helmikuuta 2005 kello 14.08 linkki [quote="sunherd" Omalla porukallani alkavat nykyään tauot pelikertojen välillä venymään 4 kuukauteen, mikä on vähän turhan paljon - Olen siis pääkaupunkiseudulla tyrkyllä johonkin porukkaan jonka pelimestoille suhteellisen helposti julkisilla Leppävaarasta pääsen. Mieluiten hakisin Gloranthaan sijoittuvaa peliä ja Hero Questin (vs. Rune Quest) sääntöihin olisi mukava päästä tutustumaan käytännön pelissä. Olen kuitenkin innokas ryhtymään muidenkin pelien pelaamiseen :) Kokemusta löytyy melkoisen monesta eri pelistä, en viitsi niitä tässä käydä luettelemaan jossei joku välttämättä halua tietää. Itsestäni jotain: 27 vuotta, puhuu mie/sie, kykenee vakavaan ja epävakavaan peliin. Hmm. Humanisti. Käyn töissä - päivätyö toimistotunteina eli pääsen töistä normaalisti klo 15-17 mistä pystyy tarvittaessa joustamaan. Kai se siinä nyt melkein jo alkaa olemaan. [/quote] Itse hain/haen peliporukkaa edelleen, Kannelmäessä asustelen, puhun mie/sie, ikää löytyy 21, olen pelaillu seitsemisen vuotta runequestia ja välillä johtanutkin. Voisihan sitä kasailla uudenkin porukan kun ei vanhoihin tahdo oikein päästä sisään...
Argrath linkki 28. heinäkuuta 2005 kello 19.37
Argrath 28. heinäkuuta 2005 kello 19.37 linkki Oltuani puolisen vuotta käytännössä nettipimennossa niin nyt taas pelittää, joten availen taas tätä keskustelua. Eli edelleen puuttuu peliporukka minultakin. Jos täällä Pääkaupunkisedulla olisi valmista porukkaa joka voisi adoptoida minut tai jos nyt vaikka saataisiin tuo uusi porukka kasaan niin hieno homma. :D Itsestäni voisin todeta seuraavaa. Olen 25-vuotias helsinkiläis opiskelija. Roolipelejä olen pelannut n. 10-vuotiaasta asti. Kokemusta on ainakin seuraavista peleistä: Rune Quest KERP/Rolemaster D&D Stormbringer Twilight 2000 Call of Cthulhu Praedor Lisäksi omistan melkoisen kasan Hero Wars opuksia, joskaan kyseistä peliä en ole vielä päässyt pelaamaan. Kiinnostaisi kyllä, vaikka säännöt ovat hieman vaikean oloiset. Eli kiinnostuneet kirjoitelkaa. Tai vaihtoehtoisesti voi pistää mailia osoitteeseen: eeyore@vituttaa.net. :wink: [/list]
KingofSartar linkki 31. heinäkuuta 2005 kello 14.52
KingofSartar 31. heinäkuuta 2005 kello 14.52 linkki Varovasti ajattelin uskaltautua ilmoittamaan, että olisin mahdollisesti valmis pelinjohtajaksi, jos pelaajia löytyy Helsingin seuduilta eikä valmiissa ryhmissä ole tilaa. Pelautan tällä hetkellä yhtä ryhmää Autiomaa/Pavis/Taivaanjärvi -akselilla mutta aikataulujen vuoksi nykyään harmillisen harvoin. Itselläni halukkuutta olisi pelauttaa enemmänkin ja jos aikataulut saadaan sopimaan niin mielelläni toisenkin ryhmän ottaisin. Itsestäni seuraavaa: 31 vuotias, työskentelen 3-vuorotyössä, joten pelit lähinnä silloin kun on vapaata tai harvoin olevan aamuvuoron jälkeen. Pelit voidaan pitää kotonani Sörnäisissä tai jonkun muun luona, jos vain tärkeimmät sääntökirjat löytyvät. Pelejä voisi olla pari kertaa kuussa. Pelitaustaa: RQ:lla aloitin joskus vuonna 1991, pelauttamisen -92. Tällä hetkellä aika lailla perussäännöt + Sandyn velhotaikuus ja muutama talonsäännön tapainen. Tullut kokeiltua myös Cthulhua, Stormbringeriä ja Cyberpunkia. Pelaajia 3-4(5) lienee järkevin. Kauheasti ei ole väliä miten hyvin tuntee Gloranthaa tai sääntöjä. Yhteydenotot tälle listalle tai sitten sähköpostiin max.lahti@gmail.com -max-
Argrath linkki 10. elokuuta 2005 kello 7.04
Argrath 10. elokuuta 2005 kello 7.04 linkki Hmmm... Olen yrittänyt tuota porukkaa kasata nyt sähköpostin kautta, mutta ei vielä ihan täyttä kokoonpanoa löydy. Nimim. Mkikolta nyt kysyisinkin ihan henkilökohtaisesti jotta mahtaisiko innostusta Gloranthassa pelaamiseen pääkaupunkiseudulla vielä olla. Sinun maili osoitettasi ei löytynyt joten kyselen nyt täällä foorumilla. KingofSartar on noin alustavasti lupaillut voivansa peluuttaa ja ehkä Sunherdikin saattaisi iloiseen porukkaan liittyä. Vastaile siis jos kiinnostaa ja kirjoitelkaa muutkin joita RQ Gloranthassa kiinnostaisi.
Spinosar linkki 14. elokuuta 2005 kello 9.53
Spinosar 14. elokuuta 2005 kello 9.53 linkki Moi, tähän juopaan kirjoittaneet sielut pääkaupunkiseudun tuntumasta, sekä muususirajan sisällä vaikuttava kalikoslainen pelaaja-aines. Minulla kypsyi ajatus toteuttaa projekti, työnimeltään [b:2934a003c1]"Lunarize a Movie"[/b:2934a003c1] Kysymys olisi siis Gloranthaan sijoitettavista, elokuviin pohjustuvista kertapeleistä. Näitä eri kertapelejä voisi suunnitella pelaavansa vaikkapa seitsemän äidin verran, siis kuutisen kappaletta. Minulla on aiempia kokemuksia, että tällaisella lähestymistavalla voi saavuttaa ihan maireaa peliä. Kalikos-toiminta voisi myös mielestäni ihan konkreettisesti saada ihmisiä käymään Gloranthassa hieman enemmän, kuin ilman yhdistystämme itsestään tapahtuisi. Siksi otan peliteeman esiin ensin täällä, enkä tuttujen pelikavereideni kesken. [quote:2934a003c1] Yksi ensimmäisistä projekteista olisi tuotos "The Day After Tomorrow", ts. -[b:2934a003c1]"Missä sinä olet silloin?"[/b:2934a003c1] (Huom! muuten tarkoituksella elokuva, että sen näyttelemisestä tai pikemminkin hahmoista jäi tunnelma, että itsekin osaisi hoitaa paremmin.) Peli sijoittuu tulevaisuuteen, sankarsotien vaiheeseen, jossa Argrath on tuhoava vuosittaisen Kalikos-retkikunnan, ja sitä seuraaviin Pelorian mullistaviin sääilmiöihin. Tapahtumien hahmot ja näyttämöt uudelleensijoitetaan lunarin imperiumiin. Osa pelin valmisteluista tehdään kollektiivisesti. Tämä koskee muutamaan osallistujaa. Lopuille riittää perehtyminen kertakatselun verran leffaan. [/quote:2934a003c1] Onko kiinnostuneita? [size=9:2934a003c1]Sunherd? Mkiko? King Of Sartar? Argrath? Espoon Uzdot? RoCon-rengas? Muut "kaikki"?[/size:2934a003c1]
humis linkki 15. elokuuta 2005 kello 9.27
humis 15. elokuuta 2005 kello 9.27 linkki Mä olen kiinnostunut kaikesta tarpeeksi vinksahtaneesta.
Argrath linkki 16. elokuuta 2005 kello 10.52
Argrath 16. elokuuta 2005 kello 10.52 linkki En nyt ole varma käsitinkö oikein, mutta onko tarkoitus kopioida käytännössä tarkalleen leffan tapahtumat peliin. Jos näin on, tuntuu hieman mielenkiinnottomalta tuollainen. Sen sijaan, jos vain PJ nappaa leffasta perusjupnen ja henkilöhahmojen kuvaukset ja pelaajat saavat hieman vapautta tekojensa suhteen, tuosta voisi tulla ihan hauskaa. Toimii tosin parhaiten jos pelaajat EIVÄT ole nähneet leffaa etukäteen (ei tule spoilereita).
Spinosar linkki 17. elokuuta 2005 kello 12.14
Spinosar 17. elokuuta 2005 kello 12.14 linkki [quote:505971274c]En nyt ole varma käsitinkö oikein, mutta onko tarkoitus kopioida käytännössä tarkalleen leffan tapahtumat peliin.[/quote:505971274c] Minusta vaikuttaa siltä, Argrath, että käsitit ihan oikeansuuntaisesti perusajatuksen. (Tai jos olitkin epävarma, järkeilit oikeaan suuntaan.) Mikään tarkoitus ei ole kopioida elokuvaa liian tarkkaan. Kokeiltu on, menee tylsäksi. Tokihan pelejä voi pelata old skool -malliin, ja se on toimivaksi koettua. Tässä kyse ei ole kuitenkaan ihan siitä. Ja se Elokuva pitää nähdä ennen peliä! Painotus on sillä, miten asiat tapahtuvat ja millaisiksi glorantha-peilaus ne vääristää. Mitä tapahtuu on jollakin sumealla tarkkuudella pelin pelaajilla tiedossa etukäteen, silti väistämättä pikemminkin makro- kuin mikrotasolla - vähän kuin säätä olisi ennustettu. Luvassa ankara Valind. Elokuva on keskeinen pelin jaettuna temaattisena fokuksena. Se suuntaa pelaamista. Leffa samanmukaistaa käsityksiä ja viestejä kuvitellusta pelitodellisuudesta. Ja itseasiassa se pohjustaa yllättäviin käänteisiin tehoa: koska osa pelinkäänteistä on odotettuja, kontrasti odottamattomiin kasvaa. Vastapainoksi ennakkoasetelmalle pelaavien täytyy ottaa peli haltuun ja pistää itseään likoon. Luoda käsityksiä ja repiä peliin jotain mitä ei ole valmiina annettu. Ja siitä sopasta syntyy elämys. ... Hm, pelaajien vapaudesta vielä, sitä saa enemmän kuin kehtaa käyttää.
hyljys linkki 18. elokuuta 2005 kello 12.49
hyljys 18. elokuuta 2005 kello 12.49 linkki Nuo leffa-aiheiset kertapelit kuulostavat erittäin houkuttelevilta. Olen kiinnostunut mikäli ajankohdat ja rahatilanne sallivat turkulaisen pelaajan vierailun. Lunaripelejä ei koskaan ole liikaa! -s-
Sampi linkki 19. elokuuta 2005 kello 15.37
Sampi 19. elokuuta 2005 kello 15.37 linkki Ilmoitan kiinnostukseni Spinosarin peleihin. Kuten aina.
Dovas linkki 19. elokuuta 2005 kello 18.51
Dovas 19. elokuuta 2005 kello 18.51 linkki Espoo Uzdo Oy Ab voipi olla myös kiinnostunut, juteltuani tuon uzdoista suurimman kanssa.
Mkiko linkki 22. elokuuta 2005 kello 15.36
Mkiko 22. elokuuta 2005 kello 15.36 linkki Joo, kiinnostusta löytyy edelleenkin ja minut tavoittaa parhaiten msihvo@luukku.com. Glorantha ei ole juurikaan hanskassa, koska en ole sinne sijoittuvaa peliä koskaan pelannut saati johtanut, omat maailmat on erikseen :-D Säännöt on hallussa kohtuullisesti.
Spinosar linkki 22. elokuuta 2005 kello 21.20
Spinosar 22. elokuuta 2005 kello 21.20 linkki Okei, :) Sanon lyhyesti vaan sen, että eiköhän tästä jotain vielä synny syys-lokakuulle. -Topi
Dovas linkki 20. joulukuuta 2005 kello 20.16
Dovas 20. joulukuuta 2005 kello 20.16 linkki No, saiko Spinosar järjestetyksi pelejä? Aikaahan on kulunut jo tämän viestiketjun eloisuudesta aika kauan, mutta ajattelin vähän editoida aikaisemmin kirjoittamaani sen verran, että periaatteessa edelleen olisi mahdollista lähteä joihinkin spontaaneihinkin peleihin mukaan pk-seudulla, muttei juuri mihinkään stabiiliin sessioon tms. Muutamme näet tuonne Suomen Seshnelaan "tois puol jokkee".