Vanha foorumi

Takaisin

Loskalmin armeijan joukko-osastoja

HeroQuest hahmot, hirviöt ja olennot
viljo 27. marraskuuta 2004 kello 20.25
Kirjoittaja Viesti
viljo linkki 27. marraskuuta 2004 kello 20.25
viljo 27. marraskuuta 2004 kello 20.25 linkki Loskalmin kampanjassamme ollaan tultu siihen pisteeseen, että Sogin kaupunki, jonne Loskalmin kuningaskunta lähettää noin kaksi kolmasosaa ammattiarmeijastaan ja suuren kasan nostoväkeä, kohtaa muutaman viikon kuluttua Sodan kuningaskunnan joukot, jota johtaa nykyään nuorella tosilohikäärmeellä ratsastava (Ratsastava) Kuoleman lordi yhdessä Sodan kuningattaren kanssa. Tosilohikäärme on VAIN omassa kampanjassani esiintyvä Epäjärjestyksen ja Harmonian lohikäärme, jonka Ratsastava kuolemanlordi seurueineen on joko orjuuttanut tai solminut liiton valtavalla jumalaikaisella sankarimatkalla. Matka kesti yli vuoden ja hahmot kauhistelevat nyt sen tuloksia yrittäen selviytyä lohikäärmehulluutta ja kaikkea muuta odotettavissa olevaa kauhua vastaan. Lohikäärme syntyi pari vuotta sitten Tastolariin ilmestyneestä Erangalos Karastomaborin munasta. Tiedot tuntunevat varsin irrallisilta tässä yhteydessä, mutta ehkä niistä joku hyötyy, tai ainakin herää ehkä keskustelua. Oikeassa dokumentissa on myös kunkin joukon koko tulevassa mittelössä. Listaa on suuresti inspiroinut Wesley Quadrosin vastaavat kaaviot. Koko joukko myös muita lähteitä on olemassa. Aiankin kaavio hieman selventää millaisia joukko-osastoja Loskalmin armeijassa MINUN näkemykseni mukaan on. Alkuperäisen word dokkarin saa halutessaan mailina, jos pyytää kauniisti ja sanoo mihin sitä käyttää. Tiedoissa esiintyvistä nimistä osa on omiani. Kaikki Neliomi-alkuiset joukot viittaavat Loskalmin laivaston joukkoihin. Koko joukko erilaisia henkivartiostoja erilaisten Sir sitä-ja-tätä jälkeen ovat eri aselajien kenraaleja. Osa tiedoista on aika hurjia, mutta koko lailla kaanonin mukaisia mitä tulee joukkojen tasoehdotuksiin HQ:ssa sivulla 274. Eliittijoukoilla on eliittijoukkojen varusteet, nostoväki on aika surkeaa. Olen sallinut vain rajallisen määrän augmentteja, mutta erikoistuneilla pyhimysjärjestöillä olen sallinut kaikilla sopivilla loitsukirjoilla augmentoimisen, suurritareilla pari loitsua/kirja ja hevoset augmentoi kolmella kyvyllä (joista yksi voi olla panssari), koska ovat sidekickejä. Army of Loskalm in Sog City [quote:5752b1a7a3]HC = Heavy cavalry, HI = Heavy infantry, HM = Heavy marines, BM= Battle mages, MI = Medium infantry , MM = Medium marines, LC = Light cavalry, LI = Light infantry, LM = Light marines, HA = Heavy archers, MA = Medium archers, LA = Light archers , MC= Medium cavalry[/quote:5752b1a7a3] 1. Loskalmian forces 1.1 Elite soldiers [quote:5752b1a7a3]Name King Gundreken’s Bodyguard Close combat 5w2, Battle magic +2, Fight to death +3, Steed +10, Equipment +18 = 18w3 HC Sir Meriatan’s Bodyguard Close combat 10w2, Battle magic +4, Fanatic +3, Steed +10, Equipment +20 = 11w4 HC Sir Meriatan’s champions Close combat 5w3, Battle magic +10, Fanatic +4, Steed +15, Equipment +24 = 18w5 HC Gaiseron’s Bodyguard Close combat 5w2, Battle magic +5, Fight to Death +4, Steed +10, Equipment +13 = 9w3 HC Sir Dandar’s Bodyguard Charge 5w2, Battle magic +3, Determined +3, Steed +10, Equipment +12 = 11w3 HC Sir Atoor’s Bodyguard Close combat 1w2, Battle magic +3, Determined +3, Equipment +8 = 15w2 HM Sir Midar’s Bodyguard Close combat 1w2, Battle magic +3, Determined +3, Equipment +10 = 17w2 HI Sir Rayis Doomreader’s bodyguard Battle magic 10w2, Determined +3, Equipment +5 = 18w2 BM Order of the Flaming Golden Banner Lance & shield with augments 17w4, Sword & shield with augments 15w4 HC Knights of Order of the Swallow Charge 19w, Battle Magic +3, Fanatical +2, Equipment +11, Steed +8 = 5w3 HC The Noble's Forces Cavalry Charge 1w2, Battle Magic +3, Chivalrous +2, Steed +8, Equipment +12 = 6w3 HC The Noble's Forces Infantry Close combat 18w, Battle Magic +3, Chivalrous +2, Equipment +10 = 13w2 HI Neliomi Iron knights Charge to beach 5w2, Battle magic +3, Unstoppable +2, Equipment +10 = 10w3 MC Royal Iron Crossbows Heavy crossbow 10w2, Battle magic +3, Brave +3, Equipment +14 = 10w3 HA[/quote:5752b1a7a3] 1.2 Cavalry Name [quote:5752b1a7a3]Knights of St. Avlor Fight to Death 10w, Patron of Lost Causes Magic +3, Fatalistic +3, Steed+8, Equipment +11 = 15w2 (no penalty in extreme circumstances) HC Knights of St. Carpattia Defend against foe 10w, Heroic combat +3, Remember duty +2, Steed +8, Equipment +12 = 15w2 HC Knights of St. Hasterax Kill elf 15w, Destroy elf magic +3, Hate aldryami +3, Steed +8, Equipment +7 = 13w2 (against other enemies 7w2) LC Knights of St. Josselyne Unstoppable charge 10w, Josselynes magic +3, Strong +2, Steed +9 Equipment +13 = 18w2 HC Knights of St. Hrestol Chivalrous charge 10w, Heroic combat +3, Chivalrous +2, Steed +8, Equipment +10 = 13w2 MC Knights of St. Nisaro Kill e’m all 15w, Bloody battle magic +3, Brave +3, Steed +8, Equipment +9 = 18w2 HC Knights of St. Talor Fight joyfully 15w, Glorious bloodshed magic +3, Fearless +3, Steed +8, Equipment +9 = 18w2 MC Knights of St. Vonerin Kill undead 20w, Final death magic +3, Book of exorcism +3, Fight to death +3, Steed +8, Equipment +7 = 4w3 (if killing other enemies 16w2) MC Knights of St. Zemuro Smite chaos 20w, Book of blades +3, Book of cosmic law +3, Brave +3, Steed +8, Equipment +10 = 7w3 (if killing other enemies 19w2) MC Knights of the Academy of Five Iron Lance Charge 13w, Abiding book +3, Book of battle +5 (two spells), Book of rider +5 (two spells), Chivalrous +3, Steed +8, Equipment +12 = 9w3 HC Knights of other Saints Charge 13w, Battle magic +3, Chivalrous +3, Steed +8, Equipment +10 = 17w2 MC[/quote:5752b1a7a3] 1.3 Infantry Name [quote:5752b1a7a3]Neliomi knights Charge to beach 15w, Battle magic +3, Unstoppable +3, Equipment +8 = 9w2 MI Soldiers of St. Avlor Fight to Death 3w, Patron of Lost Causes Magic +1, Fatalistic +2, Equipment +7 = 16w (10w if not fighting to death) MI Soldiers of St. Carpattia Defend against foe 20, Heroic combat +2, Remember duty +2, Equipment +8 = 12w MI Soldiers of St. Hasterax Kill elf 3w, Destroy elf magic +2, Hate aldryami +2, Equipment +6 = 13w (against other enemies 9w) MI Soldiers of St. Josselyne Unstoppable charge 20, Josselynes magic +2, Strong +2, Equipment +9 = 13w HI Soldiers of St. Hrestol Chivalrous combat 19, Heroic combat +2, Chivalrous +2, Equipment +7 = 10w MI Soldiers of St. Nisaro Kill e’m all 1w, Bloody battle magic +2, Brave +2, Equipment +8 = 13w HI Soldiers of St. Talor Fight joyfully 19, Glorious bloodshed magic +2, Fearless +2, Equipment +7 = 10w MI Soldiers of St. Vonerin Kill undead 3w, Final death magic +2, Book of exorcism +2, Fight to death +2, Equipment +7 = 16w (if killing other enemies 7w) MI Soldiers of St. Zemuro Smite chaos 3w, Book of blades +2, Book of cosmic law +2, Brave +2, Equipment +9 = 18w (if killing other enemies 16w) MI Loskalmi marines Charge to beach 19, Battle magic +2, Brave +2, Equipment +6 = 9w MM Muscular hrestoli Sword & shield 15, Battle style Common Magic +1, Fanatical +2, Muscular +2, Equipment +6= 6w MI Loskalmi spears (elite militia) Spear & shield 15, Battle style Common Magic +2, Obey orders +2, Equipment +6 = 5w LI Loskalm militia Long spear fighting 13, Common magic +1, Obey orders +1, Equipment +5 = 20 LI[/quote:5752b1a7a3] 1.4 Archers Name [quote:5752b1a7a3]Royal Crossbows Heavy crossbow 15w, Battle magic +3, Brave +2, Equipment +8 = 8w2 HA Neliomi Crossbows Heavy crossbow 15w, Battle magic +3, Charge to beach +3, Equipment +7 = 8w2 HA Loskalmi crossbows Crossbow 20, Battle magic +2, Brave +2, Equipment +5 = 9w MA Loskalmi bows (elite militia) Long bow 15, Battle style Common magic +2, Obey orders +2, Equipment +4 = 3w LA Loskalmi militia Bow 13, Common magic +1, Obey orders +1, Equipment +2 = 17 LA[/quote:5752b1a7a3] Kommentoikaa jos huvittaa, tai käyttäkää omassa kampanjassanne.
humis linkki 28. marraskuuta 2004 kello 21.05
humis 28. marraskuuta 2004 kello 21.05 linkki Varsin mielenkiintoisia numerotietoja. Aiotteko myös pelata konfliktin jotenkin formaalisti, käytättekö esimerkiksi jotakin Roderick Robertsonin [url=http://www.sierratel.com/rjremr/LoA/rules.html]säännöstöistä[/url]? Jos pelaatte tuota mitenkään, niin ainakin mä olisin innokas kuulemaan kokemuksista. Erityisesti se kiinnostaa, millaisen todellisuuden nuo suuret taitoerot loihtivat esiin. Näin suoraan kun on kovin vaikea sanoa, tuleeko siitä siistiä tarinaa ja onko se Glorantha-järkevää, että eliittiyksiköt stattien mukaan näyttävät pesevän yhtä aikaa kolmea ratsuväkiyksikköä tai vaikka koko armeijan kaikki jalkaväkiyksiköt. (vrt. Dragon Pass lautapelissä Harrek pieksee tusinankin joukko-osastoa, Gunda, Argrath ja muut seuraavan tason sankarit taas ovat 'bout yhtä kovia kuin yksittäinen joukko-osasto) Hyvä hevonen näyttää muuten olevan painonsa arvoinen kullassa ;).
viljo linkki 29. marraskuuta 2004 kello 10.07
viljo 29. marraskuuta 2004 kello 10.07 linkki Tuossa on muuten tiedot vain hyökkäävälle/puolustavalle armeijalle, huoltojoukot jne. on jätetty pois. Aion peluuttaa massataistelun(jossa muuten pelkästään loskalmilaisia joukkoja on nostoväkineen hiukan alle 250000) tavalla, jota olen aiemmin kokeillut noin 10000 sotilaan kohtaamisessa. Pelaajat joutuivat taannoin Ralioksessa sattumalta/osana ennustusta muutaman heinon mittaluokan sotaan. Menetelmä toimi silloin kohtalaisen hyvin ja nyt toetää mitä tarvitsee muuttaa. Aion antaa noppien ja pelaajien innovatiivisuuden ratkaista taistelun kulun, elim en ole ennalta päättänyt miten siinä käy. Varmaa näyttää kuitenkin olevan se, että sankarien sodat lähtevät näyttävästi käytiin tästä about miljoonan miehen mäiskeestä(kun molemmat puolet lasketaan). Pelaajat ja sitä kautta Loskalm ovat sopineet muiden Sogin asukkien kanssa YYA-sopimuksen, jossa jokainen pitää huolta omista alueistaan, mutta loskalmilaiset kenraalit toimivat ylipälliköinä valtavalle kaupunkikoalitiolle. Perusteista sen verran, että lasken armeijoille mahdin, joka saadaan kaikkien yksittäisten sotureiden taitotason laskemisesta yhteen ja jakamalla koko armeijan pääluvulla. Tätä karkeaa lukua augmentoivat SK:lla esim lohikäärmeen valtava tuhovoima itsenäisenä tekijänä, sekä vaikkapa neljän tärkeimmän kenraalin strategia ja johtamistaidot. Mukaan soppaan otetaan vielä muurien, erityismagian, armeijoiden välisen suhdeluvun(miesmäärät), mahdollisen yllätyksen antama augmentti jne. Lasken, että guardianien, sankareiden jne. voimatasot kumoavat armeijoissa toisensa, joten niitä ei oteta lukuun armeijan mahtia laskettaessa. Vain mainitun kaltaiset erityisvoimatekijät, kuten lohikäärme, tai loskalmin ylivertainen sotakoneisto, otetaan lukuun augmenttina armeijan mahtiin. Tällä tavalla saadaan yksi taito kummallekin osapuolelle, jota käytäen suoritetaan extended contest. Pelaajat käyvät omaa extended contestiaan yksilö/ryhmätasolla edellisen lisäksi, jonka avulla määritetään kuinka hahmot/heidän osastonsa selviävät taistelusta. Jossain määrin hahmoilla on tietysti vapaus valita millaista vihollista vastaan asettuvat; mennäkö sodan legioonien jalkaväkeä vastaan vai yrittääkö syöstä tosilohikäärme taivaalta? Ainakin kaksi hahmoista saa ohjattavaakseen osaston, toinen komppanian ja toinen katutuomarijärjestön, jonka pomoksi hän nousi pelaajien syöstyä Gruddin vallalta. Formaalisuus on vain se realismia ja arvaamattomuutta mukaan tuova osio, jonka edelle menee taistelun kuvaileminen ja tunnelmien välittäminen pelaajille/hahmoille. Kuvailu tulee olemaan tuon italuokan kamppailussa, jossa on jumalia (RKuolemanlordi ja Red hot brass-linakkeen narttu, pari Zzaburia samalla tasolla), tosilohikäärme ja liki pyhimyksen kaltaisia sankareita, sekä tietysti rutosti porukkaa, helvetin haasteellista ja antoisaa. Kuvailun suoritan paitsi minä, myös pelaajien aktiivinen sanallinen kuvailu luon tapahtumasta sen vaatiman hektisen, brutaalin ja epätoivoisenkin kaaoksen. Toivottavasti kaikki menee näin, viimeksi meni kohtuullisen hyvin. Valmisteluista joita pelaajat ovat suunnitelleet tulee mainita ainakin valtava rautainen ballista, jonka ammukseksi he ovat suunnitelleet laittavansa ryöstämänsä adamanttipiikin liitettynä valtavaan nuoleen. Tällä olisi ilmeisesti tarkoitus ampua lohnari alas. Pari hahmoa ryösti tuhotusta Salinorin kaupungista takaisn artefaktin, jota tullaan käyttämään, kun Gaiseron Mystikkö kutsuu ristin voiman loskalmilaisen armeijan ylle. Tuollaisen tempauksen vastus on kuitenkin se 10w9 joten valmistelut ja tuki ovat totisesti tarpeen.
Larppa linkki 3. joulukuuta 2004 kello 15.51
Larppa 3. joulukuuta 2004 kello 15.51 linkki Hitto vie, viljo! Mahtavien kuukauden tarinoidesi lisäksi olet rikastuttanut paljon Gloranthaa. Pitkään olen aikonut aloittaa kampanjan Loskalmissa, mutta sen lähdekirjan odotteluksiahan se on mennyt. Nyt tekisi mieli taas aloittaa. :) Nuo statit ovat käyvät ja selkeät. Jos pystyt sendaamaan sen filen vaikka mulle sähköpostiin? Olisin kiitollinen. Sun kampanja vaikuttaa siistiltä. Olisi kiva kuulla siitä kattavaa selostusta ;)