Chividal
linkki
21. marraskuuta 2004 kello 17.23
|
Chividal
21. marraskuuta 2004 kello 17.23
linkki
|
Tunnelmia:
Hauskaa oli! Taas!
Ennakkohuolesta huolimatta paikalle tuli oikein mukavasti porukkaa. Jonkin verran tosiaan uusiakin naamoja, mikä oli todella mukavaa. Vaikkei varsinaista järjestettyä ohjelmaa ollut, niin hyvin sitä keksittiin. Yksi RQ-peli oli lauantai-iltana ja yleistä jauhantaa riitti kyllä koko illan. Saunassa tietysti käytiin ja talven jumalia uhmattiin käymällä (ohuessa) lumihangessa pyörimässä. Kalikoksen mieskuorokin availi hieman ääntään, mutta varsin vajaamiehisenä ei yltänyt lähellekään viime kevään Oulun laulantoja.
Illan (tai yön) kohokohta oli ehdottomasti jo mainioksi todettu Myyttipussi. Tällä kertaa ennenkuulumattomia ja kauan salassa pidettyjä myyttejä kuultiin mm. Vivamortin unimyssystä, Genertin puutarhan oikeasta kohtalosta, Uroxin pyrkimyksistä Vorian pöksyihin sekä Odaylan, Zorak Zoranin ja Humaktin seikkailuista.
Sunnuntaina pelattiin vielä lyhyt peli muunnelluilla HQ säännöillä, jossa Esrolialainen maanviljelijä voitti hellyydellä kilpakosijat taisteltaessa kuvankauniin heort-prinsessan kädestä.
Takuuvarmasti nähdään seuraavissa pidoissa. Kevätkokous varmaankin sitten Maaliskuun paikkeilla.
|
Olorin
linkki
22. marraskuuta 2004 kello 12.34
|
Olorin
22. marraskuuta 2004 kello 12.34
linkki
|
Joo! Erittäin hauskaa oli ja pitää tehdä toistekin! :D
[quote:9c12c57272="Chividal"]Illan (tai yön) kohokohta oli ehdottomasti jo mainioksi todettu Myyttipussi. Tällä kertaa ennenkuulumattomia ja kauan salassa pidettyjä myyttejä kuultiin mm. Uroxin pyrkimyksistä Vorian pöksyihin[/quote:9c12c57272]Ernaldan pöksyhin se yritti. Voria oli vain Ernaldan "lahja" ja keino välttää Orlanthin viha. :wink:
|
epaz
linkki
22. marraskuuta 2004 kello 13.17
|
epaz
22. marraskuuta 2004 kello 13.17
linkki
|
Kiitos viimeisistä, jyväskyläläiset. Oli hauskaa!
Myytit pitäisi ehkä kirjoittaa puhtaaksi, ne olivat aika hauskoja...
-Sampo
|
Ugly Psycho
linkki
26. marraskuuta 2004 kello 21.02
|
Ugly Psycho
26. marraskuuta 2004 kello 21.02
linkki
|
Diih, hauskaa oli minullakin, ja toivon mukaan seuraavaankin kokoontumiseen kerkiää, vaan nyt on Glorantha-vierotusoireet kahta pahemmat. Nyyh. Tarttis todellakin päästä Gloranthan kamaraa koluamaan pitkästä aikaa...
Mutta niin. Mitäs opimmekaan? Pizzat pitää tilata ennen kotiinkuljetusajan umpeutumista, ja jos niin ei tee, kannattaa ainakin soittaa etukäteen pizzeriaan, niin säästyy pieneltä odottelulta ja yötaksoilta...
|
humis
linkki
2. joulukuuta 2004 kello 11.08
|
humis
2. joulukuuta 2004 kello 11.08
linkki
|
Hauskaa oli tietysti jälleen kerran. Hehkutukset voi kopsia suoraan aikaisempien kokousten viesteistäni. Sen sijaan, sunnuntain pelini pelaajat, kiinnostaisi vielä näin jälkikäteen kysellä hieman: erosiko pelinvetotyyli jotenkin siitä, mihin olette tottuneet? Ja jos erosi, niin miten koitte eron?
|
Chividal
linkki
2. joulukuuta 2004 kello 13.11
|
Chividal
2. joulukuuta 2004 kello 13.11
linkki
|
Erona aikaisempaan hq kokemukseeni oli se, kun konfliktit heitettiin ensin ja sitten vasta kuvailtiin tilanne. Ja siis se, että annoit pelaajien itsensä kuvata vaikkapa pieleenkin mennyt yritys, että mitäs oikein tapahtuikaan.
Heh, sisälukutaito on päässyt ruostumaan. Tässä nyt hieman analyysiä:
Tuo että sai itse kuvata ottelun seuraukset oli erittäin hyvä ja mielenkiintoinen tapa. Tietysti jonkinlaista kontrollia pj:llä pitää olla kuvailun suhteen, mutta ainakin tuossa pelissä kaikki pelaajat kykenivät hyvin kuvailemaan omat ottelunsa.
Olen myös sitä mieltä, että se pehmentää ehkä sopivasti hävityn kamppailun pettymystä, jos saa itse edes hieman vaikuttaa siihen, mitä loppujen lopuksi tapahtuikaan ja miksi hävisin jne. Pj:n tulee tietysti puuttua peliin siinä vaiheessa jos pelaaja alkaa selittelemään hävittyäkin ottelua omaksi edukseen.
|
humis
linkki
2. joulukuuta 2004 kello 13.40
|
humis
2. joulukuuta 2004 kello 13.40
linkki
|
okay, mutta miten se vaikutti, tai miltä se tuntui?
Yllätyin itsekin hieman siitä, miten paljon annoin kuvausvaltaa pelaajille, mutta toisaalta kun me kaikki olimme yhtä vähällä valmistautumisella pelissä ja se tuntui uppoavan aika hyvin pelaajiin, päätin mennä virran mukana - helpottihan se rasitusta mun omalle mielikuvitukselleni.
Olen myös sitä mieltä, että kuvausoikeuden jakaminen samalla tavalla sekä voitoissa että tappioissa on Hyvä Juttu, sillä uskon sen avittavan sellaista suhtautumista pelaajilta, joissa hahmojen tappio tai voitto ovat samanarvoisia, jos niistä vain tulee yhtä mielenkiintoisia seuraamuksia. (olettaen tutkiskelu-, ei immersionismipelin, toim.huom.)
Mutta siis, se peli oli se peli, seuraavan saatan vetää täysin eri tavalla, ei pidä olettaa että se tyyli on jotenkin mun vakiopelinvetotyylini - sellaista ei taida enää olla.
|
Dovas
linkki
3. joulukuuta 2004 kello 8.18
|
Dovas
3. joulukuuta 2004 kello 8.18
linkki
|
Teillä taisi olla aika hurmoshenkinen meininki Jyväskylässä? Oli meinaan sellainen Valindin pyrytys ja tuuli tuon botskimme ympärillä ja Tukholmassa kaiken aikaa... :)
Kalikoksen tapahtumat/meetit ovat aina olleet kyllä ainutlaatuisia. Kyllä sitä olisi seuraavaan vuoskokoukseen päästävä JO.
Ei muuta kuin lippu ja korkealle.
|
Larppa
linkki
3. joulukuuta 2004 kello 15.39
|
Larppa
3. joulukuuta 2004 kello 15.39
linkki
|
Iisalmesta oli kolme miestä paikalla. Hyvä.
Mukavasti oli porukkaa ja meno railakasta. Oli kiva nähdä vanhoja partoja.
Parhaat hetket:
- Myyttipussi. Jokainen myytti oli pop, ensi kerralla pitää kuvata ne. ;)
- Eetun rope. Pelasin tätä niin miesmäistä esrolialaista maanviljelijää, joka pölyhuiskan voimalla vei voiton toisista urhoista. Peli oli kiva, kiitos pj:lle ja kanssapelaajille.
- Korttipeli x. Hienosti Gloranthaan sovellettu, opin jopa lopussa kikkailemaan, mutten ehtinyt kokea Punaisen Keisarin etuja. :(
- Keskustelut. Sain jakaa kokemuksiani, suunnitelmia ja kaikkea. Kiitos keskustelijoille, sain hyviä ideoita.
- Star Munchkin. :p Harmi kun mestari ei pääsenyt sädettämään uper-duper-laser-blazeri +20:llä :( Voitin, *munchk*
- Sauna.
Kaiken kaikkiaan onnistunut tapaaminen.
Lisää sitten joskus.
|