Nysalor
linkki
26. huhtikuuta 2001 kello 3.38
|
Nysalor
26. huhtikuuta 2001 kello 3.38
linkki
|
Aivan kuin pelihahmojenkin kohdalla joskus minulle tulee mieleen myös Gloranthaan liittyviä eksoottisia ideoita, joista voisi kehittää vaikka minkälaisen kampanjan. Täytyy tosin myöntää, ettei niistä juuri koskaan tule mitään valmista. Mutta esitänpä tässä nyt muutaman ideani.
Voisi olla kiinnostavaa sijoittaa kampanja muinaiseen aikaan. Miltä kuulostaisi kampanja, jossa pelihahmot olisivat nyt ilmeisesti jo sukupuuttoon kuolleita laserdaneja? Nämä matelijoita muistuttavat olennot elelivät Pamaltelan jokilaaksoissa, mutta heistä tiedetään enää hyvin vähän. Viimeiset laserdanit kerrotaan tapetun viidennellä vuosisadalla. Mielikuvitusta omaava pelinjohtaja voisi kehitellä aiheesta vaikka mitä kivaa.
Teleoksen moniväriset ihmiset ovat mielenkiintoisia. Entäpä jos pelihahmot olisivat erivärisiä teleoslaisia, jotka ovat joutuneet orjalaivaan vaikkapa ilkeän vadelin toimesta? Ja jospa myrsky tai muu luonnonvoima kuljettaakin laivan Manirian rannikolle. Taatusti tavallisilla ihmisillä olisi kummasteltavaa. Yleensä toisiinsa nihkeästi suhtautuvien eriväristen heimojen jäsenten olisi pakko tehdä yhteistyötä säilyäkseen hengissä vihamielisessä maassa.
Vielä kolmas kampanjaidea sijoittuisi Fonritiin, Pohjois-Pamaltelaan. Siinä pelihahmot olisivat sorrettuja sini-ihoisia alkuperäisasukkaita, joita julmat vaaleammat ihmiset ja heidän jumalansa Ompalam sortavat. Ehkä sorrettujen mielissä kytee kapina, kuten Sartarissa ikään, etenkin kun orjien olot lienevät lähes yhtä kurjat kuin raa'assa Sodan kuningaskunnassa.
No, tuossa joitakin ideoita. Kommentoikaa ja esittäkää omia ajatuksianne!
|
Wlu 000
linkki
27. huhtikuuta 2001 kello 14.11
|
Wlu 000
27. huhtikuuta 2001 kello 14.11
linkki
|
Ihan hyviä ideoita. En kai loukkaa tekijänoikeuksiasi jos lainaan näitä :smile:
|
Nysalor
linkki
27. huhtikuuta 2001 kello 2.48
|
Nysalor
27. huhtikuuta 2001 kello 2.48
linkki
|
[i:bbe210ab4f] Ihan hyviä ideoita. En kai loukkaa tekijänoikeuksiasi jos lainaan näitä[/i:bbe210ab4f]
Hauskaa, että ideat kiinnostivat. Käytä niitä ihan vapaasti. Ovatpa vain joitakin kummajaisia, jotka tupsahtivat mieleeni lueskellessani Gloranthasta.
|
Wlu 000
linkki
29. huhtikuuta 2001 kello 17.53
|
Wlu 000
29. huhtikuuta 2001 kello 17.53
linkki
|
Kummalliset ideat (ja pelaajat) ovat joskus parhaita.
|
Juhno
linkki
29. huhtikuuta 2001 kello 11.27
|
Juhno
29. huhtikuuta 2001 kello 11.27
linkki
|
Tosiaan. Usein oudot ideat toimivat, oudot pelaajat taasen.. Ehkä on parempi että en kirjoita enempää. Joku tätä lukeva voisi vaikka loukkaantua =D
|
Nysalor
linkki
30. huhtikuuta 2001 kello 5.25
|
Nysalor
30. huhtikuuta 2001 kello 5.25
linkki
|
Eipä näytä oikein muita ideoita ilmestyvän. En kai vain ole ainoa, jolla on erikoisia kampanjaideoita Gloranthasta? Jos teillä muillakin on niitä, niin antakaa tulla vain! Kiinnostaisi kovasti kuulla, mitä erikoista te muut olette keksineet.
Vielä yksi ajatus tuli muuten mieleeni. Itäisillä saarilla asustaa ihmisille ystävällinen ludokheimo, joka ilmeisesti tutkii veden alle joutuneita muinaisia raunioita. He saattaisivat hyvinkin tarvita ihmisten apua ikivanhojen tekstien ja kuvien tulkitsemisessa. Löytyisikö jostakin fiksu ja urhea porukka, joka ei pelkää vedessä pulikointia?
|
newsalor
linkki
4. toukokuuta 2001 kello 9.33
|
newsalor
4. toukokuuta 2001 kello 9.33
linkki
|
1. Perintiestä Sartarilaista yhteisötoimintaa, mutta lainsuojattomien ja Gagarthin palvojain näkökulmasta.
2. Kaupunki kampanja Boldhomessa. PH:t kerjäläisiä/rampoja/veteraaneja Tähtikulman kapinasta.
3. Vuoristoilla elelevät hsunchenit eivät paljon ulkomaailman menosta piittaa, mutta ongelmia voi silti esiintyä kääpiöiden, peikkojen jne. kanssa. Mitä jos kyseessä olisiva pralorit, elikkäs hirvi(vai oliko se peura)hunchenit ja miljöö olisikin metsää. Pahat lihansyöjät perässä, samalla, kun lähialueiden malkionit yrittävät laajentaa. Taistelu ei varmastikkaa olisi ratkaisu ongelmiin.
4. Miksihän kukaan ei koskaan ole kiinnostunut Praxin keidasväestä (oasis folk)? Vaikka heillä ei oikein kunnollista kulttuuria olekkaan ja läpikulkevat paimentolaiset heitä löylyttävätkin, niin olisi ehkä kiinnostavaa pelata lapsia siinä ympäristössä. Vaikka vuonna 1612. Olisi aikaa kasvaa sankariksi.
5. Kovia sotureita, ylhäisessä asemassa. Aiheena sotasankarit, jotka ovat päässeet jossain (Karmaniassa, Lunarin Imperiumissa, jne.) yhteisön kerman jäseniksi. Juonittelut vievät heitä kuin tuuli lehtiä. He joutuvat opettelemaan kantapään kautta politiikan hienoudet.
6. Itäisillä saarilla jokin kampanja, joka perustuu paikallisten eriskummallisen kulttuurin ja Valkaron oppien (malkionismin harhaoppi) välisen yhteiskunnallisen jännitteen ratkomiseen.
7. Liskolaiskampanja. Kaikkihan muistavat Omenakujat luolan. No pelaa hahmoja, jotka palvovat edellisiä hahmojanne sankareina.
Huh. Tätä se yö teettää.
|
Nysalor
linkki
4. toukokuuta 2001 kello 23.50
|
Nysalor
4. toukokuuta 2001 kello 23.50
linkki
|
Kiinnostavia näkökulmia, newsalor. Täydet pisteet hyvistä ideoista. Yhden kommentin voisin vielä heittää.
[i:e6ad126d93] 4. Miksihän kukaan ei koskaan ole kiinnostunut Praxin keidasväestä (oasis folk)? Vaikka heillä ei oikein kunnollista kulttuuria olekkaan ja läpikulkevat paimentolaiset heitä löylyttävätkin, niin olisi ehkä kiinnostavaa pelata lapsia siinä ympäristössä. Vaikka vuonna 1612. Olisi aikaa kasvaa sankariksi.[/i:e6ad126d93]
Kyllä keidaskansasta on oltu kiinnostuneita. Muistaisin lukeneeni joitakin tekstejä netistä, jotka koskivat heitä, heidän kulttuuriaan ja asuinpaikkojaan. Mielenkiintoisella tavalla erään keitaan ja sen väen kohtalo esiintyy muuten Michael O’Brienin seikkailussa [url=http://members.ozemail.com.au/~mrmob/lasttangointro.htm]Last Tango in Pavis[/url]. Tässä näkyy MOBin nerokkuus Gloranthan maailman käsittelyssä, josta pidin jo Auringon kreivikunnassa. Ehkä keidaskansa on kuitenkin yleensä aika väritöntä, eikä herätä juuri kiinnostusta. Silti hauska idea.
|
newsalor
linkki
5. toukokuuta 2001 kello 1.40
|
newsalor
5. toukokuuta 2001 kello 1.40
linkki
|
Omituisissa kampanja ideoissa on vaan se huono puoli, että niitä ei sitten kuitenkaan viitsi toteuttaa, koska peliaika on niin rajattu ja kiinnostus saattaisi sitten jossain vaiheessa lopahtaa.
Kyllähän monista noistakin saisi ihan toimivia kampanjoita. Juuri vaikka tuo keidasväen kanssa voisi olla sellaista hauskaa survival tunnelmaa yhdistettynä sotavanki-fiilikseen. Praxpak-väkeä kun olen kuullut, niin minusta alkaa kuulostaa, että he povaavat aika suuria noille eristyksissä asuville kurjimuksille.
|
Nysalor
linkki
5. toukokuuta 2001 kello 2.12
|
Nysalor
5. toukokuuta 2001 kello 2.12
linkki
|
[i:7160bc0448] Praxpak-väkeä kun olen kuullut, niin minusta alkaa kuulostaa, että he povaavat aika suuria noille eristyksissä asuville kurjimuksille.[/i:7160bc0448]
Mielenkiintoista, kunhan se vain sitten joskus ilmestyy. Toivottavasti tekijöiltä ei lopu innostus kesken.
|
Arkat
linkki
14. kesäkuuta 2001 kello 0.18
|
Arkat
14. kesäkuuta 2001 kello 0.18
linkki
|
Heh. Mitenkäs tämä:
Yksi hahmoista on Idän Aution orlanthien (pirun Gbajinpussaajat...) parissa kasvatettu nuori soturi joka jäi toistamiseen orvoksi brooiden tuhottua hänen kotikylänsä ja tapettua hänen rakkaansa ja ystävänsä. Noustuaan Humaktin Miekaksi ja seikkailtuaan pitkin maailmaa hän saa kuulla olevansa Arkat ja huomaa yhtäkkiä valloittavansa Safelsteria (vanha Styygialainen Imperiumi) kummien ja kierojen ihmisten (ja peikkojen ja haltioiden ja jumalolentojen) yrittäessä manipuloida häntä...
Ohoh.
Taidan lopettaa tuohon. Kampanjani on kerennyt osapuin noin pitkälle...
Mitäs mieltä olette, onko jo vähän turhan suuruudenhullua? Olen alkanut törmätä vaikeuksiin (ihan tavallinen broo ei enään ole haaste jos yhdellä on miekassa 406%/256% ja toisella 10 pinnaa Murskausta eli +10d4 ja +100%...), mutta kohta ne vasta alkaa... pitäisi nääs kirjoittaa Arkatin elämäntarina, ja vielä Sankaripoluksi (supersankariksi tullaan seuraamalla aiemman mokoman polkua... en vaan tiedä ketä Harrek seurasi).
Jos on ehdotuksia kampanjaan, laukokaa pois.
|
Nysalor
linkki
14. kesäkuuta 2001 kello 20.15
|
Nysalor
14. kesäkuuta 2001 kello 20.15
linkki
|
[i:e9b1fa03bf] Heh. Mitenkäs tämä:[/i:e9b1fa03bf]
Aika hienolta kuulostaa!
[i:e9b1fa03bf] Mitäs mieltä olette, onko jo vähän turhan suuruudenhullua? Olen alkanut törmätä vaikeuksiin (ihan tavallinen broo ei enään ole haaste jos yhdellä on miekassa 406%/256% ja toisella 10 pinnaa Murskausta eli +10d4 ja +100%...)[/i:e9b1fa03bf]
Kuulostaa todella kiinnostavalta. Minä kuulisin tuollaisen elämäntarinan oikein mielelläni. Mikäpä sen mainiompaa kuin kirjoittaa oma tulevaisuus Gloranthalle?
|
Arkat
linkki
14. kesäkuuta 2001 kello 22.12
|
Arkat
14. kesäkuuta 2001 kello 22.12
linkki
|
:smile:
Lähden tästä heti kirjoittamaan kun suljen koneen. On jo kirjoitustaktiikat ja muut valmiina. Pistän tänne postina heti kun saan jotain valmiiksi. :smile:
PS. Oli ihan kiva homma kerätä kaikki Arkatin elämän palaset ja muut tiedonmurut mitä mistään löytyi - jos jollakulla on tietoa muista lähteistä kuin Glorantha-paketista, Effinghamin tai Phippin sivuilta, Kauhun ja Pimeyden Kulteista tai Hero Warsin Introduction to Gloranthasta, olisin kiitollinen jos jakaisitte kanssani! :smile:
|
Nysalor
linkki
15. kesäkuuta 2001 kello 1.24
|
Nysalor
15. kesäkuuta 2001 kello 1.24
linkki
|
[i:2edbcce9a0] Pistän tänne postina heti kun saan jotain valmiiksi.[/i:2edbcce9a0]
Odotan tosiaan innolla!
[i:2edbcce9a0] Oli ihan kiva homma kerätä kaikki Arkatin elämän palaset ja muut tiedonmurut mitä mistään löytyi - jos jollakulla on tietoa muista lähteistä kuin Glorantha-paketista, Effinghamin tai Phippin sivuilta, Kauhun ja Pimeyden Kulteista tai Hero Warsin Introduction to Gloranthasta, olisin kiitollinen jos jakaisitte kanssani![/i:2edbcce9a0]
Dorastor: Land of Doomissa on myös Arkatia koskevaa historiaa. Muita hyviä lähteitä ei tule näin äkkiseltään mieleen.
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
16. kesäkuuta 2001 kello 12.19
|
Topi Hiski Viljami Salmi
16. kesäkuuta 2001 kello 12.19
linkki
|
Hewps!
Tässä löytyi heti kun muistin lukeneeni vähän aikaa sitten..
[url=http://members.nbci.com/_XMCM/wakboth/cults.htm]members.nbci.com/_XMCM/wakboth/cults.htm[/url]
Siellä on Arkatista aika paljon tehty tavaraa.
Siis sivu on osa tätä sivustoa.[url=http://members.nbci.com/_XMCM/wakboth/rqpage.htm]members.nbci.com/_XMCM/wakboth/rqpage.htm[/url]
Varsinkin tuo the Old Arkat Kult Alliance on hauska!
Jedit :b hehheh..
Edited by: Topi Hiski Viljami Salmi at: 6/16/01 2:31:35 am
|
Nysalor
linkki
16. kesäkuuta 2001 kello 13.56
|
Nysalor
16. kesäkuuta 2001 kello 13.56
linkki
|
[i:76e831062f] Tässä löytyi heti kun muistin lukeneeni vähän aikaa sitten..[/i:76e831062f]
Nämä kun sattuvat juuri olemaan niitä Effinghamin juttuja, joita Arkat sanoi käyttäneensä lähteinään... Mutta näillä sivuilla on kyllä paljon mielenkiintoista materiaalia aina kulteista sankarijuttuihin. Enpä ole turhaan Nikk Effinghamin sivua linkittänytkään omalta RuneQuest-sivultani. :smile:
|
Arkat
linkki
16. kesäkuuta 2001 kello 7.01
|
Arkat
16. kesäkuuta 2001 kello 7.01
linkki
|
Unohdin aivan Dorastor-kirjani... :smile: Ja pitää näköjään lukea tarkemmin Hero Warsin Glorantha-kirja... Pelorialaisilla ainakin oli kiintoisa käsitys (nimeä Arkat ei ollut koko historiassa - sen sijaan Gbaji saapui lännestä ja syöksi alas kauniin ja ihanan Nysalorin...), ja Rautavrokin henkilöllisyys selvisi (Palangos se nimi taisi olla - pelorialainen Sankari).
Effinghamin sivut olen tosiaan lukenut, ja nuo lukuisat Arkatin kultit ovatkin erinomainen inspiraation lähde. Hänen house rulensa ovat myös varsin inspiroivaa kamaa, suosittelen vilkuilua (itse poimin sieltä ainakin hauskat lisäsäännöt sauvoille ja pari muuta taisteluun liittyvää detaljia).
|
Vash the Stampede
linkki
31. lokakuuta 2001 kello 12.59
|
Vash the Stampede
31. lokakuuta 2001 kello 12.59
linkki
|
Mulle tuli mieleen seikkailu Magastan altaassa. Tai ei nyt siellä altaassa, jos ollaan tarkkoja. Pelaajat olisivat jollain laivamatkalla ajautuneet sinne altaaseen mutta yllättäen joutuneetkin tulevaisuuteen/kauas menneisyyteen/kebab-kioskille jne jne...
Tai vastaavasti että tulevaisuudesta tulisi joku eph sekoilemaan joksikin aikaa pelaajien matkaan, ehkä pyytäen apua päästäkseen takaisin omaan aikaansa. Ei välttämättä mikään laser-miekka Jedi-ritari, vaan jotain 1800-lukua tms.
Ja vielä sellaista että siirtäisi hahmoja/jumalia/vaikutteita antiikin Kreikan tai Rooman mytologioista, Keski-Amerikan intiaaneilta, no viikinkejähän jo on... Odinin vierailua omassa kampanjassa olen miettinyt jo useaan otteeseen.
|
Nysalor
linkki
1. marraskuuta 2001 kello 12.05
|
Nysalor
1. marraskuuta 2001 kello 12.05
linkki
|
[i:7a68814970] Mulle tuli mieleen seikkailu Magastan altaassa. Tai ei nyt siellä altaassa, jos ollaan tarkkoja. Pelaajat olisivat jollain laivamatkalla ajautuneet sinne altaaseen mutta yllättäen joutuneetkin tulevaisuuteen/kauas menneisyyteen/kebab-kioskille jne jne...[/i:7a68814970]
Minua eivät kylläkään tuollaiset aikaloikat oikein innosta. Eivätkä varsinkaan meidän maailmaamme suuntautuvat. Tosin jos haluaa Magastan pyörteen kanssa leikkiä, niin voisi käyttää saarta, joka sijaitsee pyörteen lähellä. Sinne haaksirikkoutuneet merimiehet pysyvät hengissä tarvitsematta ravintoa ja ilmeisesti ikääntymättä, elämän ja kuoleman rajalle juuttuneina. Saarta vastapäätä on myös mystinen torni, joka on punainen kuin ruostunut rauta. Tornin katolla on vieläpä valtava jalkajousi. Mitäpäs seuraisikaan, jos pelihahmot joutuisivat tälle omituiselle saarelle? Saattaisivatko he päästä pois? Tai selvittäisivätkö he kenties rautatornin salaisuuden?
[i:7a68814970] Ja vielä sellaista että siirtäisi hahmoja/jumalia/vaikutteita antiikin Kreikan tai Rooman mytologioista, Keski-Amerikan intiaaneilta, no viikinkejähän jo on... Odinin vierailua omassa kampanjassa olen miettinyt jo useaan otteeseen.[/i:7a68814970]
Meidän maailmamme historiallisten aikojen piirteiden siirtäminen Gloranthaan on mielestäni paljon mielekkäämpää kuin leikkiä maailmojen välisillä siirtymillä. Mytologioistakin voi löytyä kaikkea kiinnostavaa. Käytin itse asiassa kirjoittamani Sofalin kultin maanluomismyytin pohjana erästä vanhaa intiaanimyyttiä, joka sopi kuin nakutettu sofalien juttuihin. Tietysti sitä piti hiukan muokata, mutta idea oli hyvä. Tällaisten lainattujen juttujen avulla voi varmasti kehittää vaikka millaisia ideoita, kunhan ei liian suoraan lainaa, vaan soveltaa ideat Gloranthaan.
|
GEAS
linkki
19. joulukuuta 2001 kello 2.06
|
GEAS
19. joulukuuta 2001 kello 2.06
linkki
|
Itse peautan juuri veden alaista kampanjaa.En ole sitä kyllä pahemmin suunnitellut mutta eiköhän se nyt ainakin vähän aikaa toimi.
|
Nysalor
linkki
19. joulukuuta 2001 kello 14.23
|
Nysalor
19. joulukuuta 2001 kello 14.23
linkki
|
[i:119495d870] Itse peautan juuri veden alaista kampanjaa.En ole sitä kyllä pahemmin suunnitellut mutta eiköhän se nyt ainakin vähän aikaa toimi.[/i:119495d870]
Minkäslainen kampanja tuo oikein on? Ovatko pelaajat kenties ludokeja tai muita merikansan edustajia? Sijoittuuko kampanjasi Gloranthaan ja jos sijoittuu niin minnekäs päin noin tarkemmin? Olisi kiinnostavaa kuulla lähemmin noin eksoottisesta kampanjasta.
|
GEAS
linkki
19. joulukuuta 2001 kello 19.17
|
GEAS
19. joulukuuta 2001 kello 19.17
linkki
|
Pelaajat ovat Malaspí,ouori ja gnydron.Kampanja sijoittuu gloranthan meriin tarkalleen ottaen Ruskeaan mereen.
|
Nysalor
linkki
19. joulukuuta 2001 kello 19.43
|
Nysalor
19. joulukuuta 2001 kello 19.43
linkki
|
[i:a09bb7c4d7] Pelaajat ovat Malaspí,ouori ja gnydron.Kampanja sijoittuu gloranthan meriin tarkalleen ottaen Ruskeaan mereen.[/i:a09bb7c4d7]
Aika eksoottisia pelihahmoja, kun piscoit ja cetoit tulevat toimeen yhdessä. Entä mikä kampanjassasi on ideana? Oletko kirjoittanut samalla jonkinlaista kuvausta Ruskeasta merestä? Siitähän ei paljonkaan tiedetä, ainoastaan, että se on kai aika matala, eivätkä ihmiset useinkaan purjehti siellä. Ovatkohan esimerkiksi Ruskean meren asukkaat vihamielisessä suhteissa Jorkarin meren malaspeihin? Ja mitä väkeä Ruskeassa meressä edes asuu? Olisi kiva kuulla ideoistasi.
|
GEAS
linkki
19. joulukuuta 2001 kello 12.45
|
GEAS
19. joulukuuta 2001 kello 12.45
linkki
|
Tällä hetkellä itse asiassa aloitimme kampanjan vasa tänään ja ouori ei ole vielä astunut kuviohin mutta eräs pelaja varasi sen.
Olen piirtänyt lähipeli alueesta kartan mutta olen hävittä nyt sen ja koska minulla on oikea käsi kipsissä en voi piirtää uutta ja muutenkin alueenn kuvaus on paljon kesken.Se että Ruskean meren malaspit ovat sodassa muiden malapien kanssa voisi olla hyvä idea silloin ouori voisi sopia porukkaan.
|
Nysalor
linkki
19. joulukuuta 2001 kello 5.10
|
Nysalor
19. joulukuuta 2001 kello 5.10
linkki
|
[i:afc6e7865a] Tällä hetkellä itse asiassa aloitimme kampanjan vasa tänään ja ouori ei ole vielä astunut kuviohin mutta eräs pelaja varasi sen.[/i:afc6e7865a]
No, toivotanpa sitten onnea uuteen kampanjaan!
[i:afc6e7865a] Olen piirtänyt lähipeli alueesta kartan mutta olen hävittä nyt sen ja koska minulla on oikea käsi kipsissä en voi piirtää uutta ja muutenkin alueenn kuvaus on paljon kesken.[/i:afc6e7865a]
Sääli, että karttasi on kadoksissa ja kätesi kipsissä. :sad: Joka tapauksessa tuo, että kirjoitat alueesta kuvausta, on ihan hyvä alku. Jos sinua kiinnostaisi saada jopa julkaistuksi jokin artikkeli Ruskeasta merestä tai jotakin sellaista, niin meillä on olemassa postituslista Glorantha-aiheisen lehden kehittelyä varten. Siitä on vähän puhuttu foorumillakin, mutta muuten lehteä ei ole kovin paljon mainostettu. Se kuitenkin kaipaa yhä lisää innokkaita kirjoittajia ja heidän kirjoituksiaan, joten ellet ole vielä tässä projektissa mukana ja olet kiinnostunut kirjoittamaan jotakin esimerkiksi Ruskeasta merestä, niin liity ihmeessä listalle. Listan sivulle pääsee [url=http://groups.yahoo.com/group/lehtiprojekti/]tästä[/url].
[i:afc6e7865a] Se että Ruskean meren malaspit ovat sodassa muiden malapien kanssa voisi olla hyvä idea silloin ouori voisi sopia porukkaan.[/i:afc6e7865a]
Ouorit taitavat asustaa lähinnä Läntisessä valtameressä, Neliomin meressä, Banthen meressä ja Genretelan itärannikolla. Banthen meri on lähellä Ruskeaa merta, joten se voisi olla aika hyvä kotipaikka porukkasi ouorille, jos sellaista tarvitset. Kiva vaan, jos voin antaa joitakin ideoita sinun kampanjaasi. Merikansan sodankäynti voisi olla mielenkiintoinen pointti kampanjassa, varsinkin kun Jorkarin meren malaspien liiton sanotaan olevan aika aggressiivinen.
|
GEAS
linkki
19. joulukuuta 2001 kello 15.22
|
GEAS
19. joulukuuta 2001 kello 15.22
linkki
|
Kiitosta vaan.
|
GEAS
linkki
19. joulukuuta 2001 kello 18.07
|
GEAS
19. joulukuuta 2001 kello 18.07
linkki
|
Ei toi neliomin merikään kaukana ole.Ja oliskos jotain netti sivua Jossa kuvattaisi Ruskeaa merta tai merikansoja.
Edited by: GEAS at: 12/19/01 6:58:48 pm
|
Nysalor
linkki
19. joulukuuta 2001 kello 18.19
|
Nysalor
19. joulukuuta 2001 kello 18.19
linkki
|
[i:a7cae34284] Ei toi neliomin merikään kaukana ole.Ja oliskos jotain netti sivua Jossa kuvattaisi Ruskeaa merta tai merikansoja.[/i:a7cae34284]
Aika vähän taitaa olla tietoa Ruskeasta merestä, mutta ainakin jotakin tietoa löytyy [url=http://www.glorantha.com/library/world/intro-oceans.html]täältä[/url]. Noilla Issariesin sivuilla on myös kiinnostava pätkä [url=http://www.glorantha.com/library/priests/seagods.html]merikansan uskonnosta ja jumalista[/url]. Muita juttuja netistä ei tule nyt heti mieleen. Tales of the Reaching Moonin lehdessä numero 10 on myös jonkin verran asiaa meristä, mukaan lukien nuo mainitut artikkelitkin. Mukana on myös kartta meristä, jossa näkyy merien syvyyskin.
Hero Warsin Glorantha-kirjasta löytyy seuraava kääntämäni pätkä Ruskeasta merestä: "Kerenethin merta kutsutaan joskus Ruskeaksi mereksi sen samean ja matalan veden vuoksi, joka on tuskin enempää kuin puoli mailia syvimmillään. Se saa alkunsa Läntisestä valtamerestä ja sen vesi on hyvin kylmää. Ihmiset purjehtivat harvoin näillä vesillä, mutta tarinat kertovat laajoista Sargasson meristä, joissa asuu epätavallisen hirvittäviä olentoja."
Kyseisestä kirjasta löytyy myös jotakin tietoa merikansasta, muttei kovin paljon mitään uutta, jota ei löytyisi RuneQuestin kirjoista. Yksi kiinnostava tieto tosin on: "Malaspeja on runsaasti Ruskeassa ja Dashomon meressä ja he riitelevät ludokien kanssa Marthinon merestä." Terthinus, Syvyyden ääni, hallitsee Dashomon malaspien muodostamaa kuningaskuntaa ja hän ilmeisesti hankkii heille sivistyneitä aseita ja työkaluja vaatimalla laivoilta tullimaksuja. Ruskean meren malaspeista on osaa sanoa oikein mitään. Yleensä malaspeja kuitenkin pidetään aika väkivaltaisina ja ahneina olentoina, jotka vihaavat kaikkia ilmaa hengittäviä olentoja.
No, toivottavasti näistä linkeistä ja tekstinpätkistä olisi jotakin iloa. Ihan kiva miettiä noita meriä koskevia juttuja.
|
GEAS
linkki
19. joulukuuta 2001 kello 21.35
|
GEAS
19. joulukuuta 2001 kello 21.35
linkki
|
Kiitosta vaan.
|
Ferron Säilänsärkijä
linkki
10. tammikuuta 2005 kello 3.07
|
Ferron Säilänsärkijä
10. tammikuuta 2005 kello 3.07
linkki
|
Elettiinpä vuotta 1988. Uusi pelaaja saapui vielä häpykarvattomien nappuloiden peliporukkaan. Uusi pelaaja kertoi pelanneensa paljon DD:tä, RQ:ta ja kaikkia muita hienoja pelejä. Kun uudelle pelaajalle alettiin tehdä hahmoa, uusi pelaaja halusi tehdä hahmokseen allosauruksen.
Silloin häpykarvaton pelinjohtajamme antoi tehdä kyseisen hahmon.
Ainut ongelma hahmon suhteen oli kommunikointi muiden hahmojen kanssa ja majatalossa tapahtuva neuvonpito.
Oi niitä aikoja...
- Sittemmin häpykarvallinen Ferron
|
Argrath
linkki
10. tammikuuta 2005 kello 9.33
|
Argrath
10. tammikuuta 2005 kello 9.33
linkki
|
Nysalor vertaili tuossa topicin aloituksessa Fonritin vadelien oloja Sodan Kuningaskunnan maaorjiin. Tästä tulikin mieleeni että miksei voisi rakentaa kampanjaa jossa pelaajat ovat Sodan Kuningaskunnan orjia, ja tarkoitus olisi ensi alkuun paeta sorron ikeestä. Tämähän sinällään tuntuisi oivalliselta alkupotkulta (syyltä) seikkailijan uralle. Mikäli he pelaajat onnistuisivat saamaan hahmonsa Loskalmin puolelle, hehän voisivat yrittää organisoida orjien vapauttamista Sodan Kuningaskunnasta. Tässä tulee jotenkin Orlanthien cattle raidit mieleen, joskin vaarallisuus korotettuna potenssiin tuhat. :evil: Eli yritetään hiippailla rajan yli jollekkin maatilalle, tapetaan vartijat ja yritetään paimentaa joukko orjia rajan paremmalle puolelle. :-D Miltäs tällainen kuulostaisi?
|
Nysalor
linkki
10. tammikuuta 2005 kello 14.37
|
Nysalor
10. tammikuuta 2005 kello 14.37
linkki
|
Argrath:
[i:d11160ef32]Nysalor vertaili tuossa topicin aloituksessa Fonritin vadelien oloja Sodan Kuningaskunnan maaorjiin.[/i:d11160ef32]
Itse asiassa Fonritin kohdalla kyseessä olivat veldangit, eivät vadelit. Vaikka veldangit ovat ihonväriltään sinertäviä, kuten osa vadeleista, alkuperät ovat aivan erilaiset, sillä veldangit ovat muinaisen artmalien valtakunnan jäänteitä ja vadelit taas peräisin lännestä.
[i:d11160ef32]Tästä tulikin mieleeni että miksei voisi rakentaa kampanjaa jossa pelaajat ovat Sodan Kuningaskunnan orjia, ja tarkoitus olisi ensi alkuun paeta sorron ikeestä. Tämähän sinällään tuntuisi oivalliselta alkupotkulta (syyltä) seikkailijan uralle.[/i:d11160ef32]
Sinänsä ihan hyvä idea, mutta Sodan kuningaskunnan orjat taitavat olla niin alistettuja, ettei heistä ole edes pakenemaan, vaikka tilaisuus tarjoutuisi, puhumattakaan moisen suunnittelusta. Lisäksi Sodan kuningaskunnalla on tapana hävittää kaikki kulkiessaan maan halki. Taakse ei jätetä ihmisiä, eläimiä tai rakennuksia. Toisaalta ainahan sitä orjien joukossakin saattaa olla poikkeusyksilöitä, jotka ovat säilyttäneet ripauksen vapaudenkaipuusta. Sellaisten ympärille voisi skenaarion rakentaakin. Loskalmissa saattaisi olla kysyntää ihmisille, jotka osaavat kertoa jotakin Sodan kuningaskunnan taktiikoista ja luonteesta.
|
Argrath
linkki
11. tammikuuta 2005 kello 0.41
|
Argrath
11. tammikuuta 2005 kello 0.41
linkki
|
[quote:7e197a3ad0]Itse asiassa Fonritin kohdalla kyseessä olivat veldangit, eivät vadelit[/quote:7e197a3ad0]
Näinhän siinä käy kun hätäisesti lukee että vadelit ja veldangit menevät sekaisin :oops: . Pitäisi kai opetella tarkastamaan mihin viittaa.
[quote:7e197a3ad0]Sinänsä ihan hyvä idea, mutta Sodan kuningaskunnan orjat taitavat olla niin alistettuja, ettei heistä ole edes pakenemaan, vaikka tilaisuus tarjoutuisi, puhumattakaan moisen suunnittelusta[/quote:7e197a3ad0]
Tuokin on tietty totta. Glorantha pakkauksessahan taidettiin jopa sanoa että maaorjille tulisi jonkinlainen miinus ÄLYyn kun ovat niin maanrakoon tungettuja. Toisaalta luulisi että joukkoon muutamia poikkeuksia mahtuisi ja yksikin hieman voimakastahtoisempi maaorja saattaisi onnistua taivuttamaan muutaman epätovoisen mukaansa. Vai mitä luulette.
|
humis
linkki
11. tammikuuta 2005 kello 14.47
|
humis
11. tammikuuta 2005 kello 14.47
linkki
|
[quote:cb8554b2c6="Argrath"]
[quote:cb8554b2c6]Sinänsä ihan hyvä idea, mutta Sodan kuningaskunnan orjat taitavat olla niin alistettuja, ettei heistä ole edes pakenemaan, vaikka tilaisuus tarjoutuisi, puhumattakaan moisen suunnittelusta[/quote:cb8554b2c6]
Tuokin on tietty totta. Glorantha pakkauksessahan taidettiin jopa sanoa että maaorjille tulisi jonkinlainen miinus ÄLYyn kun ovat niin maanrakoon tungettuja. Toisaalta luulisi että joukkoon muutamia poikkeuksia mahtuisi ja yksikin hieman voimakastahtoisempi maaorja saattaisi onnistua taivuttamaan muutaman epätovoisen mukaansa. Vai mitä luulette.[/quote:cb8554b2c6]
Jos siitä tulee hyvää peliä, niin totta hitossa. Pelaajahahmot yleensä ovat juuri niitä poikkeavia yksilöitä.
Ainakin mun uskottavuudentarve taipuu tähän ihan helposti.
|
newsalor
linkki
12. tammikuuta 2005 kello 8.52
|
newsalor
12. tammikuuta 2005 kello 8.52
linkki
|
Pelijärjestelmäksi elikkäs säännöiksi Ron Edwardsin Elfs, hahmoiksi vadelien ruskean reiän ritarit ja menoksi!
|
Spinosar
linkki
17. tammikuuta 2005 kello 22.35
|
Spinosar
17. tammikuuta 2005 kello 22.35
linkki
|
Sijoita Praedor-pelisi gloranthaan! Jaconian maailman elinkelpoisia
osia ympäröivät loputtomat kaupunginjäänteet ovat Koneen rauniot.
Lyhyt maailma.
[quote:e4982723a9](Muistaako joku se tarinan alun ja lopun pommeista, joilla
konejumalan palvojien piti voittaa sota pohjoisen barbaareja
vastaan. Lopun pommin piti tuhota maailma, mutta alun pommi
tuhoutuessaan loisi maailman uudelleen zistoriittien koneunien
mukaisesti. Riiviö vain vaihtoi pommien sytyttimet. Alun pommi
siksi räjähti ensin, ja hetkeksi kosmos täyttyi yli äyräidensä.
Lopun pommi välähti. Koneen kaupunki sortui Pirin raunioksi
missä zistorin tuhon eloton haamu yhä pitää pahaa ääntä.)[/quote:e4982723a9]
|