Vanha foorumi

Takaisin

Pelijohtajan hankkimat päänahat

Roolipelikeskustelu
Assath 17. syyskuuta 2004 kello 21.45
Kirjoittaja Viesti
Assath linkki 17. syyskuuta 2004 kello 21.45
Assath 17. syyskuuta 2004 kello 21.45 linkki Tämä ketju on tarkoitettu voitonriemuisille ja vahingoniloisille pelinjohtajille, jotka voivat täällä naureskella surmaamilleen pelaajille. Olemme tässä pelailleet neljän seikkailun ajan Stormbringeriä vanhaan kunnon 80-luvun henkeen (vaaroja, luolastoja ja kauniita naisia) ja olen pistänyt taistelussa neljä pelaajaa hengiltä (siis tahtia hahmo per seikkailu). Erityisen ylpeä olen jälleen yhdestä uudesta Tananin päänahasta. Pitkään hänen rosvoviikinkinsä riehui ja rellesti, mutta kohtasi kuitenkin lopulta voittajansa. Onnitteluja otetaan vastaan. Peli on nähdäkseni 3-6 minun hyväkseni... hmm... enkö muka ole tappanut sinun hahmojasi tuon useammin Tanan? Eli laskuni on Lokki kamppanja: 1 Rokugan kamppanjat 1: 1 2: 1 3: 2 Stormbringer: 1 Tuomas
newsalor linkki 19. syyskuuta 2004 kello 12.14
newsalor 19. syyskuuta 2004 kello 12.14 linkki Oi, kyllä Tananin täytyy ryhtyä vastaiskuun. Etkös sinä muuten ole tuon Stormbringerin PJ? Pienoinen etu sulla. ;)
Tanan linkki 20. syyskuuta 2004 kello 6.12
Tanan 20. syyskuuta 2004 kello 6.12 linkki [quote:3d99a18442="Assath"] Olemme tässä pelailleet neljän seikkailun ajan Stormbringeriä vanhaan kunnon 80-luvun henkeen ja olen pistänyt taistelussa neljä pelaajaa hengiltä (siis tahtia hahmo per seikkailu). Erityisen ylpeä olen jälleen yhdestä uudesta Tananin päänahasta. Pitkään hänen rosvoviikinkinsä riehui ja rellesti, mutta kohtasi kuitenkin lopulta voittajansa. .[/quote:3d99a18442] Ulfwarin paatunut sielu pakahtui ylpeydestä astuessaan Pyarrayn kuolleeseen laivaan veljiensä rinnalle. Elämäänsä Ulfwar oli tyytyväinen, hänen ainoa pettymyksensä oli kun hänen kiittämätön ystävänsä ei suostunut suorittamaan hänelle Viimeistä Voitelua. Eikö mikään enää ole pyhää :x ? [quote:3d99a18442="Assath"] Onnitteluja otetaan vastaan. Peli on nähdäkseni 3-6 minun hyväkseni... hmm... enkö muka ole tappanut sinun hahmojasi tuon useammin Tanan?.[/quote:3d99a18442] Ymmärsinko siis oikein, yrität siis verrata oravannahkojasi minun karhuntaljoihini? Onko kukaan muu PJ on onnistunut tappamaan Assathin pelaamia hahmoja? Ei ole, siihen hommaan vaaditaan tosimies, legendantappaja :). Tästä muistuukin mieleeni, että olet minulle sen oluen velkaa koska et onnistunut yrityksistä huolimatta tappamaan hahmoasi siinä Kasin scifi kampanjassa.
Assath linkki 20. syyskuuta 2004 kello 9.31
Assath 20. syyskuuta 2004 kello 9.31 linkki [quote:dfc0585587="Tanan"]Tästä muistuukin mieleeni, että olet minulle sen oluen velkaa koska et onnistunut yrityksistä huolimatta tappamaan hahmoasi siinä Kasin scifi kampanjassa.[/quote:dfc0585587] Siis kamppanjahan on edelleen (ja kenties ikuisesti) kesken. Enkä minä suinkaan aikonut surmata sinun hahmoasi, luotan ennemminkin siihen, että kun sinulle vain antaa tarpeeksi köyttä niin ennemmin tai myöhemmin hirtät itsesi. Kaksi seikkailuahan tuota scifiä enää on jäljellä, mutta minulla riittää uskoa sinuun.
Anonymous linkki 11. lokakuuta 2004 kello 1.10
Anonymous 11. lokakuuta 2004 kello 1.10 linkki No onpas vitt*mainen ketju...PJ:t paukuttelee hekseleitään sillä kuka on tappanut eniten viattomia pelaaja raukkoja :cry: Oma saldo: Astra 2 Gathinnon: 1
Assath linkki 23. lokakuuta 2004 kello 14.16
Assath 23. lokakuuta 2004 kello 14.16 linkki Uusi pelikerta Stormbringeriä takana ja jälleen kolme uutta päänahkaa vyöllä. 60% ryhmästä hengiltä yhden seikkailun aikana... en ole tainnut päästä yhtäkorkeisiin kuolleisuuslukuihin yläasteen jälkeen. Tanan oli yksi kuolleista, joten pelitilanteemme on tällähetkellä 7-3. HAH. Kauhukseni huomasin, että tälle foorumille on pesiytynyt jotain sivari-vegetaristi-maanpettureita, jotka eivät selvästikkään kestä kunnon peliä vaan saapuvat tosimiesten ketjuihin mussuttamaan jotain pelaajien julmasta kohtelusta. Näiden henkilöiden olisi mielestäni syytä mennä itseensä ja miettiä mikä oikein pj:nä olemisessa on kaikkein tärkeintä. Vastaushan on luonnollisesti päivänselvä. Parasta pj:n hommassa on murskata pelaajahahmot, nähdä heidän pakenevan edessäsi ja kuulla heidän pelaajiensa valitus. :wink:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 17. marraskuuta 2004 kello 19.37
Topi Hiski Viljami Salmi 17. marraskuuta 2004 kello 19.37 linkki Tämä pj on vetäny aika kauan isoja peliporukoita.. pelkästään pari-kolme party wipeä, eli koko pelaajaporukan kuolemaa, per kampanja saa aikaan ~20-30 hahmon saldon! :) (esimerkkinä dorastorin kuuluisa(?) kaksipäinen basilisko joka tulee yöllä ja tappaa ensin vahdin ja sitten loput pelaajat.. ) Varsinkin viime kesänä aloittamamme D&D 3rd. ed peli on kokenut hahmojen tiuhan vaihtumisen.. Fiksu, mutta nuori Punainen lohikäärme teki koko peliporukasta viimeksi paahtoleipää.
Dovas linkki 3. joulukuuta 2004 kello 8.51
Dovas 3. joulukuuta 2004 kello 8.51 linkki [ironiaa] Oii...tämähän on viestiketjujen kuningas! Äijävoimaa. Takaisin jääkaudelle. [/ironiaa] Okei meillä kaikilla on oma järkyttävä pelihistoriamme. Muistelen että meillä paras taisi olla kun kampanjastamme broo-lord, joka on täälläkin joskus naamansa pikaisesti näyttänyt, sai oman hahmonsa jäämään zebra ridereille vangiksi Pavisin suolakaivokseen. Seuraavaksi hän tekee saman pelikerran aikana piinkovan Orlanthin ankan, joka lähtee pelastamaan tätä (salamurhaajaa). Ankka eksyykin vanhan kaivokuilun kautta khrarshtkidien luolaan ja saa surmansa pimeässä käytävässä. Seuraava hahmo! :lol: Mutta luulen että noilta oululaisilta loskalmeilta löytyy kyllä luultavasti pahemman luokan tappajia, kuin täältä etelästä. Eh.
JiiVee linkki 12. joulukuuta 2004 kello 20.35
JiiVee 12. joulukuuta 2004 kello 20.35 linkki PJ:nä en ole pelaajien hahmoja juurikaan tappanut, nykyisellä porukalla ehkä kaksi. Mutta jokunen viikko sitten vaihtui PJ, niin itseltäni kuoli hahmo kahtena perättäisenä pelikertana. Ensimmäinen kaatui jonkun tusinabroon keihääseen :cry: ja seuraava omaa ylpeyttäni kaksintaistelussa :oops: Onneksi ei kerinnyt kiintyä kumpaankaan.
j-pop linkki 24. helmikuuta 2005 kello 15.58
j-pop 24. helmikuuta 2005 kello 15.58 linkki No huh huh, meinasitko pelinjohtaa pitkäänkin. Jos meinasit niin kannattaa hakea peleistä hieman syvyyttä keskittymällä pelaajien ohjaamisenn hienovaraisemmin mielummin kuin keskittyä tapattamaan hahmoja, omassa peliporukassa hahmoja tietysti kuolee, se on aivan normaalia ja näin tulisi ollakkin, muttei kovin tiuhaan tahtiin, muuten pelaaminen jää liian laihaksi kun pelaajat eivät ehdi kiintymään ensimmäiseenkään hahmoonsa kun jo pukkaa toista ja kolmatta.
Assath linkki 26. helmikuuta 2005 kello 6.46
Assath 26. helmikuuta 2005 kello 6.46 linkki Ruotsiin menee edelleen laivoja. Sinne voi painua pitkätukkaisten liimanhaistelija-luonnonsuojelija-hippi aateveljien kanssa hakemaan "syvyyttä" hahmoihin. Miettisitte maanpetturit vähän mitä sotaveteraanikin teistä ajattelevat. Näinkö te heidän uhrauksensa hyvitätte? Me tosisuomalaiset pj:t tiedämme mikä peleissä on tärkeintä emmekä näin mihinkään "taiteelliseen" roskaan koske.
GreepyReaper linkki 26. helmikuuta 2005 kello 17.04
GreepyReaper 26. helmikuuta 2005 kello 17.04 linkki Pelien pääidea on pitää hauskaa. Jos verilöyly on hauskaa, niin pelaajia (ja vihollisia) kaatuu kun heinää. Mutta olen j-pop kanssa samaa mieltä, että joskun on kiva että pelaajat jopa samaistuisivat hahmoihinsa ja eivät tekisi niillä mitään itsemurha rynnäkköä taloon, jossa on 50 yakuza!!! Tapan pelaajia vain kun ne tekevät jotain tyhmää (kuten yllä merkattu). Jos pelaajat eivät vaivaudu ajattelemaan mitään muuta ratkaisua kun "hakkaa päälle suomen poika", niin niiden sietääkin kuola. Mutta joskun on pelaajat samaistuneet rooleihinsa ja halunneet pitää ne elinvoimaisina ja näin vältelleet mahdottomia taisteluita ja ratkaisseet asiat eri tavalla. Jos on tapettava sen voi tehdä myös järkevästi. Mutta en harrasta mitään tyyliä: "tuo pelaaja on ärsyttänyt minua koko peli kerran. "Alkaa ukostaa...." salama tippuu pelaajan päälle ja se kärsii 201745 dmg. Sori mutta hipot meni kaksisataatuhatta miinukselle; taas yksi päänahka seinälle" Tuo on vain tyhmää ja täysin tarpeetonta. Pitää pelaajillekina antaa mahdolisuus ja jos ne eivät jaksa tajuta sitä... niin kuolkoot pois!