Vanha foorumi

Takaisin

RQ kirjoista

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Guzmo 28. joulukuuta 2001 kello 22.14
Kirjoittaja Viesti
Guzmo linkki 22. lokakuuta 2001 kello 7.49
Guzmo 22. lokakuuta 2001 kello 7.49 linkki Joo moi taas. Hiljaiselo loppunut ja uutta topiccia pukkaa. Ajattelin mahdollisesti taas sijoittaa RQ tuotteisiin pelimerkkejä, mutta kuulisin mieluusti kommentteja seuraavista kirjoista. Ei tarvitse pitkää sepostusta kertoa, kunhan ilmoittaa vaikka kyseisen teoksen sivumäärän ja onko rock vai pop :smile: - Runequest, Darra Happan Book of Emperors - Runequest, Behind The Masque - A Rough Guide to Glamour - Book of Drastic Resolutions (ykkös osa, trullit) - Glorious re-ascent of Yelm - Report on the fall of Boldhome - Runequest, Cults of Light & Death - Runequest, University of Sog City... Guide (mikä on Sog City, nyt ei leikkaa?) - Runequest, Children of Entropy (tää on kai joku tylsä monster kirja?) - Runequest, Children of the Red Goddess - GuzmO
Plentonius linkki 22. lokakuuta 2001 kello 6.44
Plentonius 22. lokakuuta 2001 kello 6.44 linkki Mulla ei ole nyt MIG2sta mukana, mutta yritän ulkomuistista vääntää. [i:1eb053a79a] - Runequest, Darra Happan Book of Emperors - Runequest, Behind The Masque [/i:1eb053a79a] Mitä nää on? Ei soita mitään kelloja mun päässä. Valaiskaa joku. Olisko tää eka joku esiversio Fortunate Successionista? Itse asiassa luulen niin, nyt kun muistelen asiaa tarkemmin. [i:1eb053a79a] A Rough Guide to Glamour [/i:1eb053a79a] Life of Moonson -freeformin oheiskirjanen. Kuvataan Glamour ihan mukavasti, mutta punaiset torit saattavat haitata puritaanisimpia. Suht ohkanen, mutta varmaan ihan kannattava ostos. [i:1eb053a79a] - Book of Drastic Resolutions (ykkös osa, trullit)[/i:1eb053a79a] Tarkoitatko lehteä jota Steve Martin teki? Luulen, että hyödyllinen ostos, vaikka en voi varmuudella sanoa sisällöstä mitään. [i:1eb053a79a] - Glorious re-ascent of Yelm [/i:1eb053a79a] Osta. Tai siis Rock. Ja Pop. [i:1eb053a79a] Report on the fall of Boldhome [/i:1eb053a79a] Oliko tää joku kuvaus Home of the Bold -freeformin tapahtumista jossain konissa? Muistaakseni niin, mutta en ole varma. [i:1eb053a79a] Cults of Light & Death [/i:1eb053a79a] Tää oli muistaakseni hiukan harhaoppinen kirja, jonka joku muu kuin Chaosium painoi. Luulen että sisältää enemmän tai vähemmän kummallista materiaalia Gloranthan kontekstiin. [i:1eb053a79a] University of Sog City... Guide (mikä on Sog City, nyt ei leikkaa?)[/i:1eb053a79a] How the west was one -freeformin lätyskä, varmaan ihan hyvä jos on kiinnostunut vähänkään lännen jutuista. Sogin kaupunki on Loskalmin suunnalla, muinainen ja hitsin jännä kaupunki. [i:1eb053a79a] Children of Entropy (tää on kai joku tylsä monster kirja?) Children of the Red Goddess [/i:1eb053a79a] Ei muistu mieleen, veikkaisin taas jotain ulkopuolista tekijää kuin chaosiumin poikia. Täytynee tarkistaa, jos muilla ei ole näkemystä asiasta.
Nysalor linkki 22. lokakuuta 2001 kello 20.45
Nysalor 22. lokakuuta 2001 kello 20.45 linkki [i:bdf65261ab] - A Rough Guide to Glamour[/i:bdf65261ab] Aika kiinnostava kirjanen ainakin omasta mielestäni. Erittäin olennainen, jos aikoo peluuttaa jotakin Glamourissa. [i:bdf65261ab] - Book of Drastic Resolutions (ykkös osa, trullit)[/i:bdf65261ab] Ykköskirjan aihe on kylläkin minun tietojeni mukaan kaaos, kun taas pimeys ja peikot ovat kolmosessa. Ykkösestä en osaa sanoa mitään, koska minulla ei sitä ole, mutta todennäköisesti sekin on aika hyvä ja saatavuus lienee melko heikko. Kolmonen on oikein suositeltava hankita – tuleehan mukana Kyger Litorin kulttikin (taas kerran :smile: ). [i:bdf65261ab] - Runequest, University of Sog City... Guide (mikä on Sog City, nyt ei leikkaa?)[/i:bdf65261ab] Sogista löytyy jonkin verran tietoa [url=http://www.btinternet.com/~Nick_Brooke/sog/index.htm]netistäkin[/url], mutta en osaa sanoa, missä määrin se poikkeaa tämän kirjan infoista. Sog on tosiaankin brithinien hallitsema kaupunki Fronelassa ja todella kiinnostava paikka. Muistapa en osaa sanoa juuri mitään, mutta ne lienevät aika kiinnostavaa keräilykamaa. Sen voisin vielä tässä yhteydessä huomauttaa, että Fantasiapeleihin on tullut The Complete Griselda, jos jotakuta kiinnostaa. Omani kävin jo ostamassa. :smile:
Guzmo linkki 23. lokakuuta 2001 kello 17.59
Guzmo 23. lokakuuta 2001 kello 17.59 linkki Kiitos tiedoista. Yritin huutaa osaa kirjoista huutokaupassa, mutta hinnat menivät turhan korkeiksi :sad: Löytyykö Plentolta muuten Rough Guide Glamouria tai Rough Guide Boldhomea? [i:766a4968ac] Muistapa en osaa sanoa juuri mitään, mutta ne lienevät aika kiinnostavaa keräilykamaa. Sen voisin vielä tässä yhteydessä huomauttaa, että Fantasiapeleihin on tullut The Complete Griselda, jos jotakuta kiinnostaa. Omani kävin jo ostamassa. [/i:766a4968ac] Äh, lukenut jo liikaa novelleja sorretuista barbaareista. Nyt maistuisi tarina tai pari missä Lunarit rehvastelevat :smile: - Guzmå
newsalor linkki 23. lokakuuta 2001 kello 3.12
newsalor 23. lokakuuta 2001 kello 3.12 linkki - Runequest, Darra Happan Book of Emperors Osta mieluummin GRoY, koska tämä on sen aikaisempi versio. GRoY on hyvä. Hiukan enigmaattinen, mutta ei läheskään yhtä enigmaattinen, kuin Entekosiad. - A Rough Guide to Glamour Oiva kirja, jos haluaa vetää kampanjaa Glamourissa. Sisältää jonkin verran yleishyödyllistä tietoa. - Book of Drastic Resolutions Drasticit on hyviä, mutta jos löydät ykösosan, eli Chaosin, niin elä osta sitä, ellet eio lahjoittaa sitä minulle. - Report on the fall of Boldhome Sisältää ehkä jonkinverran hyödyllistä tietoa Sartarin alkuajoista. Mikäli löydät tämän, niin suosittelen, että ostat kaksi kappalaletta ja lähetätä toisen minulle, jos tämä ei onnistu, niin sinuna minä lähettäisin vain minulle yhteystidot, että voisin itse ostaa tämän opuksen. Sog Citystä voi olla marginaalisesti hyötyä, jos peluuttaa kampanjaansa Loskalmissa, enemmän, jos peluuttaa kampanjaansa Sog Cityssä. Ne kaksi muuta kirjaa ovat aivan uskomatonta huttua. Tusinavastustajia tietokoneella generoiduilla stateilla! Hurraa! Mitähän ne ovat aikoinaan ajatelleet siellä Chaosiumin päässä. Staffordin viimeistelemätön kama on ehdottomasti ostamisen arvoista. Dara Happaa käsittelevät kirjat ovat kultaa, jos vetää kampanjaansa sielä ja muutenkin ne ovat mielenkiintoisia ja antavat uuden näkökulman kulttuurin sisäältä. Entekosiad kätkee sisäänsä joitain lunarien uskonnon mysteerejä, mutta se on todella kryptinen teos. Missing Lands taas on erittäin käyttökelpoinen kirja, jos haluaa vedellä kampanjaansa muualla, kuin Genertarelassa.
Vaakkujaakko linkki 27. marraskuuta 2001 kello 3.19
Vaakkujaakko 27. marraskuuta 2001 kello 3.19 linkki Onko ko. teos ns. "ostamisen arvoinen"? ts. mitä se pitää sisällään, ja miten paljon sitä voi pelissä ja kampanjoissa hyödyntää? Olen selaillut teosta Fantasiapeleissä, mutta kirjan merkitys ei oikein ole auennut. Paljon lunarilaisten kenraalien tietoja ja takakansitekstejä "sotilaskampanjointia Tarshissa", mutta mitään skenaarioiden näköistä ei sisällä ole. Sen ymmärsin, että kyse ei ole "normaalista" RQ-lisäosasta, mutta mistä teos muuten kertoo? Edited by: Vaakkujaakko at: 11/27/01 12:18:22 pm
newsalor linkki 27. marraskuuta 2001 kello 5.56
newsalor 27. marraskuuta 2001 kello 5.56 linkki Se jää kuriositeetiksi. Se on sellaisen Chaosiumin projektin jäännökset. Aika on kuitenkin ajanut aika pahasti Tarsh Warin ohi. Tiedot armeijasta eivät enää ole kovin suurilta osin ajankohtaisia. Virallista se ei koskaan ole ollut. Kyllä siitä silti kampanjan saisi aikaan. Tämän ja Unspoken Wordin ensimmäisen numeron avulla saisi aikaan ihan mukavan kampanjan alueelle. Itse se pitäisi kuitenkin kehitellä, koska seikkailuja ei Tarsh Warista löydy. Unspoken Wordista kylläkin pari löytyisi.
Guzmo linkki 27. marraskuuta 2001 kello 19.57
Guzmo 27. marraskuuta 2001 kello 19.57 linkki [i:ce88c5bc98] - Report on the fall of Boldhome Sisältää ehkä jonkinverran hyödyllistä tietoa Sartarin alkuajoista. Mikäli löydät tämän, niin suosittelen, että ostat kaksi kappalaletta ja lähetätä toisen minulle, jos tämä ei onnistu, niin sinuna minä lähettäisin vain minulle yhteystidot, että voisin itse ostaa tämän opuksen.[/i:ce88c5bc98] Oli huutokauppa tossa äskettäin menossa ja myynnissä oli 2 RotFoB kirjasta. Hinnat muhkeat 70 & 75$. Jäi yllättäen ostamatta. Jotain vikaa kyllä jenkkien? päässä on kun jenkeistä tilaamalla saatavista kirjoista maksetaan käytettyinä kaksin tai kolminkertainen hinta. - GuzmO
Plentonius linkki 27. marraskuuta 2001 kello 7.56
Plentonius 27. marraskuuta 2001 kello 7.56 linkki Niin siis Tarhs War taitaa olla Freeformin oheiskirjanen ja siten olen siitä tällä hetkellä kiinnostunut enemmän kuin ennen. Mutta oheismateriaalina per se, se saattaa olla hiukan epäkäytännöllinen.
Vaakkujaakko linkki 29. joulukuuta 2001 kello 12.10
Vaakkujaakko 29. joulukuuta 2001 kello 12.10 linkki aka. ToTRM # 20 Mitä em. lehti pitää sisällään? Onko jollakulla sellainen? Onko sellaista ikinä ilmestynytkään? Toinen kysymys, aivan mielenkiinnosta. Onko jollakulla Borderlands -pakkaus, joka ilmestyi joskus 80-luvulla? Siinäpä olisi mainio pakkaus Gloranthan Classicsien kolmanneksi osaksi...
Nysalor linkki 29. joulukuuta 2001 kello 0.16
Nysalor 29. joulukuuta 2001 kello 0.16 linkki [i:43c81b654d] Mitä em. lehti pitää sisällään? Onko jollakulla sellainen? Onko sellaista ikinä ilmestynytkään?[/i:43c81b654d] Enpä ole ainakaan vielä kuullut tuon Talesin ilmestyneen. Sehän tulee olemaan tuon hienon lehden viimeinen varsinainen numero ja sinne on kai suunniteltu laitettavan lisää kamaa Lismelderistä. Ainakin pari skenaariota ja joitakin salaisuuksia. :smile: Enempää en juuri osaa sanoa. [i:43c81b654d] Toinen kysymys, aivan mielenkiinnosta. Onko jollakulla Borderlands -pakkaus, joka ilmestyi joskus 80-luvulla? Siinäpä olisi mainio pakkaus Gloranthan Classicsien kolmanneksi osaksi...[/i:43c81b654d] Eipä minulla ole tuota kirjasta, joka taitaa olla jo aika harvinaisuus. Gloranthan Classics -sarjassa on luullakseni kyllä aikeita julkaista tuo kirjanen uudelleen, mutta vasta seuraavan kirjasen jälkeen, johon on kerätty kulttikuvauksia. Tosin noidenkin aikataulujen kanssa on vähän niin ja näin, kun kaikki Glorantha-jutut tuntuvat myöhästyvän suunnitellusta ajankohdasta. Olisi jo Issariesin seuraavien kirjojenkin pitänyt ilmestyä, mutta eipä mitään ole tainnut tulla. Täytyy kai vain jaksaa odotella vielä.
Plentonius linkki 28. joulukuuta 2001 kello 23.30
Plentonius 28. joulukuuta 2001 kello 23.30 linkki 20 ei ole vielä ilmestynyt. Muistaakseni se oli MOBin editointipöydällä ja mies on osittain vetäytynyt eläkkeelle. Eiköhän se sieltä ulos tule. (Olikos se nyt sitten tämä best of numero, vai pitikö sieltä tulla vielä erillisenä tämä?) Ja ei minullakaan Borderlandsia ole ja enpä ole sitä suomessa koskaan myynnissä nähnytkään. Vahinko sinänsä.