Vanha foorumi

Takaisin

Ki-kyvyt Gloranthassa

RuneQuestin säännöt
Ferron Säilänsärkijä 15. elokuuta 2004 kello 8.43
Kirjoittaja Viesti
Ferron Säilänsärkijä linkki 15. elokuuta 2004 kello 8.43
Ferron Säilänsärkijä 15. elokuuta 2004 kello 8.43 linkki Arvoisat foorumin jäsenet! Onko kukaan soveltanut RQ:n Land of Ninjassa esiteltyjä Ki-kykyjä glorantha kampanjassaan? Olisi hauska kuulla esim. hahmoista tai muista jotka ovat kyseisiä kykyjä omanneet ja/tai jos sellaisia on kampanjoissa esiintynyt. Mikä on yleinen mielipide kykyjen soveltuvuudesta esim. taikuuteen gloranthassa. Conceal-Ki:llähän voi kätkeä esineitä huomaamattomaksi ym. Sopiiko Ki-kykyjen käyttö esim. Idässä esiintyville weapon mastereille?... Omissa kampanjoissani on esiintynyt pari kralorihahmoa kellä kyseisiä kykyjä on ollut, ja kyvyt ovat tuoneet ripauksen eksotiikkaa esim. tavalliseen Pavis-kampanjaan... sincerely yours, Ferron
Fharlanghn linkki 16. elokuuta 2004 kello 18.48
Fharlanghn 16. elokuuta 2004 kello 18.48 linkki Meillä oli joskus Kralorelaan sijoittuva munkkikampanja, jossa hahmoilla oli Land of Ninjasta sovellettuja ki-kykyjä. Olin kampanjassa pelaajana, eikä minulla ole enää pelin house rule -dokumenttia, mutta muistaakseni joitain muutoksia alkuperäisiin sääntöihin oli tehty. PJ taisi olla kehitellyt joitain uusia ki-kykyjä ja vanhojen käyttöä oli jotenkin viilattu. Lisäksi kampanjassa oli tarkennettu martial arts -systeemi, jossa opeteltiin tiettyjä liikesarjoja tietyssä järjestyksessä. Osa opeteltavista liikesarjoista sisälsi erikoishyökkäyksiä, joilla oli omia efektejään ja ki-kykyjen hallinta oli olennainen osa liikesarjojen opettelua. Liikesarjan täydellinen hallinta lisäsi hahmon powia ja salli alkaa uuden liikesarjan opettelun. Vaikeimpien liikesarjojen hallitsijat vastasivat kevyesti riimutason hahmoja. Ihan hieno systeemi. Tuo kampanja pyöri pelkästään munkkihahmojen ympärillä ja siinä ki-kyvyt ja taistelutaidot olivat kaikkien saatavilla. Tunnelma oli hyvin gloranthamainen, mutta kuitenkin hyvin erilainen. Sääli, että hahmoni Chung Nin matka Sisäisen Mestariuden Polulla jäi kesken... F
Waylander linkki 26. elokuuta 2004 kello 7.29
Waylander 26. elokuuta 2004 kello 7.29 linkki Tämä mun kommentti liittyy vain etäisesti aiheeseen, mutta jostain luin hyvän ajatuksen että itämaista mielenhallintaa voisi kätevästi kuvastaa RQ:ssa lisäämällä jannun Mht arvon mukaan laskettaessa vahinkomuutosta. Täten saataisiin melko muhkea daamage kun jätkä tälläisi erikoisen (max vahinkomuutos + heitto + tuplat aseesta eli potkusta esim 2d6). Kovalla tyypillä vahinko voisi olla siis esimerkiksi 14+2d6+2d6 eli keskiarvo 28!! Kyllä siinä peikkokin vähän tärähtää tällaisesta round-house kickistä!
Tuomas linkki 26. elokuuta 2004 kello 20.39
Tuomas 26. elokuuta 2004 kello 20.39 linkki [quote:592af66624="Waylander"]Tämä mun kommentti liittyy vain etäisesti aiheeseen, mutta jostain luin hyvän ajatuksen että itämaista mielenhallintaa voisi kätevästi kuvastaa RQ:ssa lisäämällä jannun Mht arvon mukaan laskettaessa vahinkomuutosta. Täten saataisiin melko muhkea daamage kun jätkä tälläisi erikoisen (max vahinkomuutos + heitto + tuplat aseesta eli potkusta esim 2d6). Kovalla tyypillä vahinko voisi olla siis esimerkiksi 14+2d6+2d6 eli keskiarvo 28!! Kyllä siinä peikkokin vähän tärähtää tällaisesta round-house kickistä![/quote:592af66624] Eiköhän tämä kuuluisi pikemminkin RQ-sääntöpuolelle? Ja voisiko tuota mieluummin soveltaa siten, että korvaa sen voiman vaikka mahdilla sitä vahinkomuutosta laskiessa? Tällöin voisi olla sellaisia pikkukäppänöitä jotka lyövät yhtä kovaa kuin 2-metrinen korsto, mutta ei menisi ihan överiksi kuitenkaan.
Ferron Säilänsärkijä linkki 26. elokuuta 2004 kello 21.24
Ferron Säilänsärkijä 26. elokuuta 2004 kello 21.24 linkki juu samoilla linjoilla tuomaksen kanssa. Itse käyttäisin nyrkki-ki:tä. Ainakun menee ki:kyvyn alle ja käyttää tp:n saa kriittisen osuman. Pienempi täppi, mutta useita iskuja ja ukko kaatuu...No, ei ole pelkoa että minun porukassa tulee vastaan joku kinukki ja potkii 10 msuurpeikkoa hengiltä, ehkä 4 vain kierroksessa... :lol:
j-pop linkki 10. marraskuuta 2004 kello 16.00
j-pop 10. marraskuuta 2004 kello 16.00 linkki Pelaamme parhaillaan kralori kamppanjaa paikallisilla martial artisteilla, ja ajan myötä opimme käyttämään ki-kykyjä. seuraavassa listaa niistä. . henkiparannus (hahmo suuntaa kiitä itseensä ja pystyy parantamaan 4p) . henkisuoja (hahmo pystyy keskittymällä luomaan itselleen 5p suojan) . pidemmät loikat . kevyehkö levitointi (auttaa putoamisissa) . henki lyönti (pystyy aiheuttamaan noin d4 vahinkoa koskettamatta 2m päästä) . henkietsintä (keskittymällä pitkään, etsimään matkojen päästä tuntemaansa henkilöä) . kuulustelu suoja (voi vaivuttaa itsensä koomaan)
Olorin linkki 10. marraskuuta 2004 kello 20.15
Olorin 10. marraskuuta 2004 kello 20.15 linkki Toivottavasti moiset kuluttavat taikapisteitä käytettäessä. Pelkkä keskittyminen ilman henkistä rasitusta(tp:n menetys) olisi vähän liian über...