Vanha foorumi

Takaisin

Kykyjä

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Anonymous 6. tammikuuta 2002 kello 10.16
Kirjoittaja Viesti
Anonymous linkki 23. maaliskuuta 2001 kello 14.17
Anonymous 23. maaliskuuta 2001 kello 14.17 linkki Mitä olette käyttäneet painin ja nyrkkitorjunnan aloitusprosentteina? Onko joku kehitellyt tai käyttänyt jotain kykyjä joita ei löydy sääntökirjoista?
Guzmo linkki 23. maaliskuuta 2001 kello 20.10
Guzmo 23. maaliskuuta 2001 kello 20.10 linkki Nyrkillä on aika paha torjua jotain miekkaa. Voi tulla pipi :smile: Jos painissa on suluissa (0) niin silloin siihen ei ole aloitus osaamista. Tällöin täytyy opiskella alkeet, että saisi kyvyksi d6+kykylajimuutoksen. Muuten kyky on peruskyky+kykylajimuutos+sijoitetut kokemuspojot. Uusia kykyjä kehitelty aika hintsusti. - alkemia - kolkkaa jänis ------------------------------------------ - Guzmo
Tero Kaija linkki 23. maaliskuuta 2001 kello 17.56
Tero Kaija 23. maaliskuuta 2001 kello 17.56 linkki Nyrkkitorjunnan aloitusprosenttina olen käyttänyt 25, koska nyrkillä torjuminen on kuitenkin melko helppoa ja nopeaa. Ja aseiden lyöntejä nyrkillä voi torjua, panssaripisteinä tällöin toimivat haarniskan suojapisteet. Painissa vastaavasti olen aloitusprosenttina käyttänyt 15, koska voisi olettaa, että jokainen osaa jonkun verran nujakoida. Omissa peleissäni tosin Paini-kyvyn käyttö on jäänyt melko vähäiseksi...
Guzmo linkki 23. maaliskuuta 2001 kello 14.16
Guzmo 23. maaliskuuta 2001 kello 14.16 linkki Mä en kyllä edelleenkään pistäisi käpälääni miekan väliin, vaikka olis plate suojana. En edes vaikka nimeni olisi Harrek the Bersek Oikeassakin maailmassa on tosin ollut olemassa eräänlaisia metallisia torjuntahansikkaita, mutta ei niilläkään mitään keihästä torjuta, saati sitten 2-k miekan iskuja. Meidänkin peleissä on jäänyt painiminen vähemmälle. Kerran Humakti päätti heitellä yhtä skorppionimiestä, mutta ei siinäkään nujakassa käytetty virallisia painisääntöjä. ---------------------------------------- - Guzmo
Anonymous linkki 23. maaliskuuta 2001 kello 15.47
Anonymous 23. maaliskuuta 2001 kello 15.47 linkki Kiitos vastauksista. Olen samaa mieltä että nyrkillä on melko helppo ja nopea torjua. Meidän peleissä on jonkin verran tullut painittua (esim. jahtasin ogrea ja yritin taklata sitä amerikkalaisen jalkapallon tyyliin jne.). Kolkaa jänis kuulostaa aika erikoiselta. Sitä voisi yleistää ehkä joksikin metsästys kyvyksi.
Tero Kaija linkki 23. maaliskuuta 2001 kello 1.23
Tero Kaija 23. maaliskuuta 2001 kello 1.23 linkki [i:24284777c7] Mä en kyllä edelleenkään pistäisi käpälääni miekan väliin, vaikka olis plate suojana. En edes vaikka nimeni olisi Harrek the Bersek[/i:24284777c7] En minäkään vapaaehtoisesti käpälää eteen laittaisi, mutta jos hahmosi väistö on heikko, makaat maassa ja aseet ovat missä lie (kerran eräässä pelissä näin tapahtui), ensimmäisenä mieleen tuli kyllä käydä torjumaan nyrkillä, varsinkin kun haarniska oli vielä melko hyvä... [i:24284777c7] Oikeassakin maailmassa on tosin ollut olemassa eräänlaisia metallisia torjuntahansikkaita, mutta ei niilläkään mitään keihästä torjuta, saati sitten 2-k miekan iskuja.[/i:24284777c7] En tarkoittanut, että nyrkki vaan lätkäistään lyönnin eteen. Torjunnan tarkoituksena on varmaankin ohjata lyönti sivulle, ei pysäyttää koko lyöntiä.
Guzmo linkki 22. maaliskuuta 2001 kello 22.36
Guzmo 22. maaliskuuta 2001 kello 22.36 linkki "En minäkään vapaaehtoisesti käpälää eteen laittaisi, mutta jos hahmosi väistö on heikko, makaat maassa ja aseet ovat missä lie (kerran eräässä pelissä näin tapahtui), ensimmäisenä mieleen tuli kyllä käydä torjumaan nyrkillä, varsinkin kun haarniska oli vielä melko hyvä..." Jep, kaikkea "kannattaa" yrittää. "En tarkoittanut, että nyrkki vaan lätkäistään lyönnin eteen. Torjunnan tarkoituksena on varmaankin ohjata lyönti sivulle, ei pysäyttää koko lyöntiä." Don't try that at home :P Vampire pelissähän on erään kyvyn korkea aste se, että ihosi muuttuu marmorin kovaksi ja voit oikeasti torjua käsillä esim. miekan iskuja. Joku RQ:n kaaottinen ominaisuus, joka antaa 10+ pisteen luonnollisen panssarin voisi mielestäni tarjota saman mahdollisuuden. ------------------------------------ - Guzmo
Anonymous linkki 1. huhtikuuta 2001 kello 20.22
Anonymous 1. huhtikuuta 2001 kello 20.22 linkki ...jos jaksatte, mutta muistelisin niin, että toisen laitoksen säännöissä olisi ollut maininta että kädellä voi torjua kokonaan tietyn suuruisen vahingon, oliskohan ollut 6 pistettä tai jotain... ei voi muistaa ja kirjatkin on lainassa muilla... ja jokainen vähänkin kauemmin jotain itsepuolustuslajia harrastanut tietää useampiakin tapoja torjua puukko-, sauva- tai miekkahyökkäys, todellakin on kyse lyönnin sivuun ohjaamisesta, ei sen pysäyttämisestä...
Anonymous linkki 1. huhtikuuta 2001 kello 1.40
Anonymous 1. huhtikuuta 2001 kello 1.40 linkki ...mitä kykyheittoja olette pelaajilta vaatineet jos tämä esimerkiksi yrittää heittää viikatteella jotakuta? Siis yrittää osua terä edellä.... Itse olen vaatinut sekä heittokyvyn ja asekyvyn onnistumisen, onko muita ideoita? ...En ole päässyt tuotakaan livenä harjoittelmaan niin en tiedä mitä siinä oikeasti tarvitaan ja kuinka vaikeaa se on... Nimim. Saalistinpa viikatteella heittämällä peuran
Nysalor linkki 31. maaliskuuta 2001 kello 21.19
Nysalor 31. maaliskuuta 2001 kello 21.19 linkki Tavallisten esineiden heittelyyn olen yleensä kelpuuttanut pelkän heittokyvyn. Jos taas yrittää osua kohteeseen tietyllä esineen osalla (vaikkapa veitsen terällä), se vaatii sääntöjen mukaan myös onnistuneen kykyheiton kyseisessä asekyvyssä (siis veitsihyökkäys). Tosin en muista, että tällaisia tilanteita olisi tullut koskaan vastaan. Tietysti aseen heittäminen voisi olla aivan oma kykynsä. Esimerkiksi Dorastorin brookeisari Ralzakarkilla on palveluksessaan kaveri, jolla on tapana heittää suurmiekkaa. Mahtaa vaatia kovasti voimaa tuollaisen raskaan aseen viskaaminen!
Tero Kaija linkki 1. huhtikuuta 2001 kello 0.23
Tero Kaija 1. huhtikuuta 2001 kello 0.23 linkki [i:5bb92a390f] ...jos jaksatte, mutta muistelisin niin, että toisen laitoksen säännöissä olisi ollut maininta että kädellä voi torjua kokonaan tietyn suuruisen vahingon, oliskohan ollut 6 pistettä tai jotain...[/i:5bb92a390f] Itse olen saanut jostain päähäni, että onnistunut nyrkkitorjunta pysäyttää 3 pistettä vahinkoa tulevasta nyrkin iskusta. Kohtaa säännöistä en kuitenkaan löytänyt... Sen sijaan samanaikainen onnistuminen nyrkkitorjunnassa ja aseettomassa taistelussa pysäyttää nuo mainitut 6 pistettä. Se on kerrottu Pelaajan kirjan sivulla 44.
Nysalor linkki 1. huhtikuuta 2001 kello 16.41
Nysalor 1. huhtikuuta 2001 kello 16.41 linkki [i:c9acdfce59] Itse olen saanut jostain päähäni, että onnistunut nyrkkitorjunta pysäyttää 3 pistettä vahinkoa tulevasta nyrkin iskusta.[/i:c9acdfce59] Veikkaanpa, että käsitys on jäänyt Auringon kreivikunnan Karkoiran kisoista. Niissä on nimittäin laji nimeltä surmamuuri, jossa ammuttavia erityisesti hidastettuja nuolia voi torjua käsillä. Juuri tuossa lajissa käsivartta pidetään kolmen pisteen arvoisena.
Arkat linkki 14. kesäkuuta 2001 kello 17.55
Arkat 14. kesäkuuta 2001 kello 17.55 linkki Suoraan sääntökirjasta (RuneQuest Deluxe... se suomenkielinen on englanniksi joku ihme Starter Pack): Nyrkki perus% 25 Potku perus% 15 Paini perus% 25 Nyrkin torjunta suojaa koko vahingolta jos se on max 3 pistettä, jos se ylittää 3 niin se on vain osuma käteen. Potkutorjunta on osuma jalkaan. Painitorjunta suojaa periaatteessa vain painihyökkäykseltä, mutta mielestäni sitä voisi käyttää aseen nappaamisen (vaikka erikoisella onnistumisella jos ei muuten). (Jos meni mönkään niin älkää lyökö, mutta ihan hyvin nuo on meillä toimineet :wink: Kehittelen itse jotain aseettoman taistelun sääntöjä (kovat realiteetit iski kehiin kun kaverit meni Choi Li Fut'iin... miekaniskun voi torjua leikiten, ei siinä siihen miekkaan kosketa! Ja ei ne aseettoman taistelun iskut niin paljoa lisädammua tee, ne on vaan niin pirun nopeita ja ekonomisia...), mutta vähän puolitiessä. Ja esim. Tiikerinkita (hento, voimaton pyyhkäisy kädellä) kääntää vaikka mimmosen nyrkiniskun sivuun. Kendossa me vaan hutkitaan, prkle... ;P
Nysalor linkki 14. kesäkuuta 2001 kello 13.32
Nysalor 14. kesäkuuta 2001 kello 13.32 linkki [i:e5bafbf183] Nyrkin torjunta suojaa koko vahingolta jos se on max 3 pistettä, jos se ylittää 3 niin se on vain osuma käteen.[/i:e5bafbf183] Jaa-a, suomenkielisistä säännöistä en ole tuota ainakaan löytänyt. Tuntuisi vain jotenkin epärealistiselta, ettei d3+1 vahinkoa aiheuttava veitsikään välttämättä vahingoita torjuvaa kättä. No, nämä pikkusäännöthän ovat makuasioita ja hienosäätöä. [i:e5bafbf183] Painitorjunta suojaa periaatteessa vain painihyökkäykseltä, mutta mielestäni sitä voisi käyttää aseen nappaamisen[/i:e5bafbf183] Tuossa voisi kyllä olla ideaa.
Arkat linkki 15. kesäkuuta 2001 kello 1.57
Arkat 15. kesäkuuta 2001 kello 1.57 linkki Aseeton taistelu on kyllä harmillisen vähälle huomiolle jäänyt ropeissa, ottaen huomioon että se on uskomattoman tehokasta (ei edes aleta puhumaan siitä mitä Tai Chi -miekkamestari saisi aikaan RuneQuestissa!). Kendossa kaveri kertoi koittaneensa vaimonsa (joka harrastaa Tai Chia) kanssa erästä torjuntaa joka oli kuin tehty miekaniskua vastaan - se päätyi siihen että miehellä ei ollut miekkaa käsissä, ja kädetkin oli väännetty liikkumattomiksi. Ja tuo oli siis yksi torjuntaliike... :smile: Toisaalta esim. Cacodemonia vastaan ei varmaan aseettomasta taistelusta olisi kauheasti iloa... :wink:
Anonymous linkki 16. kesäkuuta 2001 kello 20.08
Anonymous 16. kesäkuuta 2001 kello 20.08 linkki Itämaiset taistelulajit ovat erittäin tappavia oikeasti... mutta jossellaista alettaisiin soveltaa roolipeleihin niin siitävasta soppa syntyisi. Tiedän ainakinRuneenolevan Land of Ninja kirjan ja siinä on jotain kertoimia ninjoille ja samuraille. Sielläonmyös erinäisiä aseita ja kykyjä. Kuten esim. nuolen halkaisu joka on erittäin vaikeaa. Tietysti voi ajatella että joku Oikea Kung Fu ukko pistäisi vaikka koko kapakan poikki ja pinoon jos tappelu syntyisi jase olisi pahalla tuulella. Mutta Itämaiset taistelulajit perustuvat äärimmäiseen osaamiseen ja tietoon. Eli jos hahmollasi on potkussa erikoinen luokkaa 80% ja Aseeton taistelu 90% niin silloin hahmosi olisi sen kaltainen heppu että sille ei vittuiltaisi. Erikoisissa vahinko olisi 4D6 + vahikomuutos(1D6*2*2+vahinko muutos) ja se olisi tappava meinki. tietysti väistö ja lyöntikin täytyisi olla hyvä. Tässä samalla voisin kertoakyvystä jonka Wlu ja mie kehiteltiin. Väistö potku: eli jos väistö onnistuu erikoinen tai kriittinen niin silloin voi kokeilla martial arts kykyä ja jos onnistuu niin siihen väistöön tulee potkukin mukaan. Eli selähentelisi oikeaa taistelutyyliä: vasta hyökkäyksiä. Tälläisiä voisi kehittä lisää... Ja oletteko käyttäneet Aseettoman taistelulajien mahdollisuutta kampata vastustaja maahan. Eli sviippi. En ehdi tässä enempää mitään juttuja keksiä kun pitää mennä kaverin luokse.
Wlu 000 linkki 17. kesäkuuta 2001 kello 14.39
Wlu 000 17. kesäkuuta 2001 kello 14.39 linkki Muistaakseni se oli niin että jos väistössä tulee erikoinen tai kriittinen niin voi koittaa heittää martial arts kykyä ja jos sekin onnistuu pitää onnistua vielä siinä "hyppy potku" kyvyssä. Ja eihän sitä jokainen farmeri osaa tuota "hyppy potku" kykyä mutta mistäs sitä tietää mitä kaikkia hienoja kykyjä kunnon sankari voi oppia. En sitten timppa oo ihan varma menikö se noin kun nää kesätyöt sekoittaa pään :smile: Nysalor: Jaa-a, suomenkielisistä säännöistä en ole tuota ainakaan löytänyt. Tuntuisi vain jotenkin epärealistiselta, ettei d3+1 vahinkoa aiheuttava veitsikään välttämättä vahingoita torjuvaa kättä. No, nämä pikkusäännöthän ovat makuasioita ja hienosäätöä. Mitä itse olen Ju-jutsussa oppinut veistä ei torjuta pistämällä kättä eteen vaan veitsi "ohjataan pois". Näin ollen onnistuneella kädellätorjunnalla veitsen ei pitäisi aiheuttaa edes noin paljon vahinkoa. Enpä ole kuitenkaan koskaan tositilanteessa joutunut veistä torjumaan joten sillon kaikki torjunta tekniikat eivät välttämättä toimi.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 18. kesäkuuta 2001 kello 18.23
Topi Hiski Viljami Salmi 18. kesäkuuta 2001 kello 18.23 linkki [quote:dd54c6e1a6] Mitä itse olen Ju-jutsussa oppinut veistä ei torjuta pistämällä kättä eteen vaan veitsi "ohjataan pois". Näin ollen onnistuneella kädellätorjunnalla veitsen ei pitäisi aiheuttaa edes noin paljon vahinkoa. Enpä ole kuitenkaan koskaan tositilanteessa joutunut veistä torjumaan joten sillon kaikki torjunta tekniikat eivät välttämättä toimi. [/quote:dd54c6e1a6] Itekkin jonkunverran harrastaneena ja lukeneena taidan sanoa, että runequestissa on aseeton taistelu ja nyrkki ja paini ja potkut aika realistisesti kuvattu. Ei kokenutta aseen käyttäjää vastaan pärjää kukaan.. Ei edes suurin kungfu mestari! Sen voi varmaan kertoa suoraan kaikki "taistelulajien" harrastajat suoraan. Siis kungfu ja taistelulajit toimii siis kerronnallisessa mielessä paremmin juuri noin, että voi tappaa useita tyyppejä paljain käsin ja väistellä ja torjua aseita, siis sellasta Sankari meininkiä. Mutta oikeassa elämässä ei taistelulajit mitään kovin pelottavan tehokkaita ole.. Ihmiset ne pelottaa ja tappaa, ei lajit. Mutta hienoa harrastusta silti! Mutta asiahan on ihan eri kerronnassa ja fantasiamaailmassa, jossa juuri tällaiset valtavan tehokkaat taistelutaidot on mahdollisia ja todellisia. Land of ninja on muuten erinomainen kirja RuneQuestiin ja olen pari kertaa johtanut samurai hahmoilla pelaavaa joukkoa.. Siinä kirjassa on oikeaa tunnelmaa, kun vielä japanin ja kiinan historiaa ja kulttuuria tuntee edes vähän niin peli on upeeta. Ja noita mystisiä taistelutaitoja on jossain mulla printattuna.. Voisin ettiä, kun siellä on kaikki ihme animal kungfu ja ankkojen kunfu Quack-Fu ja muuta selllasta hauskaa. Siis Sandy Petersenin mystic säännöillä tehty lajit jotka ilmesty postituslistoilla kauan sitten ja en oo nähny muualla enää.. Edited by: Topi Hiski Viljami Salmi at: 6/18/01 5:43:51 pm
Nysalor linkki 18. kesäkuuta 2001 kello 13.51
Nysalor 18. kesäkuuta 2001 kello 13.51 linkki [i:a5bb84a9a2] Mitä itse olen Ju-jutsussa oppinut veistä ei torjuta pistämällä kättä eteen vaan veitsi "ohjataan pois".[/i:a5bb84a9a2] No, ehkä veitsen vielä ohjaa pois, mutta entäpäs kun vastaan tulee jokin täysin piikikäs esine? Pane siinä sitten vain käsiä eteen sen ohjaamiseksi pois. Toisaalta torjunta lienee kuitenkin sitten hiukan harhaanjohtava nimitys, jos veitsi ohjataan pois. Eipä silti, itse en ole koskaan harrastunut kamppailulajeja, joten pohdintani eivät pohjaudu muuhun kuin mielikuvitukseen.
Anonymous linkki 19. kesäkuuta 2001 kello 12.02
Anonymous 19. kesäkuuta 2001 kello 12.02 linkki Topi Hiski Viljami Salmi: Ei kokenutta aseen käyttäjää vastaan pärjää kukaan.. Ei edes suurin kungfu mestari! Sen voi varmaan kertoa suoraan kaikki "taistelulajien" harrastajat suoraan. Ja Pah! Tuollaista huttua mie en kuuntele! Kokenut aseen käyttäjä on monimerkityksellinen sana, mutta minulla se tarkoittaa jotain 100% paikkeilla olevaa osaajaa. Ja tuo King Fu mestari tarkoittaa jotain 250% tasolla vähintään olevaa henkilöä. Ja näitä 1 isku pervuoro sääntöjä on vaikea soveltaa Taistelulajeihin, Ainakaan kung-Fu:hun koska taktiikka on siinäettä iskuja tulee 1 per sekuntti jos ollaan hyökkäämässä. Ja jos ei hyökätä niin silloin aina isku heti lyönninjälkeen tai sen aikana jos mahdollista. Tämä huima nopeus tulee huomioiduksi vain Kii kyvyllä joka on Land of Ninjassa. Eli ekan lyönnin jälkeen jos onnistuu Kiissä niin sitten mätätään joka isku hetiki Nunchakulla (en oo varma miten kirjotetaan), Joka on aika tappavaa vaikka aseella ei ole kuin D6 vahinkoa. Mutta kyllä sieltä ainakin 1 kriittinen/erikoinen tulee jos on saanut Kii kyvyn, eli alkuperäinen lyönti noin 90 tai yli. Mielestäni jos on hyvä Aseettomassa taistelulajissa voisi mäiskiä tiheämpään tahtiin ja useammin, koska muuten kyseinentaito ei pääse oikeuksiin. Ja voisi lisätä jonkinlaiset vastahyökkäykset vaikka. Eli lyönti vastustajan iskun jälkeen jos "torjunta" tai "väistö" onnistuu, Tietenkintällöin voisi heittää Counter-heiton eli aseettoman taistelulaji heiton. siitä voisi vaikka laittaa -30 kykyyn että vain hieman paremmat osaisivat kyseistä taitoa.
Arkat linkki 19. kesäkuuta 2001 kello 1.06
Arkat 19. kesäkuuta 2001 kello 1.06 linkki Juuri tätä olen itsekin ajatellut - mielestäni RuneQuestin aseettoman taistelun hyökkäyksien ei kuuluisi tehdä lisää vahinkoa - tappavaa tarkkuutta kuvaavat mestarien korkeat kykyprosentit. Sen sijaan näiden kung fu-miesten kuuluisi hyökätä erittäin nopeasti. Toisaalta kyllä me aseenkäyttäjätkin osataan. Kendon kote-men (ranne-pää) isku on kaksi lyöntiä, mutta jo 2. danin kokenut harrastaja tekee noin sekunnissa. Ja jos todella täytyy ahdistaa vihollista, on täysin mahdollista iskeä joka askeleella koko ruumiin voimalla. Eniten itseäni ärsyttää kunnollisten heittojen ja lukkojen puute (suostuinpa tuossa yksi ilta tarttumaan kaveria ranteesta, ja seuraavaksi olin polvillani maassa ikävän rusahduksen saattelemana), sekä torjuntojen puutteellisuus (tiikerinkita - voin iskeä suoraan kaverin kasvoja kohti miten kovaa vain tahdon, ja hän siirtää käteni syrjään tuskin koskien siihen - pelottavaa). Kung fu -torjunnat eivät perustu pelkkään pysäytysvoimaan, vaan iskun syrjään johtamiseen - ja jos isku tosiaan pysäytetään, lyöjän käsi on todennäköisesti kohta jonkinlaisessa lukossa. Ja tietenkin yksi tärkein periaate on se, että vastustajan hyökkäys luo aukon tämän puolustuksessa, johon sitten isketään (sama pätee kendossa). Ja siitä aseenkäyttäjästä vielä... kun kung fu -mies sujahtaa käsiesi väliin tai painaa naaman kiinni naamaasi, niin siinä ei miekalla huidota - kun taas kung fu on erinomaista näinkin lähellä (tietysti tähän on jonkinlaiset kömpelöt säännöt RuneQuestissa).
Anonymous linkki 19. kesäkuuta 2001 kello 2.05
Anonymous 19. kesäkuuta 2001 kello 2.05 linkki Olisiko mahdollista yrittää joka toisella sekunnilla iskua ja torjunnasta/väistöstä aina lukkoa siten että ekaan iskuun ei miinuksia, toiseen iskuun -10 seuraavaan -20 ja niin edelleen. eli olisi mahdollista pistää 10 iskua 10 iskuhetkessä, tosin harva lyö tai potkaisee ensimmäistä iskuhetkellä 1. Myös torjunta/väistöä voisi käyttää samalla kyvyllä. eli jos olet jo väistänyt kerran niin aseettomalla taistelulajilla voisi väistää kanssa. mutta tietenkin tähän pätee samat miinukset. Esimerkki: Iso mies vastaan pieni Kung Fu ukkeli. Iso mies on ilkeä ja omaa 100% taidossaan. ja haluaa jakaa sen kahtia. Myös hänhaöuaa tietenkinpotkaista koska ei pelkää pientä miestä. hänen iskuhetkensä on 3+greatsword+1 eli lyö vuorolla 4 ja kungfu ukko lyö paljonmyöhemmin normaalisti mutta hänen iskuhetkensä on 3 myös. (20 näppäryys) Jolloin Isomiesajattelee että se lyö vasta vuorolla 6 (eikös potkussa ollut ih3?) Mutta hän omaa Aseettoman taistelulaji -kyvyn ja lyö 1ih nopeammin. Eli ensin Isomies lyövuorolla 4 jolloin pieni mies torjuu/väistää ja saa mahdollisuuden lyödä/laittaa lukon martial arts kyvyllä. vuorolla 5 län pääsee lyömään isoa miestä. Vuorolla 7 pieni mies lyö uudestaan ja samalla ison miehen lyödessä hän voi torjua sen aseeton taistelulaji kyvyllä. vuorolla 9 pieni mies lyö taas. ja vuorolla 10 iso mies potkaisee jasamalla pieni mies ottaa ilkeän lukon Isosta miehestä. Jolloin viimäisessä lukossa on noin -50 kyvyssä jolloin täytyy olla jo aika hyvä että onnistuu. Jos putki katkeaa jossain vaiheessa niin sitä ei voi jatkaa. Iskut ovat aina D3+Puoli vahinkomuutos koska muuten se olisi liian hyvä. :smile: ja minusta Aseettoman taistelulajinomaavilla lyönnit 1ih nopeammin. Ps:Tämä on erittäin epäselvä ja kannattaa lukea uudestaan ennen kun rupeevalittamaan siitä epäselvyydesta tai epäkohdista.
Arkat linkki 18. kesäkuuta 2001 kello 22.58
Arkat 18. kesäkuuta 2001 kello 22.58 linkki Vaikuttaa erinomaiselta! Pitääkin kokeilla. Pelaajieni hahmot joutuvatkin kohta mitä todennäköisimmin lunarien sotavangeiksi... siellä Imperiumin Sydänmailla he voisivat oppia noita taitoja vaikkapa Danfive Xaronin kultilta (vähän kuten Shaolin temppelissä lainsuojattomat jotka hakivat turvaa oppivat kung fua :smile: ... elleivät mokomat päätä valloittaa Glamouria keittiötarvikkeilla (hehheh... mutta niitten tuurilla ja taktisella kyvykkyydellä en ihmettelisi...). Kokeilen hetimmiten.
Arkat linkki 19. kesäkuuta 2001 kello 22.02
Arkat 19. kesäkuuta 2001 kello 22.02 linkki Ainakin kättelyssä säännöt kelpasivat kung fu- pelaajilleni. Käytäntö on sitten vielä testattava.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 20. kesäkuuta 2001 kello 4.56
Topi Hiski Viljami Salmi 20. kesäkuuta 2001 kello 4.56 linkki [quote:938517182d] Vaikuttaa erinomaiselta! Pitääkin kokeilla. Pelaajieni hahmot joutuvatkin kohta mitä todennäköisimmin lunarien sotavangeiksi... siellä Imperiumin Sydänmailla he voisivat oppia noita taitoja vaikkapa Danfive Xaronin kultilta [/quote:938517182d] Ja imperiumissa Glamourissa on tietysti monster coliseum, jossa Gladiaattorit taistelevat kunniasta ja maineesta.. Esim. Harrek siellä taisteli voitti kaikki mm. Gladiaattorit opettaisivat varmasti aseetonta taistelua! Nyrkkeilyä, painia, ja tappamista. Löysin ne vanhat mystic ja taistelulaji säännöt, mutta siinä on niin paljon käännettävää ja kirjoitettavaa ,että en aivan heti ainakaan jaksa niitä nettiin rustata.
Arkat linkki 20. kesäkuuta 2001 kello 10.25
Arkat 20. kesäkuuta 2001 kello 10.25 linkki Mystic? Niinkuin itäinen mystiikka? Kralorela ja Idän Saaret? Säännöt? RuneQuestiin?! Mmmmm... jjjoooo... Ohops... Juuri tuo idän mystiikka minua onkin kiinnostanut jonkin aikaa (tai muukin mystiikka Gloranthassa). Hero Warsin myötä se ainakin osoitettiin yhdeksi neljästä taikuudesta ja maailmankuvasta, joten tahtoisin siitä tietää.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 21. kesäkuuta 2001 kello 16.22
Topi Hiski Viljami Salmi 21. kesäkuuta 2001 kello 16.22 linkki siis kestää kyllä kauan kun niitä rupee rustaan, mut taian kyl laittaa ne konneelle jotenkin.. kun ne on TOSI hyvät säännöt. Käytettiin kaverin kanssa kun se oli itämailla ja ne säännöt tekee mystiikan ja taistelulajit todella koviksi ja vaarallisiksi. Esim siella on kaikki eläin kungfut ja vaikka mitä.. Esim. Bag-fu Vatsalihaksien hallintaan perustuva "laji" jossa pystyy käytää sitä kiinalaista qi-qongia. siis pallea energiaa tavalaan.. Kyllä viety aika pitkälle, mutta hauskasti. Sitten on Dragon tyyli ja Tiikeri tyyli ja Aurinko tyyli ja kaikki Siis voi oppia monia tyylejä ja ne vaan pitää silleen invokata ennen taistelua
Arkat linkki 21. kesäkuuta 2001 kello 18.36
Arkat 21. kesäkuuta 2001 kello 18.36 linkki Gladiaattoreista puheen ollen - mikäs se kaupunki taas oli jonka areenan alla Shargash, Yelmin pantheonin Kuoleman jumala ja maailman tuhoaja taas onkaan vangittuna, odottaen veriuhreja gladiaattoripeleistä (ja silloin tällöin viattomista)?
Nysalor linkki 21. kesäkuuta 2001 kello 18.15
Nysalor 21. kesäkuuta 2001 kello 18.15 linkki [i:de8ff651ec] Gladiaattoreista puheen ollen - mikäs se kaupunki taas oli jonka areenan alla Shargash, Yelmin pantheonin Kuoleman jumala ja maailman tuhoaja taas onkaan vangittuna, odottaen veriuhreja gladiaattoripeleistä (ja silloin tällöin viattomista)?[/i:de8ff651ec] Enpä tiedä tuosta, mutta Glamourin kaupungissa on ainakin kuuluisa Hirviöcoliseum, joka on pyhitetty Punaisen Jumalattaren pojalle Doskalokselle, Yargan Hirvittävän surmaajalle. Täällä ainoastaan kaikkein kyvykkäimmät ja urheimmat gladiaattorit kamppailevat pahimpia ja vaarallisimpia hirviöitä vastaan. Todennäköisesti veriuhrit ilahduttavat myös tätä jumalaa. Glamour on sitten hieno kaupunki! Joten eläköön, Punainen Kuu! :smile:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 21. kesäkuuta 2001 kello 0.54
Topi Hiski Viljami Salmi 21. kesäkuuta 2001 kello 0.54 linkki [quote:b95f31cc6c] Gladiaattoreista puheen ollen - mikäs se kaupunki taas oli jonka areenan alla Shargash, Yelmin pantheonin Kuoleman jumala ja maailman tuhoaja taas onkaan vangittuna, odottaen veriuhreja gladiaattoripeleistä[/quote:b95f31cc6c] Shargashin kaupunki on Alkoth, joka on yksi dara happan tripoli kaupungeista. Alkoth sijaitsee samaan aikaan keskimaailmassa ja alamaailmassa. Kun Alkothiin menee, pitää vierailijan tehdä pieni rituaalinen kuolema, että edes pääsee kaupunkiin. Siis huhujen mukaan. Shargashan tappoi aikoinaan koko maailman dara happojen myyttien mukaan. Ja Thunder rebelsissä esiintynyt Jaegirard tai joku joka surmasi Umathin on suurella todennäköisyydellä Shargash.. Shargashin punaisen aspektin palvojat on aika hurjaa sakkia! Shargashista on enclosure #1 ja #2 numeroissa aika paljon.. mm kulttikuvaus.
Nysalor linkki 21. kesäkuuta 2001 kello 15.29
Nysalor 21. kesäkuuta 2001 kello 15.29 linkki [i:4687ddac46] Shargashista on enclosure #1 ja #2 numeroissa aika paljon.. mm kulttikuvaus.[/i:4687ddac46] Ärsyttävää, kun ei satu olemaan noista kumpaakaan. :sad: Muistaisin muuten jostakin lukeneeni, että tämä Shargash olisi myös itse asiassa Trowjangin amatsonien palvoma Tolat. Molemmat lienevät ainakin yhtä verisiä. Muistankohan aivan väärin?
Zorak Zoran linkki 24. kesäkuuta 2001 kello 17.16
Zorak Zoran 24. kesäkuuta 2001 kello 17.16 linkki Itse olen sitä mieltä, että Runequestissae iperiaatteessa tarvita uutta martial arts tsydeemiä. Tosin oikein tehtynä ja kokeiltuna voisi olla hienokin, mutta silti. Jos jollakulla on esime 100% potkussa tai lyönnissä se tuskin on enään epämääräistä sutaisua sinne jonnekin vaan taitoa. En tarkalleen muista missä pelissä oli ns "reach" aseella, elikkä kun pääsit tökkimään keihäs sälliä tikarilla, ei siitä keihäästä pahemmin apua enää ollut, tämä voisi olla RuneQuestissakin hyvä juttu mutta saattaisi monimutkaistaa taistelua liikaa... Äniwäis, Kyllähän taistelulajeissa on nopeus pääosissa ja mainittu ekonomisuus. Sen takia RQ:n 1 lyönti 10:sekassa kuulostaa hieman, hrm, naurettavalta suoraan sanoen. Zorak Zoran p.s. Arkat näytti mulle sitä joidenkin sällien klehittämää Martial Arts tsydeemiä, näytti hyvältä, joten ovatko jotku jo soveltaneet sitä pelissään?
Anonymous linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 13.59
Anonymous 26. kesäkuuta 2001 kello 13.59 linkki Voihan Runessa koitta päästä "lähelle" jolloin 2-käden aetta kantavala on vain 1 toiminto.... en ole tuosta varma... mutta ainakin tuota voi käyttää pienissä tiloissa, tosin ulkosalla toinen oi perääntyä aina vaan kauemmas...
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 11.04
Topi Hiski Viljami Salmi 26. kesäkuuta 2001 kello 11.04 linkki [quote:7ffbdd2150] Itse olen sitä mieltä, että Runequestissae iperiaatteessa tarvita uutta martial arts tsydeemiä. Tosin oikein tehtynä ja kokeiltuna voisi olla hienokin, mutta silti.[/quote:7ffbdd2150] Niinpä.. Siis RQ:n taistelulaji systeema on todella hyvä realistiseen taisteluun aseettomana. Mutta siihen varmaan tarttis "sääntöjä" jos haluisi sellaisia vähän yliluonnollisia ja suuria taistelulajeja jotka on siistejä. Eli sellasia mystic warrioreita vähän niinkuin. Yksi vaihtoehto on käyttää Land of ninja kirjasessa ehdoitettua Ki taitoa. (ki = japanilaisten idea,että voi keskittää kaiken taidon ja huomion yhteen hetkeen ja tehdä halutusta toiminnasta "täydellinen". Siis tuo oli yksinkertaisesti selitettynä) Eli kun hahmo saa taitonsa (ase, nyrkki, väistö ym.) mestaroitua (90%) niin hän voi aloittaa uuden taidon tuossa taidossa alusta jota voi korottaa kokemuksella, mutta alkuperäisen taidon prosenteilla. Eli jos äijä jolla on 100% miekka ja 5% miekka ki ni silloin hän heittää kokemusheiton tuolla 100% mahdollisuudella. Ki taidoa voi kokeilla jos hyökkää oikeasti ja sitten käyttää 1mp tai mht ja aktivoi ki voiman. Sitten heitetään ki onnistumisprosentti ja jos onnistui niin osuma on automaattisesti kriittinen. Joku mantsu äijä jolla ki hyökkäys on 80% ni melkein aina tulee kriittinen... Kaikille taidoille voi ottaa ki taidon. Pj:n pitää keksiä osa ja osa on kuvailtu kirjassa. Torjunta ki jos onnistuu niin saa torjua toisen kerran ja jos sekin onnistuu niin vielä uudestaan saa torjua jne... Eli menee sitten väistö ki jos onnistuu niin voi väistää uutta tyyppiä ja uudestaan jos onnistuu taas jne... Sellasia.. En muista tarkalleen, mutta ihan hauskoja keskitason taistelulaji säännöstöjä.
Anonymous linkki 27. kesäkuuta 2001 kello 10.51
Anonymous 27. kesäkuuta 2001 kello 10.51 linkki En ole aivan varma mutta taisin mainita tämän jo aikaisemmin, mutta Nunhaku on hyvä ase jos siinä on iso ki-kyky, koska aina kun onnistuu ki-kyvyssä niin voi lyödä uudestaan seuraavalla isku hetkellä. Ei niin tehokasta vahingonkannalta, mutta jos vaikka mietttii että lyö ekan iskun ih 4 niin sitten voi lyödä 6 kertaa...
Waylander linkki 17. syyskuuta 2001 kello 14.33
Waylander 17. syyskuuta 2001 kello 14.33 linkki [i:1c86fd7f15] Ja siitä aseenkäyttäjästä vielä... kun kung fu -mies sujahtaa käsiesi väliin tai painaa naaman kiinni naamaasi, niin siinä ei miekalla huidota - kun taas kung fu on erinomaista näinkin lähellä (tietysti tähän on jonkinlaiset kömpelöt säännöt RuneQuestissa).[/i:1c86fd7f15] Tuolla muualla on lähinnä puuduttavaa HeroWars vs. RQ sääntöskeidaa (ite mukana siinä) joten ajattelin kommentoida tähän wanhaan asiaan jotain... Kyllä mestarimiekkamies vs. mestari kung-fu kaveri matsi tahtoo päättyä ikävä kyllä aina kättä pidemmän käyttäjän eduksi. Siksi aseet on ylipäätään keksitty. Ja katsoisin myös että samurait olivat sen luokan kavereita katanoidensa kanssa ettei aseettomalla hojo-miehellä käytännössä jää muuta tehtävää kuin pyrkiä paskaa puhumalla tilanteesta ulos, oli mestari tai ei. Viittaan myös esimerkiksi karaten vaarallisuuteen taannoisessa tosielämän tapahtumassa jolloin etelä-suomessa järjestettiin jokin SM-skaba ja turneen jälkeen yllättäen joukko näitä kilpailijoita sitten rupesivat rähjäämään jossain baarissa. Portsari oli tarttunut johonkin jäbään kiinni nakatakseen tämän ulos sillä seurauksella että toistakymmentä karatekaa oli tullut kimppuun sillä seurauksella että se yksinäinen portsari oli yksinkertaisesti niputtanut koko jengin paljain käsin ja nakannut ulos! Eikä siihen tarvittu ees Halmetta. Väitetään myös että savaten harrastajat läimii kung-fuja turpiin minä päivänä tahansa mutta tämä on toisen käden kuulopuhetta.
Plentonius linkki 17. syyskuuta 2001 kello 7.33
Plentonius 17. syyskuuta 2001 kello 7.33 linkki Varmaan suurimpana syyllisenä tuohon "skeidaan" yritän pyytää anteeksi ja jatkaa tästä aiheesta ilman yhtäkään viittausta asiaan. Olen nimittäin varsin samaa mieltä kanssasi tästä asiasta. Itämaisten taistelulajien ihannointi on ihan käsittämättömällä tasolla länsimaissa. Yhdessä Platonin dialogissa vanha kenraali toteaa mielestäni osuvasti, että vaikka varsinaisesti asetaistelun opettelussa on paljon hyviä ruumiin terveyttä lisääviä elementtejä, niin todellisessa taistelussa nuo expertit ovat yleensä kaikista heikoimpia taistelijoita. Hurjuus ja ylivertainen asenne yhdistettynä kättäpitempään on aika loistava yhdistelmä.
Guzmo linkki 17. syyskuuta 2001 kello 5.59
Guzmo 17. syyskuuta 2001 kello 5.59 linkki [quote:b1ad195eaf] Viittaan myös esimerkiksi karaten vaarallisuuteen taannoisessa tosielämän tapahtumassa jolloin etelä-suomessa järjestettiin jokin SM-skaba ja turneen jälkeen yllättäen joukko näitä kilpailijoita sitten rupesivat rähjäämään jossain baarissa. Portsari oli tarttunut johonkin jäbään kiinni nakatakseen tämän ulos sillä seurauksella että toistakymmentä karatekaa oli tullut kimppuun sillä seurauksella että se yksinäinen portsari oli yksinkertaisesti niputtanut koko jengin paljain käsin ja nakannut ulos! Eikä siihen tarvittu ees Halmetta. [/quote:b1ad195eaf] Tämän täytyy olla joku urbaani legenda. [quote:b1ad195eaf] Hurjuus ja ylivertainen asenne yhdistettynä kättäpitempään on aika loistava yhdistelmä. [/quote:b1ad195eaf] Totta. - Guzmo
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 18. syyskuuta 2001 kello 9.32
Topi Hiski Viljami Salmi 18. syyskuuta 2001 kello 9.32 linkki Taisteluun, aseettomaan ja aseelliseen liittyy hurjasti huhuja ja sankaritarinoita. Just nää ihme super tyylit joissa saa huitaistua iskut syrjään sun muuta. Ennen varmaan oli esim. miekkailumestareista legendoja ja kerrottiin kuinka vaikka espanialainen "mysteerinen" ympyrä, joka oli sellainen maahan piirretty kuvio takasi tappavan vastaiskun jokaiselle joka ympyrän sisälle astui. Siis miekkailijat harjoitteli ympyrässä askelia ja pistoja. Ja monia miekkailutyylejäkin oli. Eräästä mestarista kerrottiin, että hän oli tappanut kymmenen tyyppiä samassa tappelussa kun he hyökkäsi aseet käsissä mestaria vastaan. Eli mysteriikkaa ja legendaa tappelusta on aina ja nykypäivänä, kun aseettomat taistelut on muodissa niin kyllä legendaa ja tyylejä pukkaa. Tosiaan roolipeleissä nämä on vain hienoa ja tunnelmaa luovaa, mutta pitää muistaa, että jos oikeassa maailmassa olisi esim. joku kungfutyyli joka olisi todella voittamaton ja vaarallinen, niin eikö kaikki jo sitä harrastais.. Eli tosiaan ihmiset ne on vaarallisia ei lajit. Ja tosiaan timpalle vielä: Kyllä miekallakin voi tökkiä ihan lähietäisyydeltä. Pistää vaan.
Aztek the Merciful linkki 27. joulukuuta 2001 kello 3.05
Aztek the Merciful 27. joulukuuta 2001 kello 3.05 linkki "Ja ei ne aseettoman taistelun iskut niin paljoa lisädammua tee, ne on vaan niin pirun nopeita ja ekonomisia..." Tohon on pakko lisätä että jos osaa oikeasti aseetonta taistelua, niin vauriota todellakin tulee lisää. Ainakin jos puhutaa Karatesta, missä koko kehon painoa käytetään hyödyksi tehokkuuden lisäämiseksi. Shukokai Karaten edesmennyt sensei Kimura, 50 v. lyhyt pötsimaha japsi, potkaisi 100 kg äijän(piteli useita iskutyynyjä) 2 metrin päähän. Nykyinen Shukokai Karaten yksi maailman edistyneimmistä harrastajista asustaa Lappeenrannassa, Mr. Pursiainen, jos joku on nimen joskus kuullut... Myös muissa tyylisuunnissa löytyy poweria, sehän on vain useimmiten tekijästä kiinni. Keski-Suomessa asustelee muuten yksi Kun-Fu sensei, joka on yksi harvoja ulkopuolisia saolin munkkien luostareissa harjoitelleita. Sen miehen tempuista en viitsi mitään mainita, ette uskoisi ja flamettaisitte minut takuulla tohjoksi. :wink:
Plentonius linkki 27. joulukuuta 2001 kello 18.28
Plentonius 27. joulukuuta 2001 kello 18.28 linkki [i:b0643bfe90] Sen miehen tempuista en viitsi mitään mainita, ette uskoisi ja flamettaisitte minut takuulla tohjoksi. [/i:b0643bfe90] Anna tulla nyt vaan kun kerta aukaisit suusi. Kiinnostaa kuunnella näitä juttuja. Ikävä vaan, että pyhää Jaakkoa kiljuva konkistadori (ylipäätänsä hurja indo-eurooppalainen ratsusotilas) on maailmanhistorian todistetusti aikaansaavin soturi. Ja Karelin oikeasti peittoisi kenet tahansa kaksijalkaisen ilman asetta. Olisiko tuossa hiukan hanskaa poskelle?
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 6. tammikuuta 2002 kello 10.49
Topi Hiski Viljami Salmi 6. tammikuuta 2002 kello 10.49 linkki [i:64463c00cb] Ainakin jos puhutaa Karatesta, missä koko kehon painoa käytetään hyödyksi tehokkuuden lisäämiseksi. SNIP Shukokai Karaten edesmennyt sensei Kimura, 50 v. lyhyt pötsimaha japsi, potkaisi 100 kg äijän(piteli useita iskutyynyjä) 2 metrin päähän[/i:64463c00cb] Legendaa legendaa.. :b Eikö nyrkkeilyssä lyödä nopeasti ja kehonpainolla?? :smile: Eikö karateka joka olisi noin kova, niin voittaisi kaikki nykkeilijät? Sitten näistä kovista mestareista: Kts. aikaisempi posti miekkamestarista joka tappo monta tyyppiä. Entäs aikidon perustaja Morihei Usheiba (tai joku :smile: ) joka väisteli luoteja!? :D Kimurasta olen itsekkin lukenut ja se paini härkien kanssa ja katko videolla niitten härkien sarvia karate chopilla. Siis hohhoh.. Siis en sano tod. että Kimura olisi mikään show tyyppi, mutta tarkoitan sitä, että ei se kimuran laji ollut tappava, vaan pitää aika äijänpahanen (hurja plentolle) olla joka härkää vastaan lähtee painimaan. Mutta tarkoitan vain sitä, että kovaa oppii lyömään lyömällä kovaa, ja tappelemaan oppii tappelemalla.. Ei mitään suber täydellisiä tekniikoita ole. Jos olisi, niin silloin vain niitä käytettäisiin. Luuletteko että kuolettava tekniikka jolla kaikki voittaisi pysyisi salaisuutena kauan?? Suomessakin on vaikka mitä lajeja: Siis se Kaspin tai joku.. hihhih.. Ja sitten näin Älä katso ohjelmassa suomalaisen hermopiste tyrmääjän ja aika naurettavaa touhua!! :D Eli tappeluun keksitään kaikkia hienoja tappotekniikoita, mutta vaan tappelemalla oppii tappelemaan. Plento: Karelin on kyllä aika monsteri tosiaan, mutta tuskin sekään (huom. se) ihan ketä vaan voittas 8o
TypoDemon linkki 6. tammikuuta 2002 kello 10.16
TypoDemon 6. tammikuuta 2002 kello 10.16 linkki Topi Hiski Viljami Salmi: "Tosiaan roolipeleissä nämä on vain hienoa ja tunnelmaa luovaa, mutta pitää muistaa, että jos oikeassa maailmassa olisi esim. joku kungfutyyli joka olisi todella voittamaton ja vaarallinen, niin eikö kaikki jo sitä harrastais.. " Oletko ihan tosta vaan valmis uhraamaan koko elämäsi sille että olet hyvä tappelemaan? noin 16 tunnin harjoittelupäivät ovat varmaan tosi mukavia, ainakin kun jokainen päivä viikossa on sellainen. :smile: Jackie Chan vietiin 7 vuotiaana sellaiseen mukavaan kouluun, ja lähti pois 17 vuotiaana, ku Bruce Leen kuoleman jälkeen tarvittiin uusi super näyttelijä. Kyllä siinä hiukan voisi oppia jo 10 vuodessa, mutta ne mestarit tekee sitä koko elämän. Ja siellä koulussa muuten ei opetettu mitään muuta kun taistelulajeja. Oli vähän hiljasta sopeutua meininkiin, ainakin niin Chan sanoi, ku ei osannut edes kirjoittaa.
Karvajalka linkki 7. marraskuuta 2002 kello 14.16
Karvajalka 7. marraskuuta 2002 kello 14.16 linkki Tuli vaan mieleen että ei saata olla aivan yhtä jokapäiväistä tuollainen kunnon itsepuolustuslajin osaaminen sillä miekka ja kilpi ajalla. Eikös ne ollut munkkien yms salaisia taitoja? En usko että RQ-maailmassa joka kylässä asustelee keltaisen kietaisun tai purppuran lohikäärmeen mestari, joka huvikseen opettaisi kyläläisiä. Salamurhaaja tai joku muu kiva kultti voisi karatea tai vastaavaa osatakin, mutta jälleen suurena salaisuutena. Suuret matkaetäisyydetkin estäisivät tälläisten taitojen yleistymisen kansan pariin. Silti Idea on hyvä ja voisi olla hyvää vaihtelua karatemunkki ihmetyttämässä pelaajia, tai pelaajahahmonakin. Hyvä painikyvynkin osaava peikko voisi olla aika metka.
Tupew linkki 7. marraskuuta 2002 kello 18.16
Tupew 7. marraskuuta 2002 kello 18.16 linkki [quote:78a8aa2de3="Karvajalka"]Tuli vaan mieleen että ei saata olla aivan yhtä jokapäiväistä tuollainen kunnon itsepuolustuslajin osaaminen sillä miekka ja kilpi ajalla. Eikös ne ollut munkkien yms salaisia taitoja? En usko että RQ-maailmassa joka kylässä asustelee keltaisen kietaisun tai purppuran lohikäärmeen mestari, joka huvikseen opettaisi kyläläisiä. Salamurhaaja tai joku muu kiva kultti voisi karatea tai vastaavaa osatakin, mutta jälleen suurena salaisuutena. Suuret matkaetäisyydetkin estäisivät tälläisten taitojen yleistymisen kansan pariin. Silti Idea on hyvä ja voisi olla hyvää vaihtelua karatemunkki ihmetyttämässä pelaajia, tai pelaajahahmonakin. Hyvä painikyvynkin osaava peikko voisi olla aika metka.[/quote:78a8aa2de3] No eräs pelaaja aikoi kerran pelata tullaista kung-fu munkkia. Mutta eihän se voi kovin harvinaista olla nimittäin onhan siellä hahmarissakin ihan paikka tuollaisille kung-fu kyvyille.tai ainakin meidän pj selitti että hahmolomakkeessa oleva aseeton taistelu tarkoittaa tuollaista kung-fua.eli jos siellä hahmarissa on oikein paikka sille niin eihän se nyt varmaan niin hirveän harvinaista ole. Tosin en ole nyt edes itse varma että tarkoittaako se aseeton taistelu kung-fua.Sillä minusta se on ihan lyöntejä ja potkkuja käsittelvä kyky(siis ihan tavallisia maalais turpaanvetoja eikä mitään super extra shaolin spin kickkiä).Mutta toisaalta, meidän pj on kokeempi ja lukenut enemmän noita sääntäkijoja joten....
Wildor linkki 16. huhtikuuta 2003 kello 11.16
Wildor 16. huhtikuuta 2003 kello 11.16 linkki [quote:301f44a9d6="TypoDemon"]Jackie Chan vietiin 7 vuotiaana sellaiseen mukavaan kouluun, Kyllä siinä hiukan voisi oppia jo 10 vuodessa, Ja siellä koulussa muuten ei opetettu mitään muuta kun taistelulajeja. Chan ei osannut edes kirjoittaa. [/quote:301f44a9d6] Muuten ihan hyvä, mutta Jackie on ollut oopperakoulussa, eikä missään ninjakerhossa. Kiinalaiseen oopperaan tosin kuuluu akrobatia ja klassinen kung-fu muodon opiskelu kunnon ylläpitämiseksi. Chan on itsekin sanonut, ettei hän oikeasti osaa edes tapella - hän ainoastaan näyttelee. Jet Li taas on asia erikseen, sillä hän on ollut Pekingin wushu kilpailuissa ilmeisesti voittajana asti ja toiminut henkivartijanakin jossain vaiheessa uraansa. Sinällään omituista, että Jackie itse ei käytä vaijereita lentelyyn, kuten Jet Li, sillä Jackie tosiaan osaisi sen homman. Hän, Sammo Hung ja Yueng Biaou ovat kaikki samasta teatterikoulusta, jossa Yueng oli akrobaattina - tekee muuten pirun hyviä elokuvia.
Olorin linkki 16. huhtikuuta 2003 kello 15.33
Olorin 16. huhtikuuta 2003 kello 15.33 linkki Offtopic: Jackie on itse sanonut että haluaa elokuviensa tappelukohtausten näyttävän edes suht realistisilta. Mielestäni aseeton taistelu -kyky on hiukan enemmän kuin vain tavallista tappelua. Saattaa tavallinenkin maajussi keksiä että on tehokkaampaa lyödä kämmensyrjällä kurkkuun kuin luu viitosella poskeen.
Wildor linkki 16. huhtikuuta 2003 kello 19.13
Wildor 16. huhtikuuta 2003 kello 19.13 linkki [quote:d74606471b="Galen"]on tehokkaampaa lyödä kämmensyrjällä kurkkuun kuin luu viitosella poskeen.[/quote:d74606471b] Empä edes tiedä onko siinä suurempaa eroa. Luuvitosella naamaan lyöminen on lähes aina suora pudotus, jos todella osaat lyödä - enkä tarkoita mitään Karaten tekniikoita vaan, kunnon nyrkkeilijän lyöntiä. No sanotaan sentään, että ainakin, jos leukaan tulee kunnon lyönti, niin silloin tippuu jo ammattinyrkkeijätkin, niin miksei kuka tahansa muu. (syy miksi kaikissa KONTAKTIIN perustuvissa lajeissa pidetään leuka rinnassa eikä tarjolla lyötäväksi. Enkä edes usko, että kukaan maajussi keksisi lyödä kämmensyrjällä kurkkuun, koska se on hyvin vaikea paikka lyödä kunnon osuma. Mieluummin vaikka kylkiluihin rystysillä, koska sinne on realistista osua oikeassa tappelussa.
ZamboNet linkki 16. huhtikuuta 2003 kello 20.42
ZamboNet 16. huhtikuuta 2003 kello 20.42 linkki Oletkos katsellut koskaan UFC matseja? Siellä on tapellut jokunen tyyppi jotka kestävät aivan hervottomia määriä iskuja *pään pudistelua* Oma pää tuli kipeäksi kun katseli kuinka tuli moukkua leukaan, poskipäihin, nenään, oikeastaan kaikkialle. Silti jätkä hoipuu pystyssä kuin zombi konsanaan. Joten kyllä niitä iskujakin oppii vähitellen kestämään paremmin, ettei yhdestä (edes paljaasta) nyrkin iskusta tipahda kentään. Mutta pakko myöntää, että jos ei ole harjaantunut iskun ottaja, niin tipahtaa hyvin helpolla. Nimim. kokemusta löytyy *naur*.