Vanha foorumi

Takaisin

Tradetalk 14

Yleinen Glorantha-keskustelu
Nysalor 13. kesäkuuta 2004 kello 16.33
Kirjoittaja Viesti
Nysalor linkki 13. kesäkuuta 2004 kello 16.33
Nysalor 13. kesäkuuta 2004 kello 16.33 linkki Tradetalkin numero 14 on ilmestynyt, joskaan se ei ole tainnut ihan vielä ehtiä Fantasiapeleihin. Sain itse ostettua lehden Kalikoksen kesätapaamisen yhteydessä sen päätoimittajalta ja lehden inspiroimana kirjoittelin siitä [url=http://www.nysalor.net/runequest/muuta/tuotteet/tradetalk14.html]arvostelun[/url]. Täytyy sanoa, että kyseessä on minusta jälleen yksi parhaista Tradetalkin numeroista, kun siinä on pari varsin perusteellista aluekuvausta ja muuta mielenkiintoista materiaalia. Kunhan Tradetalk olisi ehtinyt muillekin, olisi ihan kiva kuulla, mitä muut ovat siitä mieltä. Vaikka numeron 14 taittoasussa olisi parantamisen varaa, Tradetalk on kyllä edennyt sisällön tason suhteen huimasti alkuajoista. Seuraavaksi on kuulemma tulossa materiaalia "sivistymättömästä lännestä", sankariporukoista ja ensimmäisestä ajasta. Olivatpa Tradetalkin pääkirjoituksessa noteeranneet Kalikoksen tulevat suunnitelmat ja maininneet The Zin Lettersin tulevasta idän ja lännen erikoisnumerosta. :) Pamaltela-materiaalin innoittamana kirjoitin arvostelun myös [url=http://www.nysalor.net/runequest/muuta/tuotteet/missing.html]The Missing Lands -kirjasta[/url], joka tarjoaa vielä Tradetalkia laajemmin materiaalia Pamaltelasta.
Kasila linkki 7. heinäkuuta 2004 kello 16.41
Kasila 7. heinäkuuta 2004 kello 16.41 linkki Joo sain (tai siis juha sai ton tradetalkin Darialta)... joo täytyy kyllä sanoa että on taso tulossa ylöspäin... Ei meinaa ole kolme viimestä ollut kovin hyvää matskua... matskua ja matskua... No joo eniten tossa uudessa TT oli ärsytystä "muslimien" kohdalta... piti saada "pahat" EVIL muslimit peliin... no niitä ei todennäköisesti näy IMHOMHI Gloarthassa.. Mutta ei siinä... Mitäs mieltä nysalori on itse Traden tilasta... Meinaa 8. TT kaltaisia klassikoita ei taida tulla ?
Nysalor linkki 7. heinäkuuta 2004 kello 17.18
Nysalor 7. heinäkuuta 2004 kello 17.18 linkki Kasila: [i:db9f4a5a08]Joo sain (tai siis juha sai ton tradetalkin Darialta)... joo täytyy kyllä sanoa että on taso tulossa ylöspäin... Ei meinaa ole kolme viimestä ollut kovin hyvää matskua... matskua ja matskua...[/i:db9f4a5a08] Tarkoitatko numeroita 11, 12 ja 13? Numero 13 on minusta ainakin varsin erinomaista materiaalia. 12 on tasoltaan hiukan vaihtelevampi; Leonardon jutut ovat todella mielenkiintoisia, samoin heortinmaalaisen kylän kuvaus, mutta esvularien kuvaus oli aika vajaa eivätkä sankariporukat kovin kiinnostavia. Numeron 11 Handran kuvauksesta pidän, joskin se on tainnut alun perin olla RuneQuestiin ja sitten väännetty HeroQuestin systeemiin. Minusta siis noissa kolmessa lehdessä on hyvää materiaalia, mutta kyllä numero 14 nousee ehkäpä parhaaksi Tradetalkin numeroksi toistaiseksi. [i:db9f4a5a08]No joo eniten tossa uudessa TT oli ärsytystä "muslimien" kohdalta... piti saada "pahat" EVIL muslimit peliin... no niitä ei todennäköisesti näy IMHOMHI Gloarthassa.. Mutta ei siinä...[/i:db9f4a5a08] No jaa, itse en oikein nähnyt kareeshtulaisia pahoina, vain varsin eksoottisena kulttuurina, joka perustuu omille erityisille arvoilleen. Juttu kyllä herätti ideoita Kareeshtuun sijoittuvasta kampanjasta, vaikka en ainakaan lähiaikoina ehdi sellaista toteuttaa. [i:db9f4a5a08]Mitäs mieltä nysalori on itse Traden tilasta... Meinaa 8. TT kaltaisia klassikoita ei taida tulla ?[/i:db9f4a5a08] Minusta Tradetalk näyttää nostaneen tasoa kahdessa viimeisimmässä numerossa, joskin osatekijänä saattaa olla eksoottisten alueiden käsittely. Tradetalkin Pavis & Big Rubblen erikoisnumerot taitavat olla minulla kaikkein vähiten luettuja Tradetalkeja - lehden ykkösnumeron ohella. Numeron 8 Crimson Shadows over Prax oli kyllä kiinnostava, kun sitä joskus lueskelin. Tosin RuneQuestin numerotiedot siinä taisivat vaikuttaa aika säälittävän heikoilta; tekijällä taitaa ollakin jossakin päin netissä toisenlaiset versiot niistä.
Kasila linkki 8. heinäkuuta 2004 kello 5.34
Kasila 8. heinäkuuta 2004 kello 5.34 linkki ..HUPS... Eli siis sorry, joo todellakin uusimmasta 14 TTstä oli kysee. Mielenkiintoista kamaa juuri uusimmassa, mutta pikkaisen on ollut odottavalla kannalla tuohon TT. Itseasiassa sekoitin tuossa äskeisessä TT:n vanhan numeron Tales Of the ... moon Pamathela julkaisuun... Joka siis mielestäni on paras fani julkaisu. TTn paras on mielestäni Raliosiin sijoittuva spesiaali. (heh... ettei vaan menis taas TT ja TORM sekaisin taas :) ) Mutta kyse on fanijulkaisuista, joten pitää antaa "anteeksi". Mutta juuri TORM on onnistunut pariin otteeseen yltämään mielestäni yli "virallisen" Greg tason... ja olen ilokseni huomannut, että luen mieluummin "fani" osastoa kuin nykyisiä HQ-hässäköitä. (johtuen teko-eeppisyydestä (jos kommenttia tästä niin uus otsikko :) ) Joo mutta olen kriittinen ihminen ja sen kyllä huomaa. Hitsi kun muistaisi nyt sen numeron.. TT missä oli juuri Raliosin hommista... hym... siinä kannessa Eukko, ukko ja Peikko 2k miekan kanssa... no siinä mielestäni oli hyvä alue (siis koko) ja otettu haltuun se... Ei liikaa rönsyilyä... komment on that... Samaa mieltä olemme nyt kuitenkin siitä, että tää uusin on kovatasoinen, mutta ehkä en vain pitänyt "liiasta analogiasta omaan maahan"
KingofSartar linkki 11. heinäkuuta 2004 kello 0.36
KingofSartar 11. heinäkuuta 2004 kello 0.36 linkki Kyseinen Tradetalkin numero oli 2 ja itsekin pidin siitä kovasti. Loin aikoinani kampanjankin sinne seudulle ja materiaalia oli helppo käyttää hyväksi, säästyi paljolta vaivalta. Itse en ole enää näistä uudemmista niin paljoa innnostunut, tosin johtuen juuri siitä ongelmasta, että aika on rajallista ja mieluusti keskittyy omaan kampanjaansa. Tosin nytkin olisi koko yövuoro aikaa kirjoittaa netissä surffaamisen sijasta.