Vanha foorumi

Takaisin

Tarinat Gloranthasta

Yleinen Glorantha-keskustelu
Nysalor 4. toukokuuta 2001 kello 11.24
Kirjoittaja Viesti
Nysalor linkki 2. toukokuuta 2001 kello 10.34
Nysalor 2. toukokuuta 2001 kello 10.34 linkki Tulipa vain mieleen, että kirjoittaako teistä kukaan tarinoita Gloranthan maailmasta. Siis sellaisia, jotka eivät liity mitenkään roolipelisessioihin, vaan ovat aivan itsenäisiä. Minä nimittäin olen joitakin kirjoitellut ja se on kivaa puuhaa. Pisin tarinani on lähes 200-sivuinen ja vielä pahasti keskeneräinen romaani. Gloranthan maailma vetää taatusti vertoja muillekin fantasiamaailmoille ja ainakin omasta mielestäni lyö muut tuntemani fantasiamaailmat kirkkaasti. Gloranthasta ei tietääkseni ole juurikaan virallisia kokonaisia romaaneita ilmestynyt. Poikkeuksena on Oliver Dickinsonin The Collected Griselda ja kenties King of Sartar, vaikka nämäkään eivät aivan yhtenäisiä teoksia olekaan. Lyhyempiä tarinoita on ilmestynyt fanilehdissä ja kaikkea epävirallisempaa tekstiä löytyy netistä. Tässä lähiaikoina tosin Issaries, Inc. aikoo ilmeisesti julkaista pari romaania. Odotan kiinnostuneena.
Wlu 000 linkki 2. toukokuuta 2001 kello 5.50
Wlu 000 2. toukokuuta 2001 kello 5.50 linkki Varmaan jokainen fantasia kirjojen lukija ja roolipelaaja kirjoittaa omia tarinoita kotonaan. Itsekkin olen niin tehnyt ja kovalevylläni on pölyttymässä muutamat tarinan alut, mutta en ole päässyt alkua pidemmälle. Pitäisi varmaan joskus aloittaa tuo kirjoittaminen ihan tosissaan. Pisin tarinani on lähes 200-sivuinen ja vielä pahasti keskeneräinen romaani 200 sivua rupeaa olemaan jo aika paljon. Kenties sinusta tulee uusi J.R.R Tolkien :smile:
Guzmo linkki 2. toukokuuta 2001 kello 14.34
Guzmo 2. toukokuuta 2001 kello 14.34 linkki Ei ole tullut pahemmin kirjoiteltua. Sekin olisi suuri sankariteko jos jaksaisin kirjoittaa pelaajien matkoista tarinan.
Nysalor linkki 2. toukokuuta 2001 kello 11.41
Nysalor 2. toukokuuta 2001 kello 11.41 linkki Wlu 000: [i:40c2803f0d] Itsekkin olen niin tehnyt ja kovalevylläni on pölyttymässä muutamat tarinan alut, mutta en ole päässyt alkua pidemmälle.[/i:40c2803f0d] Jos onnistut joskus saamaan niitä valmiiksi, niin ainakin minä ilmoittaudun innostuneeksi lukijaksi. Toivotan inspiraatiota kirjoittamiseen! Eipä silti, kyllä kirjoittaminen on haastavaa. Joskus tuntuu, ettei millään tahdo saada kunnollista tekstiä aikaiseksi. Lisäksi täytyisi keksiä kaikenlaisia Gloranthalle ominaisia juttuja, joita sujauttelisi tarinan lomaan. Tällä hetkelläkin minun koneellani lojuu muutama sivu tekstiä, josta olisi tarkoitus tulla Gloranthaan sijoittuva peli. Ideana olisi valita aina muutamasta vaihtoehdosta, mitä haluaa tehdä, ja tarina jatkuu valinnan suuntaan. Saapa nähdä, valmistuuko se koskaan, sillä tällainen kirjoittaminen vaatii tavallista tarinaakin enemmän vaivaa. [i:40c2803f0d] Kenties sinusta tulee uusi J.R.R Tolkien[/i:40c2803f0d] Toivottavasti ei, sillä en pidä erityisemmin ainakaan Tolkienin Taru sormusten herrasta -teoksesta. :sad: Guzmo: [i:40c2803f0d] Sekin olisi suuri sankariteko jos jaksaisin kirjoittaa pelaajien matkoista tarinan.[/i:40c2803f0d] Jotkut ovat jaksaneet, mutta minäkään en kuulu näihin. Koska ei ole tullut pidettyä mitään selviä muistiinpanoja pelikerroista, niin ulkomuistista en uskaltaisi niitä enää lähteä kirjoittamaan. Harvat netistä löytyvät suomenkieliset peliselostukset ovat suurimmaksi osaksi viihdyttävää lukemista. Sääli, että niitä on kovin vähän, kun taas englanniksi löytyy tekstiä paljon enemmän.
Wlu 000 linkki 3. toukokuuta 2001 kello 12.10
Wlu 000 3. toukokuuta 2001 kello 12.10 linkki Nysalor: Toivottavasti ei, sillä en pidä erityisemmin ainakaan Tolkienin Taru sormusten herrasta -teoksesta. Itse pidin siitä vaikka onhan sitä parempiakin fantasia kirjoja. Pitäisi varmaan aloittaa uusi viestiketju jossa keskusteltaisiin fantasia kirjoista, mutta ne taas eivät liity mitenkään RuneQuestiin. Guzmo: Sekin olisi suuri sankariteko jos jaksaisin kirjoittaa pelaajien matkoista tarinan. No omassa pelissäni eräs pelaaja juuri kirjoittaa päiväkirjaa. Hyvin kirjoitettua päiväkirjaa on mielenkiintoista lukea. Itsekkin olen muutamaan otteeseen pitänyt päiväkirjaa ja kirjoittanut sen puhtaaksi, mutta jaksoin tehdä sitäkin vain mutaman pelikerran ajan. Olen varmaan laiska :smile:
Guzmo linkki 3. toukokuuta 2001 kello 7.43
Guzmo 3. toukokuuta 2001 kello 7.43 linkki [quote:fcc9bf44a6] [b:fcc9bf44a6] Wlu 000[/b:fcc9bf44a6] No omassa pelissäni eräs pelaaja juuri kirjoittaa päiväkirjaa. Hyvin kirjoitettua päiväkirjaa on mielenkiintoista lukea. Itsekkin olen muutamaan otteeseen pitänyt päiväkirjaa ja kirjoittanut sen puhtaaksi, mutta jaksoin tehdä sitäkin vain mutaman pelikerran ajan. Olen varmaan laiska. [/quote:fcc9bf44a6] No tuskin olet sen laiskempi kuin minäkään. Yleensä kirjoitan pelin jälkeen tärkeimmät tapahtumat ylös. Tähän menee n. ½-1 sivua. Näitä sivuja on sitten kertynyt aika paljon yli 100:n pelatun RQ session jälkeen. Puhtaaksikirjoittaminen olisi varmasti hyvin kiintoisaa, mutta urakkana sellainen ettei aikatauluni taida oikein riittää. ----------------------- - Guzmo
Nysalor linkki 3. toukokuuta 2001 kello 9.15
Nysalor 3. toukokuuta 2001 kello 9.15 linkki [i:e938ddcd90] Puhtaaksikirjoittaminen olisi varmasti hyvin kiintoisaa, mutta urakkana sellainen ettei aikatauluni taida oikein riittää.[/i:e938ddcd90] Todella harmillista, sillä tuollaisista muistiinpanoista voisi tulla mielenkiintoinen kertomus. Täytyy toivoa, että sinulle joskus sitä aikaa siunaantuisi.
Guzmo linkki 4. toukokuuta 2001 kello 11.24
Guzmo 4. toukokuuta 2001 kello 11.24 linkki [quote:3a67e980c5] [b:3a67e980c5] Nysalor[/b:3a67e980c5] Todella harmillista, sillä tuollaisista muistiinpanoista voisi tulla mielenkiintoinen kertomus. Täytyy toivoa, että sinulle joskus sitä aikaa siunaantuisi. [/quote:3a67e980c5] Ennen kaikkea se olisi hauska kertomus, kaikkine omituisuuksineen. Yhdessä vaiheessa pelaajat onnistuivat tuhoamaan mm. pari linnaa. (Pelasimme alussa Gloranthaa melko perinteisenä keskiaika miljöönä fantasiaelementeillä höystettynä) Kampanjassa on kerran vaihtunut kaikki hahmot, mutta NPC:t ovat osittain samoja. Ensimmäinen kampanja kesti muistaakseni pelin maailmassa n. 2 vuotta. Valkomuuri ei murtunut vaikka pelasimmekin kirjoitettua historiaa vähän eteenpäin :smile: -------------------------------- - Guzmo