Vanha foorumi

Takaisin

Adolf Ehrnrooth

Yleinen keskustelu
Grammund 26. helmikuuta 2004 kello 18.58
Kirjoittaja Viesti
Grammund linkki 26. helmikuuta 2004 kello 18.58
Grammund 26. helmikuuta 2004 kello 18.58 linkki Tänään kuoli jalkaväenkenraali Adolf Ehrnrooth. Yksi Suomen ehdottomasti kunnioitettavimmista kansalaisista on poistunut keskuudestamme. Respect!
Aztek the Merciful linkki 26. helmikuuta 2004 kello 20.16
Aztek the Merciful 26. helmikuuta 2004 kello 20.16 linkki Aatu oli Suomen kovimpia jätkiä. Hän oli todella arvostettava persoona, viisas ja hyvin huumorintajuinen. Ehrnrooth oli todellinen symboli niistä asioista, joita ei kannata ikinä unohtaa.
Kasila linkki 26. helmikuuta 2004 kello 23.38
Kasila 26. helmikuuta 2004 kello 23.38 linkki Heti mannerheimin jälkeen... seuraava asteikolla kovat jätkät. Aika sälli. Pulukkinen kerto aika hyvää juttua siitä miten oli puhunut RUK:n juhlassa. "suomen nuriso..." siihen se jaksoi uskoa... että kun paska osuu tuulariin niin suomalaiset nuoret tekee sen mitä heitä odotetaan. Se oli vaikuttavaa.. perus vanhukset kun ajattelee, että ennen oli kaikki paremmin yms...
GreepyReaper linkki 27. helmikuuta 2004 kello 10.21
GreepyReaper 27. helmikuuta 2004 kello 10.21 linkki Kyllähän kaikkia (tai ainakin melkein kaikkia) eläkeläisiä pitäisi kunnioittaa. On ne nähneet niin monta talvea enemmän kuin me.
Fourfinger linkki 27. helmikuuta 2004 kello 10.40
Fourfinger 27. helmikuuta 2004 kello 10.40 linkki Joo samat sanat, Rest In Peace, Aatu... Oli aika Äijä isolla Ä:llä
Olorin linkki 27. helmikuuta 2004 kello 10.56
Olorin 27. helmikuuta 2004 kello 10.56 linkki Respect! Suuri mies on poistunut keskuudestamme. Levätköön hän rauhassa.
Kasila linkki 27. helmikuuta 2004 kello 19.30
Kasila 27. helmikuuta 2004 kello 19.30 linkki [quote:43a0abf059]Kyllähän kaikkia (tai ainakin melkein kaikkia) eläkeläisiä pitäisi kunnioittaa.[/quote:43a0abf059] greepy taas vauhdissa... joo eläkelläisenä määkin sen muistan--- vittu Kyölemä reepylle ;) ..... VITSI--- EI saa poistaa..
Leguriand linkki 28. helmikuuta 2004 kello 20.16
Leguriand 28. helmikuuta 2004 kello 20.16 linkki kyl se vaan oli kova ukko täytyy myöntää!
GreepyReaper linkki 1. maaliskuuta 2004 kello 7.29
GreepyReaper 1. maaliskuuta 2004 kello 7.29 linkki [quote:02f339e69e="Kasila"]...Kyölemä reepylle...[/quote:02f339e69e] Se on Kuolema ja Greepy... olisi joskus kiva kun säkin jättäisit sen pullon rauhaan ja katsoa mitä kirjoitat... OIKEINKIRJOITUSHARJOITUKSIA KASILALLE!!! ---Vitsi---
Pyöveli linkki 2. maaliskuuta 2004 kello 8.53
Pyöveli 2. maaliskuuta 2004 kello 8.53 linkki Aatu oli tosiaan yksi kovimmista jätkistä... Itse täytyy kunnioittaa jo ihan sen takia, että vaikka äijällä oli ikää kuin pienellä pitäjällä, niin aivot toimi ja mieli oli avoin kaikelle uudelle. Eli aatu ei ollut mikään kaavoihin kangistunut vanha jarru. Samoiten hän jaksoi kunnioittaa Suomen nuorisoa ja ehkä tamän takia varmaankin monet nuoret kunnoittvat häntä. Iso kumarrus Aatulle ja resrepect my authority.... :)
Shireh linkki 5. maaliskuuta 2004 kello 10.31
Shireh 5. maaliskuuta 2004 kello 10.31 linkki Pakko sanoa että osa Suomen selkärankaa kuoli pois "Aatun" mukana. Henkilö jonka takia kannattaa pitää hiljainen hetki...
Kymppimies linkki 5. maaliskuuta 2004 kello 11.02
Kymppimies 5. maaliskuuta 2004 kello 11.02 linkki Kuulin tuossa itse vasta eilen että se eli 99 vuotiaaksi, siis tiesin että se vanha oli mutta kyllä olisi hieno se Aatun satavuotispäivä nähdä ja olisi se sen ansainnut mutta minkäs teet :cry:
Bragolgurth linkki 14. maaliskuuta 2004 kello 13.16
Bragolgurth 14. maaliskuuta 2004 kello 13.16 linkki Adolf Ehrnrooth, ja kaikki muutkin sotaveteraanit, kunnioitusta heille. Mutta pistääpä vihaksi tuo Suomen nuorison nykyinen maine, kun muorit ja vaarit vaihtaa tien toiselle puolelle kun kävelee ohi. Ne on ne muutamat väärinkasvatetut jannut jotka -ttuilee ja uhkailee vanhuksia, ja joiden takia koko Suomen nuoriso saapi leiman otsaansa. Ja se on mielestäni niin väärin. :-x Tietenkään en siis vihoittele vanhuksille, vaikka se saattaa tuo teksti nyt vähän hämätä, vaan vihoittelen niille väärinkasvatetuille jannuille. [color=white:92e2df143e]*piip*[/color:92e2df143e]
Kreifi linkki 15. maaliskuuta 2004 kello 8.15
Kreifi 15. maaliskuuta 2004 kello 8.15 linkki Hassua, että minä muistan miehestä lähinnä nolot tv-haastattelut. Ikävä olen kyllä sen verran sivistymätön, että minulla ei ole aavistustakaan mitä mies on tehnyt turhanpäiväisen uhoamisen ja sotimisen lisäksi. Jälkimmäisestä pisteet kotiin, jos niitä kuoleman hetkellä jostian pitää jakaa. [quote:e785917823="Bragolgurth"]-- ja joiden takia koko Suomen nuoriso saapi leiman otsaansa.[/quote:e785917823]Lopeta leimaaminen sitten.
Pyöveli linkki 15. maaliskuuta 2004 kello 14.39
Pyöveli 15. maaliskuuta 2004 kello 14.39 linkki [quote:163fb3be0b="Kreifi"]minulla ei ole aavistustakaan mitä mies on tehnyt turhanpäiväisen uhoamisen ja sotimisen lisäksi.[/quote:163fb3be0b] No jos Aatu ja muuta vastaavat veteraanit eivät olisi uhonneet ja sotineet niin sinäkin voisit tällä hetkellä yrittää puhua venäjää ja kaupata siskosi p******ä norjalaisturisteille, jotta jostain saisit rahaa ostaa ruokaa tms. muuta settä... Ja jos ei muuten selviä mitä mies on tehnyt niin tseekkaas http://www.mil.fi/jalkavaenkenraali/269.dsp siinä se sivistys nostaa päätään...
Bragolgurth linkki 15. maaliskuuta 2004 kello 18.07
Bragolgurth 15. maaliskuuta 2004 kello 18.07 linkki [quote:238cd662c3="Allekirjoittanut"]-- ja joiden takia koko Suomen nuoriso saapi leiman otsaansa.[/quote:238cd662c3] [quote:238cd662c3="Kreifi"]Lopeta leimaaminen sitten.[/quote:238cd662c3] Siis täh? Minäkö tässä nyt olenkin se "leimain"? Voi olla että edellinen viestini oli epäselvä joillekin, joten vännetäänpä rautalankaa: Kun minua vastaan tulee vanhempi henkilö, en suinkaan sano näin: "-ttu te mummot saisitte vetää itsenne jojoon, teitä kukaan täälä enää tarvi teitä tukkimaan!" Ei suinkaan näin, vaan yleensä yritän saada katsekontaktin vastaan tulevaan henkilöön, hymyilen ja nyökkään hieman, saatanpa jopa toivottaa hyvät huomenet. Eli en tosiaankaan ole mielestäni se, joka niitä leimoja nuorison päähän lätkii, mutta enhän tietenkään voi tehdä johtopäätöksiä sinun puolestasi,[i:238cd662c3]Kreifi[/i:238cd662c3].
black knight linkki 17. maaliskuuta 2004 kello 7.48
black knight 17. maaliskuuta 2004 kello 7.48 linkki kävin tossa viimelauantaina kattomas hautausseremoniaa
Kreifi linkki 17. maaliskuuta 2004 kello 12.58
Kreifi 17. maaliskuuta 2004 kello 12.58 linkki [quote:6988b18f3b="Pyöveli"]No jos Aatu ja muuta vastaavat veteraanit eivät olisi uhonneet ja sotineet niin sinäkin voisit tällä hetkellä yrittää puhua venäjää ja kaupata siskosi p******ä norjalaisturisteille, jotta jostain saisit rahaa ostaa ruokaa tms. muuta settä...[/quote:6988b18f3b]Jos Pekka Polttonen ei olisi toimittanut salaista asiakirjaa Saksaan, olisimme saksalaisia. Jos Janttu Jaapää ei olisi ympäripuhunut Bushia, olisimme saaneet ydinpommia niskaan. Jos Kokosawa ei olisi kehittänyt vasta-ainetta lintuinfluessaan, 10% Suomenkin väestöstä olisi kuollut. Jos Sami Sakumaa ei olisi korjannut Loviisan ydinvoimalaitoksen viallista venttiiliä, sinunkin lapsellasi olisi kuusi kättä. Ymmärrätkö mitä ajan takaa? Pitääkö minun olla koko maailmalle kiitollinen nykyisestä tilanteesta? Sou wat, jos nykyiset veteraanit eivät olisi aikoinaan puolustaneet tätä maata. Eipä silti, melkein voisin nostaa hattua sen johdosta, että joku on niinkin urhea, että sotii, kärsii ja taistelee maansa puolesta, sillä itse en ikinä tekisi sitä. Mutta taas toisaalta... syljen ihmisten ylle, jotka tappavat ja sotivat. Jos niin hirveästi himottaa sotia, niin voisi sitten tuhota koko ihmiskunnan. Ja voisin vielä sanoa, että jos minä tosiaan olisin ollut puolustamassa tätä maata, niin en minä ainakaan vinkuisi siitä rispektiä, vaan olisin tehnyt sen omasta tahdostani ja halustani. Toki olen totaalisesti sitä mieltä, että sotaveteraaneja pitää auttaa (btw. olen ollut kerjäämässä heille rahaa vapaaehtoisesti). Ja rahaa antaisinkin varmasti jos resursseja riittäisi miljoonaan ja yhteen keräykseen. [quote:6988b18f3b]Ja jos ei muuten selviä mitä mies on tehnyt niin tseekkaas http://www.mil.fi/jalkavaenkenraali/269.dsp[/quote:6988b18f3b]Ai katos, se on ollut osaava heppamies. Sentään jotain uutta. Ai niin, mutta en pidä urheilusta. Ei muutosta käsityksiini hepun teoista. Bragolgurthille voisin sanoa, että 99% kohtaamistani vanhuksista eivät ole olleet hokemassa (=leimaamassa) sitä että kuinka hunossa jamassa Suomen nuoriso on. Toki on tuo yksi prosentti, mutta eikö meidän tulisi olla syyttämässä niitä vanhuksia silloin? :P Sen sijaan.. sinä juuri sanoit niin. Eli sinä leimasit. Vertaisin tätä juttua klassiseen "roolipelaajat ovat saatananpalvojia" -läppään, jossa useammin roolipelaajat valittavat tuota "viittaa" kuin, että syytöksiä _oikeasti_ esitettäisiin.
Aztek the Merciful linkki 17. maaliskuuta 2004 kello 15.17
Aztek the Merciful 17. maaliskuuta 2004 kello 15.17 linkki [quote:116f1d7d47="Kreifi"]Pitääkö minun olla koko maailmalle kiitollinen nykyisestä tilanteesta? Sou wat, jos nykyiset veteraanit eivät olisi aikoinaan puolustaneet tätä maata.[/quote:116f1d7d47] [quote:116f1d7d47]Mutta taas toisaalta... syljen ihmisten ylle, jotka tappavat ja sotivat. Jos niin hirveästi himottaa sotia, niin voisi sitten tuhota koko ihmiskunnan. Toki olen totaalisesti sitä mieltä, että sotaveteraaneja pitää auttaa[/quote:116f1d7d47] Autat veteraaneja, jonka jälkeen syljet heidän päällensä? Voi kutiseva kilin vittu muutenkin miten väkinäistä pöytälaatikko-pseudologiikkaa ja naiivia idiotismia Kreifiltä. Vain elämässään hapuileva abiturientti tai jälkiteini voi olla noin totaalisen perseestä kaikkien ajatustensa kanssa. Lyhyt oppimäärä Suomen sodista: Homma oli pakko hoitaa, ja kukaan ei tykännyt tappamisesta. Jokainen sotaan osallistunut eli/elää sen asian kanssa koko elämänsä. Siinä ei ollut mitään tekemistä sen avaruusperspektiivin kanssa, että yksi tyhmä ihminen osallistuu maailmanlaajuisiin typeryyksiin pelkkää lammasmaisuuttansa, eikä tajua suurempia asioita, jotka vain nykykulttuurin pullateinit voivat päätteidensä takaa ymmärtää.
Kasila linkki 17. maaliskuuta 2004 kello 19.10
Kasila 17. maaliskuuta 2004 kello 19.10 linkki [quote:dae19bb6f3] Ja voisin vielä sanoa, että jos minä tosiaan olisin ollut puolustamassa tätä maata, niin en minä ainakaan vinkuisi siitä rispektiä, vaan olisin tehnyt sen omasta tahdostani ja halustani... [/quote:dae19bb6f3] kreifi... ... ja huh huh.... no aztek sanoi jo kaiken tarpeellisen. Jos sinulla on ongelmia niin tämä foorumi on hyvä paikka antaa vähän kaasua ulos päästä.. sitä se paskan sinne kerääminen teettää. No asian sivuun. Arvosta itseäsi ja samalla huomaat miten alat arvostaa muita ihmisiä ja heidän uhrauksiaan. Lapsellista on sotaveteraan alkaa haukkumaan siitä, että he ovat tappaneet ryssiä. Se oli tehtävä ja sillä siisti. Oletkos kreifi koskaan joutunut tekemään sellaista mitä et olisi halunnut tehdä... Vaikka äiti tai isä JOSKUS edes kieltänyt sinua. ??? Pilalle hemmoteltu pentu sanon kreifistä sen... Jos ei kerran pysty edes 0.0001% ohjaamaan myötätuntoa sotaveteraanien suuntaan... Oikeestaan Ois ollut hyvä aikoinaan että ryssä ois tullut ja vallannut suomen. Tollaisia kun kreifi ja nää ihmiskilvet, raiskattas perseeseen vasemmalla kädellä. Päästäs eroon kaikista "aktivisteista".... Muutenkin "aktivistit"... Tämä suomen hallintomuoto mahdollistaa teidän elämäntapanne... still in league...>
Mostal linkki 23. maaliskuuta 2004 kello 17.36
Mostal 23. maaliskuuta 2004 kello 17.36 linkki Perskutan hieno ihminen oli Adolf Ehrnrooth! Kunnioitusta! Hienoa oli myös sotimisen lisäksi Suomen nuorisoon uskominen. Sitä se jakso tehdä! Ja ne väärin kasvatetut jannut voisivat kyllä mennä itseensä ja miettiä miten käyttäytyy elämän eläneitä vanhuksia kohtaan. Ne on joka tapauksessa viisaampia. Vielä kun ne laittaa samalla leiman kaikkien otsaan. Ei muuta voi sanoa kuin: Lepää rauhassa! Rest in peace!
Bombur linkki 24. huhtikuuta 2004 kello 22.44
Bombur 24. huhtikuuta 2004 kello 22.44 linkki En kunnioita enempää Adolfia kuin muita kuolleita. En siis tarkota, ettenkö kunnioittaisi kuolleita mutta en kunnioita häntä enempää kuin muita kuolleita. Saikohan tuosta selkoa :oops: Mutta kuollut mikä kuollut, kuolee kaikkialla kokoaika ihmisiä, sille mitään voi, turhaa siitä uutta aihetta väkertää.