Valaraukar
linkki
18. helmikuuta 2004 kello 18.56
|
Valaraukar
18. helmikuuta 2004 kello 18.56
linkki
|
Elikkä. Viime viikonloppuna hankin RuneQuestin ja ensiviikon loppuna olisi tarkoitus pistää pelit rullaamaan. Olen ennen opelannut porukkani kanssa KERPpiä ja nyt vaihdoimme RuneQuestiin. Eli yksinkertaisesti kaikki neuvot olisivat tervetulleita aina hahmon luonnista lähtien. Kiitän jo etukäteen...
|
Chividal
linkki
18. helmikuuta 2004 kello 19.34
|
Chividal
18. helmikuuta 2004 kello 19.34
linkki
|
Vaikea näin äkkiseltään lähteä neuvomaan. Kirjoista löytyy kyllä säännöt ja onhan ne pakko itse lukea. Jos jotain ei ymmärrä tai tulee kysyttävää niin kysy ihmeessä.
Jos käytettävissä on irc niin voihan neuvoja kysellä ircnetin #runequest kanavalla vaikka ihan reaaliajassa kun teette hahmoja tai muutenkin :-D
|
Runemaster
linkki
18. helmikuuta 2004 kello 19.58
|
Runemaster
18. helmikuuta 2004 kello 19.58
linkki
|
Me ainakin tehtiin aluks silleen ettei otettu taikuutta ollenkaan mukaan jottei tulisi liian monimutkaista, ja alettiin vasta myöhemmin ottaa sitä mukaan alkaen henkitaikuudesta sekä velhoudesta ja siirtyen lopuksi riimutaikuuteen. Tosta voi olla ehkä jotain hyötyy ja muutenkaan ei kannata yrittää opetella kaikkia sääntöjä heti ulkoa, sillä mekin huomasimme vuoden kuluttuakin vielä tehneemme jotain pieniä virheitä.
|
Guzmo
linkki
18. helmikuuta 2004 kello 21.12
|
Guzmo
18. helmikuuta 2004 kello 21.12
linkki
|
Tärkein sääntö kuuluu, että säännöt ovat tarkoitettu vain ohjenuoraksi pelille. Jos joku sääntö tuntuu hankalalta tai tyhmältä, älkää käyttäkö sitä tai tehkää oma sääntö tilalle. Pääasia, että teillä on hauskaa pelatessa.
Antakaa vapaus hahmonluontiin. Jos nopilla tulee täysin kädetön ja surkea hahmo, heittäkää arvot uudestaan. Jos pelaajalla on mielenkiintoinen hahmokonsepti mietittynä, älkää antako sääntöjen rajoittaa moisen hahmon luomista liikaa.
RQ:ssa hahmon paras/parhaat kyvyt kannattaa olla aloittelevallakin hahmolla 50-75%. Tämä neuvo annettu olettaen, että ette ehdottomasti halua pelata low-level tai high-level tason peliä. RQ:n systeemihän ei sitä mainitse, mutta 100% ei ole oikeasti vielä mikään mahdottoman hyvä kyky. 75%:kin aloituskyvyllä on vielä paljon kehityttävää ja haasteita edessä.
Väsymyspisteitä ei kannata laskea :)
Kannattaa aloittaa henki- ja riimutaikuudella. Shamaanihommelit, lumoukset ja velhotaikuuden voi "opetella" sitten pelin edetessä. Älkää antako Gloranthan monipuolisuuden ja syvyyden säikyttää.
|
Olorin
linkki
19. helmikuuta 2004 kello 7.15
|
Olorin
19. helmikuuta 2004 kello 7.15
linkki
|
Kannattaa myös ensin olla puuttumatta oikeastaan kokonaan Gloranthaan. Eli ensin rauhassa tutustuu sääntöihin, ja vasta sitten alkaa syventämään ja tutustumaan maailmaan. Mekin aloitimme niin että kaikki peli oli vain jossain PJ:n kehittämässä nimeämättömässä maailmassa jossa PJ keksi sitä mukaa kun edettiin. Ja todellakin kannattaa ihan alusssa unohtaa velhotaikuus, riimutaikuus ja kultit. Myöskin väsymyspisteet. Niiden kanssa säätäminen voi viedä mielekkyyttä pelaamisesta.
|
Kreifi
linkki
19. helmikuuta 2004 kello 12.49
|
Kreifi
19. helmikuuta 2004 kello 12.49
linkki
|
[quote:bcb99007af="Guzmo"]Tärkein sääntö kuuluu, että säännöt ovat tarkoitettu vain ohjenuoraksi pelille. Jos joku sääntö tuntuu hankalalta tai tyhmältä, älkää käyttäkö sitä tai tehkää oma sääntö tilalle. Pääasia, että teillä on hauskaa pelatessa.
Antakaa vapaus hahmonluontiin. Jos nopilla tulee täysin kädetön ja surkea hahmo, heittäkää arvot uudestaan. Jos pelaajalla on mielenkiintoinen hahmokonsepti mietittynä, älkää antako sääntöjen rajoittaa moisen hahmon luomista liikaa.[/quote:bcb99007af]Ei voisi enää paremmin asiaa sanoa. Juurikin näin.
Itse korostaisin vielä sääntöjen "turhuutta", sillä säännöt tosiaankin ovat vain pitämässä hommaa kasassa ja viitteeksi pelaajille. Aluksi voi olla hiukan vaikeaa uusia ja outoja sääntöjä muokata paremmiksi, mutta pelaamalla ja sitä kautta oppimalla tuntemaan systeemin säännöt tulevat pian tutuiksi ja sen jälkeen niitä voikin väännellä aika vapaasti suuntaan jos toiseenkin.
Minä olen nähnyt Rune Questin systeemin aina erittäin roolipelimäisenä, jossa on todella helppo keskittyä hahmoihin, luoda heille taustaa ja kehittää heitä. Eli jos Roolipelaaminen kiinnostaa silkan lahtaamisen sijasta, niin siihen kannattaa todellakin panostaa tekemällä mielenkiintoisia ja persoonallisia hahmoja. Eli ei jätetä missään nimessä sitä hahmojen tekemistä siihen, että kyvyt ja ominaisuudet ovat viilattuina paikalleen.
Henkilökohtaisesti mietin aina ensin kaiken muun ja lopuksi sitten vasta kykyjä & ominaisuuksia.
|
Häjy
linkki
19. helmikuuta 2004 kello 16.13
|
Häjy
19. helmikuuta 2004 kello 16.13
linkki
|
[quote:8bf4c0e6f5="Galen"]Kannattaa myös ensin olla puuttumatta oikeastaan kokonaan Gloranthaan. Eli ensin rauhassa tutustuu sääntöihin, ja vasta sitten alkaa syventämään ja tutustumaan maailmaan. Mekin aloitimme niin että kaikki peli oli vain jossain PJ:n kehittämässä nimeämättömässä maailmassa jossa PJ keksi sitä mukaa kun edettiin. Ja todellakin kannattaa ihan alusssa unohtaa velhotaikuus, riimutaikuus ja kultit. [/quote:8bf4c0e6f5]
Olen kutakuinkin täysin eri mieltä. Kannattavampaa olisi aloittaa edes jossakin määrin kulteista, maailmasta sekä tarinasta ja alkaa sitten vasta myöhemmin ihmetellä pelimekaniikkaa ja yksityiskohtia. Perehtyy vaikka yhteen kulttiin (Orlanth?) vähän perusteellisemmin ja pyöräyttää sen kultin toiminnan ympärille jonkun seikkailun/tarinan. Tietysti tämä riippuu siitä kuinka paljon on pelannut ja mihin rahkeet riittää, mutta minun mielestäni tästä suunnasta olisi paljon mielekkäämpää lähteä liikkeelle kuin säännöistä. Siitähän saa jo koko seikkailun setupin valmiiksi ja juoneenkin useita ideoita, kun määrittelee hahmot Orlanthin palvojiksi.
-Simo
|
Bragolgurth
linkki
19. helmikuuta 2004 kello 17.42
|
Bragolgurth
19. helmikuuta 2004 kello 17.42
linkki
|
Ohhoh. Sinullahan on kiire päästä kokeilemaan runequestia. Jos saan sanoa, kannattaisin pelikerran lykkäämistä vaikka ensi viikolle, eihän niitä peruspaketinkaan kirjoja nyt tuosta vain lueta. Jos aiot "sukkana" mennä "kentälle", niin saattaapi kulua paljon aikaa kirjojen selailuun. Tietysti "eka kerta on aina huonoin", mutta "virheiden kautta oppii" ja sitä rataa.
[i:a07b433672]Hyi kun tuli kaksimielistä tekstiä :roll: [/i:a07b433672]
|
Valaraukar
linkki
19. helmikuuta 2004 kello 18.20
|
Valaraukar
19. helmikuuta 2004 kello 18.20
linkki
|
Hmm, hahmonluonnissa tuli jo ongelmia. Mistä tuo liike määritellään? Muuten RQ näyttää loiostavalta...taistelu systeemi kuullosti oudoimmalta näin etukäteen mutta sekin pitäisi nyt olla hallussa...
|
Ugly Psycho
linkki
19. helmikuuta 2004 kello 18.28
|
Ugly Psycho
19. helmikuuta 2004 kello 18.28
linkki
|
[quote:5a100381dc="Valaraukar"]Hmm, hahmonluonnissa tuli jo ongelmia. Mistä tuo liike määritellään? Muuten RQ näyttää loiostavalta...taistelu systeemi kuullosti oudoimmalta näin etukäteen mutta sekin pitäisi nyt olla hallussa...[/quote:5a100381dc]
Ihmisen liike on aina 3. Eli nämä vaihtelevat vain rodun mukaan.
|
Valaraukar
linkki
19. helmikuuta 2004 kello 18.44
|
Valaraukar
19. helmikuuta 2004 kello 18.44
linkki
|
Mielipiteitä seikkailusta/kampanjasta jota aion johtaa... Eli suunnitelma olis tämä. Koska pelaajat ovat kaikki 17-vuotiaita pojan kloppeja pinessää muusta maailmasta eristäytyneestä kylästä he eivät tieäd mitään kulteista,magiasta ym. Tämä johtaa siihen että koska en itse tunne vielä sääntöjä kovin hyvin niin ne voisi ujuttaa seikkailuun hyvin mukaan jälkeen päin kun seikkailian alkumme löytävät ensimmäiset temppelinsä tai kohtaavat maageja matkoillaan... aikomuksena oli käyttää kirjan valmisseikkailua pohjana käyttävä pieni seikkailu josta he joutuvatkin seikkailujen vietääväksi maailman ulapalle...ja pikkuhiljaa koko maailma kävisi tutuksi...
|
Olorin
linkki
20. helmikuuta 2004 kello 7.14
|
Olorin
20. helmikuuta 2004 kello 7.14
linkki
|
[quote:ba6d9673e2="Valaraukar"]Mielipiteitä seikkailusta/kampanjasta jota aion johtaa... Eli suunnitelma olis tämä. Koska pelaajat ovat kaikki 17-vuotiaita pojan kloppeja pinessää muusta maailmasta eristäytyneestä kylästä he eivät tieäd mitään kulteista,magiasta ym. Tämä johtaa siihen että koska en itse tunne vielä sääntöjä kovin hyvin niin ne voisi ujuttaa seikkailuun hyvin mukaan jälkeen päin kun seikkailian alkumme löytävät ensimmäiset temppelinsä tai kohtaavat maageja matkoillaan... aikomuksena oli käyttää kirjan valmisseikkailua pohjana käyttävä pieni seikkailu josta he joutuvatkin seikkailujen vietääväksi maailman ulapalle...ja pikkuhiljaa koko maailma kävisi tutuksi...[/quote:ba6d9673e2]
Se on oikein hyvä tapa lähteä liikkeelle. Ei todellakaan kannata tuoda kaikkia sääntöjä heti peliin, se vaikeuttaa vain niiden oppimista.
Mutta kannattaa sen Vihervaski-seikkailun kanssa olla tarkkana. Se voi olla hyvinkin vaikea ja vaarallinen(varsinkin se hämähäkki).
|
Ugly Psycho
linkki
20. helmikuuta 2004 kello 7.29
|
Ugly Psycho
20. helmikuuta 2004 kello 7.29
linkki
|
Hyvältä alulta kuullostaa. Useimmiten paras konsti paikata kaikkien tietämättömyyttä onkin käyttää sitä kerronnansisäisenä, eli että hahmotkaan ei tiedä mitään. Lisäksi silloin pelaajan näkökulmasta kaikki on mukavan uutta ja kiehtovaa...
Mutta juu, sen verran vielä sanon minäkin, että kyllä niihin kultteihin kannattaisi päästä tutustumaan suht' aikaisessa vaiheessa, ovat meinaan minusta gloranthan mielenkiintoisin osuus kaikkine sekoiluineen.
|
Kymppimies
linkki
21. helmikuuta 2004 kello 0.16
|
Kymppimies
21. helmikuuta 2004 kello 0.16
linkki
|
Kauhun ja pimeyden kultit on muuten sitten mahtava kirja syventämään tietämystä itse Gloranthan historiasta ja ajoista ennen. Ja Gloranthan kultit on myös hyvä opus käydä läpi sitten kun aikaa riittää. Mutta kuten muut ovat jo muutamaan kertaan maininneet että turha nippelitieto yms on erittäin järkevää jättää pois alkuun ja taikuuksien oppimista kannattaa tosiaan hieman lykätä. Tuo on muuten mahtava idea opettaa Glorantha pelaajille hahmojen kautta, meillä se ei ikinä oikein onnistunut, mitä nyt parin henkilön kohdalla se on vielä mahdollista mutta kannattaa yrittää sitä. Peleistä tulee aidompia ja addiktoivampia kuin silloin jos jokainen pelaajista tietää kaikki Gloranthan salaisuudet (no ei nyt sentään kaikkia) valmiiksi. Onnea alkuun, vaikka ei kai sitä tarvitakaan :)
|
Kreifi
linkki
21. helmikuuta 2004 kello 23.50
|
Kreifi
21. helmikuuta 2004 kello 23.50
linkki
|
[quote:e73aaca12e="Kymppimies"]Kauhun ja pimeyden kultit on muuten sitten mahtava kirja syventämään tietämystä itse Gloranthan historiasta ja ajoista ennen.[/quote:e73aaca12e]Ja jos nyt aikomus on pelata Gloranthaa, niin Kauhun ja Pimeyden kultit ovat mainio teos. Minulla on ollut suuri ongelma opettaa pelaajille "oikeaa" suhtautumista kaaokseen, joka siis on erittäin iso osa Gloranthaa ja sen historiaa. Vaikka kuinka yritän tankata pelaajille päähän mitä kaaos on, niin he suhtautuvat esimerkiksi kaaosolentoihin kuin mihin tahansa peikkoon. Tässä vaiheessa esiin astuu juuri tuo kulttikirja. Pistetään pelaajat pelaamaan jotakin hahmoa, joka kuuluu kaaoskulttiin ja näin EPH:t näyttävät, että miten siihen kaaokseen suhtaudutaan. Tuollaisiin seikkailuihin saa myös usein paljon tunnelmaa, eikä se pääse kovinkaan helposti luiskahtamaan kliseiseksi "tienataan hitosti rahaa, seikkaillaan, tehdään tehtäviä ja pelastetaan maailmaa" -mössöksi.
|
Valaraukar
linkki
22. helmikuuta 2004 kello 17.14
|
Valaraukar
22. helmikuuta 2004 kello 17.14
linkki
|
Ensimmäinen peli ohi. Seikkailu oli kirjan valmisseikkailu suuresti mukaillen. Ja nyt tuli seuraava ongelma. Pelaajat löysivät
Rahapuun ja nyt heidän pitäisi viedä se läheiseen kaupunkiin eräälle kemistille joka lupasi palkkion sen lehdistä. Nyt pitäisi joku Gloranthan kaupunki taikoa... Suositteletteko omaa kaupunkia vai valmiskaupunkeja ensimmäiseksi. Tarkoitus olisi esitellä joku kultti samalla ja tutustuttaa hieman taikuuteen...Mielipiteitä...Mikä kultti olisi esim. hyvä?
|
Kymppimies
linkki
22. helmikuuta 2004 kello 17.29
|
Kymppimies
22. helmikuuta 2004 kello 17.29
linkki
|
Orlanth ja Humakt ovat hyviä alotuskultteja useille sankareille, ei mitään turhan monimutkaista mutta silti tietoa Gloranthan mystisyydestä jne. Myös jos hahmot ovat reissussa rähjääntyneitä, Chanala Arroy on mahdollisuus. Tosin CA:ta palvovaa hahmoa voi olla tylsähkömpää pelata koska olentojen vahingoittaminen on kielletty. Riippuu mitä kirjoja sinulla jo on? Jos löytyy hyllystä Gloranthan kultit niin sitten voit käyttää milteinpä mitä kulttia tahansa mikä tulee kysymykseen mutta Pelaajan kirjasta taisi löytyä vain Orlanth. Muistaakseni tuo seikkailu oli sijoitettu jonnekinpäin Gloranthaa mutta en kyllä saa päähäni mikä kaupunki siinä lähellä oli eikä nyt ole kirjoja käytettävissä mutta kaipa joku sen tietää?
Siinä pientä vinkin poikasta... :)
|
Guzmo
linkki
22. helmikuuta 2004 kello 21.10
|
Guzmo
22. helmikuuta 2004 kello 21.10
linkki
|
Vihervaski ja Omenakuja ovat Sartarissa (kummatkin mainittu aloitusseikkailun kartassa). Isommaksi kaupungiksi samalla alueella sopii vaikka Kotkanpesä, Johnstown tai Alda-Chur.
|
Olorin
linkki
23. helmikuuta 2004 kello 7.29
|
Olorin
23. helmikuuta 2004 kello 7.29
linkki
|
Ensinnäkin, et päästä heitä sinne kaupunkiin liian helpolla. Koska nyt heillä on selkeä tavoite, voit kasata heidän eteensä esteen jos toisenkin. Eli vaikkapa maantierosvoja kehiin. Tai sitten menet ja ostat Omenakuja seikkailun. Vihervasken kartassahan oli annettu suunta Omenakujalle. Sieltä voisivat sitten suunnata kohti suurempia maita ja mantuja. Ja aloittelevien kultiksi Orlanth. Humakt on kuvattu kulttikirjassa niin huonosti ja kapea-alaisesti että sillä ei saa aikaan kuin munchkinin alkuja. Ja säästytpä vielä tässä vaiheessa ostamasta Kulttikirjaa.
|
Valaraukar
linkki
23. helmikuuta 2004 kello 19.49
|
Valaraukar
23. helmikuuta 2004 kello 19.49
linkki
|
Hmm, miten on kun ei ole uusin kirja ostoksiin tällä hetkellä pelimerkkejä niin miten noiden kaupunkien tietoja saisi muuten ongittua? Niin, aloitus kylä oli Vihervaski mutta se oli ihan erilainen kuin siinä kirjassa...Se oli Vihervaski nimisen barbaari heimon kotikylä... Orlanth on siis luonnollinen valinta...
|
Vader
linkki
23. helmikuuta 2004 kello 20.53
|
Vader
23. helmikuuta 2004 kello 20.53
linkki
|
[quote:738c0ac7e2="Valaraukar"]Hmm, miten on kun ei ole uusin kirja ostoksiin tällä hetkellä pelimerkkejä niin miten noiden kaupunkien tietoja saisi muuten ongittua?[/quote:738c0ac7e2]
Eipä niistä kaupungeista kai mitään valmiita "kaupunkipaketteja" juurikaan ole, eikä kovin suurta haittaa synny improvisoimallakaan. Jonkun vanhan kaupungin kartta toimii tarvittaessa hyvänä pohjapiirroksena, sinne sitten merkkailee gloranthamaisia rakennuksia yms.
Aloitusseikkailussa mainitaan muistaakseni että Munnissa on Ernaldan temppeli, joten jos tämä seikka on tullut ilmi ja seurue lähtee Munniin, niin siellä sellainen olisi myös hyvä olla. Tuollaista Munnia vaan ei taida virallisesas Gloranthassa olla(?), mutta eipä tuo taida haitata.
|
Guzmo
linkki
23. helmikuuta 2004 kello 21.27
|
Guzmo
23. helmikuuta 2004 kello 21.27
linkki
|
Lainaa kirjastosta Käärmepiipun syvänne. Siinä kerrotaan (hyvin lyhyesti) Alda-Churin kaupungista ja tarjotaan täkyjä itse syvänteen seikkailuille (erittäin haastaville sellaisille). Voit myös itse kehittää omia kaupunkeja.
Netistä löytyy läjittäin tietoa Gloranthasta. Google käteen ja surfimaan.
|
Valaraukar
linkki
24. helmikuuta 2004 kello 19.16
|
Valaraukar
24. helmikuuta 2004 kello 19.16
linkki
|
Oletteko käyttäneet muuten oikeita keskiaikaisten linnojen/kaupúnkien pohjapiirroksia peleissänne? Hieman mietittyäni heräsi villi idea käyttää sellaista pohjana kaupungilleni...
|
Vash the Stampede
linkki
24. helmikuuta 2004 kello 21.56
|
Vash the Stampede
24. helmikuuta 2004 kello 21.56
linkki
|
En ainakaan itse ole kokonaista kaupungin karttaa alkanut kopioimaan. Kerran oli tarvista kartalle(itselleni, ei pelaajille) hieman isommalle alueelle koko kaupungin kartasta, mutta äkkiäkö tuon piirsi kynällä paperille. Tuskin kovin suuria virheitä tekee, jos on kerran kyse "omista" kaupungeista. Kyliä on kyllä tullut muutama useampikin piirrettyä, mutta niissä työtä on kuitenkin aika lailla vähemmän.
Mutta jos intoa riittää, niin tottakai vanhojen kaupunkien kartat käyvät mallina RQ:n kaupungille. Jos vaan jaksaa kopioida. Tai jos on skanneri tai ennen kaikkea tulostin, niin no problem!
|
Valaraukar
linkki
25. helmikuuta 2004 kello 17.03
|
Valaraukar
25. helmikuuta 2004 kello 17.03
linkki
|
Taidan alkaa itse vääntelemään kaupungin pohjia. Jos tekis pienen osan kaupungia kerrallaan eikä päästäis pelaajia ennen seuraavaa pelikertaa eteenpäin...*hymyilee ilkikurisesti* Hieman Minas Tirithin tyyppinen taso juttu jossa tasot on suljettu portein. Alimmalla köyhälistö etc.etc....
|
Vash the Stampede
linkki
25. helmikuuta 2004 kello 21.08
|
Vash the Stampede
25. helmikuuta 2004 kello 21.08
linkki
|
No kunhan et ala samanlaista taistelua heti väsäämään kuin Minas Tirithissä. Jos ei ole aiemmin joku sanonut, niin Runequestin säännöt alkavat potkímaan vastaan, jos taisteluun osallistujia on useampia. Säännöt toki "toimivat", mutta pelaaminen muuttuu hitaaksi ja vaikeaksi. Yhden meleevuoron pelaaminen saattaa kestää ikuisuuksia(lue: kauan). Tämä raja on tietenkin häilyvä, mutta jos molemmilla puolilla on vaikka 10 olentoa/hahmoa, niin voi sitä surkeuden päivää kun joudun sellaisen taistelun peluuttamaan. Puhumattakaan jostain Minas Tirithin taistelusta... AAARGH!
Eihän kukaan hullu tietenkään ala joka meleevuoro jokaisen monituhatpäisen sotajoukon jäsenen heittoja heittämään, koska yksittäisellä suorituksellä ei tällaisessa taistelussa ole hirveästi väliä.
|
Guzmo
linkki
25. helmikuuta 2004 kello 21.50
|
Guzmo
25. helmikuuta 2004 kello 21.50
linkki
|
PJ voi päättää massataisteluiden tuloksen vaikka yhdellä nopanheitolla. Erillisiä massataistelusääntöjäkin on saatavilla.
|
Olorin
linkki
26. helmikuuta 2004 kello 7.16
|
Olorin
26. helmikuuta 2004 kello 7.16
linkki
|
[quote:09853bb14a="Guzmo"]Erillisiä massataistelusääntöjäkin on saatavilla.[/quote:09853bb14a]
Niiden tasosta voidaankin sitten olla monta mieltä. :roll:
|
Valaraukar
linkki
26. helmikuuta 2004 kello 9.10
|
Valaraukar
26. helmikuuta 2004 kello 9.10
linkki
|
[quote:371925218e="Vash the Stampede"]No kunhan et ala samanlaista taistelua heti väsäämään kuin Minas Tirithissä.[/quote:371925218e] Tuo ei ollut suunnitelmissa... Toisaalta pelaajien peluuttaminen sodan partaalla olevassa kaupungissa olisi kyllä mielenkiintoinen idea. Mutta jätämme sen jonnekin hamaan tulevaisuuteen...
|
Ugly Psycho
linkki
2. maaliskuuta 2004 kello 7.14
|
Ugly Psycho
2. maaliskuuta 2004 kello 7.14
linkki
|
Yleisenä infona Sartarin kaupungeista sen verran, että eivät ole häävin kokoisia virallisesti, taitaa olla Kotkanpesän (Boldhome) ~10000 asukasta huiput... Ja kotkanpesähän on vuorelle pykästetty, että siitä vaan sorvaamaan jotain Minas Tirith mk 2:ta.
Kyllä netistäkin muuten jotain löytyy kaupungeista, ainakin asukaslukua ja sen sellaista, mutta linkkiä en valitettavasti kykene minnekään antamaan kun katosi bookmarkit tuossa viikonloppuna... googleen +sartar +towns antaa vähän tietoa ainakin, jos jaksaa kahlata.
|
Olorin
linkki
2. maaliskuuta 2004 kello 7.39
|
Olorin
2. maaliskuuta 2004 kello 7.39
linkki
|
[quote:12fa5877d0="Ugly Psycho"]Ja kotkanpesähän on vuorelle pykästetty, että siitä vaan sorvaamaan jotain Minas Tirith mk 2:ta.[/quote:12fa5877d0]
Tai sitten vain peluuttaa Kotkanpesän valtauksen. Ja lähtee viemään tarinaa omille urilleen. Eli Lunarit eivät vaikka onnistuneetkaan valloituksessa. Se olisi kyllä varsin mielenkiintoinen ajatus.
|