Vanha foorumi

Takaisin

Kalikoksen jäsenmaksun suuruus 2004

Yleinen Kalikos-keskustelu
Nysalor 17. helmikuuta 2004 kello 22.33
Kirjoittaja Viesti
Nysalor linkki 17. helmikuuta 2004 kello 22.33
Nysalor 17. helmikuuta 2004 kello 22.33 linkki Kalikoksen hallituksen keskuudessa on herännyt keskustelua siitä, mikä olisi sopiva summa Kalikoksen jäsenmaksuksi vuonna 2004. Niinpä ajattelin tiedustella täällä foorumillakin näkemyksiä siitä, kuinka jäsenmaksun suuruus vaikuttaisi haluun kuulua Kalikokseen. Lopullisen päätöksen asiasta tekee tietysti vuosikokous eli Kalikoksen täysjäsenet, mutta olisi ihan kiva kuulla foorumilaisten ajatuksia tästä, kuuluttepa Kalikokseen tai ette. Päätin laittaa tästä aiheesta kyselyn, jotta vastata voisivat nekin, jotka eivät halua kirjoitella tekstivastausta. Jos kyselyn vaihtoehdoissa on jotakin hämärää tai epäselvää, kannattaa siitä sanoa myös.
Vash the Stampede linkki 17. helmikuuta 2004 kello 23.25
Vash the Stampede 17. helmikuuta 2004 kello 23.25 linkki Tällä hetkellä Kalikos ei kiinnosta sen enempää, kuin että se on "se paikka missä voi heittää läppää runequestista/gloranthasta". En tiedä mitä mainioita etuja jäsenyys toisi tullessaan vakioetujen kuten lomaosakkeen ja työsuhdeauton lisäksi, mutta eivät ne valitettavasti hirveästi kiinnostakaan. Ja jos siitä lystistä pitää vielä maksaa, niin tällä hetkellä Kalikokseen liittyminen ei yllä minun to-do-listin millekään sijalle.
Ugly Psycho linkki 18. helmikuuta 2004 kello 5.27
Ugly Psycho 18. helmikuuta 2004 kello 5.27 linkki Eipä tuo itsellä siitä hinnasta kiinni liene, oli 5€ eli 10€, pieni summa kuitenkin. En siis vielä ole jäsen... voisi kyllä jossakin välissä liittyä (ajatus oli kevätkokouksessa, mutta enpä nyt sinne olekaan tulossa).
Olorin linkki 18. helmikuuta 2004 kello 6.45
Olorin 18. helmikuuta 2004 kello 6.45 linkki Niin, minuakin nyt kiinnostaisi lähinnä onko mitään hyötyä/eroa nykytilanteeseen jos olen Kalikoksen jäsen? Saattaisin [i:2c8375bc64]ehkä[/i:2c8375bc64] olla kiinnostunut liittymisestä.
Chividal linkki 18. helmikuuta 2004 kello 8.17
Chividal 18. helmikuuta 2004 kello 8.17 linkki Vai että hyötyä :) Ajattelette aika omanapakeskeisesti tässä. Jäsenmaksut ovat käytännössä Kalikoksen ainoa tulonlähde. Lisäksi Kalikos ei pyri tekemään tuottoa, joten kaikki saadut varat käytetään jäsenten hyväksi. Tähän mennessä suurin osa varoista on mennyt kokousten ja tapaamisten järjestämiseen, eli materiaaleihin ja ruokaan (hyvien suhteiden takia kokoustiloista ei ole tarvinnut vuokria maksaa). Lisäksi tämän sivuston ylläpito maksaa. Kalikoksen jäsenmaksun maksaminen ja seuraan kuuluminen tarkoittaa vain sitä, että kannattaa toimintaa. Minä ainakin henk.koht. katson saavani helposti katetta jäsenmaksulleni sekä kokousten ilmaisuutena, että hyvänä seurana. (Pitää maksaa kavereista :lol: )
Olorin linkki 18. helmikuuta 2004 kello 9.45
Olorin 18. helmikuuta 2004 kello 9.45 linkki [quote:52c9a07534="Chividal"]Tähän mennessä suurin osa varoista on mennyt kokousten ja tapaamisten järjestämiseen, eli materiaaleihin ja ruokaan (hyvien suhteiden takia kokoustiloista ei ole tarvinnut vuokria maksaa). Lisäksi tämän sivuston ylläpito maksaa.[/quote:52c9a07534] Ahaaa! :-o Voisin ehkä jossain vaiheessa littyäkin. Sitten kun ehtisin mahd. osallistumaan kokouksiinkin.
Vader linkki 18. helmikuuta 2004 kello 9.49
Vader 18. helmikuuta 2004 kello 9.49 linkki Sopivaa vaihtoehtoa en löytänyt, valintani olisi suurinpiirtein tällainen: En kuulu Kalikokseen, ja voisin liittyä jäseneksi (järkevästä) summasta riippumatta, mutta olen niin laiska, etten ole saanut sitä tehtyä. :-?
Nysalor linkki 18. helmikuuta 2004 kello 15.08
Nysalor 18. helmikuuta 2004 kello 15.08 linkki Galen: [i:128e0b8a89]Niin, minuakin nyt kiinnostaisi lähinnä onko mitään hyötyä/eroa nykytilanteeseen jos olen Kalikoksen jäsen?[/i:128e0b8a89] Jos liittyy Kalikokseen täysjäseneksi, saa äänioikeuden Kalikoksen vuosikokouksissa, joissa päätetään esimerkiksi jäsenmaksu kullekin vuodelle. Kokouksessa valitaan myös hallitus, joka johtaa Kalikoksen toimintaa, päättää rahankäytöstä ja sellaisesta. Tietysti jäsenyyteen myös liittyy se, että voi tukea Glorantha-toimintaa Suomessa, mukaan lukien Kalikoksen tapaamisia, joissa jäsenet voivat tavata toisiaan, pelata roolipelejä, harrastaa peikkopalloa tai muuta Glorantha-aiheista toimintaa. Kalikoksen tapaamisissa on aina ollut oikein hieno tunnelma. Kalikos on myös osallistunut Ropecon-tapahtumaan, jossa viime vuonna Kalikos järjesti useita pöytäroolipelejä, yhden isomman freeform-pelin ja esittelyluennon Gloranthasta. Pelit olivat avoimia kenelle tahansa ja luultavasti seuraavassa Ropeconissakin Kalikos antaa vähintään samanlaisen panoksen. Kalikoksen kautta on myös helppo tulla peluuttamaan Ropeconiin Glorantha-aiheisia pelejä, kun peluutus tapahtuu yhdistyksen nimissä. Varsin merkittävä jäsenetu on Kalikoksen englanninkielinen lehti The Zin Letters. Lehden ensimmäinen numero toimitettiin Kalikoksen jäsenille ilmaiseksi ja luultavasti niin tulee olemaan jatkossakin. Tulevaisuudessa myös Kalikos julkaisee luultavasti myös suomenkielisiä juttuja, joista ensimmäinen on Kotkanpesän matkaopas. Kyseistä julkaisua on tarkoitus tarjota ensisijaisesti Kalikoksen jäsenille ja jos sen jälkeen jää vielä myytävää, sitä voidaan tarjota ulkopuolisille. Ulkopuolisille hinta saattaa olla myös kalliimpi kuin jäsenille. Kalikoksen jäsenet voivat tilata Kalikoksen kautta Glorantha-, RuneQuest- tai HeroQuest-aiheista tavaraa ulkomailta. Tällöin ei tarvita lainkaan luottokorttia, vaan maksu hoituu kätevästi Kalikoksen tilille. Itse koin aikanani tämän edun oikein hyväksi, kun minulla ei ollut luottokorttia. Joitakin vanhoja Glorantha-tuotteita on erittäin hankalaa saada Suomesta, mutta ulkomailla valikoimat ovat laajemmat. Tätä Glorantha-foorumiakin ylläpidetään Kalikoksen voimin ja samoin Kalikoksen nettisivuja, jotka tarjoavat esimerkiksi tarinan aina kuukausittain. Kalikoksella on myös oma [url=http://www.kalikos.org/tiedotus.php]tiedotuslista[/url], jonka kautta saa tietoa Kalikoksen toiminnasta ja muista asioista. Vader: [i:128e0b8a89]En kuulu Kalikokseen, ja voisin liittyä jäseneksi (järkevästä) summasta riippumatta, mutta olen niin laiska, etten ole saanut sitä tehtyä.[/i:128e0b8a89] Lisäsin vaihtoehdon, joka sopii varmaan sinullekin. Pahoittelut, että tällainen vaihtoehto oli jäänyt pois.
Vader linkki 18. helmikuuta 2004 kello 16.20
Vader 18. helmikuuta 2004 kello 16.20 linkki [quote:95e09b813a="Nysalor"]Lisäsin vaihtoehdon, joka sopii varmaan sinullekin. Pahoittelut, että tällainen vaihtoehto oli jäänyt pois.[/quote:95e09b813a] Loistavaa, nyt sain omankin ääneni kuuluviin.
Tupew linkki 18. helmikuuta 2004 kello 19.28
Tupew 18. helmikuuta 2004 kello 19.28 linkki Olen täysjäsen, ja mielestäni nykyinen hinnoittelu on sopiva. Ja omasta mielestäni olen saanut katetta maksusta ja onhan se maksu hyvää tukea Kalikokselle. Mutta minulle se 10 e täysjäsenmaksu on sopiva.
Olorin linkki 19. helmikuuta 2004 kello 6.49
Olorin 19. helmikuuta 2004 kello 6.49 linkki Pakko myöntää että Nysalorin argumentointi oli vakuuttava. Hmm, odottakaahan vain, taitaa seura jossain vaiheessa saada uuden jäsenen...
Dovas linkki 19. helmikuuta 2004 kello 14.01
Dovas 19. helmikuuta 2004 kello 14.01 linkki Koska en ole hallituksen jäsen, heitän sen politiikkaan [i:b407b310d7]kuulumattoman[/i:b407b310d7] fraasin jota esim. täysjäsenenä voi harrastaa. Tai miksei vaikka muutenkin: Lahjoituksiakin otetaan vastaan. :)