Vanha foorumi

Takaisin

Alkoholia

Yleinen keskustelu
GreepyReaper 10. helmikuuta 2004 kello 7.07
Kirjoittaja Viesti
GreepyReaper linkki 10. helmikuuta 2004 kello 7.07
GreepyReaper 10. helmikuuta 2004 kello 7.07 linkki Eli aiheena on alkoholi. Kuinka paljon yleensä juotte ja miksi? Itse olen tiukan linjan absolutisti.
Ugly Psycho linkki 10. helmikuuta 2004 kello 7.28
Ugly Psycho 10. helmikuuta 2004 kello 7.28 linkki Pakko whinettää vaihtoehdoista: Sillointällöin, mutta kerralla sitten reilusti puuttuu kokonaan. Siinä olisi meinaan allekirjoittaneelle sopiva määritelmä, tarkennuksena sillointällöin lienee kerta kuussa tai harvemminkin.
Olorin linkki 10. helmikuuta 2004 kello 7.36
Olorin 10. helmikuuta 2004 kello 7.36 linkki Itse en valitse mitään edellisistä, koska se vaihtelee. Harvoin tulee juotua, mutta silloin tulee kyllä yleensä oltua sitten myös kännissä. Ei tietysti missään räkäkännissä koskaan, mutta sellaisessa, että meno on hyvä. Tissuttelua en harrasta.
Alistaja linkki 10. helmikuuta 2004 kello 10.01
Alistaja 10. helmikuuta 2004 kello 10.01 linkki Otan silloin kun siltä tuntuu ja joskus muulloinkin. Kannattaa puhua alkoholista ja sen otamisesta vasta sitten kun sitä saa itse ostettua...
Pyöveli linkki 10. helmikuuta 2004 kello 12.14
Pyöveli 10. helmikuuta 2004 kello 12.14 linkki Viina on viisasten juoma... Itse omaan niin huonon viinapään että lailan sixaristakin jo maamme-laulua, mutta kyllä alkoholia pitää juoda... Mutta aina silloin tällöin sitä pitää kaataa viinaa kurkkuseen :)
Fourfinger linkki 10. helmikuuta 2004 kello 13.27
Fourfinger 10. helmikuuta 2004 kello 13.27 linkki Yleensä kaadan arjen huolet kurkusta alas viikonloppuisin oluen muodossa.. Mutta kun on aihetta juhlaan silloin maistuu tequila :evil: Eli aika usein tulee juotua..
Bragolgurth linkki 10. helmikuuta 2004 kello 15.33
Bragolgurth 10. helmikuuta 2004 kello 15.33 linkki Joo, juotua tullee. ja aikas usein sittenkin, lähes joka viikonloppu. Mutta silloin kun pelataan, ei juoda, ainakaan enää(erään tietyn hölmöilypelikerran takia, josta löytyy tietoakin tältä foorumilta). Silloin joku aika sitten vielä juotiin ja pelattiin samalla aikaa, mutta se saa nyt jäädä, ainakin silloin jos minä vedätän peliä(<- olen nykyään Pj!) En laittanut ääntäni minnekään, koska vaihtoehdot ovat bersberistä. Välillä juodaan totaaliperseet, yleensä silloin, kun mennään miesten kesken muille maille ristiretkeilemään(tuhoamaan paikkoja). Välillä taas otetaan sosiaalikännit, silloin, kun on kotibileet, ja paljon kivoja tyttöjä, joiden kanssa on(ah!) niin mukavaa tanssia. pointtinani oli siis, että juon tapahtumien mukaan, silloin kun muut juo, minäkin juon(ellei ole töitä seuraavana päivänä) :wink:
GreepyReaper linkki 14. helmikuuta 2004 kello 16.12
GreepyReaper 14. helmikuuta 2004 kello 16.12 linkki Täällä päin kaikki julkiset paikat ovat muussina maanantaina ja kirjaston edessä on kaksi metriä korkea rikkinäisten kaljapullojen vuori. Se on oksettava näky. Niin tulee silloin tällöin mietittyä että onko tämä normaalia? Itse olen aika mökkihöperö etten iltasin poistu talosta. Mutta vois ne juopotteliatkin vähän ajatella mitä tekee!
Fourfinger linkki 14. helmikuuta 2004 kello 17.02
Fourfinger 14. helmikuuta 2004 kello 17.02 linkki Joo, meidänkin paikkakunnalla on vähän ongelmia noitten Wanna-Be a Natsi:en kanssa kun he pääsevät viikonloppuna melttaamaan.. yleensä on ikkunoita rikki ja kaljapulloja ympäriinsä keskustaa.. :-x
TypoDemon linkki 15. helmikuuta 2004 kello 1.02
TypoDemon 15. helmikuuta 2004 kello 1.02 linkki Joo. Tulee sitä juotua. Lähinnä sitä myös minulta odotetaankin opiskelijana. :) Rahaahan siihen menee, mutta kyllä se sitten hauskaakin on. Pari kertaa viikossa tuntuu olevan se aika normaali ja päivinä keskiviikko ja perjantai. Keskiviikko on siitä huono, että torstaina on yllättäen koulua, mutta yhtään torstaita ei vielä ole tarvinnut olla pois. Juotua tulee oikeastaan aina kavereiden kanssa, enkä juo yksin. Toki sitä alkuhumalat voi kotona nappailla ja sitten käppäillä kaverille lisää kaatamaan. Juominen pelaamisen aikana on minusta aika tyhmää. Ehkä yksi olut hieman keventää tunnelmaa, mutta liika sättäys ei kuitenkaan ole hyväksi. Mitä itse pöydän ääressä tulee sähellettyä on jo muutenkin liikaa niin juoman kanssa se olisi jo kyllä aika totaalista sähellystä. Ps: Alkoholi tuhoaa ensin ne huonot aivosolut, joten se ilmiselvästi parantaa keskimääräistä aivosolujen tasoa. :)
Fourfinger linkki 15. helmikuuta 2004 kello 17.40
Fourfinger 15. helmikuuta 2004 kello 17.40 linkki Se on opiskelijan velvollisuus juoda miestä väkevämpää vähintään kaksi kertaa viikossa Joo, en mäkään juo ikinä yksin se on aika hinausta.. ainahan pari kaveria löytyy, joiden kanssa on mukava pämpätä kekeä naamariin.. 8-)
Dovas linkki 16. helmikuuta 2004 kello 8.47
Dovas 16. helmikuuta 2004 kello 8.47 linkki Ei olut tai kaksi saunailtaa pahenna. Tai kuusi. Tai... No, aikoinani, en pohjia harrastanut, joten kalliiksi tuli. Tosin alkoholipolitiikkani oli siis ehkä, hmm, kestävemmällä pohjalla. Nykyisin, tulee pari kertaa viikossa muutamat tissuteltua. Riippuu hetkestä ja tilanteesta. Whiskey on jumalten juoma (olen sille parit anteeksipyynnöt velkaa) ja sitä tulee kunnioittaa oikeaoppisella nautiskelulla, kuten punaviiniäkin. Mielestäni krapulapäivät ovat erittäin mielenkiintoisia. Melkein parhaimmat kiksit tulevat, kun pahin olo on muutamassa tunnissa mennyt ohi. Tunteet ovat 100%:n pinnassa ja silloin irtoaa usein luovimmat imspiraatiot. Ja jatkoilla on usein seuraavana päivänä hienoin meininki. [i:1c1e6f10e1]Djeroma AD - "titanium maksa"[/i:1c1e6f10e1]
Vesa linkki 16. helmikuuta 2004 kello 9.43
Vesa 16. helmikuuta 2004 kello 9.43 linkki Joo minulla se on se sama juttu että harvemmin juon mutta sitten juon reippaasti olutta ja viskiä. Tietysti yleensä saunan jälkeen tulee yksi olut otettua. Katujuopottelua en siedä, baarissa juodaan tai kotona, muttei missään torin kulmassa niinkuin jotkut spurgut. Teinit on niitä jotka pulloja hajottaa ja kadunkulmilla kännissä hilluu, semmosta en minäkään voi sietää.
GreepyReaper linkki 17. helmikuuta 2004 kello 7.31
GreepyReaper 17. helmikuuta 2004 kello 7.31 linkki Ensimmäisen kerran maistoin alkoholia kun olin jotain kuusi. Maistu helvetin pahalta niin olen ollut siintä asti melko tiukan linjan absolutisti.
black knight linkki 17. helmikuuta 2004 kello 11.52
black knight 17. helmikuuta 2004 kello 11.52 linkki olipas toi nyt syy vetäytyä absolutistiksi :-o
Kasila linkki 18. helmikuuta 2004 kello 14.10
Kasila 18. helmikuuta 2004 kello 14.10 linkki Absolutismi on paha asia... asiassa kuin asiassa... paitsi absolutismin tuomitsemisessa. Mutta oma asias... enemmän mulle...
Fourfinger linkki 18. helmikuuta 2004 kello 18.03
Fourfinger 18. helmikuuta 2004 kello 18.03 linkki [i:55abf3891e]GreepyReaper: Ensimmäisen kerran maistoin alkoholia kun olin jotain kuusi. Maistu helvetin pahalta niin olen ollut siintä asti melko tiukan linjan absolutisti.[/i:55abf3891e] No, makuasioistahan ei voi kiistellä mutta huonosta voi huomauttaa :lol:
GreepyReaper linkki 19. helmikuuta 2004 kello 10.41
GreepyReaper 19. helmikuuta 2004 kello 10.41 linkki Tiedän että kuus vuotiailla on tiukka makuaisti. Mutta silti. Siintä jäi traumoja. Ja en tietenkään tuomitse alkoholin käyttäjiä. Omiapa aivo soluja tapatte. Ja kuten yksi lempibändini kerran lauloi "... jos satut itsesi kännissä tappamaan. Ajamaan autolla järveen happamaan... " En ota riskiä.
Fourfinger linkki 27. helmikuuta 2004 kello 16.48
Fourfinger 27. helmikuuta 2004 kello 16.48 linkki Ens kuussa räjähtää!! Tai noh, ainakin alkoholin verotus laskee ja viinaralli alkaa. Alkot ja kaupat valmistautuvat rynnistykseen :evil: Meinaatteko (ne jotka käyttävät alkoholia) rynnätä Alkoon tai kauppoihin pää kolmantena jalkana ostaa viinaksia ja kaljaa roppakaupalla vai liikuttaako se teitä ollenkaan..?? Eli, mitä luulette kasvaako alkoholin kulutuksenne ens kuussa vai pysyykö kulutus samana ja tekeekö yhteiskunta karhunpalveluksen meille kansalaisille laskemalla alkoholivveroa. Mielipiteitä, kiitos?!
Kasila linkki 29. helmikuuta 2004 kello 10.02
Kasila 29. helmikuuta 2004 kello 10.02 linkki En juo enää koskaan....
GreepyReaper linkki 1. maaliskuuta 2004 kello 7.18
GreepyReaper 1. maaliskuuta 2004 kello 7.18 linkki [quote:9d3b2e00d1="Fourfinger"]Eli, mitä luulette kasvaako alkoholin kulutuksenne ens kuussa vai pysyykö kulutus samana ja tekeekö yhteiskunta karhunpalveluksen meille kansalaisille laskemalla alkoholivveroa. Mielipiteitä, kiitos?![/quote:9d3b2e00d1] En usko että ihmisten alkoholin kulutus kasvaa (litroissa), mutta se saattaa muuttua enemmän väkeviin päin. Jos nykyään ostetaan perjantaisin pari pulloa olutta. Se muuttuu nyt että ostetaan pullo kossua. Mutta alkoholikuolemat saattavat kasvaa koska juopot saavat enemmän ja halvemmalla. [quote:9d3b2e00d1="Fourfinger"]Meinaatteko (ne jotka käyttävät alkoholia) rynnätä Alkoon tai kauppoihin pää kolmantena jalkana ostaa viinaksia ja kaljaa roppakaupalla vai liikuttaako se teitä ollenkaan..??[/quote:9d3b2e00d1] Ei liikuta tippaakaan. Jos jotkut haluavat vetää pers kännit ja nukahtaa ojaan... ei vois vähenpää kiinnostaa. Omapa ovat aivosolunsa.
Kasila linkki 1. maaliskuuta 2004 kello 9.18
Kasila 1. maaliskuuta 2004 kello 9.18 linkki Joo... paras kommentti on: "olen niin varakas ettei se vaikuta minuun" Koppa maksaa vähemmän ... ei se tarkota että pitäisi ostaa enemmän. 12 pulloo taitaa nousta päähän samalla tavalla kuin ennenkin. ??? Miksi vitussa järkevät ihmiset jois enemmän kun se nyt onnistuu samalla rahalla...???? Jos dorka-amis-pelle-korolla juo enemmän Niin ei mikään asia vois vähemmän kiinnostaa... jos amiksia alkaa kuolla liikaa : Vituttas jos kiinnostas... No kyllä ne sitten raahautuu tonne ensiapuun vuotamaan ja se maksaa... vittu se kiinnostaa... siis kaikki joukolla tappamaan ammattikouluja
Juha R linkki 1. maaliskuuta 2004 kello 9.46
Juha R 1. maaliskuuta 2004 kello 9.46 linkki [quote:1c51dfd2b5="Kasila"]Joo... paras kommentti on: "olen niin varakas ettei se vaikuta minuun"[/quote:1c51dfd2b5] Minä taas aion vähentää koska ei halvalla saa hyvää.
Kasila linkki 1. maaliskuuta 2004 kello 16.46
Kasila 1. maaliskuuta 2004 kello 16.46 linkki Kerrassaan mainio kommentti.. mainiota R hehe... ;) itse en anna moisen häiritä.
Pyöveli linkki 2. maaliskuuta 2004 kello 8.50
Pyöveli 2. maaliskuuta 2004 kello 8.50 linkki Olihan tuo alkoholiveron lasku ihan tervetullut mutta meni kuitenkin ihan reisille mun mielestä... Ei pysty tajuamaan miksi kossun hinta laski suhteessa moninkertaisesti kaljan hintaan ja esim. siiderit, lonkerot, kuohuviinit yms muut pokausjuomat eivät hinnaltaan laskeneet juurikaan yhtään. Paska homma. Ja toisalta, vaikka kossu maksaa nyt vähemmän kuin ennen, niin ei ole suunnitelmissa ostaa sitä yhtään sen enempää kuin ennenkään. Itse luotan tax free -tuotteisiin ja parempiin aineisiin kuin perus vesi+sokeri+etanoili hässäkkä.. Kossu on junttien juoma.
Shireh linkki 5. maaliskuuta 2004 kello 10.34
Shireh 5. maaliskuuta 2004 kello 10.34 linkki [quote:e4b3a79e7a="Kasila"]En juo enää koskaan....[/quote:e4b3a79e7a] Pistän paremmaksi, en ole koskaan juonut. (Ikää on 16). Ei hirveästi innosta juoda. On muuta tekemistä, kuten ropellus....
Pyöveli linkki 5. maaliskuuta 2004 kello 12.19
Pyöveli 5. maaliskuuta 2004 kello 12.19 linkki [quote:9afa8970d4="Kasila"]En juo enää koskaan....[/quote:9afa8970d4] Jeah... right.. sen kun näkisi... Yhtä todennäköisesti meteoriitti iskeytyisi mun päähäni... [quote:9afa8970d4="calyz"]Pistän paremmaksi, en ole koskaan juonut. (Ikää on 16). Ei hirveästi innosta juoda.[/quote:9afa8970d4] No kunnioitettavaa, ettei ole tuohon ikään koskaan vielä juonut, mutta kunhan ikää tulee lisää tyyliin kymmenen vuotta, niin palatkaamme sitten forumille taas takaisin ja keskutelkaamme asiasta. Ikää kun tulee 18 ja baari/mimmit/suklaapojat kutsuu, niin jo alkaa soppa maistumaan... :)
wakboth linkki 5. maaliskuuta 2004 kello 13.34
wakboth 5. maaliskuuta 2004 kello 13.34 linkki [quote:66377abdc3]Olihan tuo alkoholiveron lasku ihan tervetullut mutta meni kuitenkin ihan reisille mun mielestä... Ei pysty tajuamaan miksi kossun hinta laski suhteessa moninkertaisesti kaljan hintaan ja esim. siiderit, lonkerot, kuohuviinit yms muut pokausjuomat eivät hinnaltaan laskeneet juurikaan yhtään[/quote:66377abdc3] öö, en nyt tiiä, mutta... Mahtaisiko se johtua siitä, että kyseessä oli alkoholiVERON lasku? Eli alkholijuomiahan verotetaan niiden alkoholimäärän mukaan ja vero lisätään hintaan... niin sitten kossupullossa tuo suhteellinen veron osuus hinnasta on isompi kuin miedommissa juomissa. Esim, joku joskus minulle selitti, että viinipullon hinnasta alkoholiveron osuus on vajaat 2 euroa. Saman alkoholiprosentin (n. 12%) viinien hinnat vaihtelee 6 eurosta satoihin euroihin, mutta se veron osuus on sama. Eli alennuskin on sama.
Pyöveli linkki 5. maaliskuuta 2004 kello 15.30
Pyöveli 5. maaliskuuta 2004 kello 15.30 linkki OK... Tuo kuulostaa ihan järkeenkäyvältä ajattelulta ja selittää kyllä varmaan sen miksi kossun hinta laski.. mutta samalla logiikallahan olisi viinien hinnan pitänyt laskea, mutta kuinkas kävikään... Punkut, kuoharit, shampanjat yms. hinnanlasku on likipitäen ei mitään. Samoin siidereissä hinnanlasku on muutamien senttien luokkaa, kun taasen oluilla paljon enemmän. Tietääkseni molemmissa on likipitäen sama alkoholi-%... Yleensäkin ihmetyttää Suomen valtion suhtautuminen siideriin ja vastaaviin tuotteisiin. Ilmeisesti kansanedustejien mielestä suomalaiset juovat vain kossua ja olutta... Paska maa - paskat päättäjät.
RaZiel linkki 25. maaliskuuta 2004 kello 14.19
RaZiel 25. maaliskuuta 2004 kello 14.19 linkki Itse en alaikäisenä harrasta juomista, mutta hyväksyn sen laillisen käytön. Eli viina on viisasten juoma... Itseäni häiritsee ne 11-14 vuotiaat jotka juo hirveet kännit joka viikonloppu. Viimeksi viikko sitte yksi luokkatoverini oli vatsahuuhtelussa... Enkä usko että hän otti asiasta opikseen.