Shireh
linkki
6. helmikuuta 2004 kello 10.25
|
Shireh
6. helmikuuta 2004 kello 10.25
linkki
|
Hmmm... En ole varma onko tästä topiccia mutta menkööt...
Kukas on pelannu Twilightia? Kokemuksia jos on? Omistan Twilight 2.2:sen ja tilasin Twilight: erikoisjoukot-kirjan. Oma mielipteeni on että:
Monimutkaiset säännöt mutta sitten kun systeemin tajuaa niin säännöt tuntuvat helpoilta. :-o Peli jossa heitellään PALJON noppia. Ja onhan se hauskaa pelata Suomen sotilasta...
|
Olorin
linkki
6. helmikuuta 2004 kello 10.53
|
Olorin
6. helmikuuta 2004 kello 10.53
linkki
|
Kyllä tuota on kokeiltu yhden pelin verran. Enpä osaa sanoa onko hyvä tai huono, niin vähille jäi.
|
Chividal
linkki
6. helmikuuta 2004 kello 19.58
|
Chividal
6. helmikuuta 2004 kello 19.58
linkki
|
Joskus vuosia sitten tuli pelattua todellakin paljon twilightiä ja sen jälkeen mercciä ja dark conspiracya. Muistaakseni kaikissa systeemi oli sama. On vain niin paljon aikaa, että en muista systeemistä juuri mitään muuta kuin että d6:tta heiteltiin aika lailla. Kun pj osasi systeemin hyvin niin en muista että oltaisiin kertaakaan kiistelty säännöistä.
Luulisin, että on parasta mikäli kaikki pelaajat on käyneet armeijan tai sitten ei kukaan. Voi tulla kiistoja toimintamalleista muuten :-D
|
Guzmo
linkki
6. helmikuuta 2004 kello 21.37
|
Guzmo
6. helmikuuta 2004 kello 21.37
linkki
|
Sitä suomennettua Twilightiä (ykkösedikka?) tuli nassikkana pelailtua. Säännöt oli kyllä hyvin epäselvät ja suorastaan typerät mitä tuli aseiden lipaskokoihin ja tulinopeuksiin.
Seikkaileminen ydinsodan repimässä Puolassa ei tuntunut kovinkaan kiinnostavalta joten palasimme takaisin D&D:n ja Runequestin pariin :)
|
newsalor
linkki
7. helmikuuta 2004 kello 12.34
|
newsalor
7. helmikuuta 2004 kello 12.34
linkki
|
Sen muistan, että hahmoni selvisi miltei haavoitta, vaikka sitä osuttiin kranaatinheittimellä rintaan. =) Ainakin muistaakseni se oli minun hahmoni. No, kumminkin siltä peliltä ei ehkä kuitenkaan kannata realistisuutta odottaa.
|
Pyöveli
linkki
9. helmikuuta 2004 kello 7.54
|
Pyöveli
9. helmikuuta 2004 kello 7.54
linkki
|
[quote:ac5aba7d1e="newsalor"]Sen muistan, että hahmoni selvisi miltei haavoitta, vaikka sitä osuttiin kranaatinheittimellä rintaan. =) Ainakin muistaakseni se oli minun hahmoni. No, kumminkin siltä peliltä ei ehkä kuitenkaan kannata realistisuutta odottaa.[/quote:ac5aba7d1e]
Niino.... On tainnut pojilla olla pikkaisen omat säännöt käytössä, kun ainakin meillä meni miltei hahmot/seikkailu.... Ja jos kaveri ei kuollut tulituksessa, niin parantumiseen olisi mennyt aina reilut puolivuotta/vuosi peliaikaa ja yleensä siinä vaiheessa niskalaukaus oli ainut vaihtoehto.
Mutta mikä kokemus pelistä jäi, niin idea oli mielenkiintoinen ja avrsinkin taitavan ja mielikuvitusta omaavan pelinjohtajan vetämänä luulisin että T. voisi olla yksi parhaita pelejä. Synkkä, epätoivoinen tunnelma ja sodan runtelema maa on kyllä loistava paikka seikkailla - tai kuolla...
|
Chividal
linkki
9. helmikuuta 2004 kello 13.34
|
Chividal
9. helmikuuta 2004 kello 13.34
linkki
|
Mä en myöskään muista kyllä kuolemista kovin vaivalloiseksi tapahtumaksi. :-? Mutta kuten sanottu, en muista säännöistä juuri mitään, joten tuollaisten bugien puuttuminen kuin mitä newsa sanoi saattoi olla myös pj:n ansiota.
Kaikkein parasta peleissä oli aina alku, kun elossa oli juuri muutama tyyppi omasta ryhmästä. Ei kommunikaatiovälineitä kunnossa ja vihollisia saattoi olla joka mutkan takana. Kunnon lymyilyä ja selviytymistä.
|
Shireh
linkki
8. maaliskuuta 2004 kello 15.27
|
Shireh
8. maaliskuuta 2004 kello 15.27
linkki
|
Eikoisjoukot-kirjassa on kohta jossa sanotaan: "[i:84d9effece]perushypyistä vaativiin Halo-hyppyihin...[/i:84d9effece]
Mitä on Halo-hypyt?
|
viljo
linkki
8. maaliskuuta 2004 kello 16.37
|
viljo
8. maaliskuuta 2004 kello 16.37
linkki
|
Halo-hypyt on todella korkealta suoritettavia, vapaapudotushyppyjä, joissa käytetään happinaamareita ilman ohuuden takia. Halo hyppyjen avulla on mahdollista siirtyä kohtalaisen pitkiä matkoja ilmassa leijuen vihollisen huomaamatta, kun hyppy suoritetaan yöllä. Ennen kaikkea pudotuskone jää huomaamatta ja kuulematta, kun ollaan hemmetin korkealla.
Perushypyillä tarkoitettaneen pakkolaukaisuvarjolla(lue:itsestään aukevalla varjolla) suoritettavia matalapudotuksia 300-450m korkeudelta. Sotilaskäytössä suomessa on T-10 varjo, jonka ohjattavuus on lumivyöryn luokkaa, mutta pääsee sillä mukavasti alas.
Halo-hypyissä käytettävät varjot ovat ns.patjavarjoja ja niillä on hyvä ohjautuvuus. T-10 on kupuvarjo, eli varjo-osa on puolipallo. Tällaisen varjon ohjattavuus on pieni, mutta riittää sotilaan ja rinkan pudottamiseen suhteellisen turvallisesti.
|
Ugly Psycho
linkki
10. maaliskuuta 2004 kello 7.07
|
Ugly Psycho
10. maaliskuuta 2004 kello 7.07
linkki
|
Twilightien säännöissä on muuten järkyttäviä eroja versioiden välillä... eli tod. näk. siksi täällä on porukalla aika erilaisia muistoja ja mielipiteitä. Yhtä kaikki, itse en pelistä erityisemmin perusta... tulihan sitä joskus yläasteella lyhyehkö kampanjanpätkä veivattua.
|
Shireh
linkki
11. maaliskuuta 2004 kello 7.23
|
Shireh
11. maaliskuuta 2004 kello 7.23
linkki
|
[quote:725f34ba66="viljo"]Halo-hypyt on todella korkealta suoritettavia, vapaapudotushyppyjä, joissa käytetään happinaamareita ilman ohuuden takia. Halo hyppyjen avulla on mahdollista siirtyä kohtalaisen pitkiä matkoja ilmassa leijuen vihollisen huomaamatta, kun hyppy suoritetaan yöllä. Ennen kaikkea pudotuskone jää huomaamatta ja kuulematta, kun ollaan hemmetin korkealla.
Perushypyillä tarkoitettaneen pakkolaukaisuvarjolla(lue:itsestään aukevalla varjolla) suoritettavia matalapudotuksia 300-450m korkeudelta. Sotilaskäytössä suomessa on T-10 varjo, jonka ohjattavuus on lumivyöryn luokkaa, mutta pääsee sillä mukavasti alas.
Halo-hypyissä käytettävät varjot ovat ns.patjavarjoja ja niillä on hyvä ohjautuvuus. T-10 on kupuvarjo, eli varjo-osa on puolipallo. Tällaisen varjon ohjattavuus on pieni, mutta riittää sotilaan ja rinkan pudottamiseen suhteellisen turvallisesti.[/quote:725f34ba66]
Juu, kiitos. :-D Olen taas hiukan viisaampi.
|
Shireh
linkki
10. huhtikuuta 2004 kello 10.30
|
Shireh
10. huhtikuuta 2004 kello 10.30
linkki
|
Uh, minulla on ongelma. Meinaan kun hahmoa luodaan ja hän saa ylennyksiä urallaan. Eli miten se homma etenee? Tilanne: Hahmo käy sissikoulutusta ja hän onnistuu ylennysheitossa. Mihin hän etenee? Entä jos hän epäonnistuu. Entä sitten kun hän onnistuu uudelleen (ylennysheitossa) seuraavalla uralla? Auttakaa, olen uusavuton näiden asioiden suhteen. :-o
Ai niin, versio 2.2 säännöt on kyseessä... :-D
|
GreepyReaper
linkki
12. huhtikuuta 2004 kello 14.56
|
GreepyReaper
12. huhtikuuta 2004 kello 14.56
linkki
|
Siis juttuhan on tämä.
Sissikoulussa pärjää ne jotka heittää hyvin kranuja. Ja jos ylennysheitossa pääset upseeriksi. Mutta jos epäonnistut ja räjäytät paskahuussin kun kenraali on jöötillä niin sä siivoot niitä paskoja 10 km säteeltä vielä ensi vuosituhannella. Niin siinä käy.
|
black knight
linkki
11. toukokuuta 2004 kello 18.51
|
black knight
11. toukokuuta 2004 kello 18.51
linkki
|
Ei. Vaan jos onnistut räjäyttää paskahuussin, ilman että kenraali on siellä, saat siivota paskoja 10km säteellä, mutta jos se onnistuu olemaan siellä, niin se on vasta pienä jos siivoat paskoja 10km säteellä. Ja voihan sekin paskahuussikranu olla hyvin heitetty kranu? :wink:
|