Vanha foorumi

Takaisin

Mirc

Yleinen keskustelu
black knight 29. tammikuuta 2004 kello 20.38
Kirjoittaja Viesti
black knight linkki 29. tammikuuta 2004 kello 20.38
black knight 29. tammikuuta 2004 kello 20.38 linkki haluan vain nähdä, että kuinka moni käyttelee tätä legendaarista mircciä, ja missä kanavilla yleensä heilutte ja idlaatte. ei mikään maailman loistavin aihe, mutta eipä se menoani haittaa. Itse juuri koodailen mirkkiin skriptipakettia. itse heilun kanavilla: IRCnet: #hurajuttu #glorantha #oppilastalo #rope #runequest Qnet: #clan//Fusion #clan-tspee #dod.aloha #hurjajuttu #pyhtää yms
TypoDemon linkki 29. tammikuuta 2004 kello 23.52
TypoDemon 29. tammikuuta 2004 kello 23.52 linkki Sanoisin, että mIRC on kaikkea muuta kuin legendaarista. Typerää, kun jotkut tosiaan luulevat kaikkien mirkkaavan, eikä irkkaavan. Niitä on muitakin ohjelmia. Jos nyt kerran joku laittaa oman kanavalistan tänne, niin kirjoitetaan tässä ajankuluksi omakin: @ quakenet #Clan_rk #Clan.li #esko7 #kesä'04 #clan_jr @ aniverse #shiori #dai_kon_do #anonyymitprincess2makerit #EI #kylni #kattojarjesto #syomassa #maailmanhallinto #oudot.fi #juomassa #aoi_no_yume #shiori-ranking @ ircnet #kalikos #glorantha #heroquest #it03r2 #ehilminvalo #rauma #aoi_no_yume #riskimaa #rope Siinähän niitä on. Kai sitä voisi vielä efnetissä jollain kanavilla hengata, mutta ei mahdu tuohon perhanan palkkiin kun privojakin pitää olla aika hyvin auki. Suurin osa kanavista on aivan turhia ja pelkkää idlausta, mutta idlaus on elämäntyyli. Tapanani on mennä useille kanaville mitä perustetaan mielenjuolahduksesta, enkä sitten jaksa lähteä sieltä pois, kun siellä voi idlatakkin. mitä irkkiin tulee, niin katkerin asia mitä minulle on käynyt on se, että meiltä riistettiin kanava #lordi kun Lordi yhtye perustettiin. Nyt sinne ei oikein ksokaan tahdo itse saada oppeja ja otettua sitä takaisin haltuun. :/ Maailma on julma paikka. Ps:kuten saattaa arvata, olen aika aktiivisesti irkissä.
newsalor linkki 30. tammikuuta 2004 kello 0.36
newsalor 30. tammikuuta 2004 kello 0.36 linkki "[i:5ff9df9283]legendaarista mircciä[/i:5ff9df9283]" Voi kuule, tässä sulle malliksi oikeanlainen vastaus CTCP-queryyn: [quote:5ff9df9283]02:29 CTCP VERSION reply from tunpi: irssi v0.8.9 - running on Linux i686[/quote:5ff9df9283] ;) #kalikos #glorantha #heroquest #praedor #startrek.fi #cryo #kempele #bugi
Guzmo linkki 30. tammikuuta 2004 kello 19.24
Guzmo 30. tammikuuta 2004 kello 19.24 linkki #kalikos #glorantha #heroquest #fm_fin (Quakenet) Harvemmin kyllä tulee idlattua.
GreepyReaper linkki 2. helmikuuta 2004 kello 7.04
GreepyReaper 2. helmikuuta 2004 kello 7.04 linkki Itselläni IRC käynnistyy kun kone käynnistyy. Vaikka teen muita hommia se pyörii taustalla jolloin IRC;ssä tulee idlattua paljon.
Bragolgurth linkki 3. helmikuuta 2004 kello 13.44
Bragolgurth 3. helmikuuta 2004 kello 13.44 linkki Ja ennen kuin kysyn, lausahdan pari sanaa... [i:0c497afb4c]Se joka kysyy, ei ole tyhmä, vaan se, joka ei kysy[/i:0c497afb4c] Eli, mikä vittu on IRC? Olen kuullut ennenkin, mutten ole jaksanut ottaa selvää, kun en pahemmin tietokoneiden kanssa räpellä... Ja mitä on idlaus? Senkin sanan olen kuullut aiemmin, mutten ole jaksanut kiinnostua... --------
GreepyReaper linkki 3. helmikuuta 2004 kello 14.46
GreepyReaper 3. helmikuuta 2004 kello 14.46 linkki [quote:e046cba62b="Bragolgurth"][i:e046cba62b]Se joka kysyy, ei ole tyhmä, vaan se, joka ei kysy[/i:e046cba62b][/quote:e046cba62b] Näpäkästi sanottu. IRC eli Internet Relay Chat. Eli erään lainen Chat ohjelma. Hyvin laajalle levinnyt ja muutenkin suosittu. Ja idlaus on sitä kun on IRC;ssä muttei koskaan sano mitään.
Nysalor linkki 3. helmikuuta 2004 kello 15.33
Nysalor 3. helmikuuta 2004 kello 15.33 linkki GreepyReaper: [i:bf5d93f4ec]IRC eli Internet Relay Chat. Eli erään lainen Chat ohjelma. Hyvin laajalle levinnyt ja muutenkin suosittu.[/i:bf5d93f4ec] Siis eikös IRC nyt kuitenkin ole enemmänkin keskustelujärjestelmä kuin ohjelma? Sitä sen sijaan voi käyttää varsin monilla erilaisilla ohjelmilla, jotka ottavat yhteyden järjestelmään eli irkkipalvelimelle. [i:bf5d93f4ec]Ja idlaus on sitä kun on IRC;ssä muttei koskaan sano mitään.[/i:bf5d93f4ec] Koskaan-sana tuosta pois, niin minäkin hyväksyn määritelmän. Idlaaminen ei tosiaan minun ymmärtääkseni tarkoita sitä, ettei koskaan sanoisi mitään vaan sitä, ettei jonakin ajankohtana tai ajanjaksona osallistu keskusteluun. Kanavilla, joilla minä oleilen (IRCnetissä #runequest, RuneQuest-asioille ja yleiselle keskustelulle; #glorantha Glorantha-keskustelulle; #kalikos, Kalikoksen asioille ja yleiselle keskustelulle; #heroquest, Hero Wars ja HeroQuest -keskustelulle (muttei lautapelille); #halvauskarhu, kaikille asian vierestä) pääasiassa idlataan. Tervetuloa rikkomaan hiljaisuus. :) Ohjeita kanavalle #runequest pääsemiseen mIRC-ohjelmalla löytyy [url=http://koti.mbnet.fi/~terokaij/runequest/irc.html]täältä[/url]. Kyseisen kanavan keskusteluaktiivisuutta voi vilkaista [url=http://www.aamunkoitto.net/ircstats/runequest.html]täältä[/url] tai [url=http://koti.mbnet.fi/~terokaij/irc/runequest.html]täältä[/url]. Kanavan #glorantha tilastotiedot taas löytää [url=http://www.nysalor.net/runequest/irc/glorantha.html]täältä[/url]. [url=http://irc-galleria.net/]IRC-Galleriasta[/url] löytyy paljon irkkaajien kuvia, myös useiden edellä mainittujen kanavien ihmisten.
Bragolgurth linkki 4. helmikuuta 2004 kello 15.03
Bragolgurth 4. helmikuuta 2004 kello 15.03 linkki Näin, tuli tämäkin seväksi!! :P ___
Pyöveli linkki 5. helmikuuta 2004 kello 9.43
Pyöveli 5. helmikuuta 2004 kello 9.43 linkki [quote:141bf34c66="Nysalor"]Idlaaminen ei tosiaan minun ymmärtääkseni tarkoita sitä, ettei koskaan sanoisi mitään vaan sitä, ettei jonakin ajankohtana tai ajanjaksona osallistu keskusteluun[/quote:141bf34c66] No eikös myös ei koskaan ole jokin tietty ajanjakso? Se vaan on loputtoman pitkö mutta kumminkin... :) Joo, IRCissä tulee notkuttua mutta eri nickillä kuin täällä... Pitäähän ihmisellä olla jakautunut persoonallisuus edes jossain, kun omaan päähäni sitä en ole saanyt vielä asettumaan... Usein tulee idlattua ja välillä ruoskittua jotain hemmoja jotka luulevat olevan enemmän kuin ovatkaan.
Guzmo linkki 5. helmikuuta 2004 kello 20.12
Guzmo 5. helmikuuta 2004 kello 20.12 linkki http://www.irchelp.org/ [b:f523a9437d]What is IRC, and how does it work?[/b:f523a9437d] IRC stands for "Internet Relay Chat". It was originally written by Jarkko Oikarinen (jto@tolsun.oulu.fi) in 1988. Since starting in Finland, it has been used in over 60 countries around the world. It was designed as a replacement for the "talk" program but has become much much more than that. IRC is a multi-user chat system, where people convene on "channels" (a virtual place, usually with a topic of conversation) to talk in groups, or privately. IRC is constantly evolving, so the way things to work one week may not be the way they work the next. Read the MOTD (message of the day) every time you use IRC to keep up on any new happenings or server updates. Generally, the user (such as you) runs a program (called a "client") to connect to a server on one of the IRC nets. The server relays information to and from other servers on the same net. Once connected to an IRC server on an IRC network, you will usually join one or more "channels" and converse with others there. On EFnet, there often are more than 12,000 channels, each devoted to a different topic. Conversations may be public (where everyone in a channel can see what you type) or private (messages between only two people, who may or may not be on the same channel). IRC is not a "game",
GreepyReaper linkki 9. helmikuuta 2004 kello 18.46
GreepyReaper 9. helmikuuta 2004 kello 18.46 linkki En tienytkään että IRC on suomalainen keksintö. Kyllä me suomalaiset ollaan aikamuoisia tekno-hirmuja. Yksi hyvä kannu on #heikoinlenkki IRC-netissä
Alistaja linkki 10. helmikuuta 2004 kello 12.08
Alistaja 10. helmikuuta 2004 kello 12.08 linkki #pakenenelämääni #mikäelämä #enoleolemassa Tossa on kanavalista surullisille tapauksille... En elä/koita elää tietokoneen kautta... Se ei ole elämän rikkautta.
Pyöveli linkki 12. helmikuuta 2004 kello 7.40
Pyöveli 12. helmikuuta 2004 kello 7.40 linkki [quote:1446d00cb4="Alistaja"] #pakenenelämääni #mikäelämä #enoleolemassa [/quote:1446d00cb4] :) Haiskahtaa kevyehköltä kenttävittuilulta...
black knight linkki 18. helmikuuta 2004 kello 6.57
black knight 18. helmikuuta 2004 kello 6.57 linkki mutta siis eikös mirc ole erikseen se ohjelma ja irc, on sitte se ihme chattipalstapaikka? en ole ihan varma
Kreifi linkki 19. helmikuuta 2004 kello 12.56
Kreifi 19. helmikuuta 2004 kello 12.56 linkki mIRC on aina auki, kun kone on päällä ja kone on aina päällä. Jos kanavia haluatte tietää, niin ircnetissä /whois Kreifi tuottaa sen tuloksen, joka teidän tarvitsee tietää. qnetistä teidän ei tarvitse tietää mitään. [quote:bf53803a03="black knight"]mutta siis eikös mirc ole erikseen se ohjelma ja irc, on sitte se ihme chattipalstapaikka? en ole ihan varma[/quote:bf53803a03]mIRC on client eli juurikin yksi niistä monista ohjelmista, jolla pääsee IRC:iin, joka taas on sitten sä "tsätti".
GreepyReaper linkki 23. helmikuuta 2004 kello 15.17
GreepyReaper 23. helmikuuta 2004 kello 15.17 linkki [quote:254b1f7f63="Kreifi"]mIRC on client eli juurikin yksi niistä monista ohjelmista, jolla pääsee IRC:iin, joka taas on sitten sä "tsätti".[/quote:254b1f7f63] Tuon tiesinkin jo, mutta... Voiko mIRC avulla kommunikoida jonkun muun IRC ohjelman kera.
Kymppimies linkki 23. helmikuuta 2004 kello 17.17
Kymppimies 23. helmikuuta 2004 kello 17.17 linkki Voi, kaveri käyttää jotain linux ohjelmaa (en nyt saa päähän sen nimeä) ja minä mircciä eikä se aiheuta mitään ongelmia. Ainoa ongelma on hänen palomuurissaan joka estää lähettämästä minulle fileja O_o
Vader linkki 23. helmikuuta 2004 kello 20.56
Vader 23. helmikuuta 2004 kello 20.56 linkki [quote:de93af5ce2="GreepyReaper"]Tuon tiesinkin jo, mutta... Voiko mIRC avulla kommunikoida jonkun muun IRC ohjelman kera.[/quote:de93af5ce2] IRC on "keskusteluverkko", keskustelupalvelin tms, mIRC on ohjelma jolla siihen otetaan yhteys, muitakin ohjelmia on, nimellä ei ole väliä. Vertaa tilannetta vaikka GSM-verkkoon, pystyt sen välityksellä juttelemaan Nokiallasi ruotsalaiselle kaverillesi jolla on Ericsson (sillä edellytyksellä että molempien puhelimet ovat GSM-mallia:), vaihda sitten mielessäsi GSM-verkko IRCiksi, Nokia mIRCiksi ja Ericsson joksikin muuksi ohjelmaksi. Kyllä siis toimii.
Bombur linkki 24. huhtikuuta 2004 kello 19.41
Bombur 24. huhtikuuta 2004 kello 19.41 linkki Kai siitä on tullut jo tapa, että kun kone laitetaan päälle laitetaan aina mirkkikin. Käy ihan automaattisesti, vaikka usein sinne ei ole mitään asiaakaan. IRCnet #glorantha #kalikos #halvauskarhu #batmud #pömpeli #jäähyväiset_aseille #historia.fi #oikeutta_elaimille #riskimaa
Dovas linkki 27. huhtikuuta 2004 kello 6.06
Dovas 27. huhtikuuta 2004 kello 6.06 linkki Nyt tietää missä ne todelliset nettiaddiktit ovat. Huh, olen selvillä vesillä.
black knight linkki 11. toukokuuta 2004 kello 18.55
black knight 11. toukokuuta 2004 kello 18.55 linkki noh...... nettiaddikteja on paljon muuallakin. Kuten pelaamassa cs:ää aamusta iltaa. Ei välttämättä irkissä nettiaddikteja ole paljoakaan. Siellä on vaan hyviä keskusteluja aina :)
DM linkki 13. toukokuuta 2004 kello 19.14
DM 13. toukokuuta 2004 kello 19.14 linkki Siis ei näin. Lauletaan-mirc-yhdessä-suohon Todellakin on muita paljon parempia ja toimivampia ohjelmia kuin mirc. Jopa putty soveltuu paremmin kuin mirc irccaamiseen :D
Dovas linkki 14. toukokuuta 2004 kello 10.14
Dovas 14. toukokuuta 2004 kello 10.14 linkki Addiktioitahan on tyrkyllään joka kulman takana muailmassa. Modeemi on nykypäivänä henkivakuutus ja modernia kristinuskoa. :wink:
Tero Kaija linkki 14. toukokuuta 2004 kello 15.56
Tero Kaija 14. toukokuuta 2004 kello 15.56 linkki [quote:3ab8c20993="DM"]Siis ei näin. Lauletaan-mirc-yhdessä-suohon Todellakin on muita paljon parempia ja toimivampia ohjelmia kuin mirc. [/quote:3ab8c20993] Millä tapaa mIRC ei olisi toimiva ohjelma? Samalla tavalla siinä saa tekstiä kirjoteltua kuin missä tahansa muussa ohjelmassa. Mikä muista ohjelmista tekee niin ylivertaisia? Kyllä, itse käytän mIRC:iä. Ei ole tarvetta tullut sitä vaihtaa muuhun ohjelmaan (tai no, töissä käytän Irssiä). [quote:3ab8c20993]Jopa putty soveltuu paremmin kuin mirc irccaamiseen :D[/quote:3ab8c20993] Näytä minulle, miten pelkällä Puttylla irkataan. :) Mutta joo, irkissä kiinni 24/7, mutta addikti en ole... Jostain kumman syystä kyllä kaikkialla, missä on nettiyhteys, niin irkki-clientti tulee ensimmäisenä käynnistettyä. 8-)
DM linkki 15. toukokuuta 2004 kello 7.36
DM 15. toukokuuta 2004 kello 7.36 linkki >> Millä tapaa mIRC ei olisi toimiva ohjelma? Samalla tavalla siinä saa tekstiä kirjoteltua kuin missä tahansa muussa ohjelmassa. Mikä muista ohjelmista tekee niin ylivertaisia? >> Juurikin näin. Myönnän, ehkä en ole kuitenkaan oikea ihminen väittelemään tästä asiasta :D Mircciä ei vaan tueta. KSirc!! >> Näytä minulle, miten pelkällä Puttylla irkataan. :) >> Toivottavasti huomasit lievän sarkastisen painon postauksessani :)
humis linkki 15. toukokuuta 2004 kello 15.25
humis 15. toukokuuta 2004 kello 15.25 linkki [quote:0828d728dd="Tero Kaija"] [quote:0828d728dd]Jopa putty soveltuu paremmin kuin mirc irccaamiseen :D[/quote:0828d728dd] Näytä minulle, miten pelkällä Puttylla irkataan. :) [/quote:0828d728dd] no telnet-yhteys irc-palvelimen oikeaan porttiin ja sit RFC 1459 käteen. Tietty sit pitää olla aika nopee kirjottaa PONG-vastauksia ettei palvelin katkase yhteyttä :).
black knight linkki 21. heinäkuuta 2004 kello 7.55
black knight 21. heinäkuuta 2004 kello 7.55 linkki Puttyähän ei voi käyttää ellei ole shelliä. Nyt käytän itse puttyä ja shelliä, jolla pyörii siis irssi. Ja irssihän hakkaa mennen tullen ircin ja mircin ja kaikki siltä väliltä :)
Anonymous linkki 22. heinäkuuta 2004 kello 9.34
Anonymous 22. heinäkuuta 2004 kello 9.34 linkki Kyllä se mIRC tuli kerran asetettua ja sitten huomasin että se ei osaannut tehdä muuta kuin vittuilla saada minut hermostumaan, joten poistin sen äkäiseen. Nyt olisi tarkoitus koittaa uudelleen ja koettaa pysyä rahallisena tällä kertaa.
black knight linkki 25. heinäkuuta 2004 kello 11.15
black knight 25. heinäkuuta 2004 kello 11.15 linkki gryptorg, suosittelisin, että pyydät apua joltakin osaavalta sen ircin kanssa. Muista ettei kukaan ole seppä syntyessään ;)
Anonymous linkki 25. heinäkuuta 2004 kello 15.37
Anonymous 25. heinäkuuta 2004 kello 15.37 linkki Kyllähän minä eräälle kaverille siitä mainitsin kun hän sitä käyttää, mutta hän asuu 7 kilometrin päässä ja hänellä on auto, että menee näköjään liian monimutkaiseksi :lol: Täytyy myöntää myös että olen myös hiukan skeptinen irc keskustelun suhteen kun nykyisin normaali chatkin tuntuu 5min jälkeen tylsältä.
black knight linkki 27. heinäkuuta 2004 kello 8.52
black knight 27. heinäkuuta 2004 kello 8.52 linkki Normaali chat!? KAMALAA. YÖK, YRRGH, TAPPAKAA MUT!