newsalor
linkki
26. tammikuuta 2004 kello 3.21
|
newsalor
26. tammikuuta 2004 kello 3.21
linkki
|
Homman nimi on tämä. Eräs nettituttavani onnistui suostuttelemaan minut vetämään lyhyen roolipelikampanjan e-mailin välityksellä. En hae uusia pelaajia siihen ja peli tullaan pelaamaan englanniksi. Sen sijaan haluaisin kuulla vinkkejä, omia kokemuksia ja ehdotuksia.
Kampanja tulee tapahtumaan heorttilaisklaanin seurassa. (Pelaajan toivomus. )
|
GreepyReaper
linkki
26. tammikuuta 2004 kello 7.03
|
GreepyReaper
26. tammikuuta 2004 kello 7.03
linkki
|
Yleensä juttu on se että PJ viesteistä tulee ylipitkiä eli kerrontaa pitää lyhentää. Eli voit jättää turhan humpuukin pois. Ja hahmoilla voisi olla jonkin näköiset luonteet että voit laittaa ne tekemään päätöksi jolloin viestejä ei tarvitse lähettää niin tiheään.
Kaikilla pelaajilla pitää olla toistensa e-mail osoitteet tai Meset tai IRC neuvottelua varten. Tai sitten ei... Riippuu mistä roikkuu.
Kaikki taistelut sinun on taisteltava yksin ilman pelaajien hyökkäys ohjeita. Ja väistämättömät taisteluissa ei välttämättä tarvitse edes pyytää "ohjeita" pelaajilta. Noppalukuja ei viesteihin pidä änkeä!
|
Kasila
linkki
26. tammikuuta 2004 kello 11.56
|
Kasila
26. tammikuuta 2004 kello 11.56
linkki
|
Älä tuhlaa aikaasi SP peleihin... mene ja pelaa ystävien kanssa kasvotusten.
|
newsalor
linkki
26. tammikuuta 2004 kello 13.22
|
newsalor
26. tammikuuta 2004 kello 13.22
linkki
|
GreepyReaper
[i:3fa5c92194]Kaikki taistelut sinun on taisteltava yksin ilman pelaajien hyökkäys ohjeita. Ja väistämättömät taisteluissa ei välttämättä tarvitse edes pyytää "ohjeita" pelaajilta. Noppalukuja ei viesteihin pidä änkeä![/i:3fa5c92194]
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta tässä tapauksessa tämä ei onnistu.
Eräs pelin tarkoituksista olisi esitellä HeroQuestin sääntöjä ystävälleni. Toisaalta vaikkapa taistelu voidaan käydä aika helposti läpi 2:lla viiva 4:llä viestillä. Nopanheittojakaan ei loppuen lopuksi tarvita kuin yksi. Ajattelin, että taistelu voisi sujua siten, että joko PJ tai pelaaja kuvailee taistelun alkamisen, pelaaja kuvailee hahmonsa toimet mukaanlukien mahdolliset tyyliseikat ja augmentit ja lopuksi PJ kuvaa seuraukset.
Ajattelin muutenkin tiedottaa kilpailujen tulokset pelaajille, jotta he voivat reagoida hahmoillaan asiaankuuluvasti.
Onneksi pelissä ei ole montaa pelaajaa, niin ei koidu pelistä kovin paljoa vaivaa.
|
Fharlanghn
linkki
26. tammikuuta 2004 kello 15.28
|
Fharlanghn
26. tammikuuta 2004 kello 15.28
linkki
|
En ole itse vetänyt e-mail-peliä, mutta peliporukan jäsenten hajoillessa pitkin maailmaa on moinen käynyt mielessä.
Käsitykseni on, että ei kannata olla suunnitelmineen liian kunnianhimoinen. Sopivan löysä viestiaikataulu ja "kevyt" systeemi taisteluihin ja muihin ongelmanratkaisuihin. Muutoin tekstin ja vaadittavien viestien määrä uuvuttaa pelaajat ja pelinjohtajan. Näin ainakin silloin, jos käytössä ei ole rajattomasti vapaa-aikaa.
F
|
Kasila
linkki
26. tammikuuta 2004 kello 16.55
|
Kasila
26. tammikuuta 2004 kello 16.55
linkki
|
Vau... toi voi siis onnustua jos käytätte HQ:n sääntöjä... eikös siinä se taistelun kuvaaminen ollut pääasia. Itse en pelaa SP pelejä kuin hupimielessä. Parempi kokoontua harvemmin kun käydä "vemputtamaan".. jo joo... IMHO...
Lykkyä peliin Glorantha esittelyyn... ;)
|
Guzmo
linkki
26. tammikuuta 2004 kello 19.59
|
Guzmo
26. tammikuuta 2004 kello 19.59
linkki
|
Pystyisittekö pelaamaan pelin IRC:ssä? Olisi ehkä vähän toimivampi vaihtoehto.
|
GreepyReaper
linkki
27. tammikuuta 2004 kello 7.51
|
GreepyReaper
27. tammikuuta 2004 kello 7.51
linkki
|
[quote:db6d69b5d1="Kasila"]...Itse en pelaa SP pelejä kuin hupimielessä...[/quote:db6d69b5d1]
Itse vedin kerran e-mail pelin jossa pelaajat olivat ötököitä Nykissä. Täysin järjetön peli jossa ei ollut mitään järkeä. Lähinnä järjetöntä ongelman ratkaisua.
|
Fourfinger
linkki
27. tammikuuta 2004 kello 9.46
|
Fourfinger
27. tammikuuta 2004 kello 9.46
linkki
|
Kuinka taistelut hoidetaan/toimivat netin välityksellä..??
Eikös se ole kuitenkin aika hankalaa :-o
[i:e0cba5da9a]Greepyreaper kirjoitti:
Kaikki taistelut sinun on taisteltava yksin ilman pelaajien hyökkäys ohjeita. Ja väistämättömät taisteluissa ei välttämättä tarvitse edes pyytää "ohjeita" pelaajilta. Noppalukuja ei viesteihin pidä änkeä![/i:e0cba5da9a]
Mulla on kyllä jonkinlainen käsitys nyt kun Greepy siitä mainitsi mutta silti ihmetyttää vähän.. :-o
|
newsalor
linkki
27. tammikuuta 2004 kello 14.17
|
newsalor
27. tammikuuta 2004 kello 14.17
linkki
|
Kasila:
[i:acfadc2899]Parempi kokoontua harvemmin kun käydä "vemputtamaan".. [/i:acfadc2899]
Olen samaa mieltä, mutta kun välimatkat ovat mitä ovat, niin fyysinen kontakti ei oikein onnistu. Meidän on pakko tyytyä tälläiseen etä-suhteeseen. ;)
[i:acfadc2899]Lykkyä peliin Glorantha esittelyyn... [/i:acfadc2899]
Kiitos. Juuri tämä on pelin idea.
Guzmo:
[i:acfadc2899]Pystyisittekö pelaamaan pelin IRC:ssä? Olisi ehkä vähän toimivampi vaihtoehto.[/i:acfadc2899]
Itsekkin ajattelin ensin tätä, mutta sitten tuli mieleen, että jenkkilästä ensinnäkään varmasti ihan helposti pääse IRCnettiin pääse. Irkkaus ei ole siellä sitäpaitsi yhtä yleistä. Suurempi ongelma on oikeastaan nuo pirun aikavyöhykkeet. Eli pelaajien vapaa-ajat eivät osu yksiin toistensa kanssa.
Fharlanghn:
[i:acfadc2899]Käsitykseni on, että ei kannata olla suunnitelmineen liian kunnianhimoinen.[/i:acfadc2899]
Pidän tämän mielessä, vaikka siirtyminen pöytäpelikamppanjoideni megalomaanisista suunnitelmista voipi olla aikamoinen haaste. =)
|