zardot
linkki
18. kesäkuuta 2002 kello 18.34
|
zardot
18. kesäkuuta 2002 kello 18.34
linkki
|
Pari kysymystä olis tosta intensiteetistä elikkä:
Mikä on intensiteetti?
Mitä sillä tekee?
Miksi se on olemassa?
Miten sitä saa nostettua?
Miksi jokaisella loitsulla on intensiteetti?
Miksi on myös taikuus kyky intensiteetti?
Jos vielä viitsitte kertoa jotain muuta kyseisestä asiasta jota en tossa äsken keksinyt kysyä niin kertokaa...
Kiitän tulevista vastauksista.
I´m ashamed for asking... :oops:
|
Nysalor
linkki
18. kesäkuuta 2002 kello 19.05
|
Nysalor
18. kesäkuuta 2002 kello 19.05
linkki
|
zardot:
[i:e4ba8bf806]Mikä on intensiteetti?[/i:e4ba8bf806]
Intensiteetti on yksi velhokyvyistä, joita on perussäännöissä neljä kappaletta. Sillä myös tarkoitetaan loitsun tehokkuustasoa.
[i:e4ba8bf806]Mitä sillä tekee?[/i:e4ba8bf806]
Intensiteetillä pystyy nostamaan velholoitsujen tehokkuutta, loitsulla vaikutettavan aineen määrää tai jotakin muuta. Esimerkiksi loitsun Animoi pronssi yhteydessä normaalisti voisi animoida kuusi kiloa pronssi, mutta intensiteettitason nostaminen yhdellä sallisi 12 kilon animoinnin, kahdella 18 kilon, kolmella 24 kilon, jne.
[i:e4ba8bf806]Miksi se on olemassa?[/i:e4ba8bf806]
Arvatenkin siksi, että osaavat velhot pystyisivät samaan aikaan loitsuillaan melkoisen voimakkaita juttuja johonkin Intensiteettiä osaamattomaan maajussiin verrattuna.
[i:e4ba8bf806]Miten sitä saa nostettua?[/i:e4ba8bf806]
Loitsun intensiteettiä voi nostaa kyseisellä kyvyllä. Kykyä sen sijaan voi nostaa ihan samalla tavalla kuin monia muitakin kykyjä eli kokemusheittojen kautta, opiskelemalla tai tutkimuksella. Intensiteetti on tietysti sellainen kyky, ettei sitä voi ihan kuka tahansa opiskella.
[i:e4ba8bf806]Miksi jokaisella loitsulla on intensiteetti?[/i:e4ba8bf806]
Jokaisella loitsulla sanotaan olevan intensiteetti 1, sillä se kuvaa niiden taikapisteiden määrää, joka loitsuun kuluu. Henkiloitsuissa vastaavasti puhutaan loitsun taikapisteitä.
[i:e4ba8bf806]Miksi on myös taikuus kyky intensiteetti?[/i:e4ba8bf806]
Sillä juuri manipuloidaan loitsun tehoa.
[i:e4ba8bf806]Jos vielä viitsitte kertoa jotain muuta kyseisestä asiasta jota en tossa äsken keksinyt kysyä niin kertokaa...[/i:e4ba8bf806]
Intensiteettiä voi siis lisäillä loitsuihin korkeintaan oman vapaan ÄLY:nsä verran ja jokainen lisätty piste Intensiteettiä maksaa yhden taikapisteen. No, enpä tiedä, mitä muuta pitäisi Intensiteetistä vielä sanoa.
|
Guzmo
linkki
19. kesäkuuta 2002 kello 7.00
|
Guzmo
19. kesäkuuta 2002 kello 7.00
linkki
|
Velhotaikuudella ilman intensiteettiä ei tee mitään. Intensiteetti on se, mikä tekee velholoitsuista kovia. Intensiteettiä varten täytyy olla vapaata ÄLYÄ eli loitsut lemmikien muistiin tai matriiseihin niin älli jää intensiteetille vapaaksi. Pelaajan kirjassa kerrotaan lisää intensiteetin käytöstä.
Pistetään tähän Nysalorille ja ehkä muillekkin lisäkysymys moniloitsusta, lähinnä Strangers in Prax erratasta.
Itse ymmärsin sen niin, että taikapisteitä moniloitsuun kuluu:
loitsun manipulaation (esim. intensiteetti-6, kestoaika-6= 12) kertaa loitsujen määrä (esim. 4) = 50
Ei ole nyt kirjat lähellä, mutta jotenkin noin se taisi mennä vai menikö sittenkään?
|
Marcus Maximus
linkki
19. kesäkuuta 2002 kello 8.03
|
Marcus Maximus
19. kesäkuuta 2002 kello 8.03
linkki
|
Ei ole kirjaa kädessä, mutta ei moniloitsu vie enempää pisteitä kuin kantomatkakaan. Poikkeuksena on se, että moniloitsu-1 ei tee vielä mitään, joten yksi taikapiste tulee hävikkiä.
Eli, kolme halvaus-6:tta kymmeneen metriin irtoaa yhdeksällä taikapisteellä. Sekä perussäännöillä että Sandy Sorceryllä.
Strangersin errata on kyllä tuntematon minulle.
|
Nysalor
linkki
20. kesäkuuta 2002 kello 0.44
|
Nysalor
20. kesäkuuta 2002 kello 0.44
linkki
|
Guzmo:
[i:c877885f6f]Velhotaikuudella ilman intensiteettiä ei tee mitään.[/i:c877885f6f]
Näinhän tietysti on, sillä velholoitsuissa sattuu olemaan aina intensiteetti 1. Ilman sitä koko loitsua ei olisi. :) No, joka tapauksessa ilman Intensiteetti-kykyä pystyy kyllä tekemään jonkin verran ja esimerkiksi hrestolilaisilla maanviljelijät eivät saa oppia koko Intensiteettiä. Tämä samalla takaa sen, ettei loitsuista tule liian voimakkaita, mutta maanviljelijöiden käyttöön heikot rauhanomaiset loitsut kelvannevat.
[i:c877885f6f]Itse ymmärsin sen niin, että taikapisteitä moniloitsuun kuluu: loitsun manipulaation (esim. intensiteetti-6, kestoaika-6= 12) kertaa loitsujen määrä (esim. 4) = 50[/i:c877885f6f]
Ei, tämän korjauksen voima onkin juuri siinä, että vaikkapa neljä loitsua voi heittää niin, että se ei vaadi mielettömän paljon vapaata ÄLY:ä tai taikapisteitä. Loitsun Intensiteetin, Kestoajan tai Kantomatkan kuluttama vapaa ÄLY ja taikapisteet katsotaan vain yhdestä loitsusta ja seuraavat loitsut saavat automaattisesti tämän voiman Moniloitsu-kyvyn kautta.
Koska tämä selitys on epäselvä, se kaipaa esimerkkiä ihan elävästä elämästä (tai RuneQuest-kirjallisuudesta). Otan siis esimerkkinä vaikka velho Arlatenin tempun, jolla hän lennättää yhtä aikaa viittä tikari. Arlaten käyttää ensiksikin 14 pistettä lisää Intensiteettiin saadakseen tikareille nopeutta. Kestoaikaan tai Kantomatkaan hän ei kajoa. Sen sijaan hän käyttää neljä pistettä Moniloitsua saadakseen loitsunsa ulottumaan neljään kohteeseen.
Näin siis taikapisteiden kulutus on seuraava: 1 piste loitsun omasta automaattisesta intensiteetistä, 14 lisätystä Intensiteetistä sekä 4 pistettä Moniloitsusta eli 1+14+4=19. Näin ollen viiden tikarin lennättäminen maksaisi Arlatenille 19 taikapistettä ja vaatisi vapaata ÄLY 18. Sen sijaan loitsimiseen kuluisi aikaa normaalista poiketen "vapaa ÄLY kerrottuna heitettyjen loitsujen lukumäärällä" eli kaiketi 90 iskuhetkeä eli yhdeksän meleevuoroa. Tosin jostakin syystä Arlatenin loitsulistassa tätä ei ole merkitty. No, tästä voi tietysti soveltaa mitä osaa tahansa, mutta tällainen parannus antaisi kuitenkin Moniloitsu-kykyyn aimo annoksen järkevyyttä.
Moniloitsu-kyvyn sääntökorjaus löytyy omasta [url=http://personal.inet.fi/koti/matti.jarvinen/runequest/muuta/irkkipeli/saannot.html]sääntömuutoslistastani[/url] suomennettuna. Jos tulin selostaneeksi homman esimerkistä huolimatta epäselvästi tai sivuillani oleva teksti ei anna valaistusta asiaan, niin kannattaa sanoa, niin yritän selventää vielä asiaa.
|
Guzmo
linkki
20. kesäkuuta 2002 kello 7.15
|
Guzmo
20. kesäkuuta 2002 kello 7.15
linkki
|
[quote:bd653503e9="Nysalor"]
Ei, tämän korjauksen voima onkin juuri siinä, että vaikkapa neljä loitsua voi heittää niin, että se ei vaadi mielettömän paljon vapaata ÄLY:ä tai taikapisteitä. Loitsun Intensiteetin, Kestoajan tai Kantomatkan kuluttama vapaa ÄLY ja taikapisteet katsotaan vain yhdestä loitsusta ja seuraavat loitsut saavat automaattisesti tämän voiman Moniloitsu-kyvyn kautta.
[/quote:bd653503e9]
No tuolla tavalla sillä tekeekin jo jotain. 9 vuoroa ei vaan viitsi aina meleessä ootella :)
|
Sir Death
linkki
26. helmikuuta 2003 kello 23.09
|
Sir Death
26. helmikuuta 2003 kello 23.09
linkki
|
hmm en oikeen koskaan kunnolla ymmärtänyt miten intensiteetti toimii siis pistetäänkö niihin pisteitä yx kerrallaa vai yhdellä kerralla kaikki ja jos yx kerrallaan nii mitä tapahtuu jos vaikka onnistuu 3 ensimmäisessä ja epäonnistuu neljännessä nii voiko sitä jatkaa vai tippuuko intensiteetti perus intensiteettiin (ykköseen) vai pysyykö se nykyisessä (siis kolmosessa tässä tapauksessa) ...........
|
Nysalor
linkki
27. helmikuuta 2003 kello 0.22
|
Nysalor
27. helmikuuta 2003 kello 0.22
linkki
|
Sir Death:
[i:4ec285daca]hmm en oikeen koskaan kunnolla ymmärtänyt miten intensiteetti toimii siis pistetäänkö niihin pisteitä yx kerrallaa vai yhdellä kerralla kaikki ja jos yx kerrallaan nii mitä tapahtuu jos vaikka onnistuu 3 ensimmäisessä ja epäonnistuu neljännessä nii voiko sitä jatkaa vai tippuuko intensiteetti perus intensiteettiin (ykköseen) vai pysyykö se nykyisessä (siis kolmosessa tässä tapauksessa)[/i:4ec285daca]
Intensiteettiin käytettävät pisteet määritetään heti loitsun aluksi ja yksi heitto riittää niiden kaikkien käyttöön. Itse asiassa samalla heitolla määritetään kaikkien loitsuun/loitsuihin vaikuttavien kykyjen onnistuminen. Pelaajan kirja sanoo tästä seuraavaa: "Velho voi manipuloida loitsua yhdellä tai useammalla velhouskyvyllä. Laske kaikkien kykyjen vaatimat taikapisteet yhteen, kun lasket kokonaishintaa loitsulle. Velhon onnistumismahdollisuus loitsunheitossa on hänen alin mahdollisuutensa kaikista velhouskyvyistä ja loitsuista, jotka ovat mukana kyseisessä loitsunheitossa." Jos jokainen Intensiteetin piste pitäisi heittää erikseen, niin hommahan muodostuisi kamalan raskaaksi.
|
Sir Death
linkki
27. helmikuuta 2003 kello 14.02
|
Sir Death
27. helmikuuta 2003 kello 14.02
linkki
|
[quote:cbe04b50f7]Intensiteettiin käytettävät pisteet määritetään heti loitsun aluksi ja yksi heitto riittää niiden kaikkien käyttöön. Itse asiassa samalla heitolla määritetään kaikkien loitsuun/loitsuihin vaikuttavien kykyjen onnistuminen. Pelaajan kirja sanoo tästä seuraavaa: "Velho voi manipuloida loitsua yhdellä tai useammalla velhouskyvyllä. Laske kaikkien kykyjen vaatimat taikapisteet yhteen, kun lasket kokonaishintaa loitsulle. Velhon onnistumismahdollisuus loitsunheitossa on hänen alin mahdollisuutensa kaikista velhouskyvyistä ja loitsuista, jotka ovat mukana kyseisessä loitsunheitossa." Jos jokainen Intensiteetin piste pitäisi heittää erikseen, niin hommahan muodostuisi kamalan raskaaksi.[/quote:cbe04b50f7]
No sehän helpottaakin :-D meinaa ennen ku ei oikee tienny nii käytin sitä yx kerrallaan ja jos epäonnistu nii inte. tipahti ykkösee :) ......mut jos kerran laitetaan kaikki kerrallaan nii mitä jos epäonnistuu inte. heitossa nii voiko sitä yrittää heti uudelleen (olettaen että pisteitä riittää) vaiko pitääkö loitsu heittää perus intensiteetillä?? :-o
|
Larppa
linkki
27. helmikuuta 2003 kello 14.12
|
Larppa
27. helmikuuta 2003 kello 14.12
linkki
|
Sir Death kirjoitti:
[i:4b60baf16d]nii mitä jos epäonnistuu inte. heitossa nii voiko sitä yrittää heti uudelleen (olettaen että pisteitä riittää) vaiko pitääkö loitsu heittää perus intensiteetillä?? [/i:4b60baf16d]
Voi yrittää tosiaan heti perään, kunhan ne taikapisteet riittää. Oletetaan, että hahmo on velho x, jolla on vapaa ÄLY 17, insteetti kyky on 90%, taikapiseet 17 ja ainut osaama loitsu on Suoja vahingolta. Velho x yrittää parantaa loitsua insteetti kyvyllään ja onnistuu. Hän käytti 5 ylimääräistä taikapistettä, joten teho on insteeti 5. Hänellä on nyt Suoja vahingolta-5 päällään. Velho x tahtoo kumminkin parantaa suojaa ja yrittää uudestaan. (Huom, tämä on tuo loppukysymyksen kohta.) Hän voi siis yrittää loitsua esimerkiksi tavallisella insteetillä tai sitten vaikka insteetti 5, kunhan taikapisteet ja vapaa ÄLY on sopivat.
Toivottavasti selvensi jotenkin. :)
|
alamolo
linkki
16. tammikuuta 2004 kello 21.49
|
alamolo
16. tammikuuta 2004 kello 21.49
linkki
|
Elikkäs.. oon pelannu kaks vuotta RQ:ta mut en vieläkään tiedä miten se intensiteetti tarkalleen ottaen toimii.. pelaajan kirjasta sitä on luettu ja luettu mutta vieläkin se on vähä epäselvää.. pitääkö niitä prosentteja vähentää sitä mukaa kun intensiteettiä lisää??
Siis kaipaan valitettavan tarkkaa selvitystä aiheesta jota en muualta keksiny tiedustella.. velhotaikuutta osaan muuten käyttää mutta intensiteetti on sen verran tärkeä osa sitä että se rajottaa kovin paljon velhotaikuuden käyttöä jos ei tiedä miten se pelittää..
|
newsalor
linkki
16. tammikuuta 2004 kello 22.06
|
newsalor
16. tammikuuta 2004 kello 22.06
linkki
|
[b:3bad4be802]// DISCLAIMER:[/b:3bad4be802] RQ-tietämykseni on vähän ruosteessa, mutta koitetaan. [b:3bad4be802]//[/b:3bad4be802]
Perus RQ3 sanoo, että sinulla pitää olla yksi piste vapaata älyä, jokaista intensiteettipistettä kohti. Jokainen piste intensiteettiä tekee loitsusta yhden taikapisteen kalliimman heittää. Vapaata älyä menee muihinkin hommiin, kuten esim. moniloitsuun. Vapaa äly ei kuitenkaan kulu. Voit heittää seuraavalla kierroksella uuden loitsun, jos vaan riittää taikapisteitä millä mällätä.
Oletetaan, että hahmollasi on 15 taikapistettä ja 10 vapaata älyä. Taitosi Muodonmuutos Ihmisestä Kaniksi on 78%. Kaksi ryöväriä käy kimppuusi. Vapaa älysi rajoittaa sinua siten, ettet voi heittää parhaimmillasi loitsua paremmin kuin intensiteetti 8, moniloitsu 2 versiona tai sitten ihan intensiteetti kybä versiona. Onnistumismahdollisuutesi loitsussa on 78%
Jos toisella on se Suoja Loitsuilta, vai mikä se nyt olikaan, niinsinun loitsusi intensiteettiä ja vastustajasi loitsun intensiteettiä vertaillaan vastustustaulukossa. Se löytyy sieltä Pelaajan kirjasta. Se toimii periaatteessa niin, että jokaista pistettä kohti, mikä intensiteettisi on parempi, kuin vastustajan suojataian, saat 5% paremman mahdollisuuden onnistua. Mahdollisuudet lähtevät 50%:sta. Eli jos loitsusi intensiteetti oli se 8 ja vastustajalla on suojataika intensiteetillä 5, niin loitsullasi on silti 65% mahdollisuus muuttaa kurja ryöväri kaniksi.
|
Nysalor
linkki
16. tammikuuta 2004 kello 22.59
|
Nysalor
16. tammikuuta 2004 kello 22.59
linkki
|
newsalor:
[i:7e6d3cbedf]Oletetaan, että hahmollasi on 15 taikapistettä ja 10 vapaata älyä. Taitosi Muodonmuutos Ihmisestä Kaniksi on 78%. Kaksi ryöväriä käy kimppuusi. Vapaa älysi rajoittaa sinua siten, ettet voi heittää parhaimmillasi loitsua paremmin kuin intensiteetti 8, moniloitsu 2 versiona tai sitten ihan intensiteetti kybä versiona. Onnistumismahdollisuutesi loitsussa on 78%[/i:7e6d3cbedf]
Sellainen huomio tähän, että kaikissa loitsuissa on automaattisesti Intensiteetti 1. Näin ollen Intensiteetin raja on vapaa ÄLY+1, koska vapaa ÄLY rajoittaa nimenomaan lisättyä Intensiteettiä, joka tulee oletusarvoisen Intensiteetti-pisteen päälle. Ehkä aika epäloogista, mutta niin säännöt sanovat. Tuossa esimerkkitapauksessa muuten loitsittaessa pitää heittää alle heikoimman käytetyistä kyvyistä, jotka ovat Muodonmuutos ihmisestä kaniksi -loitsu, Intensiteetti ja Moniloitsu.
Laitoin tämän aiheen yhteen aikaisemman aiheen kanssa, koska molemmissa oli kyse Intensiteetistä. Yllä on myös jotakin selostusta Intensiteetin käytöstä. Tuntuu vähän siltä, että velhokykyjen toiminta taitaa olla yksi kysytyimmistä RuneQuestin sääntöjen yksityiskohdista. Sopisi melkein jo UKK-aiheeksi. :)
|
newsalor
linkki
16. tammikuuta 2004 kello 23.27
|
newsalor
16. tammikuuta 2004 kello 23.27
linkki
|
Jeh. Siitä on kauan, kun olen puhdasta RQ3:sta käyttänyt. =) Näinhän se tosiaan on.
Sandyn säännöt ovatkin sitten erikseen.
|
Chividal
linkki
17. tammikuuta 2004 kello 9.54
|
Chividal
17. tammikuuta 2004 kello 9.54
linkki
|
[quote:c7d2c19aa1]Siis kaipaan valitettavan tarkkaa selvitystä aiheesta jota en muualta keksiny tiedustella.. [/quote:c7d2c19aa1]
No tämä foorumihan on nyt ainakin Suomen paras paikka kysellä näistä asioista :-D Itse olen pelaillut sellaisen 10 vuotta rq velholla, joten rautalankamalleja varmasti saadaan väännettyä mikäli tarvis. Tosin monta vuotta jo pelattu Sandyn säännöillä, mutta kyllä sitä varmasti perussäännötkin tuolta jostakin löytyvät.
|
Kreifi
linkki
17. tammikuuta 2004 kello 10.01
|
Kreifi
17. tammikuuta 2004 kello 10.01
linkki
|
Enpä yhtään ihmettele, että intensiteetti tuottaa ongelmia. Minä muistan joskus kauan kauan sitten, kun pänttäsin ja pänttäsin, että kuinka se oikein toimii. Sillon ei ikävä kyllä ollut tällaista foorumia, josta olisi voinut saada jelppiä. Hyviä vastauksia btw.
|
Joza
linkki
19. kesäkuuta 2006 kello 18.20
|
Joza
19. kesäkuuta 2006 kello 18.20
linkki
|
Minullekin oli hyötyä. Tällä viikolla varmaan eka peli PJnä edessä (toka yhteensä).
|
Krasht
linkki
30. kesäkuuta 2006 kello 10.01
|
Krasht
30. kesäkuuta 2006 kello 10.01
linkki
|
Marcus Maximus kirjoitti:
"Ei ole kirjaa kädessä, mutta ei moniloitsu vie enempää pisteitä kuin kantomatkakaan. Poikkeuksena on se, että moniloitsu-1 ei tee vielä mitään, joten yksi taikapiste tulee hävikkiä."
Tämä ei ole virallisten sääntöjen yleisesti käytössä olevaa tulkintaa mukaileva käyttötapa, sillä Moniloitsu-kyvyllä lisätään YLIMÄÄRÄISIÄ loitsuefektejä. Yksi loitsuefekti on jo pohjalla perusloitsusta. Näin ollen Moniloitsu toimii samoin kuin Intensiteetti sen suhteen, mitä lisää ja miten paljon loitsuefektiin. Nysalorin selitys Intensiteetin käytöstä pätee samalla myös Moniloitsuun. Katso alla:
Nysalor kirjoitti:
"Sellainen huomio tähän, että kaikissa loitsuissa on automaattisesti Intensiteetti 1. Näin ollen Intensiteetin raja on vapaa ÄLY+1, koska vapaa ÄLY rajoittaa nimenomaan lisättyä Intensiteettiä, joka tulee oletusarvoisen Intensiteetti-pisteen päälle."
|
Krasht
linkki
30. kesäkuuta 2006 kello 10.06
|
Krasht
30. kesäkuuta 2006 kello 10.06
linkki
|
Esim. ÄLY 16 velho voisi heittää Lisää VMA + Lisää R-R + Lisää KOK + Lisää NPP - kombon Moniloitsu 3:lla, Kestoaika 5:llä ja Intensiteetti 8:lla. Moniloitsujen ansiosta kaikki neljä loitsua voi heittää kerralla (1+3 ylimääräistä) ja käyttää siihen koko vapaan ÄLYnsä, 16 pistettä. Tällöin loitsun kohde saisi +9 pistettä kyseisiin ominaisuuksiin. (1+8 pistettä lisäIntensiteetistä).
|
Ripper
linkki
21. elokuuta 2006 kello 17.17
|
Ripper
21. elokuuta 2006 kello 17.17
linkki
|
Oma tulkintani moniloitsusta on täysin erilainen :
Moniloitsulla velho voi heittää monta loitsua yhtä aikaa. Siihen ei tarvita vapaata ÄLYä.
Esim. Velho haluaa heittää 5 tikaria lentoon nopeudella 15m/ih, maksimi täisyys velhosta 10m. Yhden tikarin lennättämiseen velho tarvitsee 15 taikapistettä, 15 ih ja 14 vapaata ÄLYä, jonka kaiken käyttää intensiteettiin (muita velhous kykyjä ei tarvita). Viiden tikarin lennätys maksaa 75 TP (=5*15), 75 IH ja 14 vapaata ÄLYä, kaikki intensiteettiin. Nyt velho joutuu käyttämään kykyjä intensiteetti ja moniloitsu. Moniloitsu kyky siis ainoastaan mahdollistaa useamman loitsun yhtä aikaisen taikomisen.
Esim. 2 Viiden saman loitsun heitosta ei välttämättä tule kaikki ilmi. Velho haluaa heittää illuusion, jossa on näkö, ääni, haju, maku ja kosketus. loitsut manipuloidaan erikseen kyvyillä : intensiteetti, kantomatka ja kestoaika, kättäen jokaiseen loitsuun halutessaan koko vapaan ÄLYnsä. Sitten lasketaan yhteen loitsujen viemät taikapisteet ja katsotaan loitsun viemä aika.
|
Krasht
linkki
22. elokuuta 2006 kello 12.46
|
Krasht
22. elokuuta 2006 kello 12.46
linkki
|
Nykyinen kanonisoitu ja virallinen Moniloitsu toimii eri tavalla, kuten on jo aiemmin threadissa kerrottu. Kts. korjattu versio Strangers in Prax - kirjasta. Siellä sanotaan, että moniloitsun avulla voi heittää monta loitsua kerralla vähillä taikapisteillä. Kukin piste Moniloitsua auttaa lisäämään yhden ylimääräisen loitsun koko pakettiin, joihin kuhunkin lisätään loitsun Intensiteetti, Kantomatka ja Kestoaika. Tällöin koko pakettiin kuluu tp:itä kuin se olisi yksi loitsu, mutta sen vastapainoksi loitsimisaika kerrotaan koko paketin loitsujen määrällä.
|