Vanha foorumi

Takaisin

Suuret ominaisuus arvot...

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Kasila 28. joulukuuta 2003 kello 20.13
Kirjoittaja Viesti
Kasila linkki 28. joulukuuta 2003 kello 20.13
Kasila 28. joulukuuta 2003 kello 20.13 linkki Tuossa kasselin, jotain säijettä ja tuli mieleen, että miten kärpäsellä voisi olla voima 100... Nuuppa-ville-viis-vee:" No velho posauttaa siihen 100 voimakkuuden..." Kasila:" OK kärpänen lähtee lentoon ja sen siivet repee irti". Siis onkos teidän mielestänne ominaisuuksilla maksimi-arvoja, siis en tarkoita mitään D&D- tyyppistä ei-saa-nousta-1.5xkok:n-yli Bs vaan esim. Voima jos on alle kolmasosa koko-pisteistä niin ei jaksa kuljettaa itseään paikasta toiseen. Meillä tuli hieman onkelmia kun eräs hahmo nappas 2xvoimat käyttöön ja paiskas Dracoliskon kurkihirteen... heitin R-R tarkistuksen ja spädäm hartia rusahti sijoiltaan... siis PH:ta ei Dliskolta (se kuoli) Siis onkos teillä missään suhteessa ominaisuudet toisiinsa... koko 18 vma 4 ukko ei meillä pysty käveleen...
Guzmo linkki 29. joulukuuta 2003 kello 22.47
Guzmo 29. joulukuuta 2003 kello 22.47 linkki Kyse roolipeleistä ja Gloranthan luonnonlaeista. Kärpäsellä voi olla vaikka VMA arvo 5 biljoonaa. Jos se VMA lisäys tulee taikuudella niin ei siinä tartte selitellä että siivet repee irti kun kärpänen painelee kolminkertaisella äänennopeudella :) Tietysti YGWV
Kasila linkki 30. joulukuuta 2003 kello 9.05
Kasila 30. joulukuuta 2003 kello 9.05 linkki [quote:af19f21831]Kyse roolipeleistä ja Gloranthan luonnonlaeista[/quote:af19f21831] Gusmolla on MISO käytössä.
Guzmo linkki 30. joulukuuta 2003 kello 10.43
Guzmo 30. joulukuuta 2003 kello 10.43 linkki [quote:1a8cfa2ed5="Kasila"] Gusmolla on MISO käytössä.[/quote:1a8cfa2ed5] Mikä on MISO?
Vash the Stampede linkki 30. joulukuuta 2003 kello 12.05
Vash the Stampede 30. joulukuuta 2003 kello 12.05 linkki Oisko se samaa kuin IMHO (In My Humble Opinion tai jotain) tai IMG (In My Glorantha), MIES (Mies, Ihminen Ei Seireeni), JOO (J O O), ITCOA (In The Castle Of Aaaargh...) Onhan nuita vaihtoethoja.
Kasila linkki 30. joulukuuta 2003 kello 14.04
Kasila 30. joulukuuta 2003 kello 14.04 linkki Multiple intput single output
Chividal linkki 30. joulukuuta 2003 kello 14.37
Chividal 30. joulukuuta 2003 kello 14.37 linkki Vähän riippuu taas kaikesta, mutta meillä ei ole mitään ongelmia tullut vaikka tuo voima onkin kaksinkertaistunut. Normaalilla jampallahan se meinaa että voima ois jotakuinkin 30 luokkaa. Tosin epäily alkaa herätä kun henkiloitsu voimakkuuteen lisätään jokin muksa "jumallallinen" ominaisuus, että voima tuplaantuu, eli silloin voima nelinkertaistuu. Huomatkaa muuten, että järkevää on soveltaa myös tässä sitä sääntöä, että velho ja henkiloitsut eivät ole kumuloituvia. Eli Voimakkuus 3 ja Lisää VMA 16 heitettynä samaan jamppaan nostaa voimaa 16 eikä 25. Riimuloitsu ja jokin muu sitten kumulotuu, mutta ei taida olla voimaa lisäävää riimuloitsua. Omasta mielestäni siis joku VMA 30 ei ole vielä mikään pelin kaataja. Tyyppi on vaan voimakas kuin peikko! Jos aletaan hipomaan 100 niin sitten voi tulla onkelmia esim. mielettömiksi suurentuvien kykylajimuutosten takia.
Wlu 000 linkki 30. joulukuuta 2003 kello 14.57
Wlu 000 30. joulukuuta 2003 kello 14.57 linkki Chividal: [i:790ce07d00]Omasta mielestäni siis joku VMA 30 ei ole vielä mikään pelin kaataja. Tyyppi on vaan voimakas kuin peikko! Jos aletaan hipomaan 100 niin sitten voi tulla onkelmia esim. mielettömiksi suurentuvien kykylajimuutosten takia.[/i:790ce07d00] Pelasimme ainakin joskus niin, että kykylajimuutoksiin voi saada ensisijaisesta ominaisuudesta korkeintaan +10 ja toissijaisesta +5: eli vaikka ÄLY 34:stä saa manipulointimuutokseen vain sen +10 jne. Tämä esti ainakin sen, ettei VMA 1000 -jättiläiset saa manipulointimuutokseensa sitä +495 voimasta, eli huitoisi uusillakin aseilla vain kriittisiä, vaan vain sen +10:n.
Chividal linkki 31. joulukuuta 2003 kello 12.30
Chividal 31. joulukuuta 2003 kello 12.30 linkki Jesh, kulostaa hyvältä sääntömuutokselta. Tosin ehkä suuremmat voisi mielestäni olla nuo rajat, mutta idea on tosiaan hyvä.