Vanha foorumi

Takaisin

Warettaminen

Yleinen keskustelu
GreepyReaper 24. marraskuuta 2003 kello 7.57
Kirjoittaja Viesti
GreepyReaper linkki 24. marraskuuta 2003 kello 7.57
GreepyReaper 24. marraskuuta 2003 kello 7.57 linkki Paljonko waretatte? Ja miksi? Ja onko warettaminen "oikein" ?
Olorin linkki 24. marraskuuta 2003 kello 8.27
Olorin 24. marraskuuta 2003 kello 8.27 linkki Tämä onkin mielenkiintoinen aihe, sillä voin sanoa että kyllä siihen sortuu. Ei ehkä niinkään pelejä, mutta ohjelmia. Kaikilla ei ole varaa maksaa suunnattomia lisenssimaksuja. Olen kuitenkin tehnyt sitä vain pari kertaa, joten en itseäni nyt niin hirveän isona rikollisena pidä. Luultavasti warettaminenkin vähenisi jos hinnat laskisivat.
hyljys linkki 24. marraskuuta 2003 kello 10.30
hyljys 24. marraskuuta 2003 kello 10.30 linkki [quote:e103642cef]Luultavasti warettaminenkin vähenisi jos hinnat laskisivat.[/quote:e103642cef] Tai hinnat laskisivat jos warettaminen vähenisi.
Kasila linkki 24. marraskuuta 2003 kello 11.57
Kasila 24. marraskuuta 2003 kello 11.57 linkki Joo kokoajan... xboxit on hackittu ja niihin varetan minkä kerkeen... PC varetus ei ole enää pop ko on mopedi kone
Olorin linkki 25. marraskuuta 2003 kello 7.14
Olorin 25. marraskuuta 2003 kello 7.14 linkki [quote:780d7edd28="hyljys"]Tai hinnat laskisivat jos warettaminen vähenisi.[/quote:780d7edd28] Mmm, luultavasti totta tuokin. Mutta, tämä maailma on täynnä noidankehiä.
GreepyReaper linkki 25. marraskuuta 2003 kello 7.50
GreepyReaper 25. marraskuuta 2003 kello 7.50 linkki Kaikki sanoo että ne warettaa vaan siksi että kaikki on niin kallista. Mutta mistä pelintekijät saavat rahansa jos kaikki pelaajat warettavat ilmaisversioita. Jos pelin tekijät pudottavat hintoja warettaminen vähenee, mutta pelit alkavat myydä enemmän tappiota kun nyt (ainakin vähän aikaa). Mutta jos odotetaan että warettajat tekevät ensi liikkeen saadaan odottaa varmaan seuraavaan vuosituhanteen ja vielä vähän päälle. Koska jos kaikki warettajat ostavat pelinsä mikä järki pelintekijöiden on tiputtaa hintoja kun kaikki myyvät niin mielettömän paljon tuottoa? Ei sitten mitään. Eli pelintekijöiden on tehtävä ensi siirto muutaman miljoonan euron tappiolla, missä ei sitten ole mitään järkeä. Warettaminen on ikuisuus kysymys. Kumpikaan ei voi tehdä ensi siirrosta ilman taloudellista tappiota. Ennen oli asiat paremmin kun ei ollut nettiä ja erilaisia imutus ohjelmia.
Kasila linkki 25. marraskuuta 2003 kello 8.56
Kasila 25. marraskuuta 2003 kello 8.56 linkki Älkää puhuko paskaa.... Ware tai noy ei vaikuta mihinkään... MP3 keskustelu musiikissa on samaa... Paskat artistit haluaa ostattaa paskat levynsä niin ettei niitä voi kuunnella etukäteen... (paitti metallica) Pelejä en osta koska ne on niin kalliita ... ja en ostas vaikka halpoja ois...
GreepyReaper linkki 25. marraskuuta 2003 kello 14.00
GreepyReaper 25. marraskuuta 2003 kello 14.00 linkki [quote:3d686119b9]Paskat artistit haluaa ostattaa paskat levynsä [/quote:3d686119b9] Jos ne ovat niin "paskoja" niin miksi edes vaivaudut warettamaan ne? Ja kuinka pitkä taloustiede sulla on että voit sanoa ettei waretus ja piraatti kauppa vaikuta pelien ja musiikin hintaan?
black knight linkki 25. marraskuuta 2003 kello 15.07
black knight 25. marraskuuta 2003 kello 15.07 linkki eihän se oikein ole mutta kyllä sitä tulee tehtyä
Kasila linkki 25. marraskuuta 2003 kello 17.55
Kasila 25. marraskuuta 2003 kello 17.55 linkki No vaikka sellanen matematiikka markkinatalous ETTÄ sattumalta 19.90 maksaa levyt nyky varettamisella... kas kummaa... Joo ja tosta varettamisesta... kuka varettaa mitäkin jos varetan paskan piisin niin en osta sitä... tää on aika vaikee logiikka... mutta sieltä se selkenee... Jos on hyvä mp3 niin menen ja ostan sen kaupasta. (hinnalla joka on ihan saatanan sama vaikka sen on warettanut 1000 000 ihmistä.) Se joka sanoo warettamisen laskevan hintoja niiin on aika kaukana totuudesta... Jos kaikki suomalaiset ei varettas vaan ostas ne pelit/levyt niin ne maksas tasan sen saman 9.99.99 mitä ne maksaa anttilassa muutenkin. Niin paitsi läskit ei-artistin nettoo vitusti. mm. kikkeli rokki pändi apulanta ei SAANUT myydä levyjään (ekaa) 30mk vaan anttilassa sille lyötiin 99.99 (markkaa) kun se on niin kiva luku....
Wildor linkki 25. marraskuuta 2003 kello 21.34
Wildor 25. marraskuuta 2003 kello 21.34 linkki Itse olen samoilla jäljillä Kasilan kanssa. Ostan levyn, jos sen olen jostain ämpylöinä hakenut ja totean sen hyväksi musiikiksi. Samoin teen pelien kanssa. Pelit ja levyt maksaa niin turkasen paljon, että kyllä niihin täytyy ensin tutustua ennen, kuin ostaa. Muuten ostaa jonkun D:n tai Gabriel Knight III:sen...*enkä oo katkera*
black knight linkki 26. marraskuuta 2003 kello 8.03
black knight 26. marraskuuta 2003 kello 8.03 linkki en usko, että waretus laskisi. vaikka hinnat laskisivatkin. mutta jos halutaan todella lopettaa ware, niin waretusohjelmille kannattaisi tehdä samanlailla kuin napsterille... mutta eikä sekään kyllä vielä auttaisi. ainahan keksitään jotain uutta ja uskon musiikissakin sen että bändejä alkaa lakkautumaan kun he eivät saa siitä paljoa tuottoa, koska suurin osa huomaa sen olevan jo netissä ja imuttavat sen sieltä, ja kellä ei ole nettiä, pyytävät tietenkin polttamaan tämän tietyn biisin... :cry:
Kasila linkki 26. marraskuuta 2003 kello 8.57
Kasila 26. marraskuuta 2003 kello 8.57 linkki [quote:1e4ff84f1d]musiikissakin sen että bändejä alkaa lakkautumaan kun he eivät saa siitä paljoa tuottoa, koska suurin osa huomaa sen olevan jo netissä ja imuttavat sen sieltä, ja kellä ei ole nettiä, pyytävät tietenkin polttamaan tämän tietyn biisin..[/quote:1e4ff84f1d] No nyt tuli kyllä... hym.. puppua... Numero 1. Pändejä ei tule "lakkautumaan" yhtä ainutta. Tuottajia saattaa mennä nurin ... tämä taas tarkoittaa, että paskaa eminem-neekeri-perseen-heilutus-tuotto-ei-,isa-poppia tulee olemaan vähemmän. Ylipäätään koskaan ihmiskunnan historiassa ei ole mikään pändi kosahtanut siihen, että sen nauhoja kopioidaan. Päinvastoin sieltä ne massat saavutetaan... "hei kuunteles tätä... vitun hyvä .. kannattaiskos ostaa?" Siis jotta toistaisin itseäni niin: Tuottajat saattaa ajella pienemmillä limusiineillä ja sontaa musaa tulee vähemmän markkinoille... (sonnalla musalla tarkoitan sellaista musiikkia missä Instrimenttien hinta on 1% ja 99% on stylisteille ja muulle EI-musiikki osastolle...) siis musiikki jota näytetään mm. MTVllä---> Joku ihme "muusikko" sano että pitää olla imago... jotta levy myy... HUHHUH... no vittu vaikuttaahan se jossain GEtto musassa... mutta ei oikeassa musiikillisessa mielessä. Ja nyt jos jollain on sitten sanomista siitä mikä on oikeaa musiikkia niin sanotaan nyt sitten niin... Oikeassa musiikissa musiikki itse on pääosissa... Siis MP3 kautta olen löytänyt helvetisti hyviä pändejä...ja ne taitaa olla ainoa tapa kuulla oikeaa musiikkia KOSKA.... Tuottajat tuputtaa radioasemille sellaista paskaa jotta alta pois...
Chividal linkki 26. marraskuuta 2003 kello 16.45
Chividal 26. marraskuuta 2003 kello 16.45 linkki Juuri näin... Eipä mua haittaa vaikka näitten suoraan vaatekaupan ja kampaamon kautta studioon vietyjen bändien levymyynti laskiskin warettamisen takia. Levy-yhtiöt valittaa asiasta vaan siks että _ne_ ei saa niin paljoo rahaa eikä siks että niitten paskat artistit ei saa. Oikeesti hyvät bändit, levyt ja kappaleet myy. Kyllä mäkin ostan kaikki CD:t alkuperäsenä mitkä on sen arvosia. Ja muuta en sitten paljoa kuuntelekaan. Vain mp3:na löytyy sitten jonkin verran esim sellasta matskua, mitä ei levykaupoista saa lainkaan. Pelejä ei oo koneella yhtäkään, enkä oikein oo innostunu niistä, mutta voin sanoa, että en takuuvarmasti maksais jostain xpoksin pelistä 80e!
Kasila linkki 26. marraskuuta 2003 kello 18.24
Kasila 26. marraskuuta 2003 kello 18.24 linkki Ilman modi piiriä en XBOXii ois hommanit koskaan... Mutta kun se on suoraa PC rautaa hehe... niin helppoo haksoida... Mech assault makso 87 e VITTU 500 MK... ei perkele... no onneks saa netistä...heheh
Diaidis linkki 26. marraskuuta 2003 kello 21.01
Diaidis 26. marraskuuta 2003 kello 21.01 linkki Waretus on tullut jäädäkseen, siitä on turha väitellä. Lisenssituotteita ovat ja tulevat ostamaan vain ne ihmiset, joilla on rahaa ja joilla ei ole [b:2f79219562]aikaa [/b:2f79219562]waretukseen. Nuorisolla on paljon vapaa-aikaa ja vähän rahaa. Mainonta ja tuotanto onkin suuntautumassa enemmän aikuisemmille. (Edelleen suurimmat tuotot saa alle 25 vuotiailta.) Nuorisolla alkaa olla yhä suuremmissa määrin taitoja warettamiseen, ohjelmien installointiin, etsintään ja levitykseen. Ehkä se on hyvä asia toisaalta, kun tuo sukupolvi tulee jatko-opiskeluun jo valmiiksi hyvän teknisen pohjan omaavana... :-? Minä henk. koht. waretan sitä mukaan kun tarvitsen viihdettä ja ajankulutusta. Sitten jatkossa kun (jos) on pysyvä duuni DI:a on tuskin alan säästämään muutamaa kymmentä euroa ja tuhlaamaan tunteja levyjen kokoamiseen käsin jostain DC:stä. Ostan ne ennemmin kaupassa kotimatkalla ja säästän muutaman tunnin, käydäkseni salilla, tai lorviakseni muuten vain. Warettakaa rauhassa, kyllä ne isot sedät selviävät. Ei tarvitse vain ihmetellä jos tietokonebisnes romahtaa eikä pelejä tule enää kauheasti markkinoille. (Ei näytä siltä) (Microsoft luopui pelien teosta kannattamattomana. Pieniä tietokonefirmoja menee konkurssiin samoista syistä jatkuvasti) Toisaalta silloinhan oikeat ropet tulisivat taas suosituimmiksi! ;) Itse valmistuttuani en varmasti lähde pelibisnekseen mukaan. Musiikkiteollisuus ei tule häviämään ikinä. En tunne ketään artistia, joka olisi uransa aloittanut dollarin kuvat silmissä. He kaikki aloittavat kuuluisuuden toivossa, jotta massat palvoisivat heitä. Olen Kasilan kanssa samaa mieltä ajakoot artistien siivellä eläjät pienemmillä limusiineillä. Ehkä hekin aloitaavat tekemään jotain hyödyllistä! Oikeat artistit ja muusikot saavat kyllä rahaa tekemällä oikeata musiikkia. (mp3 waretus rules!)
GreepyReaper linkki 9. joulukuuta 2003 kello 7.55
GreepyReaper 9. joulukuuta 2003 kello 7.55 linkki [quote:a7a1ac5657="Diaidis"]Oikeat artistit ja muusikot saavat kyllä rahaa tekemällä oikeata musiikkia. (mp3 waretus rules!)[/quote:a7a1ac5657] Tätä mä en tajua... Valitat että ei ole kunnon musiikkia, mutta waretat huonoa musiikkia. Olen ymmälläni. Selitä. Jos se on huonoa musiikkia miksi waretat sitä.
Pyöveli linkki 9. joulukuuta 2003 kello 9.45
Pyöveli 9. joulukuuta 2003 kello 9.45 linkki Weijo kulkee kun kusti polkee.... Aina on ihmisiä jotka ostavat vaikka levyt/leffat/pelit maksaisivat mitä ja aina on niitä ihmisiä jotka weijottavat kaiken vaikka saisivat pelin eurolla. Itse olen sitä mieltä että nykyään tuotetaan niin paljon valtavaa paskaa jota koitetaan sitten myydä niin valtavalla voitolla että ei mitään rajaa. Itse waretan leffoja ja jos leffa on hyvä, niin käyn ostamassa sen dvd:llä... ware on kuin hyvän trailerin näkeminen... Musiikkia kulutan niin vähän ja varsinkin kun tuo itätuontikin tyrehtyi, niin vielä vähemmän sitä tulee weijotettua... boxin peleistä en maksaisi mitään - suurin osa on todellista sontaa ja tulisi aikas kalliiksi jos ostaen kokeilisi hyviä pelejä... No ilman modpiiriä en olisi koko boxia edes hankkinut...