Vanha foorumi

Takaisin

Miten kartat??

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Aldar 24. lokakuuta 2003 kello 18.07
Kirjoittaja Viesti
Aldar linkki 24. lokakuuta 2003 kello 18.07
Aldar 24. lokakuuta 2003 kello 18.07 linkki Elikkäs, kävinpä tänään täydentämässä Runequest-varastoja, ja Käärmepiipun Syvänne ja Auringon Kreivikunta jäi käteen.. Eli miten te, kenellä on tuo Käärmepiipun Syvänne, teitte ne kartat kyseiseen seikkailuun? Tuolleen äkkiä katottuna ne oli aika epäselvät kartat..
Guzmo linkki 24. lokakuuta 2003 kello 21.20
Guzmo 24. lokakuuta 2003 kello 21.20 linkki Käärmepiipun syvänteen kartat olivat mielestäni ihan selkeät. Korkeuseroja on ehkä siitä luolaston kartasta vaikeahko hahmottaa, mutta kyllä se muuten ajaa asiansa. Jos joku yksittäinen paikannimi tai muu asia vaivaa kartassa, kysy ihmeessä. Skenun luola on vain YKSI luola syvänteessä. Voit itse suunnitella lisää luolia ja kiinnostavia paikkoja syvänteeseen. Kannattaa ehkä keskittyä siihen Auringon kreivikunta pakettiin enemmän, sillä sen skenut ovat paljon monipuolisempia ja mielenkiintoisempia. Käärmepiipun syvänne on hyvin D&D mäistä luolasto mäiskettä pirun kovia vastustajia vastaan. Aloittelevilla hahmoilla siihen skenun luolaan on turha astua ellet sitten lähde rankasti heikentämään vastustajia.
Aldar linkki 25. lokakuuta 2003 kello 7.23
Aldar 25. lokakuuta 2003 kello 7.23 linkki Guzmo: [i:1949e25375]Kannattaa ehkä keskittyä siihen Auringon kreivikunta pakettiin enemmän, sillä sen skenut ovat paljon monipuolisempia ja mielenkiintoisempia. Käärmepiipun syvänne on hyvin D&D mäistä luolasto mäiskettä pirun kovia vastustajia vastaan. Aloittelevilla hahmoilla siihen skenun luolaan on turha astua ellet sitten lähde rankasti heikentämään vastustajia.[/i:1949e25375] Joo, kyllä se Käärmepiipun Syvänne näytti aika haastavalta, varsinkin näille pelaajille. Tarvitsee kokeilla sitä, sitten kun pelaajat saavat vähän lisää kokemusta..
wakboth linkki 26. lokakuuta 2003 kello 8.50
wakboth 26. lokakuuta 2003 kello 8.50 linkki Sen verran pakko sanoa, että vaikka Käärmepiippu on oikeasti perusluolamättöä, niiin kyllä se on varmasti paras ja mielenkiintoisin luolamättö ikuna. Ehkä aika kultaa muistot, mutta peliryhmämme muistaa edelleen 14 vuoden takaa ensimmäisen käärmepiippusessiomme... se oli ensimmäisiä gloranthaan sijoittuvia pelejämme ja suuri syyllinen siitä asti jatkuneeseen kiinnostukseen. Kaikki ne pienet yksityiskohdat ja viittaukset gloranthan historiaan synnyttivät todella intensiivisen tunnelman, joka vielä huipentui hurjaan kliimaksiin, kun ryhmä pakeni luolista löydettyään vahingossa itse käärmepiipun... he tajusivat löytäneensä jotain todella arvokasta ja halusivatkin ulos, vaikka itse tehtävä (maan temppelin antama baroshi-sydeemi) oli tekemättä... broo-lordi joukkoineen oli kuitenkin perässänsä ja moni jäi matkalle... piippu kierti mieheltä toiselle sitä mukaa, kun arvioitiin mahdollisuuksia selvitä ulos. Lopulta muutama jäi pidättelemään vihollista yhteen luolaan kun piipunkantaja pakeni parin kaverin kanssa... Useamminkin on myöhempinä vuosina käyty, mutta eka kerta oli jotenkin huikein. Ehkä pelikerrat vain nuoruuden innolla onnistuivat silloin loistavasti.
newsalor linkki 26. lokakuuta 2003 kello 19.36
newsalor 26. lokakuuta 2003 kello 19.36 linkki Mää muistan, että kun pelasimme sitä, niin PJ luki aina jokaisen huoneen kuvausta kauan aikaa ja sitten alako selittään jotain, että öö öö sen yksi seinä on kivityyppiä D, joka on sellaista öö öö harmaata moreinia ja siinä on sinertäviä raitoja. Se oli hauskaa. Eipä siinä. Se oli tosi kova paikka. Se oli legenda. Se tuntui tosi sokkeloiselta ja sitähän se onkin.
Guzmo linkki 26. lokakuuta 2003 kello 20.04
Guzmo 26. lokakuuta 2003 kello 20.04 linkki Parasta, että luolaston voi "selvittää" huomattavan helposti jos on kunnon mäihä eli munkki noppatuurissa ja heittää aina huoneen tyhjäksi asujistaan kun pelaajat astuvat siihen. Ja oli kai se niin, että jossakin huoneessa oli jopa ystävällisiäkin kohtaamisia. epic