Vanha foorumi

Takaisin

Nopat

Roolipelikeskustelu
Bragolgurth 19. lokakuuta 2003 kello 16.14
Kirjoittaja Viesti
Bragolgurth linkki 19. lokakuuta 2003 kello 16.14
Bragolgurth 19. lokakuuta 2003 kello 16.14 linkki Millainen sinä olet heittämään kohtalon noppaa RQ:ssa? Tapatko kaikki kumppanisi vai heitteletkö pelkkiä kriittisiä? Itse olen siinä puolivälissä, joko tai. Eli osun tai en osu, onnistun tai en (olipas typerä juttu :-? ) Kun puhutaan taistelusta, onnistun melko usein. Tai oikeastaan onnetar suosii minua melkein joka asiassa, kun pelaan RQ:ta (leijuntaa), mutta kun pitäisi arvasta voittaa, niin ei tule mitään. Toisaalta noppia oppii kyllä ajan myötä heittämään oikein, minä ainakin opin... ...mutta miten on sinun laitasi? :hat:
Moonson linkki 19. lokakuuta 2003 kello 18.01
Moonson 19. lokakuuta 2003 kello 18.01 linkki Heitän pelinjohtajana kompurointeja todella usein. En nyt puhu oikeastaan RQ:sta, mutta melko eeppisen HeroWars kampanjamme loppusuoralla meininki oli oikeastaan todella käsittämätöntä. Kun ensin todella paljon kasvatetaan tunnelmaa siihen, että joku todella paha pääpahis (esim. zorak zoranin death lord) tulee vastaan, niin totta kai se pahis sitten heittää pelkkiä fumbleja ja kuolee ihan säälittävästi kierroksessa tai kahdessa vaikka käytettäisiin hero pointteja jne. Ihan viimeisessä taistelussa oli vastassa enkelivampyyrijoukkio (taivasvaltakunnista aikanaan Nysaloria palvomaan tulleita, vampyyreiksi muutettuja puolijumalan tasoisia olentoja, jotka palvovat yhtä Nysalorin osista ja vartioivat The Ultimate-aarretta). Yhteensä ehkä 500 AP:n edestä n. 10w5 tason olentoja vastassa, kun kovin hahmo pääsi augmentaation avulla 1w5 tasolle, muut pääsivät ehkä 5-10w4 tasolle. Kun heitän yli 20:stä heitosta yhden alle 10 ja n. 5 fumblea niin nämä puolijumalolennot vaikuttivat aika säälittäviltä. Vaikka yksi pelaajahahmo ja joukko NPC:itä kuolikin niin taistelu ei ollut edes oikeastaan kovin tiukka. Tuli muuten pari semmoista "pelaaja heittää 1, GM heittää 20" tulosta. (Suunnittelin että hahmojen täytyisi keksiä eräs muu keino voittaa vastustajansa, mutta ei ne näköjään paljon apuja tarvinnut :) ) Että silleen. Asia on sen verran vaivannut että johonkin piti päästä avautumaan, tämä on kai ihan hyvä foorumi sille. :) Voi muuten olla että aihe ei välttämättä kuulu yleiseen Glorantha-keskusteluun, mutta ei sen kai niin väliä.
sunherd linkki 20. lokakuuta 2003 kello 17.34
sunherd 20. lokakuuta 2003 kello 17.34 linkki Juu. Jokseenkin uskomattomalta tuntuu kun muistelen vielä D&D -> AD&D -kampanjaamme. Minulla oli sellainen hahmo jolla tuntui [b:dbc290221a]aina[/b:dbc290221a] todella pahan tilaisuuden tullen käyvän aivan uskomaton noppatuuri. Siis aina silloin kun hätä alkoi olla todella suuri, ja tavallaan itsekin pelaajana sisuunnuin, niin tuli joku kriittinen heitto jolla omalla kriittisjärjestelmällämme aiheutin aivan tappavia tuloksia. Hahmoni tunnettiin mm. Mekintappajana, kun kampanjamme maailman historiassa sellaiset olennot tunnetiin yleisesti ottaen tuhoutumattomana. Samoin kävi silloin kun joku onnistui suututtamaan hahmoni ihan pintaansa. Tyypillä oli joissain asioissa niin äärimmäinen suhtauminen, että jossain vaiheessa se päätti että "ok, olet monta kertaluokkaa minua kovempi tyyppi ja puolijumala ja niin pois päin, mutta se ei sinua tästä pulasta pelasta mihin nyt [b:dbc290221a]sotkeennuit[/b:dbc290221a]". Siinä oli puolijumalalla ihmettelemistä kun hävisikin yllättäen mielitaistelun kanssani. "oops :-o " Kampanjan loppuvaiheilla oli jo niin, että vaikka puoljumalheebo olikin yhä statseiltaan huomattavasti hahmoani kovempi, niin yhtäkkiä huomattiin että minun hahmoni alkoikin olla se hyökkääjä ja toinen yritti lähinnä keskittyä poistumaan paikalta siten että se näyttäisi siltä että hän poistuu täysin omasta tahdostaan, mutta silti tarvittavan ripeästi ettei ehdi käydä pahasti :wink: Noiden tilanteiden toistuvuus - epätoivoisen hetkien kriittinen - ei jätä rauhaan länsimaisen ajattelutavan vaivaamia aivoja, ja koko ajan meinaa olla pakko uskoa että se asenne millä noppaa heitti, ja jotenkin se hahmokin (muilla hahmoilla, samalla nopalla, ei käynyt samoin. testattu juttu! ;)), vaikuttivat lopputulokseen. Waegarin noppa. Se se on.
black knight linkki 25. lokakuuta 2003 kello 13.17
black knight 25. lokakuuta 2003 kello 13.17 linkki heh... se on hyvä että jotkut osaavat "käyttää noppia". Jos meil ei ois PJ:tä ni en tietäis pahemmin koskaa mitä pitäis heitellä, ja jos itse tekisin ropen ni uskoisin että voisin olla vähän pulassa noiden noppien kanssa.. Itselläni kyllä usein onnistuu esimerkiksi hahmon teko, nopilla heitettäessä. yleensä menee aina yli 3. Mutta tuossahan nyt on kyse aivan tuurista... :-?
Kasila linkki 25. lokakuuta 2003 kello 15.16
Kasila 25. lokakuuta 2003 kello 15.16 linkki Joo.. on välillä semmosta, että on pakko pyytää pelaajat kattomaan miten huono/hyvä tuuri sattu. Muun muassa kolme kertaa peräkkäin 01 on aika harvinainen... (siis meillä PJ heittää nopat)
black knight linkki 27. lokakuuta 2003 kello 17.56
black knight 27. lokakuuta 2003 kello 17.56 linkki no meillä heittää kaikki.. jos pj heittää ja tulee huono niin sieltä tulee heti.. "hei pj fuskaa.. näin ku sil oli vale noppa taskus,mis oli seittemän kutosta!"
Wildor linkki 28. lokakuuta 2003 kello 10.16
Wildor 28. lokakuuta 2003 kello 10.16 linkki On fakta, että nopissa on eroja. Mulla on erikseen RQ d100 nopat. Aivan selkeästi toisella nopalla on suurempi todennäköisyys tulla pieniä lukuja, kuin toisella. 0-noppaa ikävästi ei ole tullut saatua käsiini. Tämä on vain tällaista laillista fuskaamista. Siksi nopat nappaa.
black knight linkki 28. lokakuuta 2003 kello 16.19
black knight 28. lokakuuta 2003 kello 16.19 linkki no kuuden tahon nopassa on yleensä sillai, että on se 50/50 joku yli puolen välin tai ei.. ja joskus jos saa alle 3 saa heittää uusiks ;) ja 1 ja 2 on vaa huonoja loput hyviä numeroita
GreepyReaper linkki 11. marraskuuta 2003 kello 8.12
GreepyReaper 11. marraskuuta 2003 kello 8.12 linkki Tuntuu että pelit muuttuu joskus ADD haamuiksi kun pelaajat alkavat viskomaan noppaa. "Hei missäs se D100 on?" on huudahdus minut kauhu unistani. Olen jopa alkanut tehdä pelisysteemiä jossa on niin vähän nopan heittoja ettei noppia oikestaan edes tarvita. Noppien heittely vain hidastaa peliä varsinkin jos peli on lahtausta. Pelissä pitää olla nopeutta eikä älytöntä laskemista noppien summissa!