Vanha foorumi

Takaisin

Fallout ja Fallout 2

Roolipelikeskustelu
Olorin 10. lokakuuta 2003 kello 10.18
Kirjoittaja Viesti
Olorin linkki 10. lokakuuta 2003 kello 10.18
Olorin 10. lokakuuta 2003 kello 10.18 linkki Ajattelin herätellä pientä keskustelua tästä Pc-roolipelien kuninkaasta. Tänne voitte laittaa kokemuksianne ja kaikkea juttua Fallouteista. Ite oon menny kakkosen läpi kahdesti ja ykkösessä on menossa neljäs ja viides kertaa(eli 2 peliä kesken).
Harakka linkki 10. lokakuuta 2003 kello 11.04
Harakka 10. lokakuuta 2003 kello 11.04 linkki Oikeasti todella hauska peli. Hyvä pelimaailma, erinomainen pelattavuus ja hauska. Diablo ei voi pärjätä tälle edes teoriassa. Sallii ja jopa suosii puhumista.
Wildor linkki 10. lokakuuta 2003 kello 12.28
Wildor 10. lokakuuta 2003 kello 12.28 linkki Fallout ei ole iskenyt koskaan, vaikken edes ole pelannut sitä kunnolla. Itse vannon Baldur's Gate pelien nimeen. Fallouthan taitaa olla saman porukan tekemä ja miltei samalla systeemilla toteutettukin peli joten ehkä sitä pitäisi joskus kokeileman.
Pahahiisi linkki 11. lokakuuta 2003 kello 8.38
Pahahiisi 11. lokakuuta 2003 kello 8.38 linkki Fallout mestari teos. se oli ensimmäinen peli jossa sain kokea sopivan laajan vapauden ja pelimaiilma on erinomainen, minua on aina kiehtonut ydinsodan jälkeinen elämä ja siispä suosittelen Tie Tähtiin 2300 A.D . se on suurin piirtein saman tyyppinen. Ja jos kunnon PC Roolipeli menestystä etitte kokeilkaa Elder Scrolls 3:Morrowind ja sen lisä-osia
Olorin linkki 13. lokakuuta 2003 kello 7.05
Olorin 13. lokakuuta 2003 kello 7.05 linkki [quote:fae31fa2d6="Wildor"]Fallout ei ole iskenyt koskaan, vaikken edes ole pelannut sitä kunnolla. Itse vannon Baldur's Gate pelien nimeen. Fallouthan taitaa olla saman porukan tekemä ja miltei samalla systeemilla toteutettukin peli joten ehkä sitä pitäisi joskus kokeileman.[/quote:fae31fa2d6] Itseasiassa Fallout käyttää aivan omaa SPECIAL systeemiä. SPECIAL tulee yksinkertaisesti: Strength Perception Endurance Charisma Intelligence Agility Luck Systeemi tosiaankin mahdollistaa erilaiset pelitavat. Tosin ykkössessä ei vielä aivan niin hyvin. Jos et ole koskaan pelannut sarjan pelejä mutta kiinnostusta löytyy, niin suosittelen aloittamaan Fallout 2:lla. Se on laajempi ja monipuolisempi. Kuten Harakka sanoi sallii ja jopa suosii puhumista. Eräs inttikaveri kertoi läpäisseensä Fallout 1:sen tappamatta ketään. Eli pelkkästään kitapurjetta heiluttamalla. Sitä tuskin voi tehdä Baldurs Gatessa. Udelleenpeluuarvoa nostavat myös vaihtoehtoiset loput, jotka määräytyvät sen mukaan mitä teet pelin aikana, kuten myös mahdollisuus pelata aivan erilaisia hahmoja.
Chividal linkki 14. lokakuuta 2003 kello 11.54
Chividal 14. lokakuuta 2003 kello 11.54 linkki Jonnin verran on tullut kakkosta pelattua, mutta loppuun asti en ole pelannut. Mahtava peli kuitenkin. Mutta olettekos pelanneet Arcanumia? Melkein sama systeemi, mutta ihan eri maailma ja tyyli. Sen pelasin läpi :)
newsalor linkki 14. lokakuuta 2003 kello 12.13
newsalor 14. lokakuuta 2003 kello 12.13 linkki Entä Lionheart? Pelin alkupuoli oli aivan hiivatin hauska! Siis se tunnelma! Loppu lässähti Diablo-tyyliseksi slarvaamisniksutukseksi.
Moonson linkki 14. lokakuuta 2003 kello 18.50
Moonson 14. lokakuuta 2003 kello 18.50 linkki Falloutit on pelattu molemmat läpi kertaalleen. Onhan ne ihan jees... [quote:82016198d7="Chividal"]Mutta olettekos pelanneet Arcanumia? Melkein sama systeemi, mutta ihan eri maailma ja tyyli. Sen pelasin läpi :)[/quote:82016198d7] ...mutta Arcanumin jaksoin pelata jopa kahteen kertaan läpi. Aivan loistava peli. Aloitin kolmannenkin pelikerran jollain half-ogrella tms. jolla oli äly ja sosiaaliset taidot ihan minimissä, eikä pelistä tullut mitään. Kyllä se hakkas melkein kaiken vastaantulevan mutta kun dialogivaihtoehdot on tyyliin "Urgh?","Hm?","Me want food" ja "Me kill you now" niin pelaaminen on aika vaikeaa. Kerrankin peli, jossa äijän sosiaaliset taidot vaikuttaa oikeasti pelin kulkuun, eikä pelkällä mättämisellä pärjää.
Olorin linkki 15. lokakuuta 2003 kello 6.22
Olorin 15. lokakuuta 2003 kello 6.22 linkki [quote:8618b3eea8="Moonson"]Kerrankin peli, jossa äijän sosiaaliset taidot vaikuttaa oikeasti pelin kulkuun, eikä pelkällä mättämisellä pärjää.[/quote:8618b3eea8] Niinhän se on Fallouteissa että jos hahmon älyksi pistät 1, niin aikamoinen örähtelijä siitä tulee.
black knight linkki 15. lokakuuta 2003 kello 7.39
black knight 15. lokakuuta 2003 kello 7.39 linkki nyt tuli kiusaus hankkii josta fallout takas.. mut musta varmaan ykkönen oli parempi ku kakkonen, tai.. kakkosta en o menny läpi mut ykkösen oon :wink:
Bragolgurth linkki 17. lokakuuta 2003 kello 16.12
Bragolgurth 17. lokakuuta 2003 kello 16.12 linkki En oo oikeestaan menny kumpaakaan läpi, mutta kumpaakin olen pelannut, ja ovat mielestani aivan mahtavia pelejä, ehdottomasti pakko-ostos Xboxille, kun ilmestyy.
black knight linkki 19. lokakuuta 2003 kello 15.30
black knight 19. lokakuuta 2003 kello 15.30 linkki ai onkos se ilmestymässä xboxillekin? enpä itse ole kuullut
Olorin linkki 20. lokakuuta 2003 kello 8.43
Olorin 20. lokakuuta 2003 kello 8.43 linkki [quote:5a2fabb670="Bragolgurth"]En oo oikeestaan menny kumpaakaan läpi, mutta kumpaakin olen pelannut, ja ovat mielestani aivan mahtavia pelejä, ehdottomasti pakko-ostos Xboxille, kun ilmestyy.[/quote:5a2fabb670] :x ÄLÄ IHMEESSÄ OSTA SITÄ. XBoxille nimittäin tulee RÄISKINTÄPELI Fallout: Brotherhood of Steel. :x (menee saunan taakse oksentamaan) bhyööörg!
Artic linkki 21. lokakuuta 2003 kello 12.06
Artic 21. lokakuuta 2003 kello 12.06 linkki Eli kun nyt ensimmäisen kerran päätän tänne höpistä niin miksei Falloutista! Eli tuo tulevaisuuteen sijoittuvista Roolipeleistä meikäpojan ehdoton suosikki, Ykkönen pelattu pari kertaaa läpi ja kakkonenkin , Kerran muistan selvästi toisesta en varma. Siis sehän on ihan mahtava peli (Ei, enhän minä ole fanaatikko). Eikä aina tarvitse tappaa kaikkia vaikka onhan sekin ihan kivaa. Paljon vaihtoehtoja miten pelata ja kivat grafiikat ja toimii vanhemmassakin koneessa.
GreepyReaper linkki 11. marraskuuta 2003 kello 8.08
GreepyReaper 11. marraskuuta 2003 kello 8.08 linkki Olen mättänyt Fallout 1 varmaan 30 kertaa läpi kuten myös 2;nkin. Ne on sen verran laajoja että niitä jaksaa pelata aina uudestaan ja uudestaan. Sama juttu on Baldurs Gate sarjassa. The Shadow of Amn on aloitettu alusta 17 kertaa ellen ole pudonnut laskuista. Ainut miksi näitä pelejä jaksaa pelata näin kauan on niiden laajuus. Baldurs gate 2; on varmaan 100 questiä ja ne voi ratkaista niin monella eri tavalla. Toinen mikä lisää pelin ikä rajaa on hahmo. Jos hahmoa voi kehittää moneen suuntaan ja pelissä on paljon classejä niin kyllä sen voi aina aloittaa alusta erityyppisellä hahmolla.
Fourfinger linkki 16. joulukuuta 2003 kello 13.14
Fourfinger 16. joulukuuta 2003 kello 13.14 linkki Falloutit kummakki menty kahteen kertaan läpi.. myös kummakki Baldurit kahteen kertaan ja Throne of Bhaal kerran
Qroqor linkki 16. joulukuuta 2003 kello 13.56
Qroqor 16. joulukuuta 2003 kello 13.56 linkki Suru puseroon! Interplay on lakkauttannut maineekkaan roolipeliosastonsa Black Isle Studiosin joka oli juuri kehittelemässä Fallout-sarjan kolmatta osaa.Tämä merkitsee että kyseistä jatko-osaa EI TULE eikä varmana mitään muutakaan. Nyt kyllä harmittaa. :(
Diaidis linkki 16. joulukuuta 2003 kello 14.37
Diaidis 16. joulukuuta 2003 kello 14.37 linkki No voi P***E, ja minä kun odotin kolmosta.... Toivottavasti jokin kolmas osapuoli tekisi sen jatko-osan. Tulihan UFO Aftermath joiltain tsekkiläisiltä kavereilta. En kyllä pitänyt siitä peilstä yhtään, mut tuli kuitenkin. Täytyy toivoa. :roll:
Olorin linkki 17. joulukuuta 2003 kello 13.44
Olorin 17. joulukuuta 2003 kello 13.44 linkki Kuten NMA:n nettisivuilla sanotaan, täytyy vain toivoa että Interplay joutuu niin kovaan kuseen että ne joutuu myymään esim. Falloutin lisenssin. Sitten esim. Troika ostais sen, ja sitten saataiskin Fallout 3. *toivoo kovasti*