Vanha foorumi

Takaisin

mp3 piratismi

Yleinen keskustelu
Crackman 1. elokuuta 2003 kello 11.11
Kirjoittaja Viesti
Crackman linkki 1. elokuuta 2003 kello 11.11
Crackman 1. elokuuta 2003 kello 11.11 linkki Päätinpä heittää aiheella, saattaa olla että tätä on kysytty. Tämä tuli vain äskettäin mieleen. kuten äänestyskin sanoo mitä mieltä olette mp3:sten imuttamisesta ilman että biisien tekijät saavat rojalteja ? Itse olen sitä mieltä, että toisin kuin luullaan emme imuta biisejä ilmaiseksi, sillä nettimaksut ovat (vielä) suht. suuria pidemmällä aikavälillä. Eli todellisuudessa me maksamme biiseistä, mutta maksamme vain väärään paikkaan. Toivon paljon mielekkäitä ja kiinnostavia kommentteja.
karesai linkki 1. elokuuta 2003 kello 14.08
karesai 1. elokuuta 2003 kello 14.08 linkki Kai jos lataat modeemilla, hanki kiinteä? [quote:a2175ab2ba="Crackman"]Itse olen sitä mieltä, että toisin kuin luullaan emme imuta biisejä ilmaiseksi, sillä nettimaksut ovat (vielä) suht. suuria pidemmällä aikavälillä. Eli todellisuudessa me maksamme biiseistä, mutta maksamme vain väärään paikkaan.[/quote:a2175ab2ba] Aika hiton kaukaa haettu.
Kymppimies linkki 1. elokuuta 2003 kello 18.13
Kymppimies 1. elokuuta 2003 kello 18.13 linkki maksaahan se kiinteäkin yhteys
Chividal linkki 1. elokuuta 2003 kello 18.13
Chividal 1. elokuuta 2003 kello 18.13 linkki [quote:6d30e4924e]Itse olen sitä mieltä, että toisin kuin luullaan emme imuta biisejä ilmaiseksi, sillä nettimaksut ovat (vielä) suht. suuria pidemmällä aikavälillä[/quote:6d30e4924e] Heh, hyvä ajatus. Itse olen jonkin verran imuttanut mp3:sia, mutta jostakin syystä on käynyt niin, että olen myöhemmin ostanut aidonkin CD:n. Taitaa olla niin, että kuuntelen vain sellaista musiikkia, josta olen valmis maksamaankin. Tällä hetkellä omistan ehkä parikymmentä kappaletta, joita ei löydy CD-kokoelmistani. Mutta CD:t ovat ehdottomasti liian kalliita. Ostankin ainoastaan mid-price CD:itä.
Kymppimies linkki 1. elokuuta 2003 kello 18.21
Kymppimies 1. elokuuta 2003 kello 18.21 linkki anteeksi tuli laitettua taas asiaa vähän lyhyesti ja muutenkin täysin asian vierestä, niin, itse olen imuttanut siitä lähtien kun sain kiinteän yhteyden, imuttaminenhan itsessään ei ole rikos vaan jakaminen jota itse en tee, (jonkunlaista lakia koitan kuitenkin pitää yllä) On imutus silti mielestäni väärin ja tästä lähin aionkin tukea suosikkibändejäni ostamalla heidän levyjään, on se kuitenkin hyvä että saa tietää millaista musiikkia uudelta levyltä löytyy että kannattaako sitä ostaa ja muutenkin voi tutustua "ilmaiseksi" uudenlaiseen musiikkiin, kyllä se loppujen lopuksi on hyvä olla olemassa
Guzmo linkki 2. elokuuta 2003 kello 7.59
Guzmo 2. elokuuta 2003 kello 7.59 linkki Kopiosuojaus CD:ssä on asia, joka pistää vihaiseksi. Mielestäni se tuhoaa äänitemarkkinoita paljon pahemmin kuin empeekolmoset.
Chividal linkki 2. elokuuta 2003 kello 12.07
Chividal 2. elokuuta 2003 kello 12.07 linkki Totta. Paras esimerkki on mielestäni jossakin lehdessä ollut juttu, jossa henkilö ei saanut kopiosuojattua CD:tä toimimaan autostereoissaan. Hänen kaverinsa kopioi tuon CD:n tietokoneella ja kopio toimi täydellisesti myös noissa autostereoissa. :lol: :lol: :lol:
karesai linkki 2. elokuuta 2003 kello 16.03
karesai 2. elokuuta 2003 kello 16.03 linkki Kymppimies mutta kiinteällä on sama hinta ootko tunnin vai vuorokauden eli et voi sanoa että se lataamiseen menevä aika maksaa mitä enemmän lataa.
Vader linkki 2. elokuuta 2003 kello 17.17
Vader 2. elokuuta 2003 kello 17.17 linkki [quote:8915e027fc="Crackman"]Itse olen sitä mieltä, että toisin kuin luullaan emme imuta biisejä ilmaiseksi, sillä nettimaksut ovat (vielä) suht. suuria pidemmällä aikavälillä. Eli todellisuudessa me maksamme biiseistä, mutta maksamme vain väärään paikkaan. Toivon paljon mielekkäitä ja kiinnostavia kommentteja.[/quote:8915e027fc] Asun muutaman kilometrin päässä lähimmästä levykaupasta, joudun kulkemaan bussilla, joka maksaa. Eikös mun kuuluisi siinä tapauksessa saada levy halvemmalla kuin ihan keskustassa asuva? Maksanhan jo bussilipustakin, vähän eri paikkaan tosin, mutta sehän on näköjään hyväksyttävää... Koulussa ja työpaikalla sitten ei saa mp3:ia imuroida, kun on netti ilmaiseksi (joillakin ainakin) käytössä, ja siitä vielä maksetaan että käy siellä. Jotain tolkkua...
Kasila linkki 2. elokuuta 2003 kello 17.47
Kasila 2. elokuuta 2003 kello 17.47 linkki MP3 on rock... saan kaikki levyni koneelle (MAXIMUM Suffle Repeat) kohtuu tilaan... stereot kiinni koneeseen ja Vola.... Joo Imutus on mainio tapa kuunnella CD:tä ennen kun sen ostaa... en kuuntele paskaa musaa joten en silloin kuuntele MP3:sta paskaa musaa... siis jos kuuntelen jotain niin ostan sen... PS kaikki shitti mitä on Donkeyssä ja DC:ssä on usein (mp3) jotain 128 pakkaus sohjoo... Se haittaakos musa businestä MP3 niin on artistista kiinni... Jos Homo-räppi-valkonen-paha-pikku-G-nigga tekee levyn missä on yksi "hitti" ja muut sontaa... niin tottakai kaikki imasee sen piisin vaan ei osta koko seedeetä....! Jos vaikka kattoo Iron Maidenin rieskoja... niin ne on varmana netissä ollut jo kaikki ... mutta vaan kun on laatua niin sitä ostaa---- Siis ainoot jotka kiesaa (+Metallica) on niitä jotka tekee """ kakkaa """ tusina musaa... (!)
karesai linkki 2. elokuuta 2003 kello 18.15
karesai 2. elokuuta 2003 kello 18.15 linkki Kyllä DC:llä ja muilla ohjelmilla saa hyvälaatusiakin riippuen hubista. En ainakaan tällä hetkellä osta koska maksaa turhan paljon ja kaiken saa ladattua ja poltettua itse.
Chividal linkki 4. elokuuta 2003 kello 5.39
Chividal 4. elokuuta 2003 kello 5.39 linkki Jos CD:t maksaisivat puolet nykyisestä, niin ostaisin niitä varmasti yli kaksinkertaisen määrän nykyiseen verrattuna. 23e per levy ei edes naurata. Mp3-"piratismi" on levy-yhtiöiden oman hintapolitiikan tuote.
Kymppimies linkki 4. elokuuta 2003 kello 20.27
Kymppimies 4. elokuuta 2003 kello 20.27 linkki Harvinaisen oikein sanottu. Huomattiin muuten kaverin kanssa että jollain vanhalla polttavalla asemalla tuon suojauksen saattoi ohittaa, vähän hassua että se vaikuttaa vaan uudempiin, en tosin muista mikä asema mutta kuitenkin
Kasila linkki 7. elokuuta 2003 kello 12.35
Kasila 7. elokuuta 2003 kello 12.35 linkki Se on uusissa CD asemissa ... Siis uusissa CD asemissa on standarin mukaiset softat jotaka huomaa onkos kyseessä "alkuperäinen" CD... Jos on niin se ei anna polttaa... Siis toteutettu ihan softalla... näin ollen vanhimmissa ei sitä ole...
Rautakääpiö linkki 7. elokuuta 2003 kello 22.06
Rautakääpiö 7. elokuuta 2003 kello 22.06 linkki Minä olen melkeinpä musiikin suurkuluttaja (siis seedeitten ostaja). Kovalevyllä on noin neljä tai viisi gigaa ämpäreitä, joista selvästi suurin osa on ihan ostetuista levyistä tehtyjä. Onhan se ihan kiva shuflettaa hirveätä rallia aamusta iltaan, mutta on kuitenkin eri asia kuunnella musiikkia tietokoneelta, kuin levyltä. Ihan eri fiilikset siitä tulee, jos voi plärätä lyriikkavihkoa kännysissään ja diggailla musiikkia soffalla, kuin kuunnella kuppasista kuulokkeista huonolla penkillä tietokoneen äärellä. Joku tutkija taisi joskus sanoa, että musiikin ostotottumukset ovat muuttuneet sitten 70 ja 80-luvun ihan hirveästi. Ennen levyn osto kaupasta oli vissiin rituaalinomainen toimitus ja näin edespäin. Nykyään tämä puoli on taasen unohdettu...
karesai linkki 8. elokuuta 2003 kello 9.05
karesai 8. elokuuta 2003 kello 9.05 linkki Rautakääpiö, ainahan voit polttaa ladatut musiikit cd:lle ja kuunnella sitten sohvalla. Itse en tule koneelle varsinaisesti kuuntelemaan vaan kuuntelen siinä sivussa kun teen jotain.
Kasila linkki 8. elokuuta 2003 kello 13.50
Kasila 8. elokuuta 2003 kello 13.50 linkki kenties tuossa on juuri teidän (ja minun) ero. Istun sohvalle ja laitan stereot soimaan... eli siis kuuntelen musaa, en tee muuta.
Chividal linkki 8. elokuuta 2003 kello 17.02
Chividal 8. elokuuta 2003 kello 17.02 linkki Minä samoin kuin Kasila
Kymppimies linkki 9. elokuuta 2003 kello 9.00
Kymppimies 9. elokuuta 2003 kello 9.00 linkki äääh, mulla ei oo ikinä aikaa vaan kuunnella musaa, aina jotai muuta tekemistä :-?
Rautakääpiö linkki 10. elokuuta 2003 kello 20.42
Rautakääpiö 10. elokuuta 2003 kello 20.42 linkki [quote:6ee61b6a68="karesai"]Rautakääpiö, ainahan voit polttaa ladatut musiikit cd:lle ja kuunnella sitten sohvalla.[/quote:6ee61b6a68] Jos olisi se polttava asema. No en kyllä silti sitä tekisi Heh
black knight linkki 12. elokuuta 2003 kello 15.08
black knight 12. elokuuta 2003 kello 15.08 linkki kääntyy loppuen lopuksi huonoon suuntaan, koska jos laskeskellaan että näinkin moni nettiä omistavista hommaa biisinsä netistä, ja sehän tietenkin yleistyy... kohta kukaan ei osta enää kaupasta tai mistää cd:itä ja sen jälkee kaikki varmaankin arvaa, että solistit ei kyllä saa enää vaivannäöstään rahaa.... ainakaan niin paljon kuin vielä 4 vuotta sitten
Chividal linkki 13. elokuuta 2003 kello 5.37
Chividal 13. elokuuta 2003 kello 5.37 linkki Myös.... artistien pitäisi tehdä parempaa musiikkia niin siitä voisi maksaa. Esim. Mike Oldfieldin Tubular Bells on myynyt 16 miljoonaa kopiota. Ja aivan syystä.
black knight linkki 13. elokuuta 2003 kello 6.43
black knight 13. elokuuta 2003 kello 6.43 linkki ja mitä parempaa musiikkia, sitä enemmän sitä biisiä imutellaan netistä... ja cd on hyödytön... olen kyllä valitettavasti itsekin osasyyllinen tähän imutteluun... mulla on varmaa kyllä 4 gigaa mp3.. mut se on kyllä musta aika väärin...
Chividal linkki 13. elokuuta 2003 kello 7.29
Chividal 13. elokuuta 2003 kello 7.29 linkki No se nyt oli vain ehdotus. Kyllä ainakin minä olen valmis maksamaan hyvästä musiikista. Muuten eikös jostakin voi jo ostaa musiikkia noin niikuin tietokonemuodossa, eli maksaa siitä, että imuttaa CD:n koneelleen. Entäpä sitten kun kovo hajoaa tai pikkuveli käy poistamassa musiikin... onkohan tälle formaatille jotakin takuukäytäntöä?
black knight linkki 13. elokuuta 2003 kello 7.33
black knight 13. elokuuta 2003 kello 7.33 linkki totta, totta... olen myös joo kuullut tosta mp3 osto hommasta.... mutta... pulmana on taas se, että kun avaat imutus ohjelman, niin voit sieltäkin hommata koko cd:n taas ilmaiseksi...
Chividal linkki 13. elokuuta 2003 kello 9.23
Chividal 13. elokuuta 2003 kello 9.23 linkki Njoo.. tämä menee nyt sitten moraalikeskusteluksi. :) Oma moraalini asian suhteen on vähintäänkin monimutkainen, mutta tässä on jotain ajatuksia: Hyvällä omallatunnolla voin imuttaa musiikkia kuunnellakseni millaista se on. Samalla lailla voisin mennä levykauppaan ja kuunnella levyjä, mutta tämä on paljon vaivattomampaa. Perusperiaatteena (oikeasti teen näin) on, että ostan hyvän musiikin CD:llä. Huonoa musiikkia en edes pidä koneellani, kun kovotila on muutenkin kortilla. Koneellani on kuitenkin lähes 5G mp3:sia, mutta lähes kaikki löytyvät myös CD:ltä ja olen vain ripannut ne koneelle. Moraalini ei kuitenkaan ole aivan näin puhtoinen. Jos on olemassa niin hyvä one-hit-wonder -tyylinen biisi, niin sellaisia löytyy kyllä jonkin verran sekalaiset-kansion alta. Olen myös imuttanut joitakin sellaisia harvinaisia kappaleita, joita ei oikeasti pysty ostamaan mistään (muuten olisin varmasti ostanut) ja kiltti setä on ripannut ne kappaleet esim. single-vinyyleiletä. Tekijänoikeuksiahan tuo toiminta kuitenkin rikkoo, koska levyttämisestä ei ole aivan niin pitkää aikaa (vai laskettiinkos se tekijän kuoilemasta vai mistä :))
Kasila linkki 13. elokuuta 2003 kello 15.57
Kasila 13. elokuuta 2003 kello 15.57 linkki [quote:87148a2afc]Jos on olemassa niin hyvä one-hit-wonder -tyylinen biisi, niin sellaisia löytyy kyllä jonkin verran sekalaiset-kansion alta. Olen myös imuttanut joitakin sellaisia harvinaisia kappaleita, joita ei oikeasti pysty ostamaan mistään (muuten olisin varmasti ostanut) ja kiltti setä on ripannut ne kappaleet esim. single-vinyyleiletä. Tekijänoikeuksiahan tuo toiminta kuitenkin rikkoo, koska levyttämisestä ei ole aivan niin pitkää aikaa (vai laskettiinkos se tekijän kuoilemasta vai mistä [/quote:87148a2afc] Juuri näin... kakan yksi-hyvä-biisi-per-levy muusikot kiesaa MP3 jutuista (+metallica)... ei oikeet muusikot.