Vanha foorumi

Takaisin

Aurinkokupolin temppeli turvapaikkana

Yleinen Glorantha-keskustelu
Nysalor 30. kesäkuuta 2003 kello 13.52
Kirjoittaja Viesti
Nysalor linkki 30. kesäkuuta 2003 kello 13.52
Nysalor 30. kesäkuuta 2003 kello 13.52 linkki Wildor: [i:7a5ae2cabb]Olenko ymmärtänyt oikein, jos väitän, että kuka tahansa voi pyytää turvapaikkaa Aurinkokuvusta? Itse en omista vielä tuota Kreivikunnan kirjaa, mutta olen käsittänyt pelaamistani peleistä, että Kuvusta voi kuka tahansa riskeeraamalla henkensä pyytää turvapaikkaa.[/i:7a5ae2cabb] Joo, Aurinkokupolin temppeli tosiaan tarjoaa turvapaikan sitä tarvitseville, eikä siinä ilmeisesti ole rajoituksia (vaikkakin epäilemättä vihamielisissä aikeissa tulevien on mahdotonta olla temppelissä sen puolustussysteemien vuoksi). Sen sijaan kreivi voi päättää siitä, keitä päästää temppeliin sisälle, mutta jos joku sinne pääsee ja anoo turvapaikkaa, häntä ei voi heittää sieltä ulos. Niinpä esimerkiksi Korianteri lensi temppeliin sylfillä, sillä kreivi ei olisi varmasti häntä vapaaehtoisesti päästänyt hakemaan turvapaikkaa. [i:7a5ae2cabb]Sanokaa toki, jos tuo on täyttä potaskaa ja edellisen GM:ni kehittämä, mielestäni hieno, juoni.[/i:7a5ae2cabb] Tuo on kyllä tosiaan Auringon kreivikunta -kirjasta saatu tieto, joka on mainion Michael O'Brienin kirjoittama. Täytyy taas sanoa, että hänellä on kyllä todella hienoja juttuja.
Dovas linkki 1. heinäkuuta 2003 kello 21.28
Dovas 1. heinäkuuta 2003 kello 21.28 linkki [quote:4d64781528="Wildor"]Olenko ymmärtänyt oikein, jos väitän, että kuka tahansa voi pyytää turvapaikkaa Aurinkokuvusta? Itse en omista vielä tuota Kreivikunnan kirjaa, mutta olen käsittänyt pelaamistani peleistä, että Kuvusta voi kuka tahansa riskeeraamalla henkensä pyytää turvapaikkaa. Tuskin sentään peikot tai muut Pimeyden olennot tai palvojat, mutta ehkä katuvuuttaan vannova kaaoksen kulttilainen olisi hyväksyttävissä turvaan?[/quote:4d64781528] Aurongon kreivikuntalaiset ovat ainakin kokeneet lukemattomia sotia nomaditerroria vastaan pitkin historian, jonka takia ovat kehittäneet ja harjaannuttaneet omaa armeijaansa. No, juttuhan ei ole sikäli mikään yllätys, kun ottaa huomioon Aurinkokupolin sijainnin. Mielikuva mitä olen aurinkokupolilaisista saanut on, että heillä on 'defenssejä' paljolti, joka voisi ainakin selittää mahdollisen avuntarjonnan sitä kaipaaville. Sympatiaa luulisi löytyvän... Sun domerit ovat tosiaan antaneet ja saaneet turpaansa nomadeilta muutamankin kerran (edellänmainittu mm. lunarien valloitussodassa Praxiin, jossa Sun domerit yllättäen hyppäsivätkin lunarien puolelle - liittolaistensa pavislaisten sijasta). FSoR (Four Scrolls of Revelation) antaa ainakin tämänsuuntaista tietoa.