Wlu 000
27. toukokuuta 2003 kello 16.00
linkki
|
En sitten ole varma onko tästä ollut ennen puhetta.
Virallisten sääntöjen mukaan panssarit eivät taida kulua, ellei happovahinkoja yms. oteta huomioon. Olisi kuitenkin jokseenkin todenmukaista jos haarniska, josta on ammuttu kymmeniä nuolia läpi ja joka on suojannut useamman kerran kantajaansa suurpeikon iskuilta, alkaisi pikkuhiljaa kulua. Olisiko jollain sääntöjä tai ihan vain ajatuksia asiasta? Tiettyhän noita kulumisia voi mutu-tuntumaltakin heittää, mutta kyllä säännöt ovat aina sääntöjä :D
|
Fharlanghn
27. toukokuuta 2003 kello 16.15
linkki
|
Mitään erityisiä sääntöjä en tuohon muista nähneeni, mutta tavallaanhan fumblejen yhteydessä tapahtuva panssarin hajoaminen kuvastaa epäsuorasti varusteiden kulumista. Tosin se on äärimmäisen epätarkka tapa tuota mallintaa (kun asekyky kasvaa, panssarit kestää kauemmin?)
Fharlanghn
|
Wildor
27. toukokuuta 2003 kello 17.23
linkki
|
No jokaisen panssarin läpi menneen iskun jälkeen siinä osumapaikassa on 1 piste vähemmän suojaa eikä se palaudu ennen korjaamista. Voihan sitä tietysti ajan mittaankin kiinnikkeet katkeilla ja näin, mutta se puolihan menee ihan roolipelaamisen ja pelinjohtajan tuomioksi.
|
Kymppimies
27. toukokuuta 2003 kello 18.28
linkki
|
No täs vaan täytyy heittää tää et jos tavallisissa pronssipanssareissa hajoaminen on tota tahtia niin mitä tapahtuu kuparipanssarien kanssa jotka "normaalisti" hajoaa sitä vauhtia. Miten happo muuten hajotti panssaria?
|
Kasila
28. toukokuuta 2003 kello 5.35
linkki
|
Panssarin hajoaminen on varsin mielenkiintoinen aihe.
PP:n suoraa laskemista kannattaa mielestäni välttää, mutta varsin ymmärrettävää sääntö-allergian omaaville. ;)
Joops siis meillä on seuraavat säännöt... HUOM !!! Fiilis pohjalta ollaaan taas liikkeellä. Siis eri päivä niin eri tulkinta.
Panssarit = on sellaiset seikkailuun sopivat panssarit
Haarniska = 1.2 -1.5 kertaa panssarin PP:t ja kritulit ja erikoiset ei väistä PPtä (siis kriittinen kun tulee niin panssarit auttaa). + taakka x 1.5
Jos tulee murskaavasta aseesta vauriota Viskaan noppaa (d100) jos tulee damage x 2 (HUOM !!! Fiilis ja naula lisät lankkuun) niin skeidaksi menee. En pudota PPtä usein vaan sanon että repes panssarii 50% kädestä... (NYT pitää muistaa meidän yhden iskun hyökkäys, sinänsä PPn laskeminen toimii hyvin kun on kyse meleevuorossa tehtävästä damagesta) Silloin kun siis seuraavan kerran napsahtaa vaikka samaan käteen niin kassellaan osuukos panssariin vai nou.
Monimutkaista jos siihen jää laskemaan liian pitkään... meillä ei ole ongelmaa kun Pelaajat on saakelin tunnollisii ja PJ:n ei tartte edes pitää noita mielessä (ja ei kannatakkaan niin ei tarttee ottaa omalletunnolle pikku raajan tippumisii) ;) .
Meillä otetaan myös kriittisten nuolien ja keihäiden (ja muiden) aseiden lävistys reijät huomioon... Ei niinkään muun kun sen vuoksi että se näyttää aika hurjalta kun on rinnassa kolme keihään reikää. Ne sitten korjataan sepällä.
Panssarit kannattaa ottaa aika paljon roolipelaamiseen mukaan sillä esim Kuka käyttää suomuhaarniskaa kun se painaa ja PP:tä on vähän... Meillä panssarissa on niin paljon nahkaa jotta se painaa mutta on miellyttävä pitää päällä (siis miellyttävin kaikki on ahdistavii ;) )...
|