Vanha foorumi

Takaisin

Sandman

Yleinen keskustelu
Balatro 20. toukokuuta 2003 kello 14.25
Kirjoittaja Viesti
Balatro linkki 20. toukokuuta 2003 kello 14.25
Balatro 20. toukokuuta 2003 kello 14.25 linkki Miten on, löytyykö foorumilta muita Neil Gaimanin luoman Sandmanin faneja? Mitä mieltä ko. teossarjasta olette? Itse pidän Gaimania kyllä loistavana tarinankertojana mutta toiset kuvittajista ovat olleet mielestäni todella huonoja valintoja, varsinkin alkupään kirjojen "hassunpyöreät" hahmot olivat kuin teletapeista -- onneksi muuttui realistisempaan suuntaan. Saa nähdä saavatko ikinä sen elokuvallisen version Sandmanista tehtyä... ~ Bala
Olorin linkki 20. toukokuuta 2003 kello 15.26
Olorin 20. toukokuuta 2003 kello 15.26 linkki Juuh, tosin olen lukenut aika vähänlaisesti. Season of Mists, Nukketalo ja Unienmaa. Mutta aivan loistavaa kamaa. Ei se määrä vaan laatu.
Balatro linkki 20. toukokuuta 2003 kello 17.39
Balatro 20. toukokuuta 2003 kello 17.39 linkki [quote:a2b12730fc="Galen"]Juuh, tosin olen lukenut aika vähänlaisesti. Season of Mists, Nukketalo 1&2 ja Unienmaa. Mutta aivan loistavaa kamaa. Ei se määrä vaan laatu.[/quote:a2b12730fc] Aivan... Olet siis lukenut ihan suomeksi noita? Millainen käännös? Itse en ole saanut käsiin kuin englanninkielisiä kappaleita. ~ Bala
Sampi linkki 21. toukokuuta 2003 kello 4.52
Sampi 21. toukokuuta 2003 kello 4.52 linkki Kaikki sarjakuvaformaatissa olevat on luettu. Brief Lives on loistava, ja samoin Nukketalot. Mitähän minä oikein puhun, kaikkihan ne on mahtavia.
KingofSartar linkki 21. toukokuuta 2003 kello 9.19
KingofSartar 21. toukokuuta 2003 kello 9.19 linkki Itse pidän ehkä eniten Fables & Reflections -kokoelmasta (johon aikoinaan pyysin Gaimanilta nimmarinkin!), toisaalta Game of You on mielenkiintoinen varsinkin roolipelaajan silmistä, fantasiamaailmassa kun seikkaillaan. Ja ne nro 50:n jälkeiset tarinat majatalossa (oliko se jotain Inn at the of World tai jotain) olivat hyviä, erilaisia jokainen. Aargh! Kaikkihan ne ovat hyviä. Lisäksi voi suositella Gaimanin kirjoja, American Gods ilmestyi jokin aikaa sitten. Käsittääkseni Gaiman on tällä hetkellä kovasti Death-elokuvan kimpussa, saanee ehkä sen ohjatakin, käsiksen on ainakin kirjoittanut ja perustuu ensimmäiseen Death-minisarjaan. Mainio sekin.
Olorin linkki 21. toukokuuta 2003 kello 17.15
Olorin 21. toukokuuta 2003 kello 17.15 linkki Nukketalon olen lukenut 1:sen ja 2:sen englanniksi ja ykköseen suomeksi. Pikavertailuna, ei mikään huono käännös. Usvien ajan lukemisesta on jo sen verran aikaa etten muista suomennoksen laatua. Unohdettuja Jumalia(American Gods) en ehtinyt lukea kokonaan, mutta se viimeistellään välittömästi intin jälkeen, sen verran hyvä maku jäi suuhun. Erittäin hyvää luettavaa on myös Terry Pratchettin kanssa yhteistyössä tehty Hyviä Enteitä. Pratchett on muuten maailman parhaimmistoa.
Juhno linkki 9. heinäkuuta 2003 kello 8.28
Juhno 9. heinäkuuta 2003 kello 8.28 linkki Hyviä Enteitä on todella hyvä. Ei, se on loistava. Vaikka muuten en Pratchettiin tai Gaimaniin ole suuremmin tutustunut. Kannattaa yrittää hankkia englanninkielisenä (luonnollisesti), vaikka (muistini mukaan, mikä tunnetusti voi pettää) käännös taisikin olla ihan hyvä. Hyviä Enteitä on varmasti top10:ssäni. Suosittelen kaikille.
Olorin linkki 9. heinäkuuta 2003 kello 9.09
Olorin 9. heinäkuuta 2003 kello 9.09 linkki Pratchettiin kannattaa tutustua, ehdottomasti. Suosikki kirjailijani.
Juhno linkki 9. heinäkuuta 2003 kello 17.21
Juhno 9. heinäkuuta 2003 kello 17.21 linkki Voipi olla. Olen yhden (Noitasiskokset tai jotain sinne päin) lukenut eikä niinkään vakuuttanut. Tai olihan se ihan hyvää, huumoriksi. Mutta ei se pelkkä huumoripuoli jaksa innostaa. Haluaa jotain enemmän. Jotain aidompaa. Jotain joka herättää tunteita. Jotain.... Nojoo, parasta lopettaa tähän. ^^''
Guzmo linkki 10. heinäkuuta 2003 kello 11.56
Guzmo 10. heinäkuuta 2003 kello 11.56 linkki Sarjakuvan valiota. Ketkä oli muuten kuuntelemassa Neilin juttuja Helsingissä n. 2? vuotta sitten? Hauska setä livejä ja tykkää hyvästä musiikista. (Toivoi DJ:tä soittamaan Tom Waitsin Rain Dogsia)
Marcus Maximus linkki 10. heinäkuuta 2003 kello 12.31
Marcus Maximus 10. heinäkuuta 2003 kello 12.31 linkki Minä ainaskin, Millennium Finnconissa ja sarjismessuilla. Ainoa mikä on jäänyt mieleen, oli messujen virallisen haastattelijan ja yleisön typeryydessä kilpailleet kysymykset. Kuten kaverini sanoi: Haastattelussa ei puhuttu mitään, mitä Google ei olisi kertonut vartissa.
Wildor linkki 10. heinäkuuta 2003 kello 12.45
Wildor 10. heinäkuuta 2003 kello 12.45 linkki Kaikki sarjikset luettu. Tarina on hyvää, mutta vaihtuva artisti häiritsee. Varsinkin, kun joissain todella hyvissä tarinoissa se riipii, kun piirros-, tai maalausjälki on niin kehnoa. Muutoin kyllä menee kaikki sandmanit. Deathillä lie on oma sarjiksensa myös, tosin sitä en ole saanut käsiini yhtä kappaletta enempää.
Marcus Maximus linkki 10. heinäkuuta 2003 kello 14.00
Marcus Maximus 10. heinäkuuta 2003 kello 14.00 linkki Deatheja on käsittääkseni vain kaksi; The Time of Your Life ja The High Cost of Living.
Guzmo linkki 13. heinäkuuta 2003 kello 10.50
Guzmo 13. heinäkuuta 2003 kello 10.50 linkki Mun mielestä se sarjismessujen jutustelu oli vielä ihan ok verrattuna viime vuoden conin Justin Achillin lauantain kyseluntiin :) "miksi sääntökirjan Y sivulla X on typo?" "miksi mä en voi pelaa Harbringereillä" jne...
Juhno linkki 13. heinäkuuta 2003 kello 16.50
Juhno 13. heinäkuuta 2003 kello 16.50 linkki *Arvostaa* Linja-autossa ollessani lueskelin kaverini mukana ollutta (ja lopulta lainasinkin) "The Dream Hunters"-nimistä kirjaa. Loistava. Hienoa taidettakin. Suosittelen (sitäkin).