Vanha foorumi

Takaisin

Uusi Kultti

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Kathar 17. toukokuuta 2003 kello 8.17
Kirjoittaja Viesti
Kathar linkki 17. toukokuuta 2003 kello 8.17
Kathar 17. toukokuuta 2003 kello 8.17 linkki Mitäs porukka sanoisitte jos käänettäisiin Morrowindista Sixth house cult runequestii?!! :-?
Larppa linkki 17. toukokuuta 2003 kello 8.53
Larppa 17. toukokuuta 2003 kello 8.53 linkki Kathar kirjoitti: [i:b7d61e020d]Mitäs porukka sanoisitte jos käänettäisiin Morrowindista Sixth house cult runequestii?!![/i:b7d61e020d] Voisihan tuo olla ihan hyvä idea, jos joku tarvitsee sellaista kulttia omaan peliinsä. Tosin nyt ilmeisesti puhut RuneQuestista ja siten tämä aihe ei sovi tänne, ellet myös tarkoita osittain Gloranthaa. Gloranthasta sitten sen verran, että jos tahdot niin käännä ja tee muutakin kivaa sinun omaan Gloranthaasi. Itse en tosin tuosta ideasta innostu, koska minusta on tarpeeksi hyviä kultteja jo ennaltaan Gloranthassa. Sitten voisin esittää muutaman kysymyksen sinulle, jos meinasit tätä sitten myös Glorathaan. Missä päin Gloranthaa tämä kultti vaikuttaa? Mikä rotu tai mitkä ihmiset ovat sen kannattajia/jäseniä? Minkä takia tämä olisi lisättävä Gloranthaan? Oletko varma, ettei saman tapaista kulttia ole jo? Mitä loitsuja se toisi ja mitä muuta omaa se toisi Gloranthaan? En tahdo mitenkään masentaa sinua, vaan tee ihmeessä jos tahdot. :) Itse tosin olen sitä mieltä, että Gloranthaan ei tarvitse kultteja lisätä. Mutta siis jos tämä on vain RuneQuest keskustelua (Väärä paikka sille.) niin voisihan tämä toimia. :-?
Nysalor linkki 17. toukokuuta 2003 kello 13.29
Nysalor 17. toukokuuta 2003 kello 13.29 linkki Kathar: [i:10e6cbbb96]Mitäs porukka sanoisitte jos käänettäisiin Morrowindista Sixth house cult runequestii?!![/i:10e6cbbb96] Minun on aika vaikea ottaa asiaan kantaa, kun en ole kyseistä peliä pelannut, enkä kyseisestä kultista ole koskaan kuullutkaan. Olisikohan järkevää, jos ensin koettaisit selittää meille tietämättömille, minkälaisesta kultista edes on kyse?
Kathar linkki 17. toukokuuta 2003 kello 14.44
Kathar 17. toukokuuta 2003 kello 14.44 linkki Unohtakaa koko juttu
ZamboNet linkki 17. toukokuuta 2003 kello 14.56
ZamboNet 17. toukokuuta 2003 kello 14.56 linkki Näin on jälleen yksi viaton, uusi kirjoittaja lytätty maan rakoon *niisk* Surullista. Todennäköisesti emme enää näe häneltä uusia aiheita. Vaikka toivon kuitenkin, että näemme, koska jokainen aihe joka herättää keskustelua on tervetullut. Surullista tälläinen.
Nysalor linkki 17. toukokuuta 2003 kello 16.12
Nysalor 17. toukokuuta 2003 kello 16.12 linkki Kathar: [i:aa19a0193c]Unohtakaa koko juttu[/i:aa19a0193c] Miksi? Kuulisin kyllä mielelläni, mistä on kyse, sillä vaikka en varmasti sellaisenaan muista peleistä juttuja Gloranthaani ottaisi, ideat voivat olla hyvinkin käyttökelpoisia. ZamboNet: [i:aa19a0193c]Näin on jälleen yksi viaton, uusi kirjoittaja lytätty maan rakoon *niisk* Surullista. Todennäköisesti emme enää näe häneltä uusia aiheita. Vaikka toivon kuitenkin, että näemme, koska jokainen aihe joka herättää keskustelua on tervetullut.[/i:aa19a0193c] Kirjoittaja ei nyt kyllä aivan uusi ole, sillä Kathar on kirjoittanut aikaisemminkin foorumille. Larpan kritiikistä ei kannata Katharin masentua, mutta sen sijaan kannattaisi ihan tosissaan yrittää katsoa, mihin alueelle viestien aiheet sopivat. Olen siirtänyt tämän aiheen oikeammalle alueelle, jos kerran kyse on kultin laatimisesta RuneQuestiin ja täällä keskustelua voitaisiin aivan hyvin jatkaa, jos Kathar viitsisi tarkemmin selittää ideaansa. Minusta on hirveän turhauttavaa, että joku yrittää kysyä tai keskustella jostakin, muttei tee sitä tarpeeksi selkeästi.
ZamboNet linkki 17. toukokuuta 2003 kello 22.03
ZamboNet 17. toukokuuta 2003 kello 22.03 linkki [i:7415b5d24e]Kirjoittaja ei nyt kyllä aivan uusi ole, sillä Kathar on kirjoittanut aikaisemminkin foorumille. [/i:7415b5d24e] No kuusi viestiä ennen tätä aiheen luomista *hymy* Voihan senkin sanoa olevan viestittelyä, mutta no, aika vähäistä, eikö? [i:7415b5d24e]Mitäs porukka sanoisitte jos käänettäisiin Morrowindista Sixth house cult runequestii?!! Unohtakaa koko juttu[/i:7415b5d24e] Mutta Nysalor on oikeassa, että asia kannattaisi esittää laajemmin, niin sille saattaisi löytyä kannatustakin. Minä ainakin olen mielelläni muuttamassa melkein mitä tahansa Gloranthassa, koska en ole lukenut kaikkea siihen liittyvää propagandaa, jonka Nysalor on niellyt ja puollustaa Gloranthaa henkeen ja vereen. Etenkin sen muuttamista vastaan ;D (Muista Nysalor, että minä kärjistän aina turhan paljon, still friends,eh?) Tätä voi sanoa heikkoudekseni, mutta idioottina, minä haluan ajatella sen ainakin osittaisena vahvuutena =D Uskallan vakavasti harkita uusia tuulia Gloranthan suhteen :wink: Mutta tosiaan, Kathar, kerro ihmeessä enemmän tästä kultista. Viesteistä mitä tähän mennessä olet lähettänyt ei oikein saa selvää millaisesta kultista on kyse.
Kymppimies linkki 18. toukokuuta 2003 kello 9.56
Kymppimies 18. toukokuuta 2003 kello 9.56 linkki minuakin kiinnostaisi sen lisääminen, en ole itse peliä pelannut mutta nähnyt ja kuullut hyvin paljon. (kaverilta löytyy) ja se saattaisi olla varsin mielenkiintoinen lisä, jonkinlaista kulttikuvausta kyllä nyt tarvitaan... :)
black knight linkki 18. toukokuuta 2003 kello 18.24
black knight 18. toukokuuta 2003 kello 18.24 linkki [quote:144485de3d="Kathar"]Mitäs porukka sanoisitte jos käänettäisiin Morrowindista Sixth house cult runequestii?!! :-?[/quote:144485de3d] minusta se nyt ei kyllä olisi oikein mikään mieluinen idea.... ja toisaalta taas olisi.... mutta minusta, antaa pelien olla mitä on! :wink:
Sampi linkki 19. toukokuuta 2003 kello 12.10
Sampi 19. toukokuuta 2003 kello 12.10 linkki Täällä tuntuu olevan monia, jotka tietävät tästä kultista jotain. Jos Kathar ei enää vastaa, voisiko joku muu selittää mistä tuossa kultissa on kyse, ja miksi sitä vastuttettiin noin kovasti. Minä ainakin olen kiinnostunut.
Kathar linkki 27. toukokuuta 2003 kello 9.43
Kathar 27. toukokuuta 2003 kello 9.43 linkki Sixth House cult eli kuudennen talon kultti on sotaisa kaaos kultti joka palvoo jumalaa nimeltä Dagoth Ur. Dagoth Urin pappeja kutsutaan Sleepereiksi eli nunkkujiksi ja heidän noviisit ovat dreamereita eli uneksioita. Heidän jumalansa kuoli jo kerran myrskyhärän iskusta(HUOM!!! keksitty!!!) Ja kultti vajosi niin sanottuun ''uneen'' kunnes Dagoth Ur heräsi jälleen eloon, siitä asti he ovat metsästäneet myrskyhärän palvojia yötä päivää!!! :-?
Sampi linkki 27. toukokuuta 2003 kello 9.56
Sampi 27. toukokuuta 2003 kello 9.56 linkki [quote:7b7e5df361]Sixth House cult eli kuudennen talon kultti on sotaisa kaaos kultti joka palvoo jumalaa nimeltä Dagoth Ur. [/quote:7b7e5df361] Okei, siis kaaoskultti, ja sotaisa. (Eikös ne kaikki ole, tavalla tai toisella? ;) ) [quote:7b7e5df361]Dagoth Urin pappeja kutsutaan Sleepereiksi eli nunkkujiksi ja heidän noviisit ovat dreamereita eli uneksioita. [/quote:7b7e5df361] Selvä, siis kultti liittyy jollain tavalla uniin. Miten? Onko heillä jotain unimagiaa? Vai nukkuvatko he vain paljon? :) [quote:7b7e5df361]Heidän jumalansa kuoli jo kerran myrskyhärän iskusta(HUOM!!! keksitty!!!) Ja kultti vajosi niin sanottuun ''uneen'' kunnes Dagoth Ur heräsi jälleen eloon, siitä asti he ovat metsästäneet myrskyhärän palvojia yötä päivää!!! [/quote:7b7e5df361] Dead but dreaming? Myrskyhärille ei tietenkään tee haittaa olla yhtä kaaoskulttia lisää vihollisena, saavatpa lisää lyötävää. Mahtuu siihen kohtaan. Miten heidän jumalansa sitten antaa palvojilleen voimaa, jos on jo kuollut? Vai onko hän vain alamaailmassa? Kyllä tuosta voi tulla hyvä kultti, jos vain siitä saa lisää yksityiskohtia irti.
Kathar linkki 28. toukokuuta 2003 kello 15.21
Kathar 28. toukokuuta 2003 kello 15.21 linkki Sixth house kulttia "vihataan" tai ei ehkä vihata mutta toistepäin,koska kun morrowindiin tuli uusia asukkaita (imperialit eli ihmiset,Nordit eli jääkansa ja ym...) Perustettiin 6 eri kulttia. (house redoran,house hlaalu, house telvanni,house vivec, house temple ja house dagoth) viimeksi mainittu house dagoth oli morrowindin tummaihoinen alkuperäiskansa... Vallanhaluiset ihmiset jakoivat house dagothin kansalle huonoimmat elinalueet ym.ym. Niinpä house dagoth lähti pois kultti järjestelmästä ja rupesi kapinoimaan imperial keisaria vastaan(uriel septim) Eli sen jälkeen morrowindissä oli vain viisi kulttia ja unohdettu house dagoth eli sixth house(kuudes kultti) Sen jälkeen käytiin suuri sota redmountain nimisellä vuorella jossa hävisi kääpiöiden rotu morrowindistä.Dagoth ur oli voitettu mutta ei lopullisesti... Niinpä oli tullut aika ashlanderseitten kostaa, mutta ei keisarille,vaan dagoth urille.ashlandereitten sankari (Nerevarine) joka oli ollut mukana kostamassa keisarille,oli huomannut etta dagoth ur oli pettänyt hänet ja koko ashlanderseitten kansan joten sota dagoth uria vastaan oli ovella... Niin kauan dagoth ur odotti redmountainin syvyyksissä(tästä sana nukkuva kultti) kun nerevarine oli taas tullut takaisin. (dagoth urin palvelijat sleeperit ym.. olivat valmiit tulemaan pois unesta ja taistelemaan dagoth urin puolella) Dagoth ur saa mahtinsa koko morrowind maailman (HUOM! morrowind on vain saari) yhdeltä jumalalta( häädetyltä jumalalta jonka vivec ja muut jumalat häätivät pois ja viskasivat sen sydämmen syvälle redmountainiin.Eli dagoth ur saa mahtinsa julman jumalan sydämmestä joka makaa redmountainin uumenissa.Vain ashlandereitten sankari Nerevarine voi kansansa avulla tuhota lopullisesti ensin dagoth urin ja sitten jumalan sydämen. Morrowindissä ashlanderilaiset eli vanhat house dagothin kansalaiset asuvat pienissä leireissä eikä heitä ole enää paljoa jäljellä. Keisari on oppinut jotain ja on valmis jakamaan morrowindin muitten asukkaitten kesken tasaisesti, mutta ensin on huolehdittava pois dagoth ur.... Elikkä olen tässä koko ajan yrittänyt sanoa että sixth house kultti oli vain tavallisia morrowindin asukkaita kunnes heitä ruvettiin syrjimään ja he erosivat ja aloittivat sodan dagoth ur sankarin johdolla. Mutta niinhän siinä ensimmäisessä sodassa kävi että dagoth ur hävisi koska kagrenak (kääpiö ruhtinas) Käytti jumalan sydämmestä enchantoituja tavaroita sen tuhoamiseen mutta ei onnistunut täysin joten koko kääpiö rotu katosi... Muuten peli kannattaa ostaa se on aivan todella hyvä kun katsoo että se on tietokone roolipeli,se melkein antaa runequest tunnelman koska pelissä vallitsee tekemisen vapaus ja se on TODELLA iso paikka seikkailla ja interaktiivisia hahmojakin siitta taisi löytyö yli 30 000 kpl Tavaroita pelistä löytyy n.300 000 kpl ja loitsuja loputon määrä koska niitä voi kehittää itse....On myös vapauttavaa kun pelin mukana tulevalla editorilla voi rakentaa omia seikkailuja, mantereitä ihan kaikkea ja oma KESKIMAA MOD on ensi vuoden puolella valmis.... Keskimaa modista voitte kysellä lisää jos olette kiinnostuneita mutta pääidea on luoda tarusormusten herrasta-keskimaa seikkailu paikka(kaikki hobittilat rivendellit ym..) ja seikkailla siellä tekemässä erilaisia tehtäviä eri henkilöille...... Uskon että keskimaa mod onnistuu hyvin koska tunnen tolkienin luoman fantasia maailman yhtähyvin kuin omat taskuni..... Juuph nyt rupee isukki huutaan että netti kii että se pääsis soittaan pari puhelua,mutta kyselkää vapaasti lisää,sillä tiedän että tuossa ei ole kaikki mitä te haluatte morrowindistä sun muusta sälästä tietää :oops:
ZamboNet linkki 28. toukokuuta 2003 kello 23.58
ZamboNet 28. toukokuuta 2003 kello 23.58 linkki Laajastihan tuossa oli tietoa kultista. Melko eeppinen tausta kultilla, voisi olla melkoinen työ upottaa se sulavasti Gloranthaan. Vai olisiko sinulla jo jonkunlainen idea kuinka tehdä se?
Vesa linkki 24. joulukuuta 2004 kello 10.39
Vesa 24. joulukuuta 2004 kello 10.39 linkki IMO Sixth-House kulttia ei välttämättä Gloranthaan oikein voi siirtää, ja miksi siirtäisikään, sillä maailma jossa se jo on, eli Tamriel, on itsessään jo aivan loistava maailma. Erilainen, eikä niinkään fantasiakliseinen kuin yleensä tietokoneroolipeleissä, ja muutenkin harvemmin olen tietokoneella peliä nähnyt jossa maailma on yhtä hyvin tehty, taustatietoa ja myyttejä on paljon ja Tamriel vetää minun mielestäni vertoja jopa itse suurelle ja mahtavalle Gloranthalle, jääden hiuksenhienosti toiseksi tässä kilpailussa(hopea ei ole häpeä). :)
Ghuj linkki 26. joulukuuta 2004 kello 20.43
Ghuj 26. joulukuuta 2004 kello 20.43 linkki Tämä ei tietenkään sinänsä asiaan mitenkään liity, mutta korjaisin tuosta sellaisen epäkohdan että ensinnäkin Dagoth Urin edustajat eivät olleet Morrowindin alkuperäiskansa. Dunmer eli Dark Elfit tai tummahaltiat tai miten sen tahtookaan kääntää olivat kokonaisuudessaan alkuperäisiä Morrowindin asukkaita. Sellaisia "kultteja" kuin house Temple ja house Vivec ei ole olemassakaan. Vivec on vain Morrowindissa tunnettu legenda ja sankari, ja temppelit - sekä Imperial että Dunmer Templet - ovat vain järjestöjä, joilla ei ole mitään tekemistä Dunmerin Great Housejen kanssa. House Dres ja house Indoril ovat kaksi Morrowindista puuttuvaa kulttia. Ja Ashlandersien sankari on itse asiassa nimeltään Nerevar, ja Nerevarine-nimellä tunnetaan tämän sankarin uudelleensyntynyt muoto ja Nerevarin seuraajat. Toiseksikin, Nordit eivät käytännössä mitenkään liity näihin kultteihin, eivätkä itse asiassa Uriel Septimin keisarikunnan edustajatkaan, ainakaan sillä tavoin kuin tässä on mainittu. Ja ellen aivan täysin väärässä ole, kääpiöt, jotka itse asiassa ovat myös haltioita, jotka kuuluvat seitsemänteen kulttiin eli house Dwemeriin, olivat Dagoth Urin puolella tässä sodassa. Muistaakseni Lord Vivec johti muut kultit Dagoth Uria ja Dwemereitä vastaan tässä sodassa, jonka lopuksi Dagoth Ur veljineen pakeni Red Mountainin uumeniin. Dwemerit, joiden luontoon kuuluu tietenkin periksiantamattomuus, kaatuivat ainakin lähes viimeiseen mieheen, ja käytännössä he kuolivat sukupuuttoon. Ja periaatteessa Dagoth Urin kulttilaisia ei vain syrjitty, vaan he harrastivat sellaista toimintaa joka ei vain yksinkertaisesti sopinut muille. Tässä ainakin minun näkemykseni asiasta, vaikka nyt siis tietenkään tässä yhteydessä sillä ei oikeastaan ole väliä. Päätin nyt vain tavoilleni uskollisena korjata havaitsemani virheet... Tässäkin tosin saattaa jokunen virhe olla, mutta pääosin minun käsittääkseni asia näin menee.