Vanha foorumi

Takaisin

Walktapus

RuneQuest hahmot, hirviöt ja olennot
Guardian 13. toukokuuta 2003 kello 15.21
Kirjoittaja Viesti
Guardian linkki 10. toukokuuta 2003 kello 8.38
Guardian 10. toukokuuta 2003 kello 8.38 linkki calyz: [i:5d47aad9e2]Täysin turha olento on kyllä Walktapus. Sitä on vaikea tappaa ja se on tylsä vihollinen...[/i:5d47aad9e2] Nysalor: [i:5d47aad9e2]Walktapus on vaikea tapaa, mutta olen kyllä eri mieltä kanssasi siitä, että tappamisen vaikeus tekisi siitä jotenkin turhan olennon. Minusta pikemminkin tuo vain jännitystä se, että pelihahmot kuvittelevat selviävänsä helposti moisesta mustekalamonsterista, kun eivät tiedä walktapuksen todellisia kykyjä. Huomattavaa on myös se, että Gloranthassa walktapukset ovat varsin harvinaisia ja niitä esiintyy vain harvoin Dorastorin ja Lohikäärmesolan ulkopuolella. Dorastorissakin walktapukset ovat varsin uhanalaisia eräistä syistä.[/i:5d47aad9e2] Hehei. Minun ircpelissäni Genetta(Larppa) tappoi juuri yhden täysvoimaisen Walktapuksen. Muutama tyyppi tosin oli sillä apuna. Mutta ei minusta Walktapus ole turha monsteri. Sehän onkin ainoita olentoja, jotka pystyy höykyttämään montaa tyyppiä kerralla, kun lonkeroita piisaa :) Ja Walktapuksesta tulikin mieleeni: Eräässä meidän porukan pelissä(pelaajat olivat jo melkoisia tappokoneita) tuli vastaan joku Cyber kaaottinen Walktapus: Tässä tulee statit: Panssari 20 PP Isku oli jotain 1d0+1+4d6 Heijastaa 3 pisteen loitsuja. Kestopisteet oli siinä 45-50 paikkeilla R-R oli jotain 50 että se myrkkypilven hönkäisy on jo aikamoinen tappokone Regeneroituminen 3 pistettä meleevuorossa KOK oli jotakin 50... .................................................................................... No tässähän kävi sitten niin että pelaaja heitti kaikki mahdolliset boostit maagiseen miekkaansa ja iski kriittisen -> n. 100 p vahinkoa. Tulos: Walktapus halkeaa ja lentää kalliota päin. Tönäisyvahinkokin oli jotain 25 vielä... Että tällästä.
ZamboNet linkki 10. toukokuuta 2003 kello 20.49
ZamboNet 10. toukokuuta 2003 kello 20.49 linkki [i:e607403f34]Dinosaurukset olivat valtavan vahvoja, mutteivät silti pystyneet sopeutumaan muuttuneisiin olosuhteisiin. [/i:e607403f34] Mutta sitä ennen dinosaurukset olivat saaneet ehdottoman maailman vallan. Vai eikö muka sinusta ;D? Joka mantereelle levinneenä, ravintoketjun huipulla (riippuen tietenkin dinosaurusrotusta) ja hyvin runsaslukuisena. Hyvä erimerkki silloisesta ylivoimaisesta rodusta. Edelleen on epäselvyyttä miksi dinosaurukset kuolivat, mutta hyvin usein ajatellaan sen olleen katastrofin seurausta. Ja sellaisesta on vaikea minkään rodun selvitä, ellei ole jo valmiiksi sopeutunut elämään sellaisissa olosuhteissa jotka katastrofin jälkeen olivat. Mikään rotu ei sopeudu jättimäiseen katastrofiin niin nopeasti, että voitaisiin puhua dinosaurusten kohdalla sopeutumiskyvyn puutteesta. Todennäköisesti jos muutos olisi ollut hitaampaa, niin myös dinosaurukset olisivat sopeutuneet. Mutta turhapa tästä on spekuloida =D ja toisekseen tämä juttu alkaisi melkein sopia jollekin evoluutio-foorumille *reps* [i:e607403f34]Sehän onkin ainoita olentoja, jotka pystyy höykyttämään montaa tyyppiä kerralla[/i:e607403f34] Kyllähän noita olentoja löytyy melkoinen lista ;D Ei muuta kuin Glonranthan olennot ja salaisuudet kirja kätöseen =D
Nysalor linkki 10. toukokuuta 2003 kello 22.51
Nysalor 10. toukokuuta 2003 kello 22.51 linkki Guardian: [i:4cfa48ad1f]No tässähän kävi sitten niin että pelaaja heitti kaikki mahdolliset boostit maagiseen miekkaansa ja iski kriittisen -> n. 100 p vahinkoa. Tulos: Walktapus halkeaa ja lentää kalliota päin. Tönäisyvahinkokin oli jotain 25 vielä...[/i:4cfa48ad1f] Kukistuiko walktapus siihen? Nimittäin jos regeneroitumistahti oli kolme pistettä meleevuorossa, niin aika nopeastihan se kai olisi taas iskuvalmiudessa, ellei sen palasia tuhota totaalisesti. Regeneroitumiskyky tekee walktapuksesta varsin pirullisen, kun edes polttaminen ei tuhoa sitä lopullisesti. ZamboNet: [i:4cfa48ad1f]Edelleen on epäselvyyttä miksi dinosaurukset kuolivat, mutta hyvin usein ajatellaan sen olleen katastrofin seurausta. Ja sellaisesta on vaikea minkään rodun selvitä, ellei ole jo valmiiksi sopeutunut elämään sellaisissa olosuhteissa jotka katastrofin jälkeen olivat. Mikään rotu ei sopeudu jättimäiseen katastrofiin niin nopeasti, että voitaisiin puhua dinosaurusten kohdalla sopeutumiskyvyn puutteesta. Todennäköisesti jos muutos olisi ollut hitaampaa, niin myös dinosaurukset olisivat sopeutuneet.[/i:4cfa48ad1f] Isoille olennoille muuttuneet olosuhteet kai tekivät ravinnanhankinnan liian vaikeaksi tai jotakin sinne päin. Pienemmät kai selvisivät paremmin ja käsittääkseni joitakin pienemmistä dinosauruksista kehittyi liskolintuja ja sitten lintuja. Pointtini oli joka tapauksessa se, ettei vain vahvuus riitä siihen, että selviäisi hengissä, vaan pikemminkin kyse on siitä, että tulee toimeen vallitsevissa olosuhteissa hyvin. Ihminen tuntuu nykyään varsin hyvin sopeutuneen, kun ihmisiä asuu vähän kaikkialla maapallon mantereilla. Myös Gloranthassa ihmiset ovat menestyneet varsin hyvin ja levittäytyneet laajalti. Toisaalta vanhoilla roduilla on puolestaan alueita, joilla elämiseen he ovat sopeutuneet hyvin ja ovat vahvoilla. Sankarien sodat tulevat varmasti olemaan myös taistelua elintilasta ja siinä merkitsevät muutkin tekijät kuin raaka voima. [i:4cfa48ad1f]Kyllähän noita olentoja löytyy melkoinen lista ;D Ei muuta kuin Glonranthan olennot ja salaisuudet kirja kätöseen =D[/i:4cfa48ad1f] Jos haluaa pelata maantieteellisesti oikeaoppista Gloranthaa, niin eipä otuksia voi ihan minne tahansa asuttaa. Gloranthan olennoissa ja salaisuuksissa on tosiaan aika paljon Pamaltelassa asustavia kovia hirviöitä. Kenties se osaltaan johtuu siitä, että Pamaltelassa ihmiset ovat paljon heikommilla kuin Genertelassa ja kaaoshirviöiden osalta Pamaltelassa tuppaa olemaan voimakkaampia yksilöitä. Joka tapauksessa walktapus sopii näppärästä klassiseen Lohikäärmesolaan. :)
Guardian linkki 11. toukokuuta 2003 kello 8.02
Guardian 11. toukokuuta 2003 kello 8.02 linkki Zambonet: [i:f00a5ac641]Kyllähän noita olentoja löytyy melkoinen lista ;D Ei muuta kuin Glonranthan olennot ja salaisuudet kirja kätöseen =D[/i:f00a5ac641] Tosiaan, mutta jos nyt lasketaan näitä enemmän tai vähemmän ihmisen kokoisia olentoja, niin kyllä taitaa Walktapus olla aika kova sana. Nysalor: [i:f00a5ac641]Kukistuiko walktapus siihen? Nimittäin jos regeneroitumistahti oli kolme pistettä meleevuorossa, niin aika nopeastihan se kai olisi taas iskuvalmiudessa, ellei sen palasia tuhota totaalisesti. Regeneroitumiskyky tekee walktapuksesta varsin pirullisen, kun edes polttaminen ei tuhoa sitä lopullisesti. [/i:f00a5ac641] Öhöm.. Eikös regeneroituminen lopu, jos se kuolee(tai hajoaa kappaleiksi niinkuin tuossa kyseisessä taistelussa. Näin ainakin minä olen luullut... :-? Tai siis ei se Walktapus ihan kappaleiksi hajonnut, mutta meni ihan muussiksi.
Nysalor linkki 11. toukokuuta 2003 kello 12.28
Nysalor 11. toukokuuta 2003 kello 12.28 linkki Guardian: [i:58ebacaec3]Öhöm.. Eikös regeneroituminen lopu, jos se kuolee(tai hajoaa kappaleiksi niinkuin tuossa kyseisessä taistelussa. Näin ainakin minä olen luullut... Tai siis ei se Walktapus ihan kappaleiksi hajonnut, mutta meni ihan muussiksi.[/i:58ebacaec3] Ei, walktapus ei kuole vain siihen, että se hakataan palasiksi. Se on kammottava kaaoshirviö, että se jatkaa pikkuhiljaa regeneroitumista palasinakin ja on sen jälkeen varmasti entistä kostonhimoisempi, jos paloittelijat sattuvat olemaan vielä maisemissa. Walktapuksen voi tuhota kokonaan vain voimakkaalla taikuudella tai tuhoamalla ruumiin täysin. Taikuudesta ainakin Henkikatko tulee mieleen, sillä se voisi katkaista walktapuksen sielun ja ruumiin siteet ja tappaa olennon. Kokonaan ruumiin voisi tuhota esimerkiksi liuottamalla sen happoon, mutta sen sijaan polttaminen vain hidastaan walktapuksen regeneroitumista, ei tuhoa sitä. Walktapus ei voi kuolla myöskään nälkään. Tässä on siis se syy, miksi walktapus tosiaan on inhottava vastustaja ja useimpien olentojen kammoama. Onneksi sentään walktapuksia on melko vähän, eivätkä ne lisäänny nopeasti.
Guzmo linkki 12. toukokuuta 2003 kello 18.15
Guzmo 12. toukokuuta 2003 kello 18.15 linkki Walktapuksen loistavasta regeroitumiskyvystä kertoo impperiumin kokeilut walktapus-rautaisannoksesta, joka ravitsee syöjän vatsassa loputtoman ajan. Annos täytyy vain säätää sopivaksi, ettei tule nk. alien efektiä vatsalaukun suunnilta. Lähde Dorastor kirjanen
ZamboNet linkki 12. toukokuuta 2003 kello 22.25
ZamboNet 12. toukokuuta 2003 kello 22.25 linkki [quote:afb025bdf3]Walktapuksen loistavasta regeroitumiskyvystä kertoo impperiumin kokeilut walktapus-rautaisannoksesta, joka ravitsee syöjän vatsassa loputtoman ajan. Annos täytyy vain säätää sopivaksi, ettei tule nk. alien efektiä vatsalaukun suunnilta. Lähde Dorastor kirjanen[/quote:afb025bdf3] *blink blink* Järkyttävää. Nysalor tai joku, pyydän selittäkää tämän mystinen tausta ja miksi. Muuten minä luovutan, enkä enää edes yritä ymmärtää Gloranthan maailmankaikkeutta. *epätoivoinen*
Nimlas Dagorewen linkki 12. toukokuuta 2003 kello 22.44
Nimlas Dagorewen 12. toukokuuta 2003 kello 22.44 linkki [quote:9d0fb749a3="ZamboNet"][quote:9d0fb749a3]Walktapuksen loistavasta regeroitumiskyvystä kertoo impperiumin kokeilut walktapus-rautaisannoksesta, joka ravitsee syöjän vatsassa loputtoman ajan. Annos täytyy vain säätää sopivaksi, ettei tule nk. alien efektiä vatsalaukun suunnilta. Lähde Dorastor kirjanen[/quote:9d0fb749a3] *blink blink* Järkyttävää. Nysalor tai joku, pyydän selittäkää tämän mystinen tausta ja miksi. Muuten minä luovutan, enkä enää edes yritä ymmärtää Gloranthan maailmankaikkeutta. *epätoivoinen*[/quote:9d0fb749a3] Mikäli en ihan väärin muista homma toimi siten että ensin punnitaan onnellinen sotilas, sen jälkeen leikataan ötökästä sopivan kokoinen kimpale jonka sotilas sitten syö. Walktapus jatkaa onnellisena regenerointiaan sotilaan vatsassa samalla kun mahahapot sulattavat sitä => Olettaen että kukaan ei kämmännyt hommassa, ötökkä regeneroi itseään samaan tahtiin kuin sulaa vatsassa => Sotilas on aina tyytyväinen... (Näin ainakin propaganda sanoo, sotilas voi itse olla erimieltä ihan vapaasti ^_^) Samalla saadaan "mukavan" oloinen efekti jos joukot listitään viimeiseen mieheen, menee viikko pari & paikalla on lauma lonkeromonsuja kiusaamassa voittanutta osapuolta <g>
ZamboNet linkki 12. toukokuuta 2003 kello 23.33
ZamboNet 12. toukokuuta 2003 kello 23.33 linkki [i:84d40e3058]Mikäli en ihan väärin muista homma toimi siten että ensin punnitaan onnellinen sotilas, sen jälkeen leikataan ötökästä sopivan kokoinen kimpale jonka sotilas sitten syö. [/i:84d40e3058] No tämän minä vielä sain itse järkeiltyä päässäni =D, mutta oikeasti... regenroituminen todellakin tuo materiaa tyhjästä, koska vatsahapothan kokoajan syövyttävät ainesta pois? [i:84d40e3058]Samalla saadaan "mukavan" oloinen efekti jos joukot listitään viimeiseen mieheen, menee viikko pari & paikalla on lauma lonkeromonsuja kiusaamassa voittanutta osapuolta [/i:84d40e3058] Tästä heräsikin kysymys walktapusiin liittyen. Voisivatko walktapuseja kasvattaa pilkkomalla yksi walktapus pieniin palasiin ja viemällä ne kauas toisistaan etteivät ne kasva kiinni toisiinsa? Ja kun ne eivät tarvitse edes ravintoa, heitähän voisi kasvattaa hillittömän armeijan. *alkaa suunnittelemaan megalomaanista suunnitelmaa* Hyvä käyttötarkoitus voisi olla esimerkiksi vaikka viedä tällaisia palasia eri puolille jotakin kaupunkia (tässä tapauksessa henkilöllä on tietenkin jotakin tämän kaupungin olemassaoloa vastaan =D). Piilottaisi palaisia kaduille ja kellareihin. Pian kaupunkia vainoaisivat melko ikävät öttiäiset, jotka ovat sen verran laadukkaita, etteivät kaupungin varuskunnan miehet välttämättä saisi kaadettua niitä. Kaupungilla olisi todella iso ongelma =D Kyllä walktapusit ovat ihania =)
Nysalor linkki 13. toukokuuta 2003 kello 0.00
Nysalor 13. toukokuuta 2003 kello 0.00 linkki Nimlas Dagorewen: [i:5015b7c386]Mikäli en ihan väärin muista homma toimi siten että ensin punnitaan onnellinen sotilas, sen jälkeen leikataan ötökästä sopivan kokoinen kimpale jonka sotilas sitten syö. Walktapus jatkaa onnellisena regenerointiaan sotilaan vatsassa samalla kun mahahapot sulattavat sitä => Olettaen että kukaan ei kämmännyt hommassa, ötökkä regeneroi itseään samaan tahtiin kuin sulaa vatsassa => Sotilas on aina tyytyväinen...[/i:5015b7c386] Tämähän oli tosiaan alkuperäinen suunnitelma ja keisarillisesta propagandasta huolimatta juttu taisi olla Ralzakarkin porukoiden keksintö. Tässä on vain se ongelma, että on aika pirullisen hankalaa yrittää mitoittaa annos juuri oikealla tavalla. Ruoansulatusjärjestelmä ei välttämättä sulata ruokaa tasaista tahtia, eikä toisaalta walktapuskaan ehkä aina regeneroidu täysin samaan tahtiin. Lisäksi walktapuksesta saattaa olla ongelmaa myös omille joukoille, jos sotilas sattuu kuolemaan luonnollisesti tai taistelussa lähellä omia joukkoja. Paha sitä on yrittää silloin kaivella kaatuneen sotilaan ruumiista walktapuksenpalaa, kun vihollinen painaa päälle. :) Nykyään palasia käytetään Ralzakarkin armeijassa niin, että palaset varastoidaan tarpeeksi kestäviin säiliöihin, joista ammennetaan sitten tuoretta lihaa. Tässä on sekin hyvä puoli, että broot saavat syödä elävää lihaa, joka vetoaa heihin. Luonnollisesti vahvoissa säiliöissä olevat palaset ovat paljon paremmassa suojassa kuin broon ruoansulatusjärjestelmässä. Säiliöt toimivat myös erinomaisena aseena: palaset voi kuljettaa salaa vihollisten luo tai muuhun viholliselle kiusalliseen paikkaan. Näin tätä asetta pystytään hallitsemaan paremmin. ZamboNet: [i:5015b7c386]No tämän minä vielä sain itse järkeiltyä päässäni =D, mutta oikeasti... regenroituminen todellakin tuo materiaa tyhjästä, koska vatsahapothan kokoajan syövyttävät ainesta pois?[/i:5015b7c386] Epäilenpä, että regeneroituminen on kaoottisen maaginen vaikutus ja jumaltietäjä voisi ehkä selittää tapahtuman siten, että walktapuksen regeneroituva materiaali tulee suoraan Alkukaaoksesta tms. Taikuuden avullahan voi luoda kaikenlaista materialistista, kuten joillakin loitsuilla happoa tai muuta vastaavaa. Ehkä taustalla voisi olla jopa jokin myytti, vaikka en tiedäkään walktapusten syntytarinaa. [i:5015b7c386]Voisivatko walktapuseja kasvattaa pilkkomalla yksi walktapus pieniin palasiin ja viemällä ne kauas toisistaan etteivät ne kasva kiinni toisiinsa? Ja kun ne eivät tarvitse edes ravintoa, heitähän voisi kasvattaa hillittömän armeijan.[/i:5015b7c386] Ikävä pilata (jälleen kerran) suunnitelmasi :), mutta Anaxial's Rosterin mukaan yhden walktapuksen palasista voi kasvaa useampi kuin yksi otus vain silloin, kun kaksi walktapusta parittelee (ts. repii toisiaan kappaleiksi). Jos palaset vie kauaksi toisistaan, niin arvelisin, että walktapus kasvaa uudelleen vain yhdestä niistä, ei suinkaan kaikista. Ja kenties palaset jatkavat itsepintaisesti siirtymistä toisiaan kohti, vaikka niitä yritettäisiin estääkin.
wakboth linkki 13. toukokuuta 2003 kello 9.04
wakboth 13. toukokuuta 2003 kello 9.04 linkki Tuosta walktapusten monistamisesta ja megalomaanisista suunnitelmista... RQ-teoksessa Shadows on the borderland tms. on se Dyskund-luolajuttu... siinähän se Pola-niminen ogre kasvattelee walktapuksia siellä luolassa. Sillä oli just joku tollanen huikee suunnitelma walktapusarmeijan kasvattamisesta... no, sen ei pitäisi toimia tuon Nysalorin AR-viittauksen mukaan, mutta: Ogre Pola oli myös Alkukaaoksen pappi ja teki jollain rituaalilla aikaajoin tuon walktapustempun, leikkasi lonkeron ja kasvatti siitä UUDEN... tämä viittaus sopisi tuon Nyssen teoriaan walktapuksen regeneroitumiseen (alkukaaoksesta...). Alkukaaoksen pappina tuo Pola saattaisi saada taikuutta, jonka avulla tavallaan korvaisi sen parittelusydeemin... Toisaalta, sillä on samassa kansiossa niitä monsuja paljon, joten kai ne pystyisi itekseen siellä toisiaan silpomaan... ehkä se ei onnistu kuitenkaan koko ajan? typo: kansiossa? häh, mitä hittoo... tarkoittaa kammiossa...
Kymppimies linkki 13. toukokuuta 2003 kello 16.53
Kymppimies 13. toukokuuta 2003 kello 16.53 linkki Joo käytiin juuri tappamassa yksi walktapus jolla sattui olemaan 3 kättä, regeneroitui 6p vuorossa, heijasti 8p loitsut takaisin ja hämäännytti. 2k kirveestä jossa mukava vahingonlisäys suoraan vatsaan ja sen jälkeen muulla joukolla päälle ja se oli pian palasina, sen jälkeen kiltti pikku feenix hieman käräytteli sitä ja sit me kuskattiin sen palat kauas pois. Ajattelin itse että walktapus joutuu keräämään ensin kaikki osat kasaan ennen kuin taas kasaa itsensä eikä vain kasvata uutta vartaloa katkenneesta lonkeronpätkästä mutta kukin tavallaan...Ei se tosiaan ollut niin paha kuin ajattelin :lol:
ZamboNet linkki 13. toukokuuta 2003 kello 23.07
ZamboNet 13. toukokuuta 2003 kello 23.07 linkki [i:6b957bcb69]Ei se tosiaan ollut niin paha kuin ajattelin [/i:6b957bcb69] Vai olisiko teidän ukkelinne sitten vain lievästi sanottuna hyviä =D? Jos feenixkin on lemmikkinä ja sellaista... =)
Kymppimies linkki 14. toukokuuta 2003 kello 6.00
Kymppimies 14. toukokuuta 2003 kello 6.00 linkki kyl ne on melko laadukkaita mut meitä ei kuitenkaan ollu ku kolme hahmoo et aattelin et siitä ois jotain vastusta, no ehkä ens kerralla niitä tulee useempia, mut meil se oli kyl silleen et ne walktapusin osat mönkii ruumista kohti ja kasaa sen sit uudestaan, six vietiinki ne palat kauas toisistaan :-x ja sitä syömistä ajatellen niin walktapus on melko kaaoottinen mölliäinen etten ainakaan ite suuhuni pistäis :x
Shireh linkki 16. toukokuuta 2003 kello 10.21
Shireh 16. toukokuuta 2003 kello 10.21 linkki [quote:22aedbfdf0="ZamboNet"][i:22aedbfdf0]Ei se tosiaan ollut niin paha kuin ajattelin [/i:22aedbfdf0] Vai olisiko teidän ukkelinne sitten vain lievästi sanottuna hyviä =D? Jos feenixkin on lemmikkinä ja sellaista... =)[/quote:22aedbfdf0] Kymppimiehen (hän ei itse ole PJ) peliporukassa pelaajat saavat kykypisteitä kuten normaalisti mutta saavat kaupan päälle 360 pojoa. He saavat taika-aseet.(tekevät enemmän vahinkoa)Joten ei ihmekään miksi Walktapus taintui.... :-o
Sir Death linkki 16. toukokuuta 2003 kello 14.39
Sir Death 16. toukokuuta 2003 kello 14.39 linkki [quote:0d6e073d65]Kymppimiehen (hän ei itse ole PJ) peliporukassa pelaajat saavat kykypisteitä kuten normaalisti mutta saavat kaupan päälle 360 pojoa. He saavat taika-aseet.(tekevät enemmän vahinkoa)Joten ei ihmekään miksi Walktapus taintui.... [/quote:0d6e073d65] Kymppimies pelaakin "omassa" porukassaan Myös ja siellä hän on kylläkin pj.......
Kymppimies linkki 17. toukokuuta 2003 kello 9.32
Kymppimies 17. toukokuuta 2003 kello 9.32 linkki ja se kaatui täysin tavalliseen suurkirveeseen (mukavalla vahingonlisäyksellä) tosin onni oli siinä että se osui juuri vatsaan...