Vanha foorumi

Takaisin

Mahdin hinta

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Kymppimies 7. toukokuuta 2003 kello 6.07
Kirjoittaja Viesti
Kymppimies linkki 7. toukokuuta 2003 kello 6.07
Kymppimies 7. toukokuuta 2003 kello 6.07 linkki Nyt tässä tuli mieleen että erittäin useat hahmot ostelevat lumouksia, minkä hintaisena pidätte siis periaatteessa yhden mahdin hintaa :roll:
Arawn linkki 7. toukokuuta 2003 kello 7.52
Arawn 7. toukokuuta 2003 kello 7.52 linkki Kirjassahan se on. Taisi olla 1500L/piste
Chividal linkki 7. toukokuuta 2003 kello 9.08
Chividal 7. toukokuuta 2003 kello 9.08 linkki 1500 se kirjan mukaan tosiaan on. Meillä tosin myydään aina eioota, koska muuten kaikki rahat käytettäisiin lumouksiin. Alettaisiin muuten lähentelemään DD:n kestopisteitä jos 1500 lunarilla saisi d6 hp:ta.
Kymppimies linkki 7. toukokuuta 2003 kello 10.23
Kymppimies 7. toukokuuta 2003 kello 10.23 linkki eli siis esim: kulttiin liittymisen hinta ei ole ihan erityisen halpa :)
KingofSartar linkki 7. toukokuuta 2003 kello 10.43
KingofSartar 7. toukokuuta 2003 kello 10.43 linkki Kulttiin liittyminen on ehkä hieman eri asia kuin lumoukset tai muut "maksetut" mahtipisteet. Kultin kauttahan on mahdollista saada kaikkea kivaa kuten loitsuja ja suojaa. Rahan arvoa ei pysty suoraan vertaamaan miten me ajattelemme rahaa, koska taikuus tulee mukaan kuvioihin. Lähimmäksi ehkä pääsemme jos ajattelemme, että taikuus on vain tuntematonta teknologiaa (tietysti hieman maallistava ajatus mutta auttaa käsitteistämään asiaa). Niinpä voimme ajatella, että keskiaikainen maanviljelijä olisi valmis maksamaan kovan hinnan loputtomasta apulantasäkistä (vrt. Siunaa Siemenet) tai ruhtinas Nokian Communicaattorista (vrt. Ajatuslinkki etc.). Nokian suhteen analogia toimii vielä hyvin, kun virta loppuu akusta (ja kaikillehan meille on käynyt niin kesken puhelun) niin loitsu loppuu. Soturit saavat sitten tyytyä kevlariin.
Larppa linkki 7. toukokuuta 2003 kello 12.04
Larppa 7. toukokuuta 2003 kello 12.04 linkki Kymppimies kirjoitti: [i:aeb9fa26a6]minkä hintaisena pidätte siis periaatteessa yhden mahdin hintaa [/i:aeb9fa26a6] Kuten muut jo sanoivat, niin kyllä se yleensä on se 1500 lunaria, mutta omissa peleissäni se on myös hieman vaihdellut asuin alueen perusteella. Ja aina ei ole raha se millä maksetaan, vaan esimerkiksi jostain tehtävästä tai vastaavasta voi saada tälläisen palkinnon jne.
Nysalor linkki 7. toukokuuta 2003 kello 13.17
Nysalor 7. toukokuuta 2003 kello 13.17 linkki Kymppimies: [i:ef6109b3c2]Nyt tässä tuli mieleen että erittäin useat hahmot ostelevat lumouksia, minkä hintaisena pidätte siis periaatteessa yhden mahdin hintaa[/i:ef6109b3c2] Minun Gloranthassani mahti ei ole siinä mielessä kauppatavaraa, että voisi mennä vain tiskille, latoa rahat pöytään ja saada niin ja niin monen mahtipisteen arvosta lumouksia. Tuollainenhan olisi puuhaa, joka sopisi pahoille jumaltietäjille, jotka valmistivat taikaesineitä liukuhihnalta ja ilman mitään kunnioitusta taikuutta tarjoavia jumalia kohtaan. Kaikkiaan minun Gloranthassani lumousten tekeminen liittyy läheisesti kulttien toimintaan, eivätkä kultit tietenkään kauppaa lumouksia sen enempää kuin taikuuttakaan. Ansioituneille jäsenille tai ystävällismielisille kulteille voidaan toki kaikenlaista antaa sopivien palvelusten tai vastalahjojen kannustamana. Vaihtosuhde ei missään nimessä ole mikään selkeä juttu vaan riippuu todella monista tekijöistä. [i:ef6109b3c2]eli siis esim: kulttiin liittymisen hinta ei ole ihan erityisen halpa[/i:ef6109b3c2] Heh, kulttiin ei kyllä voi liittyä niin, että joku toinen uhraisi jumalalle mahtia maksusta. :) Kyllä siinä vaaditaan omaa omistautumistakin, eikä vain rahaa. :)
Guardian linkki 7. toukokuuta 2003 kello 15.33
Guardian 7. toukokuuta 2003 kello 15.33 linkki Heh, meillä yksi lumoamiseen käytetty mahtipiste maksaa varmaan 5000 :roll: Johtuu siitä että kun meillä saa yleensä jostain yhdestä seikkailusta melkein aina päälle pari tonnia(usein paljon enemmänkin) niin aikamoisia tappokoneita hahmoista tulee muutamassa rupusessa seikkailussa noilla hinnoilla 8-)
Guzmo linkki 7. toukokuuta 2003 kello 19.58
Guzmo 7. toukokuuta 2003 kello 19.58 linkki Samoilla linjoilla Nyssen kanssa. Vaikka sitä rahaa olisikon jostain syystä siunaantunut useita tuhansia, turha niitä on heiluttaa satunnaisen shamaanipapin edessä. Jos ei kuuluta klaaniin tai ole muuten kontaktit kunnossa niin lumousta ei irtoa vaikku kuinka kinuaisi. Ja harva pappeni haluaa syytää mahtiaan menemään pistetolkulla jos puhutaan pelitermeillä.
ZamboNet linkki 7. toukokuuta 2003 kello 21.52
ZamboNet 7. toukokuuta 2003 kello 21.52 linkki Meillä lumouksia ei saa rahalla oikeastaan mistään. Ainoa keino millä olemme saaneet lumouksia on ollut uhraamalla omaa mahtia. Ja koska mahti ei meidän pelissä kovin nopeasti kasva ei lumouksiakaan ole pahemmin käytössä. Omalla hahmollani on yksi kahden pisteen lumous jousessa, mutta siinä kaikki =D
Kymppimies linkki 8. toukokuuta 2003 kello 7.48
Kymppimies 8. toukokuuta 2003 kello 7.48 linkki Meillä on mahti ollut siinä about 1000, kaverien kesken 500 mutta meillä kertyy rahaa aika hemmetin hitaasti, noin 300-400 per henki per seikkailu joten halvat hinnat ei juuri tunnu niin halvalta, pansarinkin eteen saa tosiaan säästää... :-? Onneksi ryhmässä yksi osaa panssarointilumouksen joten jotakin panssaria on kertynyt... :wink:
ZamboNet linkki 8. toukokuuta 2003 kello 21.15
ZamboNet 8. toukokuuta 2003 kello 21.15 linkki [quote:0e05144ba2]Meillä on mahti ollut siinä about 1000[/quote:0e05144ba2] Sano, että luin väärin? Mahti 1000? Mahdinkehitys kohtalaisen nopeaa, eh? Meidän pelissä suurimilla papeillakaan ei ole yli 50:tä, puhumattakaan seikkailijahahmoista (korkein taitaa olla yhdellä velhoseikkailijalla mht 23, ellen väärin muista) =D Ilmeisesti pelaamme lievästi sanottuna erilaisissa maailmoissa.
Larppa linkki 9. toukokuuta 2003 kello 4.19
Larppa 9. toukokuuta 2003 kello 4.19 linkki ZamboNet kirjoitti: [i:a9878d9897]Meidän pelissä suurimilla papeillakaan ei ole yli 50:tä[/i:a9878d9897] Hmm, ja eikö se ole niin, että ihmisen MHT voi olla vain 21... Eli taitaa teilläkin olla jotain häikkää jos se noin on. Tosin voihan olla jotain maagisia esineitä, mahtihenkiä ja vastaavia, mutta nyt sain itsekkin sen käsityksen, että teillä papilla on [b:a9878d9897]oma[/b:a9878d9897] mahti 50 korkeintaan. Tosin voihan tuo olla, että ne papit ovat saaneet sankarimatkalla tai vastaavalla jonkin kautta mahdin lisäystä. [i:a9878d9897]Ilmeisesti pelaamme lievästi sanottuna erilaisissa maailmoissa.[/i:a9878d9897] Totta. :)
Wildor linkki 9. toukokuuta 2003 kello 7.57
Wildor 9. toukokuuta 2003 kello 7.57 linkki [quote:2a10d4cac1="ZamboNet"][quote:2a10d4cac1]Meillä on mahti ollut siinä about 1000[/quote:2a10d4cac1] Sano, että luin väärin? Mahti 1000? Mahdinkehitys kohtalaisen nopeaa, eh? [/quote:2a10d4cac1] Olisiko kyseessä kuitenkin mahdin hinta EIKÄ mahdin määrä? :x
Kymppimies linkki 9. toukokuuta 2003 kello 10.28
Kymppimies 9. toukokuuta 2003 kello 10.28 linkki siis tarkoitin et sen hinta on ollut 1000 :-D :-D
Nimlas Dagorewen linkki 9. toukokuuta 2003 kello 13.03
Nimlas Dagorewen 9. toukokuuta 2003 kello 13.03 linkki Mitä meidän pelissä on noita lumouksia tehty niin kyllähän siitä mahdista on saanut maksaa ihan täyden hinnan eli 1500l per piste. Tuon lisäksi on vielä normaalisti pitänyt hankkiutua väleihin paikallisen lumoajan / tämän temppelin kanssa mihin on helposti palanut niin aikaa, verta kuin kiroiluakin. Porukan sisällä ei ole lumouksia juurikaan tehty, koko seurueen taikaesineet voidaan laskea 1 käden sormilla & jää vielä varastoonkin. Itse sanoisin että pois lukien yleisen henkitaikuuden lumoaminen, omat hahmoni eivät missään olosuhteissa lumoaisi kulttinsa taikuutta _edes_ matkakumppaneilleen elleivät nämä ole saman kultin / liittolaiskultin jäseniä. 'Tympeä' asenne mutta tuossa lumouksessahan esineeseen sidotaan pala omasta sielusta (Mht), jolloin voidaan olettaa että lumouksen tekijä haluaa todellakin _tietää_ ettei ko. lumousta ikinä tulla käyttämään kulttia vastaan.
ZamboNet linkki 10. toukokuuta 2003 kello 0.54
ZamboNet 10. toukokuuta 2003 kello 0.54 linkki [i:b3be5edac0]siis tarkoitin et sen hinta on ollut 1000 [/i:b3be5edac0] Olisi se pitänyt tietää. Konteksti oli aivan selvä :oops: Pitäisi varmaan hiukan virkeämpänä lukea ja kirjoittaa tänne foorumille *paraskin puhumaan, kello on taas melkein neljä*. Ei ehkä kävisi tuollaisia mokia =D [i:b3be5edac0]Hmm, ja eikö se ole niin, että ihmisen MHT voi olla vain 21... Eli taitaa teilläkin olla jotain häikkää jos se noin on. Tosin voihan olla jotain maagisia esineitä, mahtihenkiä ja vastaavia, mutta nyt sain itsekkin sen käsityksen, että teillä papilla on oma mahti 50 korkeintaan. Tosin voihan tuo olla, että ne papit ovat saaneet sankarimatkalla tai vastaavalla jonkin kautta mahdin lisäystä. [/i:b3be5edac0] En oikeastaan ole täysin varma miten tämä meillä tarkalleen menee. Mutta pelinjohtaja on puhunt tällaisista luvuista. Olisiko takana tosiaan sitten joitain siunauksia tai sankarimatkoja *olkien kohautus* Täytynee kysyä ensi pelikerralla. Omalla hahmollani mahti on kuitenkin vain 6, joten ei huolta, että sen mahti olisi ylittänyt ihmisen maksimilukuja ;D
Kymppimies linkki 10. toukokuuta 2003 kello 9.26
Kymppimies 10. toukokuuta 2003 kello 9.26 linkki Kaikkien olentojen maksimimahti on tosiaan minimiheitto+maksimiheittotulos eli ihmisellä 21, haltialla se onkin jo melko paljon suurempi :)