Vanha foorumi

Takaisin

Hârnmaster

Yleinen Glorantha-keskustelu
mustaukko 27. helmikuuta 2003 kello 17.09
Kirjoittaja Viesti
mustaukko linkki 27. helmikuuta 2003 kello 17.09
mustaukko 27. helmikuuta 2003 kello 17.09 linkki Tere, Meni innoissani hassaamaan rahojani fantsuun, kun sain ekstaattisen tiedon suoraan sähköpostiin, että sinne oli juuri minua varten kaukaa ameriikan mantereelta saakka käijätty muutama piskainen opus. Nimittäin on tuo harnin kolmos edikka saapunut fantsuun. Noh, pikaisesti loput varani käytettyäni ja opukseen syvennyttyäni ihastuin sen taistelumekaniikkaan aivan villinä. 'Tässäpä todellinen piriste Glorantha-kampanjaani', ajattelin sinisilmäisesti. Vaan, niinkuin aina, oli katalakäärme livahtanut päähäni, ja sumensi hetkeksi ajatusteni kulun. Mietteet eivät jaksaneet polkea samaa tuttua tahtia, ja minulta jäi huomaamatta se tuiki tärkeä totuus. 'Gloranthani nojaa pahasti taikuuteen', pohdin.. Ja pohdin hitto vieläkin!... Harnissa on erinomaisia puolia. Se on nopea, varmasti nopeampi kuin rune, ja siinä tuntuu asiat menevän jollain loogisuuden yltiöasteella. Hyvät, minua miellyttävät säännöt. Taikuus on kuitenkin, kiitos S. Petersenin, tuonut aikalailla lisäleimaa RQ:n temmellykseen. Ja tuo taikuus on se mikä pitäisi saada säästettyä tähän Harnin ja Gloranthan liitokseen. Kenties jos hyviä ehdotuksia tulee, niin henkitaikuudesta voisi rupatella vielä tovin, mutta... mutta... Jos tämä nyt on väärälllä alueella, niin siirrelkää.. ;) Kyse ei ole runesta, eikä kyse ole Gloranthasta sellaisenaan... Kyse on Sandyn luomasta mystiikasta, ja sen jatkamisesta Harnmasterin säännöissä. Anyone?
Waylander linkki 5. maaliskuuta 2003 kello 8.50
Waylander 5. maaliskuuta 2003 kello 8.50 linkki Onko sinulla ne Harnin Magia opukset? Itse pelaan nykyään Gloranthaa Rolemasterin säännöillä ja ainakin minulla (PJ) on hauskaa. Vaikeinta nimenomaan eri sääntösysteemien tuomisessa on RQ:n kolmikantainen taikuus joka kummittelee taustalla. Itse luovuin koko ajatuksesta ja päätin että taikuus on taikuutta, hommat hoidetaan vain hienoisesti eri tavoilla eri ympäristöissä. Pelaajia ei ole kiinnostanut joten ei sen tarvitse kiinnostaa pelinjohtajaakaan. =) Turhaa resurssien haaskausta piirtää koko maailma pikseleistä joista tarvitsee vain murto-osaa.
mustaukko linkki 5. maaliskuuta 2003 kello 12.10
mustaukko 5. maaliskuuta 2003 kello 12.10 linkki Ei ole,. en ajatellut harniin niin paljoa tuhlata. Jos ostaa pitäisi niin olisi kolme kirjaa jotka vielä tarvitsisi hankkia, magic, religion ja player.. Liian paljo rahnaa menee. Internet on kuitenkin jännä paikka. Siellä on paljon laadukasta harn materiaalia, ja uuden muokatun magian laittaminen on harniin aika helppoa.. Eli, pistän pelit pystyyn tämmöisellä taikuudella (gloranthan rqmainen piirre ehkä muuttuu, mutta glorantha se on silti): On pietypointteja (siis harnissa), jotka saadaan kuvastamaan runessa uskollisuutta jumalalle, ja sellaista jumalan suosiota. Näitä pointteja voi käyttää tuottamaan riimutaikuutta ja ihmeita (ihan jees.. kevyet ohjenuorat näiden käyttöön ja se siinä), velhotaikuus taas jaetaan hyvin shek pvar-maisesti alalajeihin, elikkä konvokaatioihin, joilla kaikilla on erityispiirteensä. Nämä konvokaatiot sisältävät loitsuja, joita sitten heitellään. Ajattelin tehdä tämän siten, että konvokaatiossa on kyky, loitsun vaan osaa. Henkitaikuus menkööt psionic talenteilla. Eli erilaisilla mielenvoimilla.