Vanha foorumi

Takaisin

Sananvapaus kaikilla... ja *itut!

Yleinen keskustelu
TypoDemon 22. helmikuuta 2003 kello 15.00
Kirjoittaja Viesti
TypoDemon linkki 22. helmikuuta 2003 kello 15.00
TypoDemon 22. helmikuuta 2003 kello 15.00 linkki Nyt kyllä alkaa pistämään vihaksi. Foorumilla pyörii eräs henkilö (Larppa), tosin saattaa niitä olla muitakin, mutta heidän tekstinsä ei pistä yhtä pahasti silmään, joka kirjoittaa vastausta KAIKKIIN viesteihin tai ainakin kaikkiin viestiketjuihin. Nyt siis kehotan kanssaajattelijoitani nousemaan barrikaadeille ja vastustamaan tällaista toimintaa! Vaatikaamme normaaleille käyttäjille päivittäistä viestimaksimia, tai jos ei kaikille, niin ainakin pahemmille turhistelijoille! Alhainen saasta pilaa mahtavan ja hyvän foorumimme turhilla viesteillään, jos emme tartu nyt aseisiin! Nouskaamme barrikaadeille ja vaatikaamme muutosta tähän arjen tuskaan! Hyvä Suomi! Hyvä Mika! :-x Ps: Ihan oikeesti, yliturhat viestit alkavat ärsyttää.
Larppa linkki 22. helmikuuta 2003 kello 15.13
Larppa 22. helmikuuta 2003 kello 15.13 linkki TypoDemon kirjoitti: [i:a2ca0e970d] Foorumilla pyörii eräs henkilö (Larppa)[/i:a2ca0e970d] Hmm, ei se ole kai kiellettyä, tai voivat adminit vaikka poistaa käyttäjän, jos siihen on aihetta. :) [i:a2ca0e970d]joka kirjoittaa vastausta KAIKKIIN viesteihin tai ainakin kaikkiin viestiketjuihin. [/i:a2ca0e970d] Anteeksi ihan hirveästi, TypoDemon. :lol: [i:a2ca0e970d]Ps: Ihan oikeesti, yliturhat viestit alkavat ärsyttää.[/i:a2ca0e970d] Sen takia adminit pystyy poistamaan niitä viestejä ja niin on tapahtunutkin. Ja eikös se ingore-ominaisuus auta tähän? En ole itse kokeillut joten en voi varmaksi sanoa, mutta kokeille vaikka sitä ennen kun alat typottamaan. :) Aika turha aihe muuten. :lol:
Guardian linkki 22. helmikuuta 2003 kello 16.52
Guardian 22. helmikuuta 2003 kello 16.52 linkki Sori nyt vaan Larppa mutta mielestäni Typodemon puhuu ihan asiaa. Vastaat ihan kaikkeen jotain turhaa kommenttia!!! Taidat kirjoitella vain arvonimen perässä, tuntuu joskus siltä... Esim. yleisen keskustelun puolelta jotain tämmöstä kommenttia tuli: " Kuinka moni foorumin kirjoittelija kuuntelee Metallicaa? Ja Larppa vastaa: " No en minä kuuntele metallicaa, vaan Elvistä " Ketä kiinnostaa... Ja adminit on poistanu viestejä hitto viimeks vuonna -32!!!
GEAS linkki 22. helmikuuta 2003 kello 18.03
GEAS 22. helmikuuta 2003 kello 18.03 linkki Olen Typon kanssa samaa mieltä ja voisihan tuota ignore toimintoa käyttää, mutta sitten ne lainaukset ja keskustelu muutenkin menisi kovin sekavaksi jos sieltä lähtisi viestejä välistä. Alkaa tosiaan hiukan kyllästyttämään kun joka kerta kun luen tätä foorumia niin puolet viesteistä on larpan ja niitä ei jaksa edes lukea. Yritä sieltä sitten kaivaa jotakin joka todella kiinnostaisi.
Larppa linkki 22. helmikuuta 2003 kello 18.17
Larppa 22. helmikuuta 2003 kello 18.17 linkki Huoh. :oops: Ei niitä ole pakko lukea GEAS, jos ei halua. Ja mitä minä sille mahdan kun kirjoitan sellaisia viestejä, jotka ei teitä kiinnosta tai vastaavaa. Ei ne teidänkään oikein sytytä, mutta en sano siitä enempää, koska minä en sentään ole sellainen kuka näistä asioista alkaa täällä inisemään. Käyttäkää sitä ingore-ominaisuutta, niin ei tarvitse lukea minun viestejä, ja sitten kaikilla on taas mukavaa? Ja nämä asiat on kai adminien hoidossa? :-?
TypoDemon linkki 23. helmikuuta 2003 kello 0.21
TypoDemon 23. helmikuuta 2003 kello 0.21 linkki Larppa: "Ja mitä minä sille mahdan kun kirjoitan sellaisia viestejä, jotka ei teitä kiinnosta tai vastaavaa." Sinä mahdat sen, että jätät vaikkapa kolme kymmenestä viestistäsi pois. Sekin helpottaisi asiaa aika paljon... Ps: Tähän se viestin todellinen syy... miten sen ignoren siis saa päälle?
Larppa linkki 23. helmikuuta 2003 kello 6.23
Larppa 23. helmikuuta 2003 kello 6.23 linkki No niin. TypoDemon kirjoitti: [i:f1258739b0]miten sen ignoren siis saa päälle?[/i:f1258739b0] Mitenkä olisi, jos painaisit sitä ingore nappia? Se voisi helpottaa.
Tero Kaija linkki 23. helmikuuta 2003 kello 10.15
Tero Kaija 23. helmikuuta 2003 kello 10.15 linkki Nonni. Ensiksi aloitetaan mekastus turhista ja merkityksettömistä viesteistä, nyt sitten viestien määrästä. Tutkin nyt sitten kansan vaatimuksesta Larpan viestejä, keskimääräinen kirjoitustahti n. 2,5 viestiä päivässä, ei aiheuttanut vielä minussa mitään reaktiota. Sitten katsastin vähän tarkemmin lähipäivien tilastoja, 10 viestiä/päivä. Tällaisia kirjoittajia löytyy muitakin. Tutkinpa sitten viestejäkin, ja vaikutti minusta aivan asiallisilta. Nyt vain sitten parissa viestiketjussa (esim. [url=http://www.kalikos.org/foorumi/viewtopic.php?t=703]Paras bändi/artisti[/url]) näyttäisi joka toinen viesti olevan Larpan. Jokaiseen viestiketjuun vastaaminen asiallisesti on minun puolesta aivan ok, keskustelufoorumihan tämä on. Tosin samalla, kun tämä on tällainen ajaton keskustelufoorumi, kaikki eivät täällä joka päivä käy (tai jos käyvät, eivät kirjoittele), niin väkisinkin niiden henkilöiden viestit, jotka täällä useammin ovat, näkyvät viestiketjujen ensimmäisten viestien joukossa. Ketään en kiellä tänne kirjoittamasta, mutta jos joku aloittaa keskustelun jostakin asiasta ja päätät itse siihen vastata, odota päivä-pari, että muutkin ehtivät käymään foorumilla ja vastata viestiin ennen kuin kirjoitat seuraavaa viestiä ketjuun. Se, että heti jonkun kommentin jälkeen on itse kommentoimassa lisää, muuttaa ketjun kahden henkilön väliseksi keskusteluksi. Toki jos joku tarttuu sinun kommenttiisi mahdollisten kysymysten merkeissä, silloin on toki suotavaa selventää omaa asiaansa/mielipidettään. Joten, vaikka täällä käydäänkin keskustelua, on tämä silti normaalissa elämässä tapahtuvaan kommunikointiin verrattuna huomattavasti hitaampaa. Kannattaa antaa muille kirjoittajille aikaa vastata viestiketjuun ennen kuin itse kirjoittaa siihen uudemman kerran. Hyvin todennäköisesti muilta saa seuraavaan viestiinsä parempia ja useampia näkökulmia. Tämä ohjenuora ei nyt ollut siis pelkästään sinulle Larppa, vaan myös kaikille muille. Ja jos jonkun viestit ärsyttävät, jokaisen viestin oikeasta yläkulmasta löytyy ignore-nappi, jonka jälkeen kyseisen henkilön viestit eivät enää näy napin painajalle missään. Ja nämä asiat voisi myös hoitaa yksityisviesteinä, tuntuu menevän ketju turhan henkilökohtaiseksi. Minulle voi vapaasti heittää viestejä, joku joku henkilö/ketju/viesti ärsyttää, lupaan olla purematta, ja selvitellään sitten toimenpiteitä.
Marcus Maximus linkki 25. helmikuuta 2003 kello 23.34
Marcus Maximus 25. helmikuuta 2003 kello 23.34 linkki Teknisinä kommentteina kaksi asiaa, ignore-komentoa sen lisäämisestä alkaen soveltaneena. 1. Ignore-toiminto ei aivan yllä klassisten purkkisoftien twit-filtterin tasolle. Esimerkiksi viimeisimmät kirjoitetut viestit tulevat ignoroiduiltakin henkilöiltä. Sisällöttömät viestit itseasiassa ärsyttävät vaikka sitä sisältöä ei tarvitsekaan nähdä. 2. Tämä on tärkeämpi pointti; nollaviestit sotkevat keskustelua, vaikka niitä ei itse näkisikään. Ihmisen tapa keskustella on yleensä edelliseen viestiin vastaaminen, mikä käytäntö toimii myös täällä (vaikka aiempiakin viestejä kommentoidaan). Eli, jos kirjoitan 5 sivua laatua, ja joku kommentoi "ihan kiva, mutta mitä pidätte Aerosmithistä" sen perään, en saa keskustelua haluamastani aiheesta vaan Aerosmithistä. Tätä ei tekniikkakaan ratkaise, mutta huomatkaapa vain. Toivon että adminit lisäävät softaan sellaisen ignore-option, että jonkun henkilön saa kokonaan pois maailmankaikkeudestaan. Esimerkiksi eräs entinen duunikaveri tai vaikka Kimmo Sasi voisivat ignoroitua vaikkapa naapuritodellisuuteen minun puolestani -- mielummin siten, etteivät edes iltapäivälehdet kirjoita Bogon ajatuksista. Sitä odotellessamme meidän on kestettävä toisiamme, joten yritetään olla siedettäviä niin foorumilla kuin tuolla ulkopuolellakin. Joo. Viestitulvani tyrehtyi kun pitää tehdä töissä töitä. Sic.
Tupew linkki 1. maaliskuuta 2003 kello 12.34
Tupew 1. maaliskuuta 2003 kello 12.34 linkki (Tupew nousee barrikaadille Typon seuraksi) Minuakin alkoi ärsyttämään, kun joka toinen viesti oli Larpan. Pidinkin muutaman viikon tauon tältä foorumilta, kun en jaksanut selailla sitä. [quote:dc20e4f206="Guardian"] Taidat kirjoitella vain arvonimen perässä, tuntuu joskus siltä...[/quote:dc20e4f206] Niin kieltämättä tuntuu. Tai jos et arvonimen perässä niin viestien lukumäärän tai top-10 kirjoittaa listalla nousemisen perässä. Joskus kun olin foorumilla ja joku kirjoitti sinne viestin, niin ei kestänyt montaa minuuttia, kun vastaus tuli Larpalta. Sitten tuli seuraava viesti joltain toiselta johonkin viestiketjuun ja heti tuli taas uusi viesti kyseiseltä henkilöltä siihen viestiketjuun. Kirjoittamista tänne ei kannata ottaa työnä tai urakkana eikä kirjoitteluun tai foorumilla hillumiseen kannata kuluttaa koko päivää ja päivystää milloin tulee seuraava viesti johon vastata kommentilla joka ei vie keskustelua eteenpäin. [quote:dc20e4f206="Tero Kaija"] Toki jos joku tarttuu sinun kommentiisi mahdollisten kysymysten merkeissä, silloin on toki suotavaa selventää omaa asiaansa/mielipidettään.[/quote:dc20e4f206] Mielipiteensä ja pointtinsa selventäminen on hyvä asia. Mutta. Larppa: olet aika usein vaihtanut mielipidettäsi. Tyyliin, sanot ensin jonkun asian, sitten kun joku sanoo jonkun kommentin asiastasi niin saattaa olla, että seuraavassa viestissä oletkin täysin eri mieltä tai sanot, että tarkoitit sillä asiallasi jotain ihan muuta kuin miten sanomasi voisi ymmärtää. Ja sanon suoraan, että en hirveästi pidä siitä. (Larpan tuntien, hän on nyt kuumeisesti etsimässä jotain viestiäni jossa olen tehnyt samanlaisen mokan tai jotain mitä voi käyttää viestiäni vastaan.) Jos aiot kirjoittaa paljon viestejä niin kirjoita niistä ainakin asiallisia. Jos joku kirjoittaa mielipiteensä joka ei vastaa ollenkaan sinun niin voit ainakin keksiä jotain luontevampaa kysyttävää, kuin miten niin asia muka olisi niin.En tarkoita, että aina kysyisit tuota mutta joskus. Jos joku sanoo jonkun mielipiteen niin voit antaa hänen ajatella niin eikä sinun välttämättä tarvitse puuttua siihen. En tarkoita tätä pahalla Larppa, mutta näin asiat vain tuppaavat olemaan. Ja sinä itse voit vaikuttaa siihen valitetaanko sinulle asioista.
Sir Death linkki 1. maaliskuuta 2003 kello 15.21
Sir Death 1. maaliskuuta 2003 kello 15.21 linkki mutta loppujen lopulta MITÄ VÄLIÄ eikö tämä kuitenkin ole vapaa foorumi jos on vaikka semmonen henkilö kuin larppa niin OLKOON......ei tartte valittaa jos ei pidä ihmisistä jotka vain tykkää kirjoittaa ja siitä että haluaa paremman "arvon" nii MITÄ VÄLIÄ :-x "Ottaa muurinmurtajan ja paukuttaa barrikaadin paskax" :evil:
TypoDemon linkki 2. maaliskuuta 2003 kello 2.40
TypoDemon 2. maaliskuuta 2003 kello 2.40 linkki Sir DEath: "mutta loppujen lopulta MITÄ VÄLIÄ eikö tämä kuitenkin ole vapaa foorumi jos on vaikka semmonen henkilö kuin larppa niin OLKOON......ei tartte valittaa jos ei pidä ihmisistä jotka vain tykkää kirjoittaa ja siitä että haluaa paremman "arvon" nii MITÄ VÄLIÄ" En teidä, mutta yleensä luetaan viestiketjun viestejä ennen kuin siihen kommentoidaan. tuossa aijemmin on aikalailla myös SE-LI-TET-TY miksi se ottaa päähän, kun joku vain kirjoittaa viestejä ihan turhaan. Voisit täst edes lukea viestiketjun EN-NEM-MIN, kuin laitat siihen jotain kovin primitiivistä vastausta. Marcus Maximus liäsi tuohon muuten sangen hyvän pointin. Pitänee tässä nyt sanoa tämä samalla, että tulee ilme, että muutkin ovat samaa mieltä. Se tosiaan ärsyttää kun ne tyhjät viestipalkit jäävät viestiketjuihin kun on ignorettanut jonkun. Voisin sanoa, että sellaiset tyhjät palkit pistävät vielä enemmän silmään ja täten suututtavat yhä enemmän. Olisi mukavaa, jos saisi ignoretettua toisen niin, että ei jäisi mitään jälkeä hänestä. Jos suinkin mahdollista, niin siten myös, että häntä ei näkyisi käyttäjälistassa taikka muissakaan listoissa... Ps: muurinmurtajasi ei ole kovinkaan tehokas, koska sitä ei ole heiluttamassa kukaan muu kuin sinä, tai ehkä larppakin. Tuollainen kahden miehen muurinmurtaja ei tee kovinkaan hääppöistä vahinkoa, ja kivimuurilla taitaa sentään olla 35 pistettä panssaria. :-?
Sir Death linkki 2. maaliskuuta 2003 kello 12.36
Sir Death 2. maaliskuuta 2003 kello 12.36 linkki hmm no totta pitäis kaiketi sitä lukee koko juttukin :wink: mut oma mielipiteeni on vain että on kivempi lukee jos porukka kirjoittaa (vaikka turhaan) mut jos ei tykkaa siitä että toine kirjoittaa (vaikkakin turhaan) niin scrollaa ohi,älä lue,ignoree ja kestä mutta älä ota hernettä nenää kuitenkaan jos toinen kirjoittaa ....... :-? PS tää muurinmurtaja lumottu ilkeillä loitsuilla :-D
Larppa linkki 2. maaliskuuta 2003 kello 19.11
Larppa 2. maaliskuuta 2003 kello 19.11 linkki Tosiaan juu. Dovasin kanssa tuli puhuttua tästä Jyväskylässä. En jaksa oikein alkaa väittämään tästä asiasta, koska tiedän, että jotkut luulevat, että minä kirjoitan arvosanojen perässä joka on tosiaan väärin. Siis mitä hyötyä on arvonimellä? Sama asia onko noviisi tai Ourooros. Itse kirjoitan tänne sen takia, koska tykkään siitä. Ja kirjoiten yleensä asiaa, mutta pakko myöntää taas, että on tullut muutamia turhia viestejä, mutta niitä on huom. [u:b34b1d8563] poistettu[/u:b34b1d8563]. Ja tämän nimeksi sopisi paremmin Larpan dissaus tai jotain? :wink: Tupew kirjoitti: [i:b34b1d8563]Joskus kun olin foorumilla ja joku kirjoitti sinne viestin, [/i:b34b1d8563] Jos ollaan tässä asiassa tarkkoja, niin ennen koulun alkua ja koulun alku vaiheessa olin pitänyt parin kuukauden paussin täällä, etten edes käynnyt täällä. Taisi vituttaa tai vastaavaa. Niin kumminkin tulin taas tänne, niin Tupew oli kirjoittanut jotain 200 viestiä viime näkemästä ja silloin Tupew oli kommentoinut kaikkialle. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta otin tämän asian esiin, koska hän itse alkoi jotain ulisemaan. Sitten Tupewilla loppui mystisesti tämä kirjoitus. Ei kirjoittanut laisinkaan, mutta nyt GEAS ja Tupew kirjoittivat piitkään paussin jälkeen juuri tähän aiheeseen, jossa kommentoidaan minun viestejä. Mistä olisi kysymys? :) [i:b34b1d8563]En tarkoita tätä pahalla Larppa, mutta näin asiat vain tuppaavat olemaan.[/i:b34b1d8563] Heh, en tosiaan ota tätä henkilökohtaisesti, vaikka varmaan pitäisi. Tästä juuri puhuttiin Dovasin kanssa nyt eilen. Ihan sama mitä te minun viesteistäni tänne kirjoitatte, koska jokaisella on oma tyyli, jos sen tiedätte. Kuten minulla nyt on varmaan huono tyyli, kuten kaikki sanoo tai melkein kaikki. Nysalor kirjoittaa taas asiaa ja paljon. Kasila kirjoittaa lyhyitä ja asiallisia. TypoDemon taas typottaa. :wink: Joten, who cares? Yritän tosiaan muokata viestejäni, jotta ne herra TypoDemonille, Tupewille, GEASille ja muille sopii. :)
Bombur linkki 25. maaliskuuta 2003 kello 14.28
Bombur 25. maaliskuuta 2003 kello 14.28 linkki Se teksti on vain kirjaimia näytöllä eli ei mitään vakavaa, eikä kukaan pakota teitä lukemaan kaikkia viestejä ja tosiaan, tuolla yläkulmassa on ignore -nappi. Hölmöä on protestoida tällaisista asioista, missä ei oikeasti ole mitään järkeä. PS. Tämä oli minun mielipiteeni.
black knight linkki 25. maaliskuuta 2003 kello 16.17
black knight 25. maaliskuuta 2003 kello 16.17 linkki Olen täysin samaa mieltä TypoDemonin kanssa siitä, että turhat viestit ottavat päähän... esim. kerran kysyin jostain asiasta jotain niin tulee vastaus. "en voi oikein auttaa" tai jotain vastaavaa... siis täysin turhaa ja se ärsyttää myös siinä määrin, että odottaa vastausta siihen asiaan mistä kysyy ja sitten sinne tulee joku tällainen vastaus ja kysyjä pettyy... eli en kannata asiaa mielipiteeni asiasta! Ps: TypoDemon... älä viitsi mainita muiden nimeä ketkä ovat tällaista tehneet... olet vain vihoissa sen jälkeen heidän kanssa.... "Foorumilla pyörii eräs henkilö (Larppa)". ei kannata ilmaista asiaa ihan noin! :wink:
ZamboNet linkki 16. huhtikuuta 2003 kello 21.55
ZamboNet 16. huhtikuuta 2003 kello 21.55 linkki Tässähän alkaa tulla suorastaan huono omatunto *naurahtaa* Itselläni on viestejä per päivä aika paljon tullut, mutta se johtunee siitä, että liityin juuri forumiin ja on paljon ennenlukemattomia aiheita lukematta ja jaksaa vielä kirjoitella. Toivottovasti en ole loukannut ketään asiattomilla viesteillä. Pahoitteluni jo valmiiksi jos olen niin tehnyt. Itse jään neutraaliksi tässä asiassa. En halua olla Larpan tai barrikaadiporukan puolella =D Tuntuu turvallisemmalta jäädä ulkopuolelle koko jupakasta. Mutta ymmärrän kyllä barrikaadi porukkaa, usein täysin asiattomat viestit laskevat koko keskusteluketjun tasoa ja parhaimmillaan vie keskustelun harhateille.