Vanha foorumi

Takaisin

Morrowind

Yleinen keskustelu
Vesa 23. tammikuuta 2003 kello 8.41
Kirjoittaja Viesti
Vesa linkki 23. tammikuuta 2003 kello 8.41
Vesa 23. tammikuuta 2003 kello 8.41 linkki Onko kukaan teistä moista peliä koskaan pelannut? eli elder's scroll III. Loistava peli, ja laaja eikä pelin pää juonta tarvitse noudattaa lineaarisesti ja ne loistavat grafiikat! Mukana on myös melko helppo käyttöinen editori, joten siihen voi taitava väsätä vaikka oman pelin ja mikä olisikaan parempi aihe tuollaiseen modiin kuin Glorantha, olisi varmasti loistava peli jos joku osaisi Gloranthaan pohjautuvat modin tuohon väsätä! Mielipiteitä kaivataan...
newsalor linkki 23. tammikuuta 2003 kello 9.33
newsalor 23. tammikuuta 2003 kello 9.33 linkki Justiinsa aloitin pelaamisen. Täytyy sanoa, että maailma tuntuu isolta paikalta. Kokemussysteemi on uskottava ja taikuuskin vaikuttaa monipuoliselta (ehkäpä jopa RQ-maiselta (todellisuudessa Chivalry & Sorcery -mäiseltä)). Saa nähdä millaiseksi se iso juoni osoittautuu. Tällä hetkellä tutkiskelen maailmaa, mutta odotan kyllä innolla, jos noista synkistä enteistä olisi tarinanpoikaseksi. Editoria en ole vielä tutkinut, mutta olisi kyllä aika sistiä väsätä vaikka Pavis peliympäristöksi. Valmista materiaalia on vaikka muille jakaa. Kova homma se kyllä olisi!
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 23. tammikuuta 2003 kello 13.13
Topi Hiski Viljami Salmi 23. tammikuuta 2003 kello 13.13 linkki Morrowind on kyllä laajudessaan mielenkiintoinen, mutta kun sitä on vähän pelannut alkaa tajuamaan miten paikallaan kaikki on ja peli alkaa muistuttamaan yksinpelinä pelattavaa MUDIA. Pelin tarkoitus on kerätä kaikki kovimmat haarniskat ja aseet mitä omalle hahmoluokalle pystyy ottamaan. Mutta toisaalta peli on kyllä ihan mielenkiintoinen siinä mielessä että hahmosta voi tehdä aika lailla omankaltaisen. Käykääs netissä etsimässä peliin modeja! Sitten vasta hauskuus alkaa. Itse downasin mm. Balor pelaajarodun. Aika overpowered, mutta persoonallista kyllä. En sitten päätynyt pelaamaan edes sillä rodulla. Tällä hetkellä leikin, että peli on roolipelimäinen ja olen tehnyt hienon paladin tyyppisen redguard noble naisen joka käyttää taikuutta miekkoja ja heavy armoria :) Eli hauskuus ja haastavuus tulee kikkailusta. Kannataa roolipelata, koska jos pelissä alkaa liikaa abusamaan ja munchinoimaan niin se käy kuulemma ihan tylsäksi nopeasti. Haaste on pelin suola.
Larppa linkki 23. tammikuuta 2003 kello 13.16
Larppa 23. tammikuuta 2003 kello 13.16 linkki Vesa kirjoitti: [i:b5ca478e8a]Onko kukaan teistä moista peliä koskaan pelannut?[/i:b5ca478e8a] No kyllä vain, minä olen! Tosiaan hyvä peli. Jos tykkää tuosta roolipelaamisesta netissä, niin kannattaa ehdottomasti ostaa Morrowind koneelle lisäksi. Oiva peli, vielä kerran pitää mainita. [i:b5ca478e8a]Mukana on myös melko helppo käyttöinen editori, joten siihen voi taitava väsätä vaikka oman pelin ja mikä olisikaan parempi aihe tuollaiseen modiin kuin Glorantha, [/i:b5ca478e8a] Tämäkin on ihan kiva, mutta sanoisin kumminkin, että Never Winter Nightissa on paljon parempi editori. Siinä saa tehtyä erittäin laajan ja realistisen maailman, kaikkine asukkaineen ja näiden toimien kera. Joo, jos tykkää Never Winter Nightista kannattaa ostaa Morrowindi. Ja sama taas toisin päin. Iloisi peli hetkiä teille! :)
Vesa linkki 8. huhtikuuta 2003 kello 8.11
Vesa 8. huhtikuuta 2003 kello 8.11 linkki Pitemmän pelaamisen päälle peli sen kun vaan paranee! Aluksi peli vaikuttaa hieman yksitoikkoiselta, koska minkäänlaisesta juonestahan ei ole oikeastaan mitään selkoa, mutta sitten kun alkaa juoni selvitä ja Morrowindin mytologiaan syventyy niin ei voi lopettaa pelaamista! Suosittelen kaikille, kenellä on hyvä kone :lol: ja sitten myös kaikille jotka pitävät monipuolisista tietokoneroolipeleistä! Valittiinpa Morrowind muuten vuoden parhaaksi roolipeliksi, siis tietokonepelien/konsolipelien keskuudesta eikä minusta ollut mikään turha valinta ollenkaan!
newsalor linkki 8. huhtikuuta 2003 kello 10.14
newsalor 8. huhtikuuta 2003 kello 10.14 linkki Joo. Pari kuukautta pelasin täyspäiväisesti ja täytyy sanoa, että en ole mitään peliä pelnnut näin intensiivisesti pitkään aikaan. Peli on todella hieno ja maailma on herkkua. Pelin takana onkin vanhoja RQ-konkareita. No. Nyt on Paha kukistettu ja hahmolla on leveliä päälle 50, mutta maailmasta ei ole vieläkään tutkittava loppunut. Pelattavaa rittäisi ehkä toiseenkin kertaan, vaikka luulenkin keksineeni täydellisen hahmokonseptin. :) Jäi kokonainen sivujuoni löytämättä. Vamppyyrikis muuttuminen nimittäin.
Vesa linkki 10. huhtikuuta 2003 kello 8.21
Vesa 10. huhtikuuta 2003 kello 8.21 linkki Minäkin kukistin Dagoth Urin, mutta ilmeisesti peli ei ole vielä läpi, tai sitten se on tavallansa läpi, muttei se lopu silti ilman että sitä ei lopeta. Pitänee hankkia Tribunal lisäosa siihen, niin tulee lisää tekemistä ja sitten jos jostakin saisi sen Bloodmoonin hommattua, niin varmasti on pelattavaa pitkiksi ajoiksi.
Vesa linkki 11. huhtikuuta 2003 kello 9.45
Vesa 11. huhtikuuta 2003 kello 9.45 linkki Vielä yksi hyvä asia mainittakoon pelistä ja se hyvä asia siinä on ettei peli liity mitenkään Dungeons & Dragonsiin! Olen saanut tarpeekseni niistä fantasiaroolipeleistä tietokoneelle jotka perustuvat D&D:n niitä on aivan liika ja aluksi Morrowindkin vaikutti D&D peliltä, mutta kaikeksi onneksi se ei ollut sitä.
black knight linkki 11. huhtikuuta 2003 kello 11.04
black knight 11. huhtikuuta 2003 kello 11.04 linkki saako tätä peliä peliplaneetalta?
Vesa linkki 11. huhtikuuta 2003 kello 11.37
Vesa 11. huhtikuuta 2003 kello 11.37 linkki Mikähän on peliplaneetta??? ilmaispeli Morrowind ei ole, joten se kannattaa ostaa tai sitten jos harrastaa piratismia niin hankkii sen muilla keinoin.
Bombur linkki 25. huhtikuuta 2004 kello 11.24
Bombur 25. huhtikuuta 2004 kello 11.24 linkki Joo, mahtava peli, hienot grafiikat, hyvä taikasysteemi mutta yksi asia häiritsee enemmän kuin nuo kaikki yhteensä. Nimittäin bugit ja otusten tekoäly. Se tekoäly on minusta aivan hirveä, vaikka muuten todella hyvin toteutettu peli. Esimerkiksi kun juokset jotain tyyppiä karkuun, ja menet vaikkapa oven taakse piiloon niin ukkeli juoksee ovea päin eikä pääse enää ulos. Sitten on vielä kauheampaa, kun otukset ei osaa edes kiertää esteitä kun jumittavat johonkin kivenkoloon. Sitten, kun olet suuressa linnassa ylimmässä kerroksessa jossa on yksi tyyppi, ja alakerrassa loput, ja kumautat sen ylimmässä olevan yhdellä iskulla niin koko joukko alhaalta jotenkin maagisesti kuulee sen ja juoksee sieltä suoraan ylös. Sitten bugit. Heti ensimmäisenä törmäät bugeihin, kun lähdet ulos siitä ensimmäisestä talosta, siitä aidan kulmasta pystyy hyppiä läpi! :-o Muutenkin bugeja löytyy vaikka muille jakaa, turhaa niitä tässä rupee luettelemaan. Tietenkin jokaisesta pelistä löytyy vähintään pari bugia, usein enemmänkin, mutta tekoälyyn olisi mielestäni hieman pitänyt enemmän panostaa. Tykkää sitä kyllä pelata kun on hienot maisemat ja hyvät tarinat, kirjojen lukeminenkin on hauskaa. Mutta masentaa vaan se niiden tekoäly. Ja kirjoista puheenollen, minua eniten kiinnostaa Kääpiömyytit, kuinka he tuhoutuivat koko Vvardenfellistä. Tosin, olen löytänyt vasta kolme osaa joka kertoo siitä. Ja sen viimeisen kääpiön olen sattunut tapaamaan pääseikkailun ohella. EDIT: newsalor: Minä olen ollut vampyyri. Sain taudin kai toiselta vampyyrilta, ja parin päivän päästä heräsinkin vampyyrina. En viitsi spoilata mitään, mutta se on kokeilemisen arvoista:)
Olorin linkki 26. huhtikuuta 2004 kello 6.04
Olorin 26. huhtikuuta 2004 kello 6.04 linkki Ainahan on olemassa päivitykset jos bugit häiritsevät. Ja niistä kääpiöistä: olen kyllä käsittänyt että he ovat hävinneet koko maailmasta, eivät vain Vvardenfellin saarelta.
newsalor linkki 26. huhtikuuta 2004 kello 11.05
newsalor 26. huhtikuuta 2004 kello 11.05 linkki Mulla odottaa tuossa koneella Blood Moon ja Tribunal -lisäosat pelaamista. Saapa nähdä. Kunhan tässä muut kiireet loppuu, niin voisi alkaa hakkaamaan. ;) Onko kellään mielipiteitä kyseisistä lisäosista? Kumpikahan kannattaa pelata ensin? Voiko ne pelata samalla hahmolla läpi, vai pitääkö kaksi uutta aloittaa?
Olorin linkki 26. huhtikuuta 2004 kello 11.58
Olorin 26. huhtikuuta 2004 kello 11.58 linkki Jos en aivan väärin muista, voit pelata samalla hahmolla. Kannattaa kuitenkin pelata Tribunal ensin koska se on vanhempi kuin Bloodmoon, ettei tule mitään ongelmia.
Bombur linkki 26. huhtikuuta 2004 kello 13.39
Bombur 26. huhtikuuta 2004 kello 13.39 linkki Galen: Vvardenfell on käsittääkseni koko maailma ja Morrowind se saari. Mistäs tekoälyyn saa päivityksiä?:-? Newsalor: Olen kuullut paljon lisäosista, tosin itse en ole koskaan kokeillut. Bloodmoon tuo kai sinne morrowindin viereen lumisaaren, josta sitten löytää enemmänkin kai sellasia pikkuquesteja ja tuollasta. Tribunal taas perustuu johonkin isoon kaupunkiin, joka sijoitetaan kai jonnekkin morrowindiin. Eli enemmänkin kai sellasia Plug-inejä.
Olorin linkki 26. huhtikuuta 2004 kello 16.12
Olorin 26. huhtikuuta 2004 kello 16.12 linkki [quote:dabcb2e020="Bombur"]Galen: Vvardenfell on käsittääkseni koko maailma ja Morrowind se saari.[/quote:dabcb2e020] Lainaus pelin nettisivuilta: [i:dabcb2e020]Morrowind is the northeastmost province of the Tamrielic Empire, bounded on the north and east by the ocean, on the west by Skyrim, on the southwest by Cyrodiil (also known as the Imperial Province), and on the south by Black Marsh (also known as Argonia). Vvardenfell District consists of the island of Vvardenfell, surrounded by the Inland Sea, and dominated by the titanic volcano Red Mountain and its associated ash wastelands. Only recently open to settlement and trade, most of the island's population is confined to the relatively hospitable west and southwest coast, centered around the ancient city of Vivec and the old Great House district centers at Balmora, Ald'ruhn, and Sadrith Mora. The rest of the island is covered by hostile desert wastes, arid grasslands, and volcanic badlands, and thinly populated by the nomadic Ashlander tribes.[/i:dabcb2e020] Että näin. Et ole ilmeisesti vielä paljoakaan peliä pelannut? Tsekkaapa tämä: [url]http://www.elderscrolls.com/index.php?url=/codex/races_map.htm&bg=03[/url] Löydät sivuilta myös monenmoista muuta hyödyllistä tietoa. Kuten uusimman patchin tiedot. Sen suhteen en osaa tekoälyparannuksista sanoa, kun en ole patchin sisältöä kuvaavaa listaa jaksanut vielä läpi lukea.
Bombur linkki 27. huhtikuuta 2004 kello 14.45
Bombur 27. huhtikuuta 2004 kello 14.45 linkki Galen: Olen pelannut, ja olen aina luullut että Vvardenfell on koko maailma, sillä alussa kun se toveri sanoo "We have arrived to Morrowind" hämäsi. No tämäpä vaikutti aika paljon käsityksiini maailmasta. Ja selittääkin useita epäselviä asioita. Morrowind on maanosa ja Vvardenfell saari keskellä Morrowindia. Hetken jo ajattelin, että miten kummassa Morrowind on voinut olla koko maailma, sillä night elfit ovat ns. "morrowindin alkuperäiset asukkaat", tai niin he ainakin väittävät, ja muut rodut outlandereita Morrowindin ulkopuolelta. :x Noh, parempi tietää nyt kun ei milloinkaan. Niin, ja kiitokseni vielä selventämisestä.
Vesa linkki 9. toukokuuta 2004 kello 8.38
Vesa 9. toukokuuta 2004 kello 8.38 linkki Jep Vvardenfell on saari Morrowindissa, ja Morrowind on osa Tamrielia. Vähään aikaan en ole jaksanut morrowindia pelata, kun tuli kaikki lisäosat tahkottua läpi ja tuli sellainen yyber hahmo sitten jolle eivät edes jumalat pärjänneet :-D . Tamrielin kääpiöt, taikka dwemerit ovat tosiaan melko mielenkiintoisia, heitä voi verrata melkein suoraan Gloranthan mostaleihin tekniikan puolesta yms. Pienikokoisiahan nämä Tamrielin kääpiöt eivät ole, jättiläiset vain kutsuivat heitä kääpiöiksi joskus muinoin. Mutta harvemmin löytyy tuollaisia pelejä joissa on noin laaja ja mielenkiintoinen maailma melkeinpä valmiiksi kirjoitettuna.
DM linkki 13. toukokuuta 2004 kello 18.53
DM 13. toukokuuta 2004 kello 18.53 linkki Tokihan on tullut pelailtua. Yhden Maagin pelasin vain 20 leveliin saakka. Nykyistä Battle Magea olen nyt jaksanut 62 leveliin mätätä. Morrowindiin kyllästyy aina jossain pisteessä, tähän johtopäätökseen olen itse tullut. Peli maistuu suht puulle, kun on selvittänyt itsensä mm. Mage Guildin, Fighter's Guildin, Imperial Cultin ja Morag Tongin korkeimmalle pallille. Pääjuonen seuraaminen kun on niin turhauttavan tylsää IMO. Pelissä myös raha menettää merkityksensä helposti, kun pussissa on 500 000 septimiä, ei pahemmin huvita enään keräillä kaikkea tavaraa maailmalta, mikä on yksi pelin suurimmista viehätyksistä, maallisen mammonan ahnehtiminen.. Vasta-alkajalle peli voi tuntua jokseenkin hankalalle, mutta mukaan pääsee varsin nopeasti. Veren makuun päästyään, ei pelin pelaamista hevillä pysty lopettamaan!
TypoDemon linkki 5. kesäkuuta 2004 kello 13.31
TypoDemon 5. kesäkuuta 2004 kello 13.31 linkki Hnnn... Peliä on tullut pelatua jonkun verran. Hyvä plei sinäänsä, mutta hieman lagaa kun konetehot ei oikein riitä. Pelissä harmittaa eniten se, että paras tapa kulkea on hyppiä. Väsymyksen loppumisella kun ei käytännössä ole merkitystä kuin nyrkkitappeluissa. Toinen minua häirinnyt asia on se kuin voi mennä puolittain piiloon tolpan taakse, jolloin loitsut mäjähtävät aina tolppaan ja velhot vain innoissaan loitsivat vaikk vartin jos taikapisteitä löytyy. Muuten peli on ihan kohdallaan. Monipuolinen ja laaja ainakin. Parhaiten on jäänyt mieleen se, kun käytän sen verran kirkkaita näyttöasetuksia, että vaikka iskin kengät jalkaan josta tulee 200 speediä ja 100 blindiä, niin pystyin pelaamaan ihan normaalisti silti. :) Voin sanoa, että matkatkin taittuivat rattoisammin speed 200 bootseilla. Jos joku vielä ei ole keksinyt pelin todellista hienoutta, niin sitten kannatan että hankkii sitä superhyppyloitsua ja leijumisloitsua. Miikään ei ole hauskempaa kuin mielettömän matkan yli hyppääminen yhdellä hypyllä. :)
Bragolgurth linkki 9. kesäkuuta 2004 kello 15.38
Bragolgurth 9. kesäkuuta 2004 kello 15.38 linkki Tokihan on tuota peliä tullut pelailtua! Xboxilla tosin, mutta eipä mittään hättää, kun ostin The Game of The Year-paketin, mikä sitten käsittääkin jo kaikki(Vvardenfell,Tribunal ja Bloodmoon) Tällä hetkellä olen Mourholdissa, eli pelaan Tribunal-lisäosaa. Ja voin paljastaa, että homma käy siellä jo aika rankaksi. Perusversio oli nääs mielestäni liian helppo(toki olisin voinut lisätä vaikeutta), mutta Tribunal alkaa jo potkia... Puhumattakaan Bloodmoonista, missä hahmoni on vasta vain piipahtanut. Tosi hyvä peli, mutta konsolille latausajat ovat pitkähköjä(ei saa kuolla) ja osa maailmasta on melko laillakin buginen. TE, joilla on Xbox ja Mrw, niin kertokaapa, onko teille käynyt näin: Keräät oikein paljon kaikkea kivaa tavaraa(kynttilöitä, aseita, nautintoaineita...) ja päätät asetella ne taloosi näkyville. Väkerrät ja sisustat koloasi kolmisen tuntia putkeen... ja kun saat kaiken valmiiksi, jonnekin nurkkaan ilmestyykin jokin HELEVETIN OVERFLOW LOOT BAG!!!! Tuo nimenomainen pikku pussi sitten imaiseekin lähes kaiken sisäänsä, mikä pistää vihaksi pidemmän päälle(kokemusta on). Nyt sitten asustan varastossa, jossa on paljon laatikoita ja kaappeja... Mutta muuten oikein vangitseva peli...
Vesa linkki 24. joulukuuta 2004 kello 10.36
Vesa 24. joulukuuta 2004 kello 10.36 linkki Vieläkin tuo Morrowind jaksaa kiehtoa, vaikka sitä on älyttömästi tullut pelattua, ja erilaiset modit ja pluginit senkun vaan lisääntyy ja pelaamista tulee lisää ja lisää ja itsekin olen oppinut editoria käyttämään ja muutamia EPH:ta sinne olen tunkenutkin :-D. Nyt sitten vain odottelemaan sitä TES IV:tä joka ainakin screenshottien puitteissa oli aivan mahtavan näköinen ja Bethesda onkin lupaillut Oblivionista, eli tuosta TES IV:stä paljon enemmän roolipelimäistä kuin Morrowind oli, ja luvattu on etteivät EPH:t ole niin apaattisia ja kaavoihinsa kangistuneita kuin Morrowindissa, EPH:lle on luvattu aivan uudenlainen tekoäly, jonka turvin ne hoitavat erilaisia päivänaskareita ja nukkuvat öisin jne. eivätkä seiso samassa pisteessä 24/7. www.elderscrolls.com <---tuolta tutustumaan Oblivionin screenshotteihin ja ideoihin.
paulikki91 linkki 3. tammikuuta 2005 kello 5.58
paulikki91 3. tammikuuta 2005 kello 5.58 linkki Morrowindiin kannattaa ladata erillisiä "lisäosia" netistä ilmaiseksi. Esimerkiksi visual pack nostaa huomattavasti pelin aitoutta ja tekee esineistä aidompia. Moodeja löytää helpotsi googlesta hakusanalla esim. morrowind modes/mods.
Frames linkki 4. tammikuuta 2005 kello 13.19
Frames 4. tammikuuta 2005 kello 13.19 linkki Morrowind on loistava peli. Kannattaa tutustua ehdottomasti. Siinä on toki puutteensa, mutta niistä huolimatta sen tunnelma ja maailma on esimerkillinen. Pelissä on hirmu helppo syyllistyä munchkinointiin, mutta parhaan annin pelistä saa kun yrittää roolipelata - pelaa vaikka varasta, joka ei edes kanna mukanaan mitään tikaria suurempaa teräasetta ja juoksee karkuun vuoristossa kimppuun käyviä rottia, suuremmista "hirviöistä" puhumattakaan. Jatko-osista tykkäsin enemmän Bloodmoonista kuin Tribunalista. Tribunalin tapahtumat sijoittuvat isoon (mutta rajattuun) kaupunkiin ja sen viemäreihin, kun taas Bloodmoon on erillinen saari, jota voi tutkailla vapaasti perus-Morrowindin tapaa. Sitä paitsi ihmissutena on kiva olla.. :) Oblivionia odotellessa...