Vanha foorumi

Takaisin

Voitteko auttaa?

RuneQuest hahmot, hirviöt ja olennot
Anonymous 17. joulukuuta 2001 kello 19.27
Kirjoittaja Viesti
Anonymous linkki 5. lokakuuta 2001 kello 10.54
Anonymous 5. lokakuuta 2001 kello 10.54 linkki Moi kaikki! Runequestin pelaamisesta on varmaankin yli 5 vuotta, mutta päässä on aina muhinut ajatus SUUREN seikkailun tekemisestä, vaan ei ole ollut "aikaa". Nyt, vammauduttuani, on aikaa ja päätin ryhtyä tuumasta toimeen!-) Netti on tullut koluttua aika perusteellisti, mutta mistään ei tunnu löytyvän runequest tietoa/arvoja örkeistä, käärmeistä tai esim kääpiöstä! Ja aattelin jos joku voisi auttaa kun toi kirjojen selailu on liikuntarajoitteisuuden takia oikeestaan mahdotonta.-| Siis asiaan: Kaipaisin siis Characteristics tietoja(siis mitä tarvii olennon luomiseen) seuraavista olennoista: Örkki Käärme Kääpiö Kiitti etukäteen, -Kari
Nysalor linkki 5. lokakuuta 2001 kello 16.07
Nysalor 5. lokakuuta 2001 kello 16.07 linkki [i:f7f7b420be] Moi kaikki![/i:f7f7b420be] Terve vaan itsellesi! Kiva nähdä, että tänne tulee jatkuvasti lisää ihmisiä kirjoittelemaan. Tämä on tosiaankin uutisryhmää parempi paikka kysellä kaikkea RuneQuestiin liittyvää. [i:f7f7b420be] Kaipaisin siis Characteristics tietoja(siis mitä tarvii olennon luomiseen) seuraavista olennoista:[/i:f7f7b420be] Tarkoitatko nyt ominaisuuksia vai mitä? Ominaisuuksia voi kertoa, mutta jos haluat jotakin muuta tietoakin, niin kysy lisää. [i:f7f7b420be] Örkki[/i:f7f7b420be] Örkin ominaisuudet ovat seuraavat: VMA 4d6, R-R 3d6, KOK 2d6+2, ÄLY 3d6, MHT 2d6+3, NPP 4d6 ja ULK 2d6. Nämä ominaisuudet ovat keskikokoiselle lajille, joten pienellä örkkilajilla tiedot ovat muuten samat, mutta VMA on 3d6 ja KOK 2d6 ja suurella lajilla puolestaan VMA on 5d6, R-R 3d6+3 ja KOK 2d6+4. Sen voisin vielä huomauttaa, että vaikka örkkejä on aika monissa fantasiamaailmoissa, niin Gloranthaan örkit eivät ole perinteisesti kuuluneet. No, tokihan RuneQuestin systeemiä voi käyttää muissakin maailmoissa, mutta tuo vain huomiona. [i:f7f7b420be] Käärme[/i:f7f7b420be] Voisitkohan hiukan tarkentaa, millaisen käärmeen tietoja oikein haet. Tarkoitatko suuria kuristajakäärmeitä, joitakin kyynkokoisia käärmeitä vai kenties valtavia merikäärmeitä? Jos tämän voit tarkentaa, niin voin ehdottaa joitakin tietoja. [i:f7f7b420be] Kääpiö[/i:f7f7b420be] Kääpiön ominaisuudet ovat seuraavat: VMA 4d6, R-R d6+12, KOK 2d6, ÄLY 2d6+6, MHT 3d6, NPP 3d6 ja ULK 3d6. Kääpiöistä voisin sanoa vielä sen verran, että Gloranthassa kääpiöt eivät ole perinteisiä tyyppejä, jotka voivat helposti kulkea seikkailijaporukan mukana, vaan kuolemattomia olentoja, jotka pitäytyvät omassa parissaan tehden työtä Maailmakoneeksi kutsumansa jutun eteen.
Anonymous linkki 5. lokakuuta 2001 kello 13.32
Anonymous 5. lokakuuta 2001 kello 13.32 linkki Juuri noita tietoja kaipaisin, kiitti! [i:a7ea20e943] Käärme Voisitkohan hiukan tarkentaa, millaisen käärmeen tietoja oikein haet. Tarkoitatko suuria kuristajakäärmeitä, joitakin kyynkokoisia käärmeitä vai kenties valtavia merikäärmeitä? Jos tämän voit tarkentaa, niin voin ehdottaa joitakin tietoja.[/i:a7ea20e943] Aattelin jotain vesikäärmen tapaista luikertelijaa... [i:a7ea20e943] Kääpiöistä voisin sanoa vielä sen verran, että Gloranthassa kääpiöt eivät ole perinteisiä tyyppejä...[/i:a7ea20e943] Olen sen verran suuruudenhullu että rakennan samalla omaa maailmaa...-)
Nysalor linkki 5. lokakuuta 2001 kello 7.31
Nysalor 5. lokakuuta 2001 kello 7.31 linkki [i:56f21848aa] Juuri noita tietoja kaipaisin, kiitti![/i:56f21848aa] Eipä kestä. Minusta ainakin on todella kiva auttaa kaikessa RuneQuestiin liittyvässä. [i:56f21848aa] Aattelin jotain vesikäärmen tapaista luikertelijaa[/i:56f21848aa] Hmm. Dorastor-kirjasta löytyy sellaiselle hiukan pienemmänsorttiselle käärmeelle tiedot, joten katsopa, sopisivatko ne tarkoituksiisi. Ominaisuudet ovat seuraavat: VMA d6+3, R-R 2d6+2, KOK d6+3, ÄLY 3, MHT d6+6 ja NPP 3d6. Tällaisen käärmeen pituus on suunnilleen 1-2 metriä. Muita tällaisen pienemmän käärmeen tietoja ei tule nyt mieleen, mutta jolleivät nämä tiedot sovi, niin voithan toki pistää käärmeelle hiukan lisää KOK:a. Jos sopivia tietoja ei yksinkertaisesti ole, niin ne täytyy tehdä suhteuttamalla ominaisuudet joihinkin haluttua olentoa lähellä oleviin lajeihin. [i:56f21848aa] Olen sen verran suuruudenhullu että rakennan samalla omaa maailmaa...-)[/i:56f21848aa] Heh. Eihän tuo nyt niin kovin suuruudenhullulta kuulosta, vaikka itse pidän kyllä Gloranthaa parempana maailmana kuin mitä saisin itse koskaan kyhäiltyä. Mutta onnea maailman ja seikkailun tekemiseen! Jos mieleesi tulee kysyttävää tai haluaisit neuvoja tai kommentteja, niin täällä voi sitten ihan vapaasti kysellä. Oletko muuten ajatellut sitten kenties laittaa nettiin tietoa maailmastasi tai seikkailustasi?
Plentonius linkki 5. lokakuuta 2001 kello 21.33
Plentonius 5. lokakuuta 2001 kello 21.33 linkki Terve vaan minunkin puolestani. Nysalor antoi nuo RQ arvot joten minulta ei lisättävää juuri löydy siihen kohtaan. Ei muuta kuin uutta maailmaa kehiin vaan, Gloranthakin alkoi jostain.
Anonymous linkki 6. lokakuuta 2001 kello 13.00
Anonymous 6. lokakuuta 2001 kello 13.00 linkki [i:487ecc6d01] Heh. Eihän tuo nyt niin kovin suuruudenhullulta kuulosta, vaikka itse pidän kyllä Gloranthaa parempana maailmana kuin mitä saisin itse koskaan kyhäiltyä. Mutta onnea maailman ja seikkailun tekemiseen! Jos mieleesi tulee kysyttävää tai haluaisit neuvoja tai kommentteja, niin täällä voi sitten ihan vapaasti kysellä. Oletko muuten ajatellut sitten kenties laittaa nettiin tietoa maailmastasi tai seikkailustasi?[/i:487ecc6d01] Joo mun on pitänyt alottaa omien sivujen vääntäminen monta kertaa ei oo vaan saanut aloitettua.-) Ja eipä oo tullut mieleen mitään järkevää mitä sinne laittaa, ei huvita pelkkää bioa tai linkki-listaa laittaa verkkoon notkumaan. Mutta toi Runequest sivu voisi olla hyvä tapa aloittaa...hmm?-) Tää kirjoittaminen on kuitenkin sen verran hankalaa(fyysisesti) että homma voi olla turhan raskaalta. Mulla on sellanen laite jolla voin ohjailla hiirtä pään avulla(Headmouse). [b:487ecc6d01] Mutta toisaalta: Kauan Eläköön copy-paste!![/b:487ecc6d01] Kiitti vielä kerran noista tiedoista! Palaan asiaan kun ja jos tulee kysymyksiä! Bye the way; käärme on ihan sopiva. Ja itse asiassa pelautin aikoinaan ensimmäisen osan tästä mun EEPPISESTÄ kampanjasta! Ja toi käärme oli täysin alkulämmittely skenaario, joka oli hyvä tilausuus mun arvioida uuden peliporukan pelaajien peli tyylejä, reaktioita, yhteyspeliä ja mahdollista pelaajien johtaja tyyppiä. Ja tohon skenaarioon liittyy hauska tarina ja kelpaa opetukseksi kaikille aloitteleville pelaajille! [b:487ecc6d01] Tarina: Yöllä ankurin köyttä pitkin tuli vesikäärme laivankannelle. Pelaajat häräs outoon sihinään ja siitähän soppa syntyi!-) Yksi pelaajista yritti ensin hätistellä käärmettä soihdulla mutta siitä käärme vaan ärsyyntyi lisää!-) Sitten alkoi tietenkin hack'n'slash. Useita melee vuoroja pelaajat yrittivät saada käärmettä hengiltä. Säleet vaan lensivät laivan kannesta, mutta käärme ei antanut periksi ja lopulta ärsyyntyi siinä määrin että alkoi hyökkäillä! Pelaajat loikkivat pitkin laivaa väistellessä käärmettä, joka oli nyt tosi äkänen!-) (Sitten seurasi yllätys!) Yksi pelaajista huusi muille: "Varrokaa!" Nappasi sadeviitan päältään, heitti sen käärmeen päälle ja hyppäsi perään! Käärmeen kohtaloksi koitui rento ripaska, eikä terävä miekanviilto kuten olin suunnitellu! [/b:487ecc6d01] Tässä tarina lyhykäisyydessään, pois jäi esim runsaat pelaajien suoltamat ärräpäät!-) Nyt takaisin sorvin ääreen, eli seikkailua tekemään!
Nysalor linkki 6. lokakuuta 2001 kello 10.41
Nysalor 6. lokakuuta 2001 kello 10.41 linkki [i:ef090324f7] Joo mun on pitänyt alottaa omien sivujen vääntäminen monta kertaa ei oo vaan saanut aloitettua.-)[/i:ef090324f7] No, jos saat joskus otettua itseäsi niskasta kiinni, niin ilmoittelepa sitten tännekin. Uusia RuneQuest-sivuja on kiva katsella ja olenpa laittanut omilta nettisivuiltani linkin aika monille suomalaisille sivuille. [i:ef090324f7] Ja eipä oo tullut mieleen mitään järkevää mitä sinne laittaa, ei huvita pelkkää bioa tai linkki-listaa laittaa verkkoon notkumaan.[/i:ef090324f7] Joo, parempi tietysti on, ettei nettiin laita pelkkää linkkilistaa – sitä lajia kun on jo enemmänkin kuin tarpeeksi. :smile: [i:ef090324f7] Tää kirjoittaminen on kuitenkin sen verran hankalaa(fyysisesti) että homma voi olla turhan raskaalta. Mulla on sellanen laite jolla voin ohjailla hiirtä pään avulla(Headmouse).[/i:ef090324f7] Hieno juttu, että sinunkin avuksesi on kehitetty nerokkaita laitteita. Kyllä sitä kaikenlaista keksitään. [i:ef090324f7] Palaan asiaan kun ja jos tulee kysymyksiä![/i:ef090324f7] Jep, kysyä voit ihan vapaasti, tulipa mieleen mitä tahansa RuneQuestiin liittyvää. [i:ef090324f7] Tässä tarina lyhykäisyydessään, pois jäi esim runsaat pelaajien suoltamat ärräpäät!-)[/i:ef090324f7] Ihan kiinnostava alkuepisodi. Intoa sitten vain seikkailun kirjoittamiseen!
Ryytman linkki 7. lokakuuta 2001 kello 10.29
Ryytman 7. lokakuuta 2001 kello 10.29 linkki no eihän ilman ärräpäitä pelaamisesta tule mitään =)
Guzmo linkki 8. lokakuuta 2001 kello 15.43
Guzmo 8. lokakuuta 2001 kello 15.43 linkki Tervetuloa foorumille! Hauskaa lukea, että piskuruinen käärmekkin voi olla kova pala pelaajille. Lowfantasy kunniaan. - Guzmo
GEAS linkki 17. joulukuuta 2001 kello 19.27
GEAS 17. joulukuuta 2001 kello 19.27 linkki No tässä niitä ominaisuuksia käärmeille Merikäärme vma:8d6+30 R-R:6d6+20 KOK:8d6+30 äly:3 MHT:5d6 NPP:2d6. Python ja Boa vma:3d6+24 R-R:3d6+18 KOK:3d6+18 ÄLY:3 MHT:2d6+6 NPP:2d6+6 Amphisboena se on sellanen jolla kummassakin päässä pää siis hännässäkin VMA:4d6 R-R:4d6+18 KOK:3d6+6 Äly:3/3 MHT:3d6/3d6 NPP:3d6+12