Vanha foorumi

Takaisin

Harry Potter

Yleinen keskustelu
black knight 28. marraskuuta 2002 kello 9.41
Kirjoittaja Viesti
black knight linkki 28. marraskuuta 2002 kello 9.41
black knight 28. marraskuuta 2002 kello 9.41 linkki Tämä nyt ehkä on vähän turhanpäiväistä, mutta onko teidän mielestä nuo Harry Potterit Niin fantasiaa, Niin fantasiaa ja toimintaa? Minusta ne ovat hyviä, kirjat kuin myös elokuvat, mutta en kyllä pitäisi sitä missään fantasiamaailmassa suurena numerona, vaikka onhan siinä niitäkin, mutta esim tonttu. joka oli salaisuuksien kammio leffassa, ei ollut mikään maininnan arvoinen, enemminkin siitä tontusta oli tehty pilaa ja väärä kuva, mutta voidaanhan tästäkin olla montaa eri mieltä :smokin:
Guzmo linkki 28. marraskuuta 2002 kello 9.59
Guzmo 28. marraskuuta 2002 kello 9.59 linkki Voisin lipputuloja katsellen alkaa itsekkin kirjoittamaan lapsenmielistä fantasiaa. Mutta en ole kirjailija, edes huono sellainen. Maailma on julma paikka elää 8-)
Larppa linkki 28. marraskuuta 2002 kello 14.42
Larppa 28. marraskuuta 2002 kello 14.42 linkki No onhan Pottereissa aika paljon fantasiaa, kuten kaikki taikatemput mitä ne koko ajan tekevät. Ja on ne muutenkin ihan hyviä ainakin juonen kannalta. Black Night minusta tuo tonttu oli tosiaan maininnan arvoinen, koska se toi elokuvaan enemmän hauskuutta, josta minä pidän. Ja sehän riipuu siitä minkälaisen kuvan lukija on saanut siitä tontusta...
Tupew linkki 28. marraskuuta 2002 kello 18.31
Tupew 28. marraskuuta 2002 kello 18.31 linkki Sanon nopean kommentin tähän väliin.Kirjat oli ihan luettavia, mutta elokuvat ovat ihan huonoja. Ainoa hyvä asia niissä on se, että siihen on keksitty todella paljon sellaisia omaperäisiä juttuja mitä ei muulla ole nähnyt. Se on siis hyvää niissä koska ne ei ole pumpattu täyteen sitä samaa fantasia maailmaa mitä yleensä näkee. Mutta on ärsyttävää, kun kaupat on pullollaan sitä Harry Potter oheis krääsää. kaikki oheis krääsät nimittäin ärsyttävät minua, oli sitten kyse Taru sormusten herrasta tai pokemonista.
Chividal linkki 29. marraskuuta 2002 kello 10.37
Chividal 29. marraskuuta 2002 kello 10.37 linkki Liika hypetys tappaa takuuvarmasti minun mielenkiinnon. En ole lukenut yhtäkään kirjoista enkä katsonut elokuvia. Enkä aiokaan ainakaan niin pitkään kun kaikki niistä puhuvat. Monet ovat kyllä kehuneet. Voisi olla liian helppoa ja kukkaista minun makuuni. :-D
Vader linkki 29. marraskuuta 2002 kello 17.26
Vader 29. marraskuuta 2002 kello 17.26 linkki Onhan Harry Potterit jossain määrin fantasiaa, sillä en minä niitä ainakaan faktaksi väittäisi...:) Eihän ne nyt mitään conaneita ole, mutta heiluuhan siellä taikasauvat ja muut "fantasiavempeleet." En siltikään laskisi miksikään merkkipaaluksi fantasiaelokuvien saralla. Ensimmäisen kirjan olen lukenut, ihan kelvollista viisikko-tavaraa, leffa taasen oli kirjan jälkeen aika tylsä, sillä elokuvan juoni seurasi täsmällisesti kirjan juonta ottamatta mitään uutta mukaan tai jättämättä mitään pois. Syykin on kaiketi melko selvä, jätät jotain pois niin noin 2 miljardia penskaa huutaa "Ei se noin mennyt!!!" tai jos lisäät jotain, niin toiset 2 miljardia penskaa huutaa "Ei tommosta kuulu olla!!!". Elokuvana siis mielestäni huono, liian kirjamainen varsinkin kirjan lukemisen jälkeen, luultavasti en olisi hirveästi innostunut leffasta vaikken kirjaa olisikaan lukenut. Kirja on sentään kirja ja etenee kuin kirja, elokuva taas on elokuva. Loppuun vielä kohtuu tarkka muistinvarainen lainaus muistaakseni Aamulehdestä viime joulukuulta:"Velho näyttää velho-oppilaalle kaapin paikan." Voitte sitten miettiä että mistä on kyse... :)