Vanha foorumi

Takaisin

ongelma ratkaisuja

Roolipelikeskustelu
kenny 10. marraskuuta 2002 kello 20.38
Kirjoittaja Viesti
kenny linkki 10. marraskuuta 2002 kello 20.38
kenny 10. marraskuuta 2002 kello 20.38 linkki oletteko te koskaan heittäneet mitään ongelma ratkaisuja peleihinne jota pelaajat ovat saaneet miettiä oikein kunnolla...?
Guzmo linkki 10. marraskuuta 2002 kello 22.42
Guzmo 10. marraskuuta 2002 kello 22.42 linkki Koko ajan ja kaiken aikaa. Vai mitä oikein tarkoitat "ongelma ratkaisuja" termillä? "Kumpaa peikkoa lyödä ensin?" :)
kenny linkki 11. marraskuuta 2002 kello 12.54
kenny 11. marraskuuta 2002 kello 12.54 linkki tarkoitin arvoituksia ja puzzleja...
black knight linkki 11. marraskuuta 2002 kello 13.00
black knight 11. marraskuuta 2002 kello 13.00 linkki no kyllähän vain. mutta jotkut ovat aika outoja :-?
Marcus Maximus linkki 11. marraskuuta 2002 kello 13.03
Marcus Maximus 11. marraskuuta 2002 kello 13.03 linkki Puzzlet jakautuvat hyviin ja huonoihin. (Pakollinen alkuprovokaatio). Huonot puzzlet ovat pahimmillaan sellaisia, että niitä mietitään offgamessa tuntitolkulla ja peli seisahtuu kunnes arvoitus ratkeaa. Kaikkein kaameimmillaan tämä tarkoittaa haltiakielisten taikasanojen arvuuttelua kääpiökaivoksen porteilla, mutta esimerkiksi mafia-hitman -peli voi juuttua liian vaikean murhan suunnittelemiseen tunneiksi ja tunneiksi; prosessi joka päättyy käsittämättömän monimutkaiseen suunnitelmaan -- perinteisesti suunnitelma menee vituilleen vaiheessa 3/14, jonka jälkeen homma ratkotaan silmittömällä räimeellä. Onneksi tuli kranaatteja mukaan, sano. Dekkariskenut ovat kaameita, kun istutaan ja odotetaan että joku keksii kuka murhasi kenet jotta peli menisi eteenpäin. Hyvät puzzlet ovat sellaisia, että oikeita ja vääriä ratkaisuja ei ole, mutta jotkut ratkaisut johtavat parempiin tuloksiin kuin toiset. Kun Minä Vedin Koodinvartijapeliä pelin teemana oli jatkuva mahdoton yhtälö: "Haluamme olla alistamiemme barbaarien ystäviä". Pelaajat joutuivat tekemään vauhdissa erittäin tärkeitä valintoja tulenaroissa tilanteissa, osoittamaan hyvän kasvattajan elkein sekä keppiä että porkkaanaa. Poliittisesti hankalan klaanipäällikön raahaaminen riveleistä oikeuden eteen on hankala homma etenkin jos tarkoituksena on olla klaanin varauksettoman ihailun kohteena. Pyrin käyttämään peleissäni noita ylempiä dekkaripuzzleja mahdollisimman vähän, ja noita alempia harmaasävyisiä arvovalintapuzzleja jatkuvasti.
Tupew linkki 11. marraskuuta 2002 kello 13.36
Tupew 11. marraskuuta 2002 kello 13.36 linkki No kyllähän niitä käytetään(jonkun verran eli aika vähän). Jos minä olisin pelinjohtaja niin minä kyllä tekisin puzleja mutta ongelma on siinä, että jos haluaa puzlen niin sitä pitää miettiä oikein kunnolla ja kun sitä alkaa miettiä niin mitään ei tahdo tulla mieleen. Kun minä haluaisin ainakin pistää sellaisen puzlen jota ei olisi pahemmin ollut missään tai ainakin kehittää sen itse eikä vain lainata sitä jostain,sillä jos se puzle on ollut jossain ja joku on nähnyt sen niin heti kun puzle tulee eteen joku sanoo:"ai niin tää on tämä puzle" ja sitten tämä tyyppi ratkaisee sen saman tien.Meidän pj ei kyllä pahemmin käytä puzlej.en halua loukata häntä mutta hän ei usein jaksa hirveän paljon suunnitella miten käy peleissämme eli hän vain katsoo kitrjasta tapahtumia tai heittää jotain hatusta pelin aikana joten puzleja tulee erittäin harvoin.Joskus tietenkin tarvitaan joitain todella maagisi voimia että jotkut puzlet onnistuisivat ja niitä "voimia" ei välttämättä saa olla Gloranthassa.Tai ainakin meidän pj on sellainen joka johdattelee ihan sitä virallista Gloranthaa eli hän ei (tai en ainakaan muista) koskaan muokkaa Gloranthaa jossa pelaamme.Toivottavasti selitin tarpeeksi selvästi.