Vanha foorumi

Takaisin

Kannattaako ostaa?

Roolipelikeskustelu
Olorin 21. lokakuuta 2002 kello 9.14
Kirjoittaja Viesti
Olorin linkki 21. lokakuuta 2002 kello 9.14
Olorin 21. lokakuuta 2002 kello 9.14 linkki Pääsen pian käymään Tambereen fantsussa ja olen ajatellut joitakin hankintoja, mutta ajattelin kuitenkin kysyä. Eli kannattaako hankkia Auringon kreivikuntaa? Ja toiseksi, jos voisitte kertoa jotakin CoC:sta, tietoni siitä ovat aika olemattomat, ts. tiedän vain että se on kauhurope.
Thorinir linkki 21. lokakuuta 2002 kello 9.18
Thorinir 21. lokakuuta 2002 kello 9.18 linkki kyllä minun mielestäni kannattaisi kokeilla. Ainakin jos on kiinnostunut tuollaisesta. Itse varmaan ostaisin tai jäisin odottamaan että se tulee vaikka johonkin kirjastoon ja vaikka lainaisin ja kokeilisin miltä se vaikuttaa.
Guzmo linkki 21. lokakuuta 2002 kello 10.18
Guzmo 21. lokakuuta 2002 kello 10.18 linkki Auringon kreivikunta on erittäin hyvä kirja. Monipuolisia seikkailuja tarjolla ja kreivikunta hyvin kuvattuna. CoC on chaosiumin kauhurope vähän RQ:n kaltaisilla säännöillä. Lähinnä tarkoitettu 1800-1900 luvun miljööseen, jossa lattialuukkujen alta paljastuu salaseuroja ja inhottavia lonkerohirviöitä. Kauhuropet vaativat peliporukalta vähän enemmän (jotta tunnelma olisi oikea) ja CoC:ssa taitaa tapana olla, että useimmat hahmot ajautuvat lopulta A) hulluiksi B) demonien masuun.
AeA linkki 21. lokakuuta 2002 kello 11.28
AeA 21. lokakuuta 2002 kello 11.28 linkki CoC:sta vielä sen verran että IMAO se on huonoin kauhu*rope* mihin olen törmännyt: soveltuu lähinnä one-offeihin joissa käy lovecraftiaanisesti. Jos mielenterveydellä ja kauhuelementeillä kikkailu kuitenkin kiinnostaa, niin kokeile Unknown Armiesia, siinä on vähintään monipuolisempi mielenterveyssysteemi ja *gasp* ihan oikeasti mahdollisuuksia pelaajienkin sotkeutua yliluonnolliseen ilman että se on samalla viimeinen kerta. Eikä pelimekaniikka rasita liikaa. :-)
Larppa linkki 21. lokakuuta 2002 kello 12.14
Larppa 21. lokakuuta 2002 kello 12.14 linkki joo Suosittelen lämpimästi Auringon kreivikuntaa, siinä on hyviä valmis seikkailuja jonkin verran ja niitä pystyy liittelemään toisiinsa!!! Tuosta CoC:sta ei oo henkilökohtaisia kokemuksia, mutta ystäväni on pelannut sitä ja sano et on ihan mielenkiintoinen rope ja et tuo vaihteluu muihin!!!
Vash the Stampede linkki 23. lokakuuta 2002 kello 13.30
Vash the Stampede 23. lokakuuta 2002 kello 13.30 linkki Joku kysyi toisella palstalla erilaisista pelitavoista, esm onko joku pelannut jotain maajussia tai majatalon omistajaa. Eikös Auringon kreivikunnassa ole mahdollisuus(no missäpä ei olisi) ruveta joksikin farmariksi? Ainakin olen kavereiltani kuullut surullisen kuuluisia tarinoita Ragnar Ruispellon ja Gambol Ohrapellon seikkailuista Auringon kreivikunnassa. Niiden tarinoiden aiheuttamat muistot eivät ikinä jätä minua rauhaan, vaan vainoavat minua hautaan saakka... :cry: Mutta asiaan, kai se ihan hyvä paketti on.