Vanha foorumi

Takaisin

Puolisoista

Roolipelikeskustelu
Chividal 1. lokakuuta 2002 kello 9.35
Kirjoittaja Viesti
Chividal linkki 1. lokakuuta 2002 kello 9.35
Chividal 1. lokakuuta 2002 kello 9.35 linkki Kun nyt roolipeleistä on kyse niin monilla on (on ollut) varmaankin hahmo jolla on vakituisempi suhde tai on jopa naimisissa. Kertokaapa omia mieleipiteitänne ja kokemuksianne aiheesta. Tässä oma tarinani: Peli on RQ ja maailma Glorantha. Hahmoni Chividal oli naimisissa Chanala Arroyn papittaren Adaran kanssa. Kaksi lasta ja onnellinen avioliitto sitten meinasi tappaa hyvän hahmon pelin, joten enemmän ja vähemmän dramaattisten käänteiden kautta Chividal on taas aktiivinen osa seikkailijaseuruettamme. Seikkailla kun piti, niin aluksi Adara oli osa porukkaa, mutta tahtoi aina unohtua ja jäädä pimentoon (tästä on erittäin dramaattinenkin esimerkki :lol: ). Lapset taas olivat melko lailla viimeinen naula arkkuun. Kuka vastuuntuntoinen isä lähtisi seikkailemaan ilman HYVÄÄ syytä ja erittäin harvoin. Saisihan sitä pari lapsenryöstöseikkailua, mutta kolmas olisi varmasti jo farssi. En sen kummemmin ala selvittämään, miten nykytilanteeseen päädyttiin, mutta nyt Chividal ja Adara eivät ole siis enää yhdessä. Eivät ole ainakaan vielä virallisesti eronneet, mutta lähes. Adara asuu Pavisissa Real Cityssä ja tällä hetkellä itse olemme lähellä Valkovallia. Suhteet ovat sinänsä kunnossa, että asiasta on keskusteltu asiallisesti ja Chividal ottaa osaa lapsensa (enää elossa vain toinen) kasvatukseen kuten on paikalla. ELI: Omassa pelissämme asia ei toiminut. Entäpä teillä. Kyllähän se erilaista pelaamista varmasti on (ja oli), mutta oma pelityylimme on enemmän sitä seikkailua ja siinä sen olemme päättäneet pitää.
Tupew linkki 1. lokakuuta 2002 kello 15.30
Tupew 1. lokakuuta 2002 kello 15.30 linkki No meidän pj pistää ehkä vähän liikaakin seksuaalisuutta/parisuhteita peleihimme.Kyllä ne ihna okei on mutta kyllä niilläkin pitäisi joku raja olla. Tässäpä minun kokemus(niitä on tosin useampia).Peli on RQ ja maailma Glorantha :).Tyyppini oli yhden kauppiaan(naispuolisen)henkivartia ja kun se pelasti sen yhdeltä salamurhaajalta niin sitten alkoi jyystäminen/parisuhde (miten sen nyt ottaa) mikä tarkoitti sitä että aina kun tuli yö(siis gloranthassa,ei meidän maailman yö) niin hahmoni meni aina sänkypuuhiin.Ja syntyipä siitä kaksosetkin ja kaikkea kivaa. Mutta nyt tuoreempi tapaus.Hahmoni voitti karkoiran kisat ja sai palkinnoksi kauniin naisen(ne joilla on auringon kreivi kunta kirja,tietävät varmaan mistä on kyse)mutta juuri ennekuin oli se viimeinen kisa(naistenvalinta)niin tyyppi huijattiin niin että siitä tuli kaaoksen tahraama.No elin selibaatissa koska en tahtonut että lapsesta tulisi kaaoottinen kun se lapsi joka siitä olisi syntynyt olisi ollut Ernaldan siunaama ja kaikkea kivaa niin ei olisi oikin sopinut että siitä tulisi kaaoottinen.Kukaan pelaaja ei myöskään tiennyt että olen kaaoottinen edes pelien ulkopuolella.No sitten se nainen kyllästyi kun ei saanut hahmoltani (ai niin, se nainen oli siis eph) ja se rupesi vikittelemään toisen pelaajan hahmoa.Mutta kun se kaaoottisuus paljastui niin syttyi porukan sisäinen "sisällis sota" jossa peliporukan tyypit alko hakkaamaan toisiaan.Niiden pelaajien hahmoista vain yksi tiesi siitä kaaootisuudesta + se eph nainen tiesi(kun parin hahmot kuoli ja kaksi hahmoa lähti pois).Kun pelaajat sai uusia hahmoja niin toisen pelaajan hahmo alkoi muhinoida sen naisen kanssa.Myöhemmin tämä sama hahmo alkoi kinnostua porukan toisesta naisesta joka oli pelaaja ja sitten se eph loukkaantui ja niin edespäin.Ja sitten se yksi pelaaja hahmo joka vielä tiesi siitä että oon kaaoottinen, muhinoi sen eph naisen kanssa vain "lohduttaakseen" häntä. Hirveää draamaa koko kamppanja ollut. Ja sitten yhdessä pelissä (jossa olen vain minä pelaamassa) jossa minulla on muikkeli joka on thanin noviisi ja se hässii yhden thanatarin tuomitun kanssa :-?.Ja se on antanut kyllä monille muillekkin miehille(siis se jota pelaan,ja sekin on vasta 15 vuotta(vai oliko se 16 vuotta). Muuten meillä kyllä toimii ihan hyvin nämä parisuhde jutut aika hyvin.Mutta niitä voisi olla kyllä pikkuisen vähemmän.Ja kyllähän se on järkevää(siis olla parisuhde pelissä)nimittäin onhan se ihan luonnollista ihmisille.
Guzmo linkki 1. lokakuuta 2002 kello 20.30
Guzmo 1. lokakuuta 2002 kello 20.30 linkki Meillä parisuhteet pelissä on jäänyt siihen, että yksi hahmo loi suhteen succubukseen (sic) ja toinen hahmo etsii kiivaasti itselleen morsianta ympäri Dorastoria (paljon halukkaita broita kyllä tarjolla) :wink: Kunnot saippuaoopperat teillä Tupew :)
Olorin linkki 2. lokakuuta 2002 kello 8.55
Olorin 2. lokakuuta 2002 kello 8.55 linkki Eli peli RQ, ja maailma tämä meidän oma telluksemme, paikkana Pietari. Ollaan kaverin kanssa Coca-Cola Corporationin salaisia asiamiehiä(secret agent man). No tämä kaverin hahmo on kihloissa ja vauvakin on tulossa ja se työ nyt ei ole mitään turvallista sisätyötä jotenka on useammankin kerran joutunut kuulemaan että missäs sitä on luuhattu jne. Eli ihan peruskamaa, mutta tuntuu että kaverilta alkaa mennä hermot sen muijan kanssa. Onpa sitä ollut epäilyjä että se olisi pettänyt yhden työkaveri/naapuri kanssa. Muutenkin koko homma opn välillä vähän vainoharhasta.
Qroqor linkki 2. lokakuuta 2002 kello 18.15
Qroqor 2. lokakuuta 2002 kello 18.15 linkki Kyllä parisuhteet voisivat tuoda jotain elämää peliin.Ryhmästä huolimatta. (HUI NAINEN! :| ) Kuitenkin tapaus ei saa olla liian rauhallinen niin kuin edellä huomattiin.
TypoDemon linkki 3. lokakuuta 2002 kello 14.31
TypoDemon 3. lokakuuta 2002 kello 14.31 linkki Qroqor: "Kyllä parisuhteet voisivat tuoda jotain elämää peliin.Ryhmästä huolimatta. (HUI NAINEN! ) Kuitenkin tapaus ei saa olla liian rauhallinen niin kuin edellä huomattiin." Mielestäni nainen(/mies) voi olla ihan minkälainen tahansa. Se että sopiiko se kovinkaan hyvin peliin muuten voi olla aika ongelmallista. Jos pelissä ei olla mitään super mättöjä, niin ehkä joku rauhallisempikin puoliso sopii vallan mainiosti. On myös mahdollista että puoliso on sellaista tyyppiä, että jää pitämään kotia kunnossa kun mies menee hakemaan maailmataan elantoansa. Tälläinen suhde voisi olla aikalailla avoin, eikä välttämättä tarvittaisi minkäänlaista sitoutumista. Mielestäni on myös hyvä ottaa huomioon, että kaikki hahmot eivät välttämättä juuri silloin ajattele "PErkules kun toi ei sitten sovi yhtään peliin toi muija", jos joku kaunis ja nuori naikkonen sattuu tulemaan vastaan. Seikkailioille vakituinen avioliitto on aika ongelmallista, jos molemmat osapuolet eivät matkaa samassa ryhmässä, eli neuvoni seikkailijoille ketkä haluavat puolison, niin koittakaan löytää itsellenne joku ketä on seikkailunahluinen, eikä rupea heti valittamaan jos tulee pieniäkin vastoinkäymisiä. Plussana vielä on se, että mitä kokemuksia minulla seikkailevista naisista ropeista/kirjoista/elokuvista/TV sarjoista, niin he tuppaavat olemaan perkuleen kauniita, nuoria ja kovia taistelemaan. Tosin voipi olla, että ehkä tälläiset seikkailiattaret ovat vähän harvemmassa kuin ne seikkailiattaret jotka eivät ihan vedä vertoja heidän ulkoisille muodoilleen/iälleen. Miespuolisia seikkailijoita sitten löytyykin jokaista mallia ja sortti aiaka varmasti lähimmästä hyvin varustetusta majatalosta. Mitä itselläni on kokemusta parisuhteista roolipeleissä sijoittuvat irkkiropeihin. Kummassakin tapauksessa puoliso on ollut toinen pelaajahahmo. Kumpikaan avioliitto ei pelin aikana ole kokeunut kovinkaan hyviä hetkiä, toinen ei varmaan edes ole kokenutkaan sellaisia... En nyt niistä tänne jaksa vielä krijoitella kun ovat kestäneet varsinaisessa pelissä niin vähän aikaa, ja toinen avioliitto tulee luultavasti loppumaankin tässä lähiaikoina... Omista ja muiden tänne krijoittamista kokemuksista voin havaita, että peleissä olevilla avioliitoilla ei kyllä valoisaa tulevaisuutta ole. :( Tämä on jokseenkin ikävää, mutta ei sille sitten vaan voi mitään. Tässä lopussa tuli mieleen eräs rakkaussuhde joka on varmasti pysyvä koko pelin ajan... Ison mättöbarbaari hahmon ja hänen aseensa välinen suhde. :) Siitä tiukempaa suhdetta ei voi olla, ja niitä kahta ei sitten voi erottaa toisistaan muuta kuin irroittamalla barbaarin kädet hänen kropastaan. Ps: tuli nyt kirjoitettua kaikenlaista BS ku ei oo tässä pitkään aikaan tullut kirjoitettua mitään. Noh. Toivottavasti ketään eis sitten suutu, kun en jaksaisi ruveta väittelemään taas kaikenlaisista asioista.
Tupew linkki 3. lokakuuta 2002 kello 17.16
Tupew 3. lokakuuta 2002 kello 17.16 linkki Olen Typodemonin kanssa sama mieltä.puolisi voi olla mielestäni minkälainen tahansa, mutta kuinka hyvin se sopii peliin on sitten toinen juttu.Minä pidän kuitenkin sellaisista puolisoista(naisista)jotka ovat "heiveröisiä"eli sellaisia jotka eivät ole mättäjiä/kautta pirun hyviä taistelioita.Nimittäin vaikutta aika nololta(tavallaan)kun vaimo pelastaa miehensä. EPH:t toimii mielestäni paremmin puolisoina kuin pelaajat.Toki olisi hauska saada peliporukkaan toista sukupuoltakin edustavia pelaajia :-D.Kun nais puoliset pelaavat (ehkä) vähemmän kuin miespuoliset ja naispuolisia pelaajia on ehkä muutenkin vähemmän(älkää naispuoliset sitten valittako jos olen liian sovinistinen tai jotain sellaista).meidän peleissä yleensä vaimo on matkannut mukana, kuten juuri se että hahmoni on naispuolisen kauppiaan henkivartia ja kun se tekee kauppa matkan niin hahmoni matkaa mukana häntä suojellen ja "piristäen" :-D. Mutta kun meidän pj:llä on sellainen taipumus että jos joku pelaaja ei ole paikalla niin pj pistää aina sen puuttuvan pelaajan hahmon vikittelemään toisen hahmon vaimoa.Ja sitten kun seuraavana päivänä puuttuva pelaaja saa tietää että on mennyt vikitelemään toisen vaimoa ja saanut siten turpaansa, niin pelaaja alkaa valittaa:"en mä ois halunnut noin tehä".Valitus kestää päivän ja pj vastaa kylmästi:"älä valita".Näin siis meillä, mutta ompa tullut huomattua että kaikkien pelaajien pitäisi olla paikalla kun pelataan. [quote:9915559a50="TypoDemon"] ja toinen avioliitto tulee luultavasti loppumaankin tässä lähiaikoina...[/quote:9915559a50] eikö se loppunut jo :) (en oo ihan varma mutta ymmärsin niin että se loppu jo tai ainakin se loppuu ihan just.No mutta tämä ei taida kuulua enää aiheeseen). PS:TypoDemon vaikka en mode ole niin luulen että kukaan ei suutu noin hyvästä viestistä.
Northstar linkki 4. lokakuuta 2002 kello 6.00
Northstar 4. lokakuuta 2002 kello 6.00 linkki Eihän naisen tarvitse varreltaa olla mikään kauhea lihaskimppu ollakseen "mahtava". Heiveröisessä ruumissa voi piillä uskomattomia henkisiä voimia, eli voihan nainen olla mahtava shamaani taikka velho esimerkiksi ja olla ilman brutaalia voimaakin voimakas. Vastakohdathan monasti voivat täydentääkin toisaan hyvin ja parisuhde voisi toimia ihan mukavastikin. Molemmat saavat olla vuorollaan sankareita...
Tupew linkki 4. lokakuuta 2002 kello 6.42
Tupew 4. lokakuuta 2002 kello 6.42 linkki [quote:c6836647f5="Northstar"]Eihän naisen tarvitse varreltaa olla mikään kauhea lihaskimppu ollakseen "mahtava". Heiveröisessä ruumissa voi piillä uskomattomia henkisiä voimia, eli voihan nainen olla mahtava shamaani taikka velho esimerkiksi ja olla ilman brutaalia voimaakin voimakas. Vastakohdathan monasti voivat täydentääkin toisaan hyvin ja parisuhde voisi toimia ihan mukavastikin. Molemmat saavat olla vuorollaan sankareita...[/quote:c6836647f5] Jos naisen pitää olla jotenkin hyvä taistelemaan niin kyllä olen Northstarin kanssa samaa mieltä, että nainen olisi shamaani tai velho ja minusta on kyllä sopivaakin että nainen olisi parempi loitsimaan kuin mies ja mies parempi taistelemaan kuin nainen.Luulisin nimittäin että tässäkin maailmassa ovat miehet parempia tappelemaan koska miehethän ovat voimakkaampia :).Mutta löyttyyhän tältäkin planeetalta tietenkin hyviäkin naistaistelioita...Jos on kunfu muijia/kommandoja tai jotain sellaista.
Guzmo linkki 4. lokakuuta 2002 kello 7.00
Guzmo 4. lokakuuta 2002 kello 7.00 linkki [quote:851f968178="Tupew"]Mutta löyttyyhän tältäkin planeetalta tietenkin hyviäkin naistaistelioita...Jos on kunfu muijia/kommandoja tai jotain sellaista.[/quote:851f968178] Niinku Xena ja kumppanit? :) Gloranthassa sentään Maran Gorit ja muut Gorit on hurjempia kuin miestaistelijat. 500 kiloa läskiä nuijatranssissa on pelottava asia :)
Tupew linkki 4. lokakuuta 2002 kello 11.11
Tupew 4. lokakuuta 2002 kello 11.11 linkki [quote:9b732847b0="Guzmo"] Niinku Xena ja kumppanit? :) [/quote:9b732847b0] No luulenpa että Xena ei elä (ainakaan enää jos on joskus elänyt)maassa :).Tarkoitin siis, että nykyajalla joitain naisia saatetaan kouluttaa sellaisiksi kung-fu taisteloiksi.En siis tarkoittnut myyttisiä/historiallisia naistaistelioita.No kuinka moni haluaa maran gorin papittaren vaimokseen :).Täytyy olla varmaan(luulisin) aika viileä hemmo joka ottaa maran gorin papittaren vaimokseen :smokin: (saatan olla nyt väärässä,mutta itse olen saanut tällaisen käsityksen).
Guzmo linkki 4. lokakuuta 2002 kello 11.59
Guzmo 4. lokakuuta 2002 kello 11.59 linkki [quote:c01d5f7011="Tupew"]No kuinka moni haluaa maran gorin papittaren vaimokseen :).Täytyy olla varmaan(luulisin) aika viileä hemmo joka ottaa maran gorin papittaren vaimokseen :smokin: (saatan olla nyt väärässä,mutta itse olen saanut tällaisen käsityksen).[/quote:c01d5f7011] Maran Gorin papittaret taitavat joutua elämään selibaatissa tai sitten harrastavat vain lihallisia suhteita. Miespalvojia taidetaan myös jossain määrin kuohia. Tarkemmin asiasta kerrotaan ainakin Tarsh in Flames & In Wintertop's Shadow kirjoissa. Mies ei missään nimessä ota Maran Goria vaimokseen vaan Maran Gor raahaa miehen luolaansa 8-)
Dovas linkki 5. lokakuuta 2002 kello 11.05
Dovas 5. lokakuuta 2002 kello 11.05 linkki [quote:db6cf9fbfb="Tupew"] Minä pidän kuitenkin sellaisista puolisoista(naisista)jotka ovat "heiveröisiä"eli sellaisia jotka eivät ole mättäjiä/kautta pirun hyviä taistelioita.Nimittäin vaikutta aika nololta(tavallaan)kun vaimo pelastaa miehensä ... (älkää naispuoliset sitten valittako jos olen liian sovinistinen tai jotain sellaista)[/quote:db6cf9fbfb] No löytyykö selkärankaa ja rohkeutta sitten perustella jollekin naispuoliselle näkemyksiään jos ja kun tällä foorumilla mahdollisesti tulee tilanne jossa joku naispuolinen tivaa perusteluja?? Keskustelu on oikeus täällä ja ainoa työkalu. Ymmärrän että omista pelillisistä mieltymyksistähän sinäkin Tupew kerroit, mutta jotta keskusteluun foorumille (ja "toisaalla" Kalikosiin) saataisiin sitä toivottua naisnäkökulmaa ja monipuolisuutta, ei karvainen, hikinen ja lihaksia pullisteleva, säälittävän chauvinistinen itse itsensä etuoikeuttava ajatusmaailma ainakaan edistä sitä. :wink: Älä nyt loukkaannu tai käsitä sitä väärin, mutta joukossa joskus se ilmapiiri saattaa muuttua vähän sisäpiiri jutuksi. Tottahan se on että foorumilla ja Kalikosissa on suurin osa äijiä... Kalikosiin ja foorumille tekisi helkkarin hyvää saada naispuolistakin ropekansaa, varsinkin kun free formeissa ja peleissä niille usein on ollut hyvin tärkeitä rooleja. Kuvitella nyt sitten jotain kaljamahaista, koff-paitasta sänkileukaa, jolla huuruiset silmät harottaa vinojen rillien takaa - joksikin valtaa omaavaksi ja kauniiksi Ernaldan feathered horse queeniksi tai Eirithan sacred herd queeniksi... 0]
Dovas linkki 5. lokakuuta 2002 kello 11.27
Dovas 5. lokakuuta 2002 kello 11.27 linkki Babeesterit ja maranithan ovat siis todella hurjan luokan sotureita. Pahatapaisia riehujia, viinaa voi mennä paljonkin ja kirveistä roikkuu tusina leikattuja kaluja. :smokin: Harvemmin ne varmaan niitä naimisiin menijöitä ovat. Miehet ovat tavallisesti vihattuja heidän keskuudessaan ja aika hyvä kuvaus "gor`eista" on varmastikin naispuolinen vastine epäsosiaalisille äijä-berserkeille... Maran Gor, Ty Kora Tek ja Babeester Gor ovat maa-pantheonin ns. pimeä puoli ja niiden "vastakohta" ovat "valoisan" puolen Ernaldat, Asreliat, Voriat ym. Babeester Gorit ja nuohan suojelevat Ernaldan ja muiden maa-kulttien temppeleitä. Useimmiten "pimeältä" kääntyminen "valoon" (hyvyys) on vaikeampaa. Eroista huolimatta niitä ei pidetä sen koommin minään "vihollisina" toisilleen...
Dovas linkki 1. marraskuuta 2002 kello 18.41
Dovas 1. marraskuuta 2002 kello 18.41 linkki Oli nyt kyllä aivan pakko kaivaa tämä aihe esille, vaikka toivonkin että väki on toivottavasti unohtanut mitä typeryyksiä kirjoitin edellä. Painanut mieltä pitkään, mutta "pyromaani palaa rikospaikalle" ja pyytää julkisesti anteeksi Tupewilta (vaikka olemme jo henkkoht sopineet sen[?]). Olin idiootti. |I Äh, joskus sitä tajuaa liian myöhään ettei ei pitäisi lainkaan joinain päivinä avata suutaan joka asiasta.
Tupew linkki 1. marraskuuta 2002 kello 19.18
Tupew 1. marraskuuta 2002 kello 19.18 linkki (off topiccia) No ei tarvitse enää anteeksi pyydellä.Mutta jos asia jäi vaivaamaan niin mikäs siinä mutta en minä sitä viestiä niin erikoisen loukkaavasti ottanut. Eikä sinun tarvitse itseäsi haukkua.Mielestäni tämä foorumi on tarkoitettu mielipiteiden kertomista varten.Eli eipä tässä mitään (edelleenkään :))
Herbert linkki 1. marraskuuta 2002 kello 20.46
Herbert 1. marraskuuta 2002 kello 20.46 linkki Meidän RuneQuestissa taas pelaajat ajattelevat liikaa nais juttuja.Ensimmäinen tavoite on heti pelin alettua aloittaa kunnon kapakka tappelu ja sen jälkeen sänkyyn.Tämän tavoitteen jälkeen ajatellaan tois sijaiset asiat kuten seikkaileminen. Voi elämä! :-D
Tupew linkki 2. marraskuuta 2002 kello 19.01
Tupew 2. marraskuuta 2002 kello 19.01 linkki [quote:a9b8a2d117="Herbert"]Meidän RuneQuestissa taas pelaajat ajattelevat liikaa nais juttuja.Ensimmäinen tavoite on heti pelin alettua aloittaa kunnon kapakka tappelu ja sen jälkeen sänkyyn.Tämän tavoitteen jälkeen ajatellaan tois sijaiset asiat kuten seikkaileminen. Voi elämä! :-D[/quote:a9b8a2d117] Meillä pelaajat ei välttämättä tavoittele naisia mutta pj hoitaa naisen väkisin.heti seikkailun alussa joku nainen tulee kiehnäämään viereen.Meidän pj:lle on joku pakko mielle että jokaisella on oltava nainen. Kuten meidän porukassa on käynyt niin että yksi nainen on ollut jo kolmen miehen kanssa.Ensin se on yhden vaimo sitten jättää miehensä ja menee toisen luo ja sitten kun se on ollut jo jonkun aikaa sen seuraavan kanssa ja sen hahmon (johon se nainen on kähmässä) pelaaja on poissa ja pj pelaa poissaolevan hahmoa ja menee sillä kurkkimaan jotain toista naista ja sitten se nainen jättää sen miehen j amenee heti porukan toisen miehen luo. Tajusitteko. Pistää ihmetyttämään että miksi se porukka vielä hengaa keskenään kun jokainen pettää jokaista(siis näin seksuaalisesti).
Qroqor linkki 3. marraskuuta 2002 kello 9.58
Qroqor 3. marraskuuta 2002 kello 9.58 linkki Itse olen kyseisessä Herbertin mainitsemassa pelissä pj:nä ja minusta oli jopa hauskaa seurata ryhmän toilailua kyseiseisen vituttavan naisen kanssa.Varsinkin kun eräs pelaaja ottaa nokkiinsa jokaisesta loukkauksesta joka tulee NPC:eiden suusta.Tämä aiheutti esim kapakkatappelun ja kyseisen pelaajan hahmon kuoleman. Tuo kummasti väriä peliin...
Nimlas Dagorewen linkki 4. marraskuuta 2002 kello 19.43
Nimlas Dagorewen 4. marraskuuta 2002 kello 19.43 linkki Imho erilaiset parisuhteet tuovat kummasti väriä peliin kuin peliin, onhan kyseessä yksi ihmisten voimakkaimmista piirteistä. Toisaalta tuossa vaanii hyvät mahdollisuudet pilata koko tunnelma jos porukasta sattuu löytymään kaveri joka ei halua/kykene hyväksyä romantiikkaa pelissä. Puolisoehdokkaista en oikein osaa sanoa kumpi on parempi, npc vaiko pc, riippuu jälleen aivan liikaa kulloisesta pelistä & tilanteesta. Npc:n hyviä puolia on tietty että GM voi rauhassa miettiä mihin suuntaan nykii suhdetta jos sillä on suurta vaikutusta juonelle esim. paikallinen aatelinen iskee silmänsä hahmoon. Pc on taas sinänsä parempi että pysyy porukan mukana, nykyaikaan/tulevaisuuteen sijoittuvissa peleissä ei niin kriittistä mutta fantasia maailmoissa ei ole puhelinta tai toimivaa postia millä pitää suhdetta käynnissä. Tietty telepatia loitsut korvaavat tuon ongelman mutta ainakaan itse en pitäisi ideasta että pitää varoa mitä ajattelee ettei vahingossa lähetä ei toivottua materiaalia kumppanille. Maailmat joissa vapaa teleportaatio on mahdolista ei olekkaan sitten väliä että missä kumppani majailee. Kamppanjassa missä itse olen pelaajana, (RQ Glorantha ~1620) ei ole paljoa romantiikkaa viljelty. Tähän tietty saattaa 'hieman' vaikuttaa se että porukka on tämä normaali friikki-sirkus (BG, Urox, CA/'maagi', Hunchen & Orlanth). ^_^ Onhan noita yhden illan juttuja ollut enemmänkin mutta niistä ei ole suurempaa draamaa kehittynyt. Itse pelaamani Babsin kohdalla ei ole tullut kuin yksi vihjaus makuuhuoneen puolelle siirtymisestä, homma tyssäsi tosin siihen kun nuorukaiselle selitettiin (ilman väkivaltaa tosin) mitä mieltä BG on miehistä & mihin niitä voi käyttää. Urox taasen köyrisi varmaan jokaisen kanssa mikä vain kammariin suostuu tai ei pääse karkuun juoksemaan. <g> CA/'maagi' taitaa kerätä porukan naistenmiehen tittelin, ukko ei jahtaa aktiivisesti kumppania mutta tähän mennessä on saanut 'riittävähkön' selkeitä vinkkejä useamminkin kuin kerran. Hunchen taasen möyryää mettässä joten sen saavutuksista ei ole mitään tietoa. Orlanthin seuraajastakaan ei ole vielä saatu selville että mitä ukko on miehiään mutta eiköhän tuokin sitten jossain vaiheessa selvinne. Lopuksi kokonaan asian vierestä tuohon naisten & miesten pelaamien nais-hahmojen eroihin. Itselleni ei ole merkitystä onko hahmon pelaajana mies/nainen kunhan hahmo itsessään on 'tasapainossa' maailman kanssa. Itse olen GM:nä Shadowrunissa jossa pelaa kummankin sukupuolen edustajia & mitä tähän mennessä olleista naishahmoista voi sanoa niin jos en tietäisi kuka ko. hahmoa pelaa arvaus pelaajan sukupuolesta menisi väärin viisi kertaa kuudesta hahmon toilailujen/kuvauksen/taustan perusteella. Pitäisiköhän sitä sanoa että on ollut hyvinkin onnekas peliporukoiden suhteen. ^_^
Diaidis linkki 7. joulukuuta 2002 kello 21.27
Diaidis 7. joulukuuta 2002 kello 21.27 linkki heh heh ihmissuhteita roolipeleihin! Meidän porukassa ne on jääneet maininnan asteelle. Eihän siitä mitään tule kun toinen jätkä selittää sulle mitä hänen hahmo tekee vietelläkseen naisen ja itse yrität pelata vastapuolena olevaa eph naista. Tulee hinttifiilis samantien. Ei tule mitään. Kaikki ovat olleet samaa mieltä. (ehkä meidän pitäisi päästä yli homofobian ensin, sitten ehkä) :o joskus teineinä jotkut kokeilivat nais ph :ta muttei siitä mitään tule. Ei tiedä miten naiset käyttäytyvät oikeasti, niin ei pelaa sitten. Naiset muuten PELAAVAT IHAN ERI tavalla hahmojaan kuin jätkät. Meidän peleissä se oli yhtä rintsikoiden perässä juoksemista :roll: ja piiiiitkiä keskustelusessioita kuka teki missä ja milloin. (silloin muuten pystyi pitää ihmissuhde keskusteluja pitää ihan hyvin) Kyllä sen Ropen pitää pysyä vanhassa kunnon Conan ihmissuhteissa! Omallakin hahmollani on vissiin kersoja ties missä, ehkä... jaaa... who cares! it's a GAME! Oikeassa elämässä on aivan liikaa noita ihmissuhteita, EI NIISTÄ NAISISTA SAA SELVÄÄ! :lol: (nyt kyllä setä rupesi paasaamaan, hävettää)