Vanha foorumi

Takaisin

Parannus

RuneQuestin säännöt
Anonymous 27. heinäkuuta 2001 kello 12.20
Kirjoittaja Viesti
Anonymous linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 15.52
Anonymous 26. kesäkuuta 2001 kello 15.52 linkki Jotain haluisin kysyä teiän parannuksista. Ensinnäkin: kuinka helppo on saada ns. parannus yrttejä (parantaa tietyn määrän kokonis kestoa)? Toiseks: miten henkiloitsu parannus.. miten monta ketaa sen voi heittää samaan haavaan?
Anonymous linkki 25. kesäkuuta 2001 kello 23.49
Anonymous 25. kesäkuuta 2001 kello 23.49 linkki Wraith: "Ensinnäkin: kuinka helppo on saada ns. parannus yrttejä (parantaa tietyn määrän kokonis kestoa)?" Aikaisemmin puhuimme yrteistä henkiin herätyksen yhteydessä... Kerpissä on listat saatavudesta ja hinnoista.. voin laittaa tänne esimerkkejä jos haluat... Wrait: "Toiseks: miten henkiloitsu parannus.. miten monta ketaa sen voi heittää samaan haavaan?" Niin kauan kun on taikapisteitä... :smile: Ps: tästä tulee mieleen että piti tehdä se eläin kohtaamis taulukko....
Nysalor linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 7.14
Nysalor 26. kesäkuuta 2001 kello 7.14 linkki [i:a65fc31730] Ensinnäkin: kuinka helppo on saada ns. parannus yrttejä[/i:a65fc31730] Sellaisia, jotka toimivat noin vain, ei ole ollenkaan helppo saada. Sen sijaan shamaanit, parantajat ja muut sellaiset saavat kyllä kohtuullisen helposti kerättyä parantavia yrttejä, mutta haavojen hoitaminen niiden avulla vaatii osaamista. Joten kyllä Gloranthasta löytyy parantavia yrttejä, kunhan niitä osaa etsiä. Mistään maagisen nopeista parannusyrteistä en pidä. [i:a65fc31730] Toiseks: miten henkiloitsu parannus.. miten monta ketaa sen voi heittää samaan haavaan?[/i:a65fc31730] Ei ole mitään rajoituksia, kunhan aika ja taikapisteet sallivat. Itse olen pitänyt parhaana sitä, että henkiloitsu Parannus parantaa rodusta riippumatta kaikilta yhtä paljon pisteitä, eikä loitsijan ja parannettavan rotueroilla ole väliä.
Guzmo linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 10.59
Guzmo 26. kesäkuuta 2001 kello 10.59 linkki Yrtit: Parantavat yrtit ja juomat maksaa meillä n. 100-2000l. Riippuu ihan tehosta ja käyttötavasta. Yleensä ei ole tarvinnut moisia ostaa sillä yleisin henkiloitsu on aina ollut parannus 1-2 Parannus loitsu: Voipi heittää samaan haavaan useamman kerran. Kokonaiskestoon tullutta vahinkoa henkitaikuuden parannus ei korjaa. ---------------- - Guzmo
Anonymous linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 16.16
Anonymous 26. kesäkuuta 2001 kello 16.16 linkki Kun pistää vaan miettimään, että jos sillä Parannus-2:lla saa kipeen paikan ihan hyvin kuntoon, niin mitä tekee jollain Parannus-4:lla? Ehkä NPP-iskunopeus+2 iskuhetkeä nopeempi tapa, mut ei se oo sen vaivan ja rahan ja vapaan ÄLYn arvosta.
Nysalor linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 13.21
Nysalor 26. kesäkuuta 2001 kello 13.21 linkki [i:331776dc03] Kun pistää vaan miettimään, että jos sillä Parannus-2:lla saa kipeen paikan ihan hyvin kuntoon, niin mitä tekee jollain Parannus-4:lla?[/i:331776dc03] Jos osumapaikka tarvitseekin enemmän kuin kaksi pistettä parannusta, niin onhan toki kätevämpää heittää Parannus 4. Aikaa tuhlautuu vähemmän, eikä onnistumisen kanssakaan tarvitse tuskailla kuin kerran. Kyllähän jokaisella kunnollisella henkitaikuutta käyttävällä parantajalla on usean pisteen Parannus. Toki hän voi sitten heittää pienemmän Parannuksen, jos haava ei tarvitse enempää. Eli Parannus 4 -loitsun osaava voi heittää myös halutessaan Parannus 2:n.
Guzmo linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 20.04
Guzmo 26. kesäkuuta 2001 kello 20.04 linkki Riippuu ihan minkälaisilla henkitaikuus säännöillä pelaa, mutta jos lähtökohtana on se että yksi loitsu vuorossa niin onhan parannus-4 jo huomattavasti parannus-2:ta parempi. Ja jos toinen on kuolemassa niin silloin varsinkin se parannus-6+ on tarpeeseen. kämmi kämmi kämmi Onnistu! Parantuu 2 pistettä. kämmi kämmi R.I.P. ..hei sori... ----------------------------- - Guzmo
Anonymous linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 14.39
Anonymous 26. kesäkuuta 2001 kello 14.39 linkki Niin... Taistelun aikana Parannuksen pitäisi olla mahdollisimman hyvä! Koska Meleevuorokin on paljon, ja jos joutuu sitä parannusta laittamaan muutamat meleevuorot niin muutkin saattavat olla silloin jo parannuksen tarpeessa...
Nysalor linkki 25. kesäkuuta 2001 kello 21.12
Nysalor 25. kesäkuuta 2001 kello 21.12 linkki Guzmo: [i:52eeef4b2a] Ja jos toinen on kuolemassa niin silloin varsinkin se parannus-6+ on tarpeeseen.[/i:52eeef4b2a] Jep. Pitäähän Chalana Arroyn yliparantajankin osata Parannus 6, jotta pystyisi tehokkaasti parantamaan maailmaa. Tuskin se on pahitteeksi noviiseillekaan. [i:52eeef4b2a] R.I.P. ..hei sori...[/i:52eeef4b2a] Heh. Hyvä havainnollistus heikon parantamisen vaaroista. :smile: Timppa: [i:52eeef4b2a] Meleevuorokin on paljon, ja jos joutuu sitä parannusta laittamaan muutamat meleevuorot niin muutkin saattavat olla silloin jo parannuksen tarpeessa...[/i:52eeef4b2a] Jep, useita meleevuoroja parannusta odotellessa haavoittunut saattaa vuotaa jo kuiviin. Sen jälkeen tarvitaankin jo Kuolleistaherätystä... :smile:
Ryytman linkki 27. kesäkuuta 2001 kello 4.46
Ryytman 27. kesäkuuta 2001 kello 4.46 linkki siis kai parannus ykösellä voi parantaa vain yhden pisteen per haava vai vai voiko sen heittää monasti samaan haavaan jolloin se parantaa enemmän kuin sen yhden?
Nysalor linkki 27. kesäkuuta 2001 kello 4.59
Nysalor 27. kesäkuuta 2001 kello 4.59 linkki [i:ad5b3043f6] siis kai parannus ykösellä voi parantaa vain yhden pisteen per haava vai vai voiko sen heittää monasti samaan haavaan jolloin se parantaa enemmän kuin sen yhden?[/i:ad5b3043f6] Kyllä sen minusta voi heittää useamman kerran samaan haavaan. Tosin tehokkuus lienee paljon vähäisempää kuin tehokkaammassa Parannus-loitsussa. Kuten jo aikaisemmin on todettu, yhden loitsun heittäminen monta kertaa vie aikaa ja onnistuminen täytyy heittää jokaiselle loitsulle erikseen.
Anonymous linkki 27. kesäkuuta 2001 kello 15.16
Anonymous 27. kesäkuuta 2001 kello 15.16 linkki Jos kehtaisitte laittaa jotain käyttämienne yrttien tietoja, olis erinomaisen mukavaa
Guzmo linkki 1. heinäkuuta 2001 kello 11.54
Guzmo 1. heinäkuuta 2001 kello 11.54 linkki Tässä pätkä tekemistäni alkemian säännöistä. Yhä kesken kyllä, mutta jotain tämän kaltaista olemme käyttäneet pelissä. ALKEMIA Aikaa juoman tekoon menee 1 tuntia per 5%. Kriittisellä juoma on erityisen toimivaa. Esim lisää kestoaikaa. Kompurointi on totaalinen sähläys ja juoma voi tehdä mitä vaan. Ensiksi on juoman tai vastaavan nimi, sitten vaikeasaste joka vähennetään alkemia kyvystä juomaa tehdessä sitten on materiaalien hinta ja lopuksi vaikutus. Parannusjuoma (helppo)        20%        50l. parantaa d4 pistettä Parannusjuoma (normaali)        40%        150l.                parantaa d8+1 pistettä Parannusjuoma (hjyvä)        60%        300l.        parantaa d8+4 pistettä --------------------------- - Gu<mo
Waylander linkki 27. heinäkuuta 2001 kello 12.20
Waylander 27. heinäkuuta 2001 kello 12.20 linkki Toiseks: miten henkiloitsu parannus.. miten monta ketaa sen voi heittää samaan haavaan? Olemme pelanneet siten että alle 10MV:a vanhoja vammoja voidaan parantaa henkitaikuudella siten että seuraavan loitsun on oltava aina edellistä vahvempi jotta se tehoaisi. Ensiapua saa ja kannattaa siis antaa ennen taikuutta, tuleepahan mokomalle kyvylle todellista tarvetta silloin kun ei ole kunnon parantajaa matkassa tai taikapojot on kortilla. |I:/ --> Yli 10MV:tä vanhempiin vammoihin tehoaa ainoastaan yksi henkitaika, jolloin sen kannattaa olla sitten mahd. tehokas. Tietenkin riimutaika Paranna Vamma ja Paranna Ruumis tehoavat AINA.