Vanha foorumi

Takaisin

Automaattiset augmentaatiot

HeroQuestin säännöt
petteri 23. elokuuta 2002 kello 13.35
Kirjoittaja Viesti
petteri linkki 23. elokuuta 2002 kello 13.35
petteri 23. elokuuta 2002 kello 13.35 linkki Barbarian Adventures antoi ilmeisesti suuntaa tulevasta (?) ja esitteli automaattiset augmentaatiot. Ne vähentävät mukavasti noppien heittelyä, mutta pelaajahahmojen käytössä johtavat helposti yliampumiseen, eli siis edgeä ja kykyä buustataan mahdollisimman monella featilla, jonka jälkeen kyky nousee aika roimasti ja edgekin helposti reippaasti yli kympin. Käyttääkö joku muu peliporukka näitä ja minkälaisin kokemuksin?
Grammund linkki 23. elokuuta 2002 kello 16.42
Grammund 23. elokuuta 2002 kello 16.42 linkki Nopan heittelystä on yleensä AINA siis AINA tuloksena miinusta taitoon/edgeen. :-? Joten ei ole omasta mielestäni suurikaan ongelma, jos augmentoit kolmesta eri "laatikosta" taika, fysiikka tai psyyke niin onnea vaan yritykselle. En muista että olisin itse ikinä saanut 4 pointsia enempää boonusta (voi kyllä johtua siitä että olen universumin huonoin nopanheittäjä).
Arkat linkki 23. elokuuta 2002 kello 22.02
Arkat 23. elokuuta 2002 kello 22.02 linkki No mutta korkeilla tasoillahan vasta nuo augmentit napsahtavat. Kun Humakti jonka taikuus- ja taistelukyvyt ovat vaikka sellaiset w2-w3 -tasoa, augmentoi kaikella mahdollisella (Hu the Swordin palvoja 5 featilla ja sitten sillä 1 kyvyllä), niin ainakin omat laskuni antavat sellaiset taidot jotka saavat lähinnä itkemään. Annettiinko Barbarian Adventuresissa säännötkin automaattisille augmenteille? Itse en ole bongannut. Kyllä helkutin hyvä idea, kun mielestäni nopanheitto on hölmö, aikaavievä, ja tehoton tapa. HeroQuestissahan nämä pitäisi sitten olla heti peruskirjassa mukana (noppaa heitetään kun tahdotaan iso augmentti). Miekkataistelu 1w3^10 (Humaktin lahja, rautaa, taika-ase, tms.) 5 Combat-feattia (20w2) - 3x +8, 2x ^4 Eli Miekkataistelu 5w4^18. Onko tämä sitten reilua? Toisaalta esim. Uroxit ja Orlanth Seikkailijan palvojat taitavat käyttää sellaista kolmea, neljää augment-feattia... Ja jos joku kerää sitten esim. Orlanthin alakulteista itselleen kaikki Combat-featit...
petteri linkki 24. elokuuta 2002 kello 13.27
petteri 24. elokuuta 2002 kello 13.27 linkki [quote:efddf0ee8f="Arkat"] Annettiinko Barbarian Adventuresissa säännötkin automaattisille augmenteille? Itse en ole bongannut.[/quote:efddf0ee8f] Joo, eli jokaista täyttä kymmentä kohti saa +1 tai 2 edgeä. [quote:efddf0ee8f="Arkat"] Miekkataistelu 1w3^10 (Humaktin lahja, rautaa, taika-ase, tms.) 5 Combat-feattia (20w2) - 3x +8, 2x ^4 Eli Miekkataistelu 5w4^18. Onko tämä sitten reilua? Toisaalta esim. Uroxit ja Orlanth Seikkailijan palvojat taitavat käyttää sellaista kolmea, neljää augment-feattia... Ja jos joku kerää sitten esim. Orlanthin alakulteista itselleen kaikki Combat-featit...[/quote:efddf0ee8f] Tota hain juuri takaa, eli mitä mieltä olette ja kuinka tohon varsinkin jos se tehdään noiden automaatti sääntöjen mukaan, kun ei pysty epäonnistumaan niin aina täydet buustaukset päällä, vai?