Vanha foorumi

Takaisin

Flawwit ja meritit hahmoilla

RuneQuestin säännöt
Guzmo 8. elokuuta 2001 kello 21.42
Kirjoittaja Viesti
Guzmo linkki 9. elokuuta 2001 kello 19.35
Guzmo 9. elokuuta 2001 kello 19.35 linkki Oletteko käyttäneet hahmonteossa monen ropesysteemin tapaa antaa hahmoille halutessa etuja ja haittoja? Vampiren hienon systeemin jälkeen olen ainakin itse tarjonnut mahdollisuuden ottaa alussa haittoja (kuuro, joku jahtaa), tai etuja (täydellinen tasapaino, epäinhimillisen vahva). Yhdessä vanhassa Maguksen numerossa oli näitä lueteltuna ja Vampiresta sekä GURPS:ta pystyy helposti myös kääntämään RuneQuestille muutamat flawwit. Eiköhän niitä löydy myös netistäkin. Mielestäni nämä haitat ja edut syventävät hahmoja. PJ saa helpolla tehtyä myös sivujuonia hahmojen haittojen takia. - Guzmo
Waylander linkki 9. elokuuta 2001 kello 11.14
Waylander 9. elokuuta 2001 kello 11.14 linkki [i:2945992343] Oletteko käyttäneet hahmonteossa monen ropesysteemin tapaa antaa hahmoille halutessa etuja ja haittoja?[/i:2945992343] Ei ole kovin laajasti tullut käytettyä. Jotkin hahmot olen määritellyt joskus joissain asioissa 'lahjakkaiksi' jolloin heidän kehityksensä jossain kyvyssä tai kategoriassa on ollut nopeampaa. Eräs miekkamestari on uskomaton heiluttamaan bastardiaan mutta täysin kykenemätön opettamaan taitojaan. Ihailen suuresti Rolemasterin taulukoita noista asioista. Siinä on todellinen numeronmurskaus peli! Hyvää vastapainoa Gloranthalle, joskin itse johdan Gloranthaa myös RM:n säännöillä. Meriittejä kertyy tietenkin pelatessa mutta niin myös flaweja tulee sitten pelimyötä kun hahmoille kehittyy Hulluuspisteitä...nuo hulluus taulukot on otettu Warhammerista ja tuntuvat sopivan peliin.
Tero Kaija linkki 8. elokuuta 2001 kello 21.03
Tero Kaija 8. elokuuta 2001 kello 21.03 linkki Itse olen käyttänyt omatekoista etu- ja haittataulukkoa. Omasta mielestäni tällaisten käyttäminen antaa hahmoille lisäväriä, ja täten kaikki hahmot eivät ole aivan tasapaksuja. Tuo taulukko on myös ladattavissa [url=http://koti.mbnet.fi/~terokaij/runequest/tiedostot/erikoistaidot.html]täältä[/url]. Tuossa taulukossa on muistaakseni otettu mallia RM:n vastaavista taulukoista...
Waylander linkki 9. elokuuta 2001 kello 4.32
Waylander 9. elokuuta 2001 kello 4.32 linkki Jotain tuollaista tarkoitin, mutta pelaajani saavat (siis RM:ssä) valita edun ja PJ sitten päättää (tai arvotaan) jonkin flawin. Voisi joskus tehdä RQ:lle jotain vastaavaa jos löytäisi aikaa... |I:/ -->
Guzmo linkki 9. elokuuta 2001 kello 6.46
Guzmo 9. elokuuta 2001 kello 6.46 linkki Paras on varmaan Vampiren & GURP:n kaltainen systeemi eli edut ostetaan kokemuksella ja haitoista saa kokemusta/omainaisuuspisteitä. vampire hahmoni on aika kahjo (enemmän haittoja ja hulluuksia) Ahmija (ihmiset täytyy aina juoda tyhjäksi) Nälkäisenä hyvin herkkä raivostumaan Pyromaani Pakkoliikkeitä hermostuessa Ei ymmärrä nykytekniikkaa Inhoaa yhtä klaania jne.. JJaho, jos teet RQ:lle jonkun systeemin, niin nettiin vaan se muidenkin iloksi. - Guzmo
Waylander linkki 9. elokuuta 2001 kello 20.26
Waylander 9. elokuuta 2001 kello 20.26 linkki [i:20fe6e0b79] JJaho, jos teet RQ:lle jonkun systeemin, niin nettiin vaan se muidenkin iloksi.[/i:20fe6e0b79] Mulla ei ole nettisivuja vielä mutta ilmoittelen täällä jos jotain tulee tehtyä.
Nysalor linkki 8. elokuuta 2001 kello 21.42
Nysalor 8. elokuuta 2001 kello 21.42 linkki Guzmo: [i:05da53c744] Oletteko käyttäneet hahmonteossa monen ropesysteemin tapaa antaa hahmoille halutessa etuja ja haittoja?[/i:05da53c744] Enpä ole kovin paljon, vaikka tietysti jo hahmon luonne itsessään aiheuttaa tiettyjä rajoituksia. Kovin epäluuloinen hahmo ei ystävysty helpolla, joku saattaa rakastaa hevosenlihaa yli kaiken, jne. Haittoja ovat myös Humaktin ja Yelmalion antamat kiellot ja tietysti palvojan täytyy muutenkin pyrkiä toimimaan jumalansa ihanteiden mukaan. Kyllä tällaiset pienet yksityiskohdat voivat antaa hahmolle elävyyttä. JJaho: [i:05da53c744] Mulla ei ole nettisivuja vielä mutta ilmoittelen täällä jos jotain tulee tehtyä.[/i:05da53c744] Laita tänne vain, sillä tuollainen juttu voi olla kiinnostava.