Vanha foorumi

Takaisin

Näön projektio

RuneQuestin säännöt
Anonymous 14. syyskuuta 2001 kello 9.40
Kirjoittaja Viesti
Anonymous linkki 14. syyskuuta 2001 kello 4.41
Anonymous 14. syyskuuta 2001 kello 4.41 linkki Sehän on aktiivinen loitsu, mutta silti mm. Strangers in Praxissa ja Aarnikotkien saaressa on muistaakseni pari esimerkkiä velhoista, joiden kuvauksissa kerrotaan kuinka he tykkäävät kovasti siitä, kun he heittävät ilkeitä loitsuja vihamiehiensä päälle näön projektion kautta. Onko kommentteja tai parempaa tietoa? SiP:ssä on myös tarinantapainen, jossa on jonkun velhon sanoma juttu, jossa sanotaan kutakuinkin, että rakastan sitä, kun voin tappaa toisen kuuden mailin päästä, mutta kuinka hän pystyy sitten kohdistamaan sen loitsun, ellei sitten näön projektion avulla? No onhan tietty lemmikki, mutta oletetaan, että ilman sitä.
Waylander linkki 13. syyskuuta 2001 kello 21.06
Waylander 13. syyskuuta 2001 kello 21.06 linkki [i:19e18fea75] No onhan tietty lemmikki, mutta oletetaan, että ilman sitä.[/i:19e18fea75] Mitä? Eihän lemmikin kautta voi heittää loitsuja..? Eihän? (tiedän että eräs velho lurkkii täällä) :smile:
Anonymous linkki 14. syyskuuta 2001 kello 12.37
Anonymous 14. syyskuuta 2001 kello 12.37 linkki Käyttämissämme houseruleissa ainakin voi. En oikeista ole ihan varma, mutta ei se niin erikoista loppujen lopuksi ole. Velhohan on jatkuvassa ajatuslinkissä lemmikkinsä kanssa, se ei itsessään näköä suo, mutta kuitenkin velhon ja lemmikin suhde on niin läheinen, että periaatteessa se voisi olla mahdollista. Mutta entäs tuo päaihe eli kuinka ne heittelee loitsuja näön projektion kautta mukamas?
Waylander linkki 13. syyskuuta 2001 kello 21.33
Waylander 13. syyskuuta 2001 kello 21.33 linkki No ensinnäkin pelin tasapainon kannalta olisi katastrofi jos velho voisi lemmikin kautta nakella loitsuja! Jokin haukka vaan lentelee ja velho kylvää sen kautta myrkkyä ja halvaannusta onnettomille mörökölleille. Ei kiitos! Tämä liittyy pääaiheeseen siten että näön projektion kautta loitsiessaan velhon on täytynyt käydä paikan päällä itse eli hieman hankalampaa. IMHO velhot voivat heitellä ihan oikeutetusti täten loitsujaan ja niin muistaakseni loitsun kuvauksessa lukeekin. Itse fiilasin tuota projektio hommelia aina niin pitkälle että siitä tuli uusi loitsu nimeltään Varjon projektio, jolloin velho voi lähettää kuvajaisensa käppäilemään maailmaan ja voi siten havaita sen kautta. Intensiteettiä tosin vaaditaan porrastuvasti sen mukaan lisää mitä aisteja haluaa käyttää varjossaan. Mutta ei sen enempää tästä aiheesta täällä...
Guzmo linkki 14. syyskuuta 2001 kello 16.17
Guzmo 14. syyskuuta 2001 kello 16.17 linkki No jos velho näkee kohteensa 6 kilometrin päässä (näon projetio) niin siitä vaan heittämään loitsua kunhan kantomatka riittää (kantomatkaa). Lemmikin kautta spellit? Minulla on kuva, että pelaamme näin. - Guzmo "ikinä GM mistään mitään tiennyt"
Nysalor linkki 14. syyskuuta 2001 kello 9.40
Nysalor 14. syyskuuta 2001 kello 9.40 linkki [i:646545e1b3] Sehän on aktiivinen loitsu, mutta silti mm. Strangers in Praxissa ja Aarnikotkien saaressa on muistaakseni pari esimerkkiä velhoista, joiden kuvauksissa kerrotaan kuinka he tykkäävät kovasti siitä, kun he heittävät ilkeitä loitsuja vihamiehiensä päälle näön projektion kautta.[/i:646545e1b3] Itse asiassa loitsija voi heittää toisen loitsun ylläpitäessään aktiivista loitsua, mutta tämä vaatii keskittymisheiton, mikäli olen sääntöjä oikein tulkinnut. Toinen tapa on tietysti heittää Näön projektio ja jokin hyökkäysloitsu Moniloitsun avulla, mutta tämä ei ole välttämättä aina kauhean kätevää. [i:646545e1b3] No onhan tietty lemmikki, mutta oletetaan, että ilman sitä.[/i:646545e1b3] Perussääntöjen mukaan lemmikin kautta ei voi ymmärtääkseni heittää loitsuja. Sen sijaan lemmikki voi luultavasti itse heittää osaamiaan ja velhon osaamia loitsuja. Velho voi siis käskeä lemmikkiänsä heittämään loitsuja tarpeen vaatiessa, muttei suoraan sen kautta.